2014 Mayıs Anneleri

BEBEKLERİNİZİN CİNSİYETLERİ NE OLACAK?


  • Ankete Katılan
    513

skyacar

Üye
Kayıtlı Üye
26 Eylül 2014
85
43
37
skyacar skyacar açılımı Baby Lead Weaning yani bebeğin kendi kendine yemesi haşladığımız havucu brokoliyi veya diğer çiğ sebzeleri soğan pırasa gibi parmak boyunta kesip bebeğe verioruz oda dokunuo hissedio ve ağzına götürdükçe tad alıo biraz araştırın isterseniz çok faydalıymış gelişimi için ben bugün havuçla başliicam

Ah evet okumuştum.Ben Kemal 4 aylık oldugundan beri yapıyorum. Kollu onluklerden bulabilsem yemeğini de önüne koymak istiyorum.
 

YAKUTESRA

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
24 Eylül 2009
360
74
34
7uzun bir aradan sonra selam kizlar.
okuyamadimgecmisi girmisken hemn yazmaknistedim.ise basladim biliyirsunuz 1 ay oldu.gunde 1 kez sut sagip geturuyirum .kayinvalide bakiyor bizim evimizde.armut anne sutune 1 adet cici bebe .meyve puresi.sutlac corba gece muhallebi.hippiyi geceler mamasi veriyiruz kizmiza.bunlarin hepsini bir gunde vermiyiruz tabiki.
kizimi birakmaya alistim gozum arkada degil.iyi bakiliyor cok sukur, eve geldigimde bebis mutlu bakimi yapilmis ev de gunluk isler yapilmis yemekmhazir utu yapilmis biraz da hijyene dikkat edikse tamamdir..bu kadarina da raziyim.cok sukur.

gece kalkmalar hic degusmedi.en az 9 .8 kez uyanipmemziriyirum.
dis gekiyir bardak ve kasikla kont ettik alttan 2 dis gekiyor.6,5 aylik olduk bugun.
5,5 aydan itibaren yurutec kullanuyirum.cok memnunum.kizimda cok guzel vakit geciriyir
mama sandalyesi aldim ama pek alisamadik ona.
destejsiz oturabiliyir bu arada.
ise baslamak bana com iyi geldi.disarida bir oglen temwgi bile bana sosyalkik geliyor.hergun bakimli olarak evden cikmak vs.
BESTEKIZ BESTEKIZ , bende senin gibiydim 1 ay oncesine kadra.
kizim uyandi hepinizi opuyirum.
saglilar diliyorum
 

skyacar

Üye
Kayıtlı Üye
26 Eylül 2014
85
43
37
7uzun bir aradan sonra selam kizlar.
okuyamadimgecmisi girmisken hemn yazmaknistedim.ise basladim biliyirsunuz 1 ay oldu.gunde 1 kez sut sagip geturuyirum .kayinvalide bakiyor bizim evimizde.armut anne sutune 1 adet cici bebe .meyve puresi.sutlac corba gece muhallebi.hippiyi geceler mamasi veriyiruz kizmiza.bunlarin hepsini bir gunde vermiyiruz tabiki.
kizimi birakmaya alistim gozum arkada degil.iyi bakiliyor cok sukur, eve geldigimde bebis mutlu bakimi yapilmis ev de gunluk isler yapilmis yemekmhazir utu yapilmis biraz da hijyene dikkat edikse tamamdir..bu kadarina da raziyim.cok sukur.

gece kalkmalar hic degusmedi.en az 9 .8 kez uyanipmemziriyirum.
dis gekiyir bardak ve kasikla kont ettik alttan 2 dis gekiyor.6,5 aylik olduk bugun.
5,5 aydan itibaren yurutec kullanuyirum.cok memnunum.kizimda cok guzel vakit geciriyir
mama sandalyesi aldim ama pek alisamadik ona.
destejsiz oturabiliyir bu arada.
ise baslamak bana com iyi geldi.disarida bir oglen temwgi bile bana sosyalkik geliyor.hergun bakimli olarak evden cikmak vs.
BESTEKIZ BESTEKIZ , bende senin gibiydim 1 ay oncesine kadra.
kizim uyandi hepinizi opuyirum.
saglilar diliyorum

İyi olmana çok sevindim canım hep iyi kalalim hep iyi olalım inşallah.
 

