Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
  1. Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...
  2. Notu Gizle

Panik Atak Nedir? Evde Panik Atak Tedavisi

evde_panik_atak_tedavisi.jpg
Panik ataklar küçük hususlardan biri değil; korkutucu, rahatsız edici ve günlük hayatınıza karışabilen durumlardır. Endişeden arınmanız adına...
Yazar Puanı:
5/5,
  1. Editor
    Panik ataklar küçük hususlardan biri değil; korkutucu, rahatsız edici ve günlük hayatınıza karışabilen durumlardır. Endişeden arınmanız adına anksiyete ve panik ataklar için ipuçları hazırladık. Böylece günlerinizi daha rahat bir şekilde geçirebilirsiniz.

    Panik Atak Nedir?
    Panik atak, birkaç dakika içinde yükselen aşırı anksiyete ve korkunun ani başlangıcıdır. Yaygın panik atak semptomları arasında hızlandırılmış kalp atım hızı, çarpıntı, titreme, nefes darlığı, boğulma hissi, göğüs ağrısı-rahatsızlığı, titreme, ısı hissi, baş dönmesi, baygınlık hissi, hissizlik, korku, kaybetme kontrolü ve hatta ölüm korkusu yer alır.

    Neyse ki, en zor günlerinizde size yardımcı olabilecek endişe ve panik atakları için epeyce doğal çözüm var.

    [​IMG] panik atak nedir evde panik atak tedavisi[/caption]
    Panik Ataklar için Essentials Yağlar
    Kendinizi doğal olarak sakinleştirmek istiyorsanız, uçucu yağlar bunu yapmanın en iyi yollarından biridir.

    Lavanta, buhur, bergamot, vetiver, gül yağı, nane, adaçayı, papatya, sandal ağacı ve ylang ylang gibi esansiyel yağlar sakinleşir ve rahatlamanıza yardımcı olur. Endişe veya panik atak geliyorsa, bu yağlardan herhangi birini, buhur ile yakın ve gözlerinizi kapatıp rahatlamaya çalışın.

    Panik Ataklar İçin Solunum Egzersizleri
    Dışarıda medyana gelen panik atakları durdurmak istiyorsanız, nefes egzersizleri en umut verici stratejinizden biri olacaktır. Anksiyete atağınız olduğunda, nefesleriniz daralabilir ve nefesinizi tutamayacağınız hissine kapılabilirsiniz.

    Aşağıdaki 3 nefes egzersizi sayesinde ataklarınız hafif geçecektir, ancak her gün egzersizleri tekrarlamalısınız.

    Derin nefes: Derin soluma, endişe için en yaygın solunum tekniklerinden biridir, ancak herkes için her zaman kolay değildir, alışmanız gerekir. Oturun ve kollarınızı kolçakların üzerine koyun. Burnunuzdan derin bir nefes alın, nefes alımı yaklaşık 5 saniye sürsün, nefesi 3 saniye tutun ve 7 saniye boyunca ağzınızdan nefes almaya başlayın. 10 kez tekrarlayın zamanla 20 kata kadar tekrarlayabilirsiniz.

    CO2 Tekrar Nefes Alma: Eğer hiperventilasyon oluyorsanız, bu nefes alma tekniği panik atakınızın şiddetini azaltmak için oksijen ve karbondioksit seviyenizi yeniden dengeler. Ellerini ağzına koyun ve yavaşça ve derinden nefes alın. Normal uzunlukta nefes alın ve 5 ila 10 defa tekrarlayın.

    Alternatif burun deliği nefes alma: Parmağınızı sağ burun deliğinizin üzerinde tutun ve sol burun deliğinden nefes alın. İnhalasyonun zirvesine ulaştıktan sonra, sağ parmak parmağınızı sol burun deliğinizin üzerine yerleştirin ve sağ burun deliğinden nefes verin. Bu 3 ila 5 defa tekrarlayın.

    Panik Bozukluğu / Panik Atak Bilgi Ve Paylaşım Alanı için Tıklayın !

    Hamilelikte Panik Atak Ve Tedavisi için Tıklayın !

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.