Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Yaz Aylarında D Vitamini Depolama Yolları

d_vitamini.jpg
Güneşin etkisinin en yoğun hissedildiği yaz aylarında D vitamini depolamanın yolları nelerdir? D vitaminini vücudunuzda depo edebilmeniz için...
Etiketler:
Yazar Puanı:
3.75/5,
  1. Editor
    D vitamini bağışıklık sistemini, kan basıncının düzenlenmesi, sağlıklı kemikler için önemli bir vitamindir. Hücrelerin kontrollü bölünmesini sağladığı için kanser oluşumunun önüne geçme özelliğine sahiptir. D vitamini eksikliğinde ciddi rahatsızlıklar oluşabilir.

    D Vitamini Depolamanın Yolları

    D vitamini düzeyinizi mutlaka kontrol ettirin. Özellikle zayıflamak için diyet ve spor uyguladığı halde kilo veremeyenlerin D vitamini değerlerini kontrol ettirmesi gerekir. D vitamini eksikliğiniz varsa doktorunuzun önerileri dışında ilaç kullanmayın.

    Güneş en önemli D vitamini kaynağıdır ancak doğru saatlerde güneşe çıkmalısınız. Yaz aylarında öğle saatlerinde güneşe çıkmayın. Güneş kremi kullanmak D vitamini almanızı engellemez.

    Tükettiğiniz gıdalar dikkat edin. Somon, ton, uskumru gibi balıklar D vitamini açısından zengindir. Süt ve süt ürünlerine her öğünde yer açın.

    Uyku saatlerinizin düzenli olmasını sağlayın. Yetersiz uyku D vitamininin depolanmasını engeller. Günde en az 7 saat uyumaya özen gösterin.

    Kullanılan ilaçlar D vitamini seviyesinde düşmeye neden olabilir. Kronik rahatsızlıklardan dolayı kullandığınız ilaçların D vitamini düzeyindeki etkisini doktorunuza danışın.

    Makaleyi Paylaş

Kullanıcı Yorumları

Yorum yapabilmek için Kayıtlı üye olmalı ve siteye giriş yapmalısınız!