Bebeğimin çiğneme sorunu

Loreth

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
23 Ekim 2014
5.281
15.807
Şu katı gıda konusunda travma yaşamış bir insanım. Kim sorsa ağlayarak anlatıyorum. =)) Benim büyük kız irmiğin pütürüyle öğüren, bir buçuk yaşına kadar günde beş öğün kusan bir veletti. Neler çektim, hatırladıkça dua ediyorum küçük kızımda da aynı şeyleri yaşamayayım diye. Öyle sürekli püre de vermemiştim halbuki, eline boğulma tehlikesi olmayan her şeyi verirdim ama yok, ilk lokmada sanki bir kova yemek yemiş gibi bir dünya kusmuk... (Allah'ım aynı şeyle sınama beni, amin! :olamaz::cry:) Ne oyunlar uydurdum aklınız şaşar, şuan 3,5 yaşında versem taşı kemirir. Çiğneme oyunları yaptık mesela, yumuşak meyvelerle. Geçtim karşısına hadi üç kere çiğneyip yutuyoruz bakalım kim kazanacak, gibi. Ben bir yandan yedirirken, önüne de mutlaka kendi tutup yiyebileceği şeyler koyardım; peynir, domates, ekmek parçaları gibi, artık hangi öğünse ona uygun şeyler. Pütürü kabul etmesi zor olduğu için önce çoğu yemeği yoğurtla karıştırarak verdim. Kendi kaşık tutabilmeye başladığında bütün yemeklerini kendi yemeye başladı. Ve fark ettim ki kendi ağzına bir şey tıktığında, benim vermeme oranla daha az öğürüyor. Böyle böyle alıştı. Bol deneme, oyun... Atlatacaksınız siz de. Ya parkta bakıyorum 7-8 aylık minnakların eline salatalık vermiş anaları. Özeniyorum valla. =))) Benimkiler piremses. Çiğneyip ağızlarına tükürsem hayır demezler tembel tenekelerim. :confused:

Bu arada yemek yerken çizgi film izletmeniz çoook büyük hata. Nedenlerini anlatıp uzatmayayım, bir araştırın. Yeme bozukluklarında çok rolü var bu alışkanlığın.
 

gokce33

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
28 Eylül 2013
1.521
973
Bugün önüne küçük doğranmış kahvaltılık koydum. Sadece birini ağzına değdirip minicik ısırık alıp oynadi bir saat. Sonra yine fazla ezmedigim bulamaç kahvaltı yedirdim çünkü aç uyutmak istemedim. Hata ben de ilk başta çok sakındım çok. İstahsizdi video ile yesin dedim, blendiri hayatımıza soktum. Bir senedir kullanmıyorum ama buna rağmen hiç ilerleme yok. Yeşil fasulye yemeğinde bile fasulyeleri ikiye bölerek yediriyorum. Video ile o da zar zor. İstahsiz bebek ve üstüne yemek seçen bebek ve üstüne cignemeyi bilmeyen bebek çok zormuş çok.
Bebegim 2 yaşında nerdeyse aynı sorunlar var benim bebeğim de çiğniyor ama çiğnediğini tukuruyor sürekli.corba içiyor çorba yapmaktan yoruldum meyve yemez yogurt yumurta asla yemiyor tatil otel piknik vs hayal oldu benim için keşke ilk ek gidaya başladığım döneme geri donseydim asla çorba püre vs olayına girm3zdim benim 2 tane yemek termosum var gittiğim yere onu yaşıyorum O kadar yoruldum ki 2 yıldır anlatamam sana
 

Sylvia Plath

Bütün dünya ölüme düşer kapattığımda gözlerimi.
Kayıtlı Üye
8 Ağustos 2014
1.395
2.180
Diğer msjlara cevap yazacağım arkadaşlar çok kısa vaktim var ve şu soru kafamı hep kurcalıyor. Bebeğim mesela 3 - 4 yaşına geldiğinde cigne dediğimde çiğnemez mi? Mesela eline kemik verip, etlerini kopar dediğimde koparmaz mi? Aklı erince bitmez mi bu sorun?
 

mjesecina

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
30 Mayıs 2017
353
149
of yaa tek değilmişim.. benim kız 2,5 yaşında yeni yenii çiğneyip yutuyor. uğraşınca ve gerçekten açsa yiyoo. onun dışında. ver püreyi yiyeyim modunda.
çalışıyor olmamın etkisi büyük bunda. ben başında olsam bütün öğünlerinde uğraşırdım. ama işte şartlar malesef...
kaç yaşında düzelir bilmiyorum. bakalım. Allah sağlık versin hepsine...
 

gokce33

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
28 Eylül 2013
1.521
973
Tatlim sarp su an 26 aylik artik herşeyi çok şükür yiyor 18 23 arası pütürlü şeyleri çok fazla yemiyordu y3digi tek şey sabah akşam çorba idi sağolsun bakicimiz önce çorbalarına taneli tel şehriye koydu sonra hergun ısrarla öğle yemeğinde erişte yaptı akşamlar az da olsa ezerek verdim ama yine ana öğünü çorba oldu yani doyumluk değildi yaz tatilinde annemlerin yanına gittik inanır mısın orada kalabalıkla ve 11 yaşındaki yiğenim sayesinde alkışla oyunla bi anda çiğneyip yutmaya başladı lahmacun iskender bile yiyor şimdi hatta soslu çıtır mısır bile yedi biz şok.Ama bence gelişimsel bi durum zamani gelince yedi diye düşünüyorum şimdi.Allahima bin şükür çorba vs bıraktık artik Biz ne yersek onu yiyor herşey son 2 ayda acayip değişti sen de korkma Allahin izni ile yiyecek. Senin durumun nasıl peki neler veriyosun
 

