Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Sağlıklı Bir Diyet Listesinde Olması Gereken Mineraller !

diyet_listelerinde_olmasi_gereken_mineraller_vitaminler.jpg
Besin değeri bakımından zengin beslenme sistemiyle, diyet menülerinize sağlık katabilir, kendi diyet listenizi kendiniz oluşturabilirsiniz....
Yazar Puanı:
4.5/5,
Kullanıcı Puanı:
5/5,
  1. Editor
    Besin değeri bakımından zengin beslenme sistemiyle, diyet menülerinize sağlık katabilir, kendi diyet listenizi kendiniz oluşturabilirsiniz. Sağlıklı beslenme sistemi için mikro mineraller, makro mineraller ve diğer mineral çeşitlerinden, günlük olarak alınması gereklidir.

    Sağlıklı bir beden, fit ve capcanlı bir beden için vitamin ve mineraller tam olarak alınmalı, hastalıklar önlenmelidir. Bu mineraller arasında;

    • Kükürt
    Saç ve cilt sağlığı için değerli minerallerdendir. Tırnakların güçlenmesi, sağlam yapıda olması için gereklidir. Kükürt minerali, oksijen dengesinin sağlanması ile beyin fonksiyonlarının ideal biçimde çalışması için oldukça önemlidir.

    Kırmızı et, balık ve tavuk eti, sarımsak, havuç, siyah turp, kereviz, çilek, muz, ıspanak, lahana, yumurta, patates, incir, soğan, maydanoz, patates, marul ve hurmayı diyet listelerinize, ara öğünlerinize katarak daha sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinebilirsiniz.

    Sağlıklı ve ışıl ışıl bir cilt yapısı, gür ve canlı saçlar, güçlü tırnaklar için kükürt içerikli besinleri tüketmek oldukça önemlidir.

    [​IMG]

    • İyot
    Başlıca içeceğimiz olan su, iyotun en kaliteli halini sunar. Ayrıca sofra tuzu, günlük iyot ihtiyacının karşılanması için idealdir. Süt, yumurta, su ürünleri, tahıllar iyot minerali açısından zengin besinlerdir. Yetişkinlerde günlük iyot ihtiyacı 20-30 mg arasındadır.

    • Bakır
    Karaciğer organında depo edilen bakır minerali, pekmez ile ideal oranda alınabilir. Pekmezin esasen demir eksikliği tedavisinde kullanıldığı bilinmektedir. Fakat en kaliteli olarak doğal pekmezde bulunur. Ayrıca; böbrek ve ciğer yemek, susam ve su ürünleriyle bakır ihtiyacını karşılamak gereklidir.

    Yetişkinlerde günlük bakır minerali ihtiyacı 2-5 mg arasındadır.

    [​IMG]

    • Çinko
    Anne karnında alınmaya başlanan ve gelişim için önemli olan çinko minerali, yetişkinlerde 11-22 miligram arasındadır. Sağlıklı bireylerde 2-3 gr çinko minerali bulunur. Kırmızı et, tavuk ve deniz ürünleri, karaciğer, böbrekte bol miktarda bulunur.

    En Çabuk Kilo Verme Yöntemleri Tıklayın !

    Diyette Yapılmaması Gerekenler Tıklayın !

    Patates Diyet Listesi İle 3 Günde 5 Kilo Verme Tıklayın !

    Yağ Yakan 5 İçecek Tıklayın !

    Yağ yakan yiyecekler Tıklayın !

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.