Lilacsofie

Dört yapraklı yoncayız:)
Kayıtlı Üye
8 Kasım 2013
2.617
649
Lilacsofie Lilacsofie sen nasılsın demir nasıl bu aralar pek girmiyorsun
Merhaba canım, hepimiz çok şükür iyiyiz. Demir'in okul maceraları, Deren'in ek gıdaları derken gün öyle bir akıp geçiyor ki, zaten sen de aynı durumdasındır. Whatsup grubuna erişmek burdan daha kolay oldu ama oraya da çok sık yazamıyorum buaralar.
Deren ek gıda ve emzirme beraber gidiyor, fena değil diyebilirim. Demir okula biraz daha alıştı. Arada sırada hırçınlıkları devam ediyor tabii.
Ben Deren'in emmediği öğünleri sağmaya devam ediyorum. Henüz hiç kilo veremedim. Spora başlamama ve dikkat etmeme rağmen. Bu haftaiçi diyetisyene gitmeyi düşünüyorum artık Deren altı aylık oldu ve ben balon gibi şiş halimden çok sıkıldım, parkta Demir'in peşinden koşarken tıkanıyorum vallahi :)

Gecmis olsun cnm.


Saol cnm. Leke cikarici da kullandim ama olmadi. Hatta 60 derecede 3 saat yikadim yok cikmiyr elma lekesi...

Ben öyle inatçı lekeleri sıcak su ve leke çıkarıcıyla leğende bekletip, elde klasik çitileyerek yıkıyorum. Birkaç tane çıkartabildiğim oldu.

çok sağol kan tahlillerinde çıktı HCT, MCV, MCH, GRA, MON, DEMİR, TOTAL PROTEİN düşük çıktı :KK43: idrar tahlili tekrar istedi sonuç çıkmamış çünkü
şimdi doktordan geliyorum bikaç soru sordum diye hoşuna gitmedi doktor beyin, sevmezler ya soran merak eden hastaları o mesele işte! diyorum polivit verdiniz ancak hem devit3 hem de demir ilacı kullanıyorum demir zehirlenmesi yapabilirmiş beraber verilmezse daha iyi olur yazıyor dedim bir şey olmaz ver sen hepsini diyor tamam dedim peki hematoloji uzmanına da ayrıca gitmemiz gerekiyor mu bir kaç kişiye sordum götürmende fayda var diyorlar sen o diyenlere ne bakıyorsun yok bir sıkıntı diye trip atıyor :KK11:

Bu tür doktorların kendilerine ve bilgilerine güvenmediklerini düşünüyorum artık.
Bir anne olarak içgüdülerine güven canım, bence de sonuçlarını başka doktora gösterebilirsin...

Muhallebiye baslayan anneler...

Aklima takilan birsey var. Benim kuzu hep anne sutu aldi..muhallebi tariflerin de ise muhallebiyi pisir, sonra devam sutu mamasi ekle diyr. Ee benim oglum hic mama yemedi. Ben anne sutumu ekleyecegim yoksa mama mi alip ekleyecegim. Ekleyeceksem mama hangi marka olacak?
Sağmak istiyorsan kendi sütünle yapmanı öneririm canım. Sabah kahvaltısı, mryvesi, sebzesi, muhallebisi derken artık direkt gögüsten aldıkları miktar azalıyor. Emmedikleri öğünlerde sağıp pürelere, muhallebilere anne sütü ekleyerek, yogurt yaparak aldıkları miktarı nispeten arttırmak mümkün.
Sağım yapılmayacaksa Hipp olabilir diye düşüyorum. Her marka için bir söylenti çıkıyor, bunu artıkfirmaların kendilerinin rekabet açısından yaydıklarını da düşünmeye başladım.
 

Lilacsofie

Dört yapraklı yoncayız:)
Kayıtlı Üye
8 Kasım 2013
2.617
649
Miracle' dan haberi olan var mı? Şu sıralar bebeğinin cinsiyetini öğrenmiş olmalı?
Acaba ailelere söylediler mi? Umarım sağlığı iyidir ve hersey yolundadır, çok merak ediyorum...
 

BESTEKIZ

Bİ SEN Bİ BEN BİRDE BEBEK
Kayıtlı Üye
22 Mart 2013
4.600
2.404
Muhallebiye baslayan anneler...

