• Korona Virusünden korunmanın 5 yolu
    1- Ellerinizi sabunla sık sık yıkayın!
    2- Dirseğinizin iç tarafına öksürün!
    3- Yüzünüze dokunmayın!
    4- Diğer insanlardan en az 1 metre uzak durun!
    5.a- Hasta hissediyorsanız evde kalın! 184 arayın!
    5.b- Zorunlu bir durum olmadıkça evden çıkmayın!

isabel

La Vie En Rose
Yönetici
Super Moderator
Doğa Severler Kulübü
5 Mart 2012
16.696
13.055
1351352692867.jpg


Beslenme çantası ve beslenme çantasına konabilecek sağlıklı yiyecekler…

Okul çağındaki çocuklara doğru beslenme alışkanlıklarının kazandırılması, onların daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmelerinin temelini oluşturuyor. Fiziksel ve zihinsel gelişimlerinin yaşlarına uygun olarak tamamlamalarında, sağlıklı ve dengeli beslenmenin önemi büyük.

Okul çağı çocuklarının beslenmesinde en büyük görevse aileye düşüyor. En çok atlanan veya geçiştirilen ve beslenmemizde büyük önemi olan kahvaltı yapma alışkanlığı bu yaşlarda mutlaka edinilmeli. Kahvaltı yapmamak kadar, sabah öğününü pastane ürünleri veya abur cuburlarla geçiştirmek de son derece yanlış.

Kahvaltı mutlaka evden çıkmadan önce yapılmalı. Kahvaltıda 1 bardak taze sıkılmış meyve suyu veya sütle beraber, tost ya da ekmek, peynir, pekmez, domates-salatalık olmalı. Ayrıca tüm bunlara haftada 4-5 gün de yumurta ilave edilmeli.

Öncelikle yemek saatleri, okul saatlerine göre belirlenmeli. Sabahçı, öğlenci veya tam gün okullara göre; kahvaltı, öğle ve akşam yemek saatlerinin yanı sıra, ara öğünler de ders aralarına ve teneffüslere göre planlanmalı. Çocukların sağlıklı gelişimi, büyümeleri, derslerindeki başarı, dikkat ve konsantrasyonlarının artması için uzun süre aç kalmamaları gerekiyor. Bu nedenle gün içinde mutlaka 2.5-3 saat aralıklarla günde 6 öğün beslenmeleri sağlanmalı.

Beslenme çantasında neler olmalı?

– Tam tahıllı sandviç ekmeği arasına; peynir veya ızgara köfte ya da tavukla beraber yeşillikler konabilir. Yanında ayran veya sütle tüketilebilir.

– Okul saatlerine göre sabahla öğle arasında ve öğleyle akşam arasında ara öğün olarak tüketilmesi için yanlarına, meyve, fındık, ceviz, süt, meyveli kek gibi gıdalar verilmeli.

– Boş ve fazla kalorileri içeren asitli içecekler, hazır meyve suları ve toz halindeki sular yerine; su, ayran, süt, taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.

– Okula giderken yanlarına mutlaka su verilmeli; böylece su içme alışkanlıklarının oluşturulması sağlanmalı.

– Sağlıklı beslenme için her gün süt-yoğurt, et-tavuk-balık-kurubaklagil, sebze-meyve, ekmek-tahıl gibi besin gruplarından tüketilmeli.

– Okul çağı çocuklarının 1 günde 2-3 bardak süt veya yoğurt, 4-5 porsiyon sebze-meyve, 1-2 dilim peynir, haftada 2-3 yumurta, 1 porsiyon et-tavuk, en az 2 kez balık ve kurubaklagil tüketmeleri gerekir.

– Çikolata ve şeker yerine sütlü tatlılar, evde yapılmış meyveli süt veya yoğurtlar tercih edilmeli.

OKUL ÇAĞINDA ŞiŞMANLIĞA DiKKAT!

Şişman çocukların beslenmesi iyi ayarlanmalı, fiziksel aktiviteleri artırılmalı ve şişmanlığın altında yatan psikolojik veya fiziksel nedenler araştırılmalı. Bu, ileride karşılaşılabilecek sağlık sorunlarının önüne geçilmesi için önemlidir. Eğer okulda yemek çıkıyorsa; aylık mönü alınmalı, neleri tercih edeceği beslenme uzmanıyla belirlenmeli ve öğlen yediği yemeğe uygun olarak akşam öğünü planlanmalı.

ÖRNEK MENÜ :

SABAH

– 1 bardak taze sıkılmış meyve suyu
– 1 dilim peynir
– 1 yumurta
– 1 tatlı kaşığı bal veya pekmez
– Yeşillik
– 5 zeytin
– 1-2 dilim tam tahıllı ekmek

ARA ÖĞÜN

– 1 meyve ve 2 ceviz veya 10 fındıkla 10 badem

ÖĞLEN

– 6-7 kaşık kıymalı veya etli sebze yemeği
– 6-7 kaşık pilav veya makarna
– 1 kase yoğurt
– 1-2 dilim ekmek

ARA ÖĞÜN

– Tost, 1 bardak ayran veya 1 kase sütlü tatlı ya da 1 dilim kek ve 1 bardak süt

AKŞAM

– 1 kase çorba
– Köfte, tavuk veya balık
– Salata
– 2 dilim ekmek

YATMADAN ÖNCE

– 1 bardak süt ve meyve
 
Yukarı Alt