• Korona Virusünden korunmanın 5 yolu
    1- Ellerinizi sabunla sık sık yıkayın!
    2- Dirseğinizin iç tarafına öksürün!
    3- Yüzünüze dokunmayın!
    4- Diğer insanlardan en az 1 metre uzak durun!
    5.a- Hasta hissediyorsanız evde kalın! 184 arayın!
    5.b- Zorunlu bir durum olmadıkça evden çıkmayın!

Bekaretin önemi..

_Phantom-Opera_

Her şey kızım için...
ÜZGÜN
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
17 Eylül 2018
2.476
8.343
Bekaretten ne anladığınıza bağlı. Namus başka bişey. Biz milletçe kavramları çok yanlış ullanıyoruz. Namussuz ahlaksız bekaretle oluyor sanıyoruz ama öyle değil. İş ahlakına uymayan bi insan namussuz bi insandır. Bakire olmayan bi kadın tek başına namussuz sayılamaz. Ama bence bakın bence! Bacak arasını her erkeğe rahatlıkla açan kadın da namussuzdur. Dini kaygıları olan insanların her türlü ilişkiyi yaşayıp sonra evlenecekleri adama açıklayamama korkularıyla yalan dolan hayatlar yaşayıp yaşatmaları namussuzluktur. Namuslu insan dürüst olmak zorundadır. Ama bakıyorum insanlar pişmanım dediği şeyler için pişman değil başka insanlara nasıl açıklayacaklarını bilemedikleri için pişman.

Şimdi sen nerden alırsan al. Namus görecelidir. Kimi dini kaygılarla alır namus bekaret işini. Kimi ekonomik işlerde arar namusu. Vs vs...
 

pembedusunenkadin

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
26 Aralık 2019
67
21
Bekaretten ne anladığınıza bağlı. Namus başka bişey. Biz milletçe kavramları çok yanlış ullanıyoruz. Namussuz ahlaksız bekaretle oluyor sanıyoruz ama öyle değil. İş ahlakına uymayan bi insan namussuz bi insandır. Bakire olmayan bi kadın tek başına namussuz sayılamaz. Ama bence bakın bence! Bacak arasını her erkeğe rahatlıkla açan kadın da namussuzdur. Dini kaygıları olan insanların her türlü ilişkiyi yaşayıp sonra evlenecekleri adama açıklayamama korkularıyla yalan dolan hayatlar yaşayıp yaşatmaları namussuzluktur. Namuslu insan dürüst olmak zorundadır. Ama bakıyorum insanlar pişmanım dediği şeyler için pişman değil başka insanlara nasıl açıklayacaklarını bilemedikleri için pişman.

Şimdi sen nerden alırsan al. Namus görecelidir. Kimi dini kaygılarla alır namus bekaret işini. Kimi ekonomik işlerde arar namusu. Vs vs...
Çok açık uçlu bir konu haklısın. İnsanların hayata dair olan pencerelerine göre şekilleniyor düşünceleri, yaşayıp büyüdükleri kültür, alışkanlıkları, yetiştirilme şekline göre.. Ama beni üzsen kadının böyle bir konuda sınıflandırılması. İnsanın insana saygı duymaması.
 

_Phantom-Opera_

Her şey kızım için...
ÜZGÜN
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
17 Eylül 2018
2.476
8.343
Çok açık uçlu bir konu haklısın. İnsanların hayata dair olan pencerelerine göre şekilleniyor düşünceleri, yaşayıp büyüdükleri kültür, alışkanlıkları, yetiştirilme şekline göre.. Ama beni üzsen kadının böyle bir konuda sınıflandırılması. İnsanın insana saygı duymaması.
Benzer olmasa da erkekler de bazı acımasız ayrıştırmalara maruz kalıyor ama. Sadece kadın yaşamıyor bunu. Zengin fakir, yakışıklı çirkin, kaslı göbekli, uzun boylu kısa boylu, çalışan işsiz, işin de türü önemli tuvalet temizleyici adama kimse selam vwrmez mesela gibi.. Erkeklerdoğdukları andan itibaren güçlğ olmak zorunda olan ailesini korumak zorunda olan savaşmak zorunda olan kadınını kucağında sırtında taşımak zorunda olan kişi olarak kodlanıyor hemen hemen her kültğrde. Hayır ben bunları yapmak istemiyorum dese toplumsal ayıplanma dışlanma lay edilme zorbalığa maruz kalma gibi şeylerin belki alasını yaşıyorlar.

Belki sadece kadın erkek ilişkilerinde ne yapsa yeridir olarak bakılıyor diğer konularda erkeğin sorumluluğu ve yerine getirmediğinde karşılaşacağı sıkıntılar kadına göre daha büyğk ve şiddetli.

Ben savaşamam güçsüzğm deme hakkı yok mesela erkeğin. Ya da ben evde yemek yapcam çocuk bakcam eşim çalışsın para kazansız evini eşini korusun güçlü olsun deme şansı yok. Bi düşünsenize nasıl tepkilerle karşılaşır...
 

_Phantom-Opera_

Her şey kızım için...
ÜZGÜN
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
17 Eylül 2018
2.476
8.343
İslam dini sanki sadece kadına kısıtlamalar koymuş gibi düşünüyor bazı kesimler. Kadın başını kapatınca erkekten daha aşağıda ya da özgğrlüğü elinden alınmış falan gibi düşünüyolar. Halbu ki İslam aslında bütün yükü erkeğe vermiş. ibadet yükü, aileyi vatanı koruma yükü, çalışma yükü, anneye babaya bakma yükü falan filan.. Sünnet diye bi yük yüklemiş mesela ve ya cemaatle namaz kılma yükü.. Kadınlara dönüp bakalım.;
Kadın evinde dursun
Kadın çocuklarını yetiştirsin
Kadın ailesine sadık olsun
Kadın ibadet etsin....
Kadın isterse çalışsın ama mecbur bırakılmasın
Kadın hiçbir şeekilde savaşmak zorunda kalmasın.. Kısaca kadın prenses olsun.

Şimdi dönüp bakıyorum insanlara sanırsınız dünyanın bütün yükü İslam a göre kadına yüklenmiş erkekler el el üstğnde oooh gel keyfim gel yatsın demiş Allah.

Aslında azıcık düşünülse kadın gerçekten değerini bilen insanların yanında kendi değerini bilirse asla ama asla ne köle ne arkada kalmış ne de geride durması gereken bi canlı kadın her şeyin tam ortasında merkezinde ve tamamen koruma altında..
 

pembedusunenkadin

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
26 Aralık 2019
67
21
Herkesin düşünce yapısı, değerleri, yargıları çok farklı evet. Ama kesinlikle kadının sadece bu konu yüzünden sınıflandırılıyor olmasından daha gurur kırıcı bir şey yok. Bu zaten kadına saygısızlıktır. Bir de o kadın, bu kız diye ayırıyorlar ya deliriyorum.
Herkes hayata bir kere geliyor ve bir kere yaşama hakkı var. Kendi doğrusuyla, yanlışıyla dilediğince yaşamakta özgür. İnsanları bu konular yüzünden eleştirenlere, sınıflandırmalara acıyorum.. Türkiye’de kadın olmaktan daha zor bir şey yok arkadaşlar..
bunlar benim düşüncem, kimse aynı görüşte olmak zorunda değil ama saygı göstermek zorundadır..
Sevgiler..
 
Yukarı Alt