Aklima takilan birsey var. Benim kuzu hep anne sutu aldi..muhallebi tariflerin de ise muhallebiyi pisir, sonra devam sutu mamasi ekle diyr. Ee benim oglum hic mama yemedi. Ben anne sutumu ekleyecegim yoksa mama mi alip ekleyecegim. Ekleyeceksem mama hangi marka olacak?
Ben ilindiktan sonra bebelak 6. Ay ekliorum eger anne sutu sorunun yoksa anne sutucekle....
BESTEKIZ BESTEKIZ kucuk bebek varken uzun oturmalara gelen misafirlere anlayissiz gözüyle bakiyorum . Gündüz gelip bebeği tutsalar bizde azcık gündüzden islerimizi bitirsekte aksam rahat uyusak.Ara ara böyle ruhsal cokmeler , yetemene korkusu çöküyor canım bu çok normal birgün üzül ama sabah uyandiginda mutlu uyanmaya çalış hepsi geçecek .Kocalara gelince sanırım yetistirilme sekillerinden olsa gerek en iyisi bile bencil oluyor. Inanarak söylüyorum herşey yoluna girecek.
Cok haklisin malesef insani kendi ailesi bile cok dusunmeyince bole oluo bana misafir gelicekbilen annem lohusa ziyaretine gidii cocuk bi gunde buyur falan ne me lazim....
Muhallebiye baslayan anneler...

Aklima takilan birsey var. Benim kuzu hep anne sutu aldi..muhallebi tariflerin de ise muhallebiyi pisir, sonra devam sutu mamasi ekle diyr. Ee benim oglum hic mama yemedi. Ben anne sutumu ekleyecegim yoksa mama mi alip ekleyecegim. Ekleyeceksem mama hangi marka olacak?
 

Desider

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
8 Nisan 2014
177
34
Ender Saraç'tan bebek beslenmesiyle ilgili onemli bilgiler:


Obezitenin bir numaralı nedeni anne, yani anne karnındaki beslenme. Annenin beyaz un, beyaz şeker, patates kızartması, ketçap, mayonez, kola gibi yüksek glisemik indeksli gıdalarla beslenmesi çocuğun o minnacık, tırnak ucu kadar pankreasını mahvediyor, bozuyor ve çocuk insüline duyarsızlaşıyor çok kısa süre içinde. Ana rahminde bir çok hormonu bozulmuş ve obez olarak doğuyor.

Türk kadınında anne sütü artık yetersiz. Çalışma hayatı, kötü beslenme, özellikle de stres ve organik beslenmenin kaybolması gibi bir çok nedenden dolayı annelerin sütü gitti, hakikaten çocuğunu 2 sene doyurucu emziren anne az.

Çocuk doktorlarının da önerisi ile bebeklere erkenden mama veriliyor. Fakat bu mamalara şeker eklenmiş, yani tatlandırılmış. O zaman ne oluyor? Çocuk hayatı boyunca ıspanak, pırasa, kereviz, bamya, sebze, zeytinyağlı yemek, sebze çorbası, bakliyat gibi şifalı maddelerin hiçbirini yemiyor, ölseniz çocuğa yediremiyorsunuz. Çünkü dildeki tat reseptörleri gelişim aşamasındayken çocuğa bol miktarda tatlı ve tuzlu verildiği zaman, çocuk diğer tatları yavan buluyor ve reddediyor. Dildeki tat reseptörlerinden tatlı reseptörleri daha çok gelişiyor, ona duyarlılık oluyor ve çocuk tatlı olmayan herşeyi reddediyor. O yüzden ıspanak yemiyor, o yüzden bir balık ızgara yemiyor, o yüzden çocuk bir takım faydalı şeyleri yemiyor. Buna çok dikkat etmek lazım.

0-2 yaş arası, çok önemli, çocukların yağ hücrelerinin sayısının belirlendiği dönemdir. 2 yaşından sonra çocukların yağ hücrelerinin sayısı artmaz, sabitlenir. Boyumuzun 18 yaşında artık sabitlenmesi gibi. 2 yaşına kadar yağ hücrelerinin sayısı artar, 2 yaşından sonra artmaz ama hücreler 60 misline kadar büyüyebilir. O nedenle 0-2 arasındaki çocuklara beyaz un ve beyaz şeker, şekerli ek gıdalar, şekerli meşrubatlar, patates kızartmaları gibi glisemik indeksi yüksek gıdalar vermek bir hainliktir. Aynen şunu demektir: ‘Sevgili çocuğum, ben seni hiç sevmiyorum, senden nefret ediyorum, bir an önce senin hastalanmanı, şeker hastası olmanı, obez olmanı, kolesterol sorunu yaşamanı, damarlarının bozulmasını istiyorum. O nedenle de sana şeker eklenmiş gıdalar, yanlış mamalar, patates kızartmaları, kolalı içecekler, şekerli meşrubatlar veriyorum çünkü ben seni seviyor gibi görünüyorum ama aslında sana zarar vermek istiyorum.’ İşte bu yüzden 0-2 yaş arası çocukların yağ hücre sayısının artırılmaması için tüm anneler son derece dikkatli olmalı.

