Pritikin diyeti ne olduğu ve nasıl yapılacağı gün geçtikçe popülerleşen Pritikin diyetini uygulamak isteyenler için oldukça fazla araştırılan konu başlıkları olmanın yanında, diyetle ilgili doğru bilgiler alınması için de oldukça önem taşımaktadır. 1960’lı yılların başından itibaren tüm dünyada oldukça geniş bir kesim tarafından uygulanan ve temel anlamda yağ ve protein alımını minimuma indirip yüksek karbonhidrat alımı esasına dayanan Pritikin diyeti, sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyenler için oldukça önemli bir diyet uygulamasıdır.



Kalp Sağlığını Oldukça Koruyan Bir Diyet
Kalp sağlığını koruyan diyet listeleri arasında daima en başlarda bulunan ve 60 yıla yakın bir süredir uygulanan Pritikin diyeti, yapılan diyet yanında egzersiz uygulamalarının da oldukça önem kazandığı bir diyettir. Pritikin diyeti,

  • Yağ ve protein alımını minimuma indirip tam tahıllı kompleks karbonhidrat tüketimi esasına dayanır. Bir başka popüler diyet olan Atkins diyetiuygulamasının tam tersi olarak özellikle Batı tarzı beslenme programlarının uygulandığı ülkelerdeki insanların yüksek kompleksli karbonhidrat tüketmedikleri için kilolu oldukları düşüncesi taşıyan bir diyettir.
  • Pritikin diyetinin temel noktası buğday, pirinç ve tam tahıllı karbonhidrat yanında sebze, meyve, fasülye ve düşük yağlı süt ürünleri tüketimidir.


Pritikin Diyeti Seviyeleri
Pritikin diyeti kişilerin mevcut kiloları yanında ne kadar kiloyu ne adar sürede vermek istedikleriyle doğru orantılı olarak dört farklı seviyeden oluşan bir diyet programıdır. Bu sayede Pritikin diyet listesi kişiye herhangi bir seviye dayatmazken, kişilerin istedikleri seviyeyi seçme özgürlüğü de tanımaktadır. Pritikin diyeti temel esasları,

  • Tam tahıllı kahverengi pirinç, yulaf ve buğday gibi yiyecekler yanında bezelye kuru fasülye ve patates gibi gıdaların ağırlıklı olarak tüketilmesi
  • Beyaz pirinç, beyaz un ve makarna gibi yiyeceklerin minimuma indirilmesi
  • Her gün koyu yeşil yapraklı sebzeler başta olmak üzere sebze tüketimi yapılması
  • Günde en az üç porsiyon meyve tüketilmesi
  • Yağsız olmak koşuşuyla günde iki porsiyon süt ve süt ürünleri tüketimi
  • Kafeinli içeceklerin günde en fazla bir bardakla sınırlandırılması
  • Hayvansal proteinlerin (pişmiş) günde en fazla 100 gr tüketilmesine dayanmaktadır.
Görseller: pritikin.com

Pritikin Diyeti Nasıl Yapılır? Sağlıklı Mıdır? Tıklayın !

Diyet Nedir? Diyet Çeşitleri Nelerdir? Tıklayın !

Ketojenik Diyet Listesi Nasıl Uygulanır? Ketojenik Diyetin Zararı Var Mı? Tıklayın !


Atkins Diyeti Nasıl Yapılır? Kilo Verdirir Mi? Tıklayın !