Açlık Karşısında Nasıl Dayanıklı Olunabilir?

Yelizz

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Aralık 2006
Mesajlar
445
Emoji Skoru
4
AÇLIK KARŞISINDA NASIL DAYANIKLI OLUNABıLıR



Özelikle diyete başladığınız zaman, tatlı gıdalara karşı duyulan özlemi bilirsiniz, insanda olağanüstü bir istek uyandırır. Bu isteği bastırmak için size beş öneride bulunacağım:

· Açlık hissini duyar duymaz hemen bir şeyler atıştırmaya kalkmayın ve on dakika bekleyiniz. Belki bu süre içinde ortaya çıkan o açlık arzusunun önüne geçmiş veya açlık durumunuz herhangi bir gıda almadan da azalmış olacaktır.

· Bu durumda hemen bir bardak su içiniz. Mideniz dolduğunda doyma refleksi sayesinde açlık hissinizi kandırmış olacaksınız. Mide dolduğu için açlığı daha iyi tolere edebilirsiniz.

· Yanınızda limon varsa bir dilim kesip suyunu içiniz.ıçilen bir dilim limon suyu açlık hissini azaltacaktır.

· Büyük öğünler yerine daha sık aralıklarla az gıda yiyiniz. Doyma dorumu beyinde kontrol edilen bir merkez sayesinde yapılmaktadır. Ara öğünleri zevk alarak bekleyiniz.

· Açlık hissinden uzak durmanın diğer bir şekli ise hareket halinde olmaktır. Sadece kalorinin sınırlanması ile olan bir diyet uzun vadede başarılı olamaz. Onun için kalorinin sınırlanmasının yanı sıra aynı zamanda egzersiz yapmak ve hareket halinde olmak bir o kadar önemlidir.

Hareketlilik paralelinde verilen kilolar kalıcı olarak verilmiş olan kilolardır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

asusi

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
24 Şubat 2007
Mesajlar
82
Emoji Skoru
0
Yaş
37
nane nin de tokluk hissi verdiğini okumuştum..
 

dids

f & d
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eylül 2007
Mesajlar
6.543
Emoji Skoru
20
Yaş
38
Açlık hissettiğinizde


Açlığınızı bastırmak için yeşil ışık besinleri tüketebilirsiniz.

Bu besinler yağsız et, balık, kümes hayvanları, yumurta, az yağlı peynir, salata, nişastasız sebzeler ve taze meyveler.


Acıktıkça yiyebileceğiniz meyveler

Elma, kayısı, nektarin, portakal, kiraz, incir, şeftali, greyfurt, armut, üzüm, kivi, erik, limon, çilek, ıhlamur, karpuz, ahududu, mandalina.


Acıktıkça yiyebileceğiniz sebzeler

Enginar, havuç, sarımsak, karnabahar fasulye, salatalık, tere, kereviz, Brüksel lahanası, yeşil soğan, brokoli, marul, kırmızı lahana, ıspanak , mantar, bal kabağı, soğan, domates, pırasa, şalgam, turp, kabak, biber, beyaz lahana.


Sarı ışık besinler

Bu diyeti uygularken aşağıdaki karbonhidrat grubundan toplam günde 5 porsiyonun üzerine geçmemeniz gerekmektedir.

* Beyaz ekmek ..................1 ince dilim

* Buğday ekmeği.................1 ince dilim

* Bulgur (pişmiş).................2 yemek kaşığı

* Kuru baklagiller ...............3 yemek kaşığı

* Çavdar ekmeği.................1 ince dilim

* Ceviz ............................3 adet

* Fındık ...........................10 adet

* Erişte (pişmiş) ................2 yemek kaşığı

* Hamburger ekmeği............1/2 adet

* Haşlanmış mısır ...............1/2 orta boy

Karışık tahıllı ekmek, etimek inceliğinde; evde yapılmış kek 1 parmak kalınlığında.

* Kuskus (pişmiş) 2 yemek kaşığı

* Makarna (pişmiş) 2 yemek kaşığı

* Patlamış mısır 1 su bardağı

* Pirinç (pişmiş) 2 yemek kaşığı

* Pita ekmek 1/2 adet

* Sebzeli börek 1 avuç içi kadar

* Sandviç ekmeği 1/3 adet

* Simit 1/3 adet

* Tuzlu bisküvi 4 adet

* Üzümlü ekmek 1 ince dilim

* Yulaf ekmeği 1 ince dilim


Ek olarak, her gün aşağıdakileri tüketmenize de izin verilen besinler: 2-3 porsiyon yağsız veya az yağlı süt, yoğurt. Bu besinlerdeki karbonhidratlar hesaba katılmaz. (1 porsiyon= 1 su bardağı) Tekli veya çoklu doymamış yağlardan avakado, badem, zeytin, yer fıstığı, kanola yağı, zeytin yağı veya fındık yağı gibi margarin, salata sosları, mısır yağı, ayçiçek yağı, soya yağı 6 porsiyon.

(1 porsiyon=1 tatlı kaşığı)


Kırmızı ışık besinler

Ekmek, hamur işleri, kurabiyeler, pastalar, tahıl gevrekleri, soslar, hazır çorbalar, şeker, çikolata gibi besinlerle karşılaşınca mutlaka durun.


Örnek diyet

Bu diyeti yaparken her gün en az 60 dakika yürüyüş yapmanızı öneririm.

Kahvaltı:
1 su bardağı az yağlı süt+ 1 karper kadar az yağlı peynir+ 1 ince dilim ekmek+ yeşil ışık sebzeler.

Öğle:
Doyana kadar yağsız tavuk, balık veya kırmızı et +yeşil ışık sebzeler+ 2 yemek kaşığı bulgur pilavı veya makarna

İkindi:
Yeşil ışık meyvelerden doyana kadar yenilebilir.

Akşam:
3 yemek kaşığı kuru baklagil yemeği veya 1 orta boy fırınlanmış patates+ 1 kase az yağlı yoğurt+ yeşil ışık az yağlı sebze yemeği.

Ara:
Doyana kadar yeşil ışık meyve.

Sebze yemekleri hazırlanırken 1 tencereye 6 tatlı kaşığı yağ eklenmeli.



(alıntıdır)
 
Yukarı Alt