Hep bebekler çok gelişsin istiyoruz, hemen tombiş olsun istiyoruz, bu aslında hiç de iyi bir şey değil. 0-2 yaş arasında veya sonrasında bebek aşırı tombik oluyorsa bu gelecekte şeker hastası, tansiyon hastası, kolesterolü yüksek olan obez bir insanın ön işaretidir. O yüzden bebeğin persantilinde boyunun daha uzun olmasına gayret etmek gerek, ama kilo perstantilinde de %70’ler, %80ler, 85’lerde gitmesi daha iyi. Boy persantili 90-95 olursa fevkalade iyi. Uzun boylu, gelişmiş bir bebek oluyor ama bizde maalesef boy persantili daha geride giderken kilo persantili daha önde gidiyor, bu iyi bir şey değil. O yüzden artık doktorlar boy persantilini daha çok önemsiyor son dönemlerde.

Protein özellikle Türk toplumunda en büyük sorun. Çünkü Türk toplumu uzun yıllar protein eksikliği ile yaşadı. Hep bebeğin eline ekmek verildi, hamurişi verildi, börek verildi, pilav verildi, makarna verildi, patates verildi, bebekler karbonhidratla beslendi. Ama daha zeki olmak için, daha sıkı, daha adaleli olmak için, bağışıklık sisteminin çalışması için yeterince protein şart.

Anne sütü yerine bebeğe verilen mamaya, şeker ve lezzet unsurunu artırıcı suni şeyler karıştığı zaman iş değişiyor. O zaman glisemik indeks yükseliyor. O mama ne kadar sağlıklı burada bir soru işareti var. Tabii ki çok güzel, verirsiniz, çocuk şapur şupur yer, çünkü tatlıdır. Ondan sonra o çocuğa ömür boyu pırasa, ıspanak, pazı, semizotu, ızgara balık yedirmek için ağlar durursunuz. Buna çok dikkat etmek lazım.

Şeker ya da suni tatlandırıcılar yerine agave nektarı ya da hurma suyu

Dr. Ender Saraç’a göre çocuklara büyük hainlik yapıyoruz. Küçücük çocuklar suni tatlandırıcılı bir sürü meşrubatlar içiyorlar, bu hiç hayırlı birşey değil. Çünkü bunların Alzeimer yaptığına, insulin direnci oluşturduğuna dair çok ciddi şüpheler var. Beyaz şeker zararlı diyorduk şimdi daha kötü bir şey ortaya çıktı: mısır şurubu. Niçin bu kadar ucuzladı piyasadaki tatlılar, çünkü mısır şurubu girdi içlerine.

Şimdi artık doğal tatlandırıcılara dönüldü. Ender Saraç’ın araştırmalarına göre doğal tatlandırıcıların en iyisi agave ve hurma suyu. Agave, tekilanın yapıldığı kaktüse benzer bitkinin içerisindeki nektardan elde ediliyor, alkol yok içinde. Bir de Stevya var, fakat biraz bulanık yapıyor içecekleri, tadı da çok başarılı değil. Agave düşük glisemik indeksli, tadı da çok başarılı ama pahalı ve kısıtlı.

Hurma suyunun özelliği de glisemik indeksi 3’te 1 oranında düşük olması, artı, içinde sakkaroz yok, yani şeker hastaları bile kontrollü olarak tüketebilir. Bir de potasyum, magnezyum, kalsiyum ve vitaminler var içinde. Hem enerji veriyor, besleyici, ama şişmanlatıcı değil. Hurma suyu marketlere girdi. Daha ekonomik. Özel bir hurma cinsinin özünden elde ediliyor, soğuk presleniyor. Çayda, kahvede, kekte, pastada, tatlılarda kullanılabiliyor. Bulanıklık yapmıyor, içine girdiği yemeklerin tadını bozmuyor, aynen beyaz şeker tadı veriyor. Hamileler, süt veren anneler kullanabilir. Anne sütünü artırıcı etkisi var. Okula giden çocuklarda sütü içine karıştırıp kullanabilirsiniz.

Eğer tatlandırıcı olarak bal kullanıyorsanız bal 40 dereceyi geçmemeli. Çok şifalı olan bal 40 dereceyi geçtiği zaman toksine dönüşüyor. Bunu bilmeyen bir çok kişi balı kaynatarak, kavurarak tatlılarda kullanıyor, kaynar sütün içine koyuyor. Bu yanlış bir şey. Bal büyük bir şifa kaynağıdır, doku yenileyici ama 40 dereceyi geçmeyecek, yani pişirmede kullanmayacaksınız. Ama hurma suyu ve agave ikisinde de kullanılabilir.