Balyanagin annesi

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
11 Eylül 2019
4
1
Tatlim sarp su an 26 aylik artik herşeyi çok şükür yiyor 18 23 arası pütürlü şeyleri çok fazla yemiyordu y3digi tek şey sabah akşam çorba idi sağolsun bakicimiz önce çorbalarına taneli tel şehriye koydu sonra hergun ısrarla öğle yemeğinde erişte yaptı akşamlar az da olsa ezerek verdim ama yine ana öğünü çorba oldu yani doyumluk değildi yaz tatilinde annemlerin yanına gittik inanır mısın orada kalabalıkla ve 11 yaşındaki yiğenim sayesinde alkışla oyunla bi anda çiğneyip yutmaya başladı lahmacun iskender bile yiyor şimdi hatta soslu çıtır mısır bile yedi biz şok.Ama bence gelişimsel bi durum zamani gelince yedi diye düşünüyorum şimdi.Allahima bin şükür çorba vs bıraktık artik Biz ne yersek onu yiyor herşey son 2 ayda acayip değişti sen de korkma Allahin izni ile yiyecek. Senin durumun nasıl peki neler veriyosun
Benim oğlum da kahvaltıda yoğurt tereyağlı yumurta cicibebe tarz-ı öğlen çorba akşam rendelenmiş yada ezilmiş meyce gece yatarken muhallebi yiyordu artık şu son 10 gündür tak etti birde yeni bakıcı ile çalışmaya başladık onun da etkisi çok olsu çiğnemesi icin krep pilav makarna köfte falan vermeye çalışıyorum fakat cok bir yol katedemedik... çok üzülüyorum çünkü seneye kreş e verirsek bu şekild e hiç beslenemez kimse de ordauğraşmaz... çene kaslarini çalıştırmadığı icin konuşması da zayıf... eline kraker meyve falan veriyorum ama yalayıp atıyor iştahlı degil yemeğe karşı hevesi de olmayınca herşey daha da zorlaşıyor... bana neler tavsiye edersiniz acaba bu süreçte benimki çiğnese bile yutmuyir bidedakikalarca ağzında lokma
 

gokce33

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
28 Eylül 2013
1.521
973
Benim oğlum da kahvaltıda yoğurt tereyağlı yumurta cicibebe tarz-ı öğlen çorba akşam rendelenmiş yada ezilmiş meyce gece yatarken muhallebi yiyordu artık şu son 10 gündür tak etti birde yeni bakıcı ile çalışmaya başladık onun da etkisi çok olsu çiğnemesi icin krep pilav makarna köfte falan vermeye çalışıyorum fakat cok bir yol katedemedik... çok üzülüyorum çünkü seneye kreş e verirsek bu şekild e hiç beslenemez kimse de ordauğraşmaz... çene kaslarini çalıştırmadığı icin konuşması da zayıf... eline kraker meyve falan veriyorum ama yalayıp atıyor iştahlı degil yemeğe karşı hevesi de olmayınca herşey daha da zorlaşıyor... bana neler tavsiye edersiniz acaba bu süreçte benimki çiğnese bile yutmuyir bidedakikalarca ağzında lokma
Ben hergun eline çubuk kraker verdim balık kraker vs verdim bakıcı ablamız sabahları krep mücver vs yaptı ama öyle doyumluk değildi yine çorba ile tamamliyorduk hatta ben bebek ekmeğini bile rondodan geçirip un haline getiriyordum ama her akşam çorba icmis olsa bile akşam yemeğine oturttum bizimle ne yerse yedi sonrasını çorba ile tamamladım bizde kıymalı dolma çok ise yaradı dolma ve türlü yedirerek yavaş yavaş alıştırdım canim bi de muz zaten çiğnedikten sonra bi yutsa gerisi gelecek ama dedim ya 2 ay annemlerin yanında kalmam baya bi deneyim kazandırdı bize ve her yemeğin suyuna ekmek batırıp verdim ağzına vallahi bu hale gelmemiz 26ayi buldu ama Allahima bin şükür geride kaldı o günler sen sürekli eline biseyler ver tatlim dilinde eritebileceği şeylerle daha Kolay alisir Allahın izni ile bi bakmışsın herşeyi yiyor bebegin sabırlı olmak lazım
 

Balyanagin annesi

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
11 Eylül 2019
4
1
Ben hergun eline çubuk kraker verdim balık kraker vs verdim bakıcı ablamız sabahları krep mücver vs yaptı ama öyle doyumluk değildi yine çorba ile tamamliyorduk hatta ben bebek ekmeğini bile rondodan geçirip un haline getiriyordum ama her akşam çorba icmis olsa bile akşam yemeğine oturttum bizimle ne yerse yedi sonrasını çorba ile tamamladım bizde kıymalı dolma çok ise yaradı dolma ve türlü yedirerek yavaş yavaş alıştırdım canim bi de muz zaten çiğnedikten sonra bi yutsa gerisi gelecek ama dedim ya 2 ay annemlerin yanında kalmam baya bi deneyim kazandırdı bize ve her yemeğin suyuna ekmek batırıp verdim ağzına vallahi bu hale gelmemiz 26ayi buldu ama Allahima bin şükür geride kaldı o günler sen sürekli eline biseyler ver tatlim dilinde eritebileceği şeylerle daha Kolay alisir Allahın izni ile bi bakmışsın herşeyi yiyor bebegin sabırlı olmak lazım
Tsk ederim bunların hepsini uyguluyorum uygulamaya devam da edeceğim ina biz de bu dertten kurtuluruz
 
Yukarı Alt