Pekmez de iyi. Bir tatlı kaşığı dut pekmezi ya da üzüm pekmezi iyi bir antioksidan. Keçiboynuzu pekmezi kadınlarda kansızlığa iyi geliyor, güç-kuvvet verir. İshal durumlarında, çok demir kaybedildiğinde, keçiboynuzu pekemzi ishali keserek büyük bir katkıda bulunur.

Süt ürünleri, yoğurt peynir de buna dahil, koyu siyah çay, artı eksi 20 dk demiri bağlar. Etli, mercimekli bir yemeğin üstüne koyu çay içmek iyi değil. Ama bunun tersine limon gibi C vitamini içiren şeyler ise demir emilimini artırıyor. Kiwi niye harika? Çünkü kiwide C vitamini ve demir bir arada.
 

Tulayokay

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
2 Mayıs 2014
404
150
7uzun bir aradan sonra selam kizlar.
okuyamadimgecmisi girmisken hemn yazmaknistedim.ise basladim biliyirsunuz 1 ay oldu.gunde 1 kez sut sagip geturuyirum .kayinvalide bakiyor bizim evimizde.armut anne sutune 1 adet cici bebe .meyve puresi.sutlac corba gece muhallebi.hippiyi geceler mamasi veriyiruz kizmiza.bunlarin hepsini bir gunde vermiyiruz tabiki.
kizimi birakmaya alistim gozum arkada degil.iyi bakiliyor cok sukur, eve geldigimde bebis mutlu bakimi yapilmis ev de gunluk isler yapilmis yemekmhazir utu yapilmis biraz da hijyene dikkat edikse tamamdir..bu kadarina da raziyim.cok sukur.

gece kalkmalar hic degusmedi.en az 9 .8 kez uyanipmemziriyirum.
dis gekiyir bardak ve kasikla kont ettik alttan 2 dis gekiyor.6,5 aylik olduk bugun.
5,5 aydan itibaren yurutec kullanuyirum.cok memnunum.kizimda cok guzel vakit geciriyir
mama sandalyesi aldim ama pek alisamadik ona.
destejsiz oturabiliyir bu arada.
ise baslamak bana com iyi geldi.disarida bir oglen temwgi bile bana sosyalkik geliyor.hergun bakimli olarak evden cikmak vs.
BESTEKIZ BESTEKIZ , bende senin gibiydim 1 ay oncesine kadra.
kizim uyandi hepinizi opuyirum.
saglilar diliyorum
ne kadar güzel okuyunca ben mutlu oldum canım senin adına inş bizler de herseyi yoluna koyarız sen gibi..ben çalışmıyorum bu yıl ücretsiz izin aldim hamileyken 2 yıl alicam diyordum fakat suan vazgeçtim bundan çünkü çok bunaldim şimdiden. .söylediğin gibi en azından giyinip kendime özen gösterip çıkmak bile çok iyi gelecek bana eminim o yüzden seneye izin almicam ve işime baslicam..zaten öğretmenim inş yarım gün çalışıcam ve benim için çok iyi olacak ruhen en azından..
anladigim kadariyla kayinvalide de çok iyi bakıyor bebeğine hem de iş de yapiomus Ohh ne güzel:)
anladın dış in geldiğini bu arada
 

YAKUTESRA

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
24 Eylül 2009
360
74
34
nuyunca ben mutlu oldum canım senin adına inş bizler de heiyi seyi yoluna koyarız sen gibi..ben çalışmıyorum bu yıl ücretsiz izin aldim hamileyken 2 yıl alicam diyordum fakat suan vazgeçtim bundan çünkü çok bunaldim şimdiden. .söylediğin gibi en azından giyinip kendime özen gösterip çıkmak bile çok iyi gelecek bana eminim o yüzden seneye izin almicam ve işime baslicam..zaten öğretmenim inş yarım gün çalışıcam ve benim için çok iyi olacak ruhen en azından..
anladigim kadariyla kayinvalide de çok iyi bakıyor bebeğine hem de iş de yapiomus Ohh ne güzel:)
anladın dış in geldiğini bu arada
Ins sizde kisa zamanda yoluna koymus olacaksiniz, herseye alisiyir Insan.ne guzel ogretmensin sartlarin daha iyi bana gore.sosyal hayatin tadini cikaramamistim ben evdeyken.cok salmistim.simdi toparladim zaman planlar heyecanki simdi,Kahinvalideden allah razimolsun4 gun bende kaliyo.gece bile benden aliyo oyaliyo ben uyuyim diye

disi anladim parmagimi isirdi, sonrada bardak ve kasikla baktik ki geliyo :)
haydindarisi Sizin bebislere