Bu kadar kredi yükünün altına girmek rasyonel mi?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Dimplesbaby

Başlangıç:80.3 güncel :76.3 hedef:68
Kayıtlı Üye
Katılım
29 Eylül 2017
Mesajlar
1.139
Emoji Skoru
1.605
Yaş
25
Eşim 8 bin tl maaş alıyor arada görevler falan derken 10 bini buluyor bazen ev kredimiz var 3 bin tl valla bu ay kendine telefon aldı oda zorunluluktan en uygununu almaya çalıştık hayat okadar pahalı ki eşiniz bence hiç tutumlu değil düğün öncesi hele bence gereksiz gezecekseniz araba kiralayıp gezin düğünden sonra takılan takılarla bütcenize uygun bir araba alırsınız
 

Almilaaazey

Aktif Üye
Pro Üye
Katılım
22 Ocak 2019
Mesajlar
1.622
Emoji Skoru
5.537
Yaş
25
Selamlar
Elbette bu kadar geçim derdi çeken insanın dertlerinin yanında benimki asla dert değil fakat fikir almak istiyorum sizlerden.

Erkek arkadaşımın araba merakı var. Kendi arabasını kısa bir süre önce bizim evlilik masrafları için(düğün vs istemiyorum sadece evin bazı eşyalarını alacak diğerlerini de ben ve ailem halledecek) sattı. Seneye haziran gibi nikah yapmayı düşünüyoruz. Ramazan sonrası söz nişan vs halledeceğiz.

Arabasını çok özlüyor. Bu yaz da evlilik vs ciddi işlere ve sorumluluklara dalmadan rahat rahat gezebileceğimiz son yazımız gibi geliyor bana. Evlilik sonrası benim kariyerimle ilgili de bazı sorumluluklarım olacak, rahat rahat gezmeye fırsatımız olamayabilir. Velhasıl kelam araba lazım. Ama benimkisi uygun bütçemize göre arabalara bakmıyor. İstediği belli modeller var illa ki onlar. Onlar da bizi zora sokar bence bu kadar strese girmeye gerek yok. Borç ödemekten gezemeyeceğiz bu sefer.

Hesap şu benim maaşım 5,5 onunkisi 4. Birikmişimizin üzerine kredi çeksek ayda 3000 tl kredi ödüyor olacağız. Birlikte yaşıyoruz geçiniriz geçinmesine ama e seneye evleneceğimiz zaman da bu arabayı mı satacak nasıl olacak?

Bu arada ailesi destek olmayacak biz evlenirken. Bir de sürekli evlilik şöyle masraflı böyle masraflı diye şikayet ediyor. Ama kendisinden 1 çöp istemedim daha. Ayrıca ben evlenmeyelim ne gerek var diyorum o yalvar yakar ikna edip ailemle tanıştı sonra da prosedürel şeylere karar verildi işte.

Bide istediği araba piyasada ha deyince satılcak cinsten değil

Şimdi sizden ricam bu adamın huyları ile ilgili çıkarım yapmanız. Ne ders almalıyım buradan ben? Çok mu hesapçı yaklaşıyorum?
Araba deger kaybetmez valla biz evlenirken cebimizde 1 tl yoktu ailesi de hiç destek vermedi ben kredi çektim 2 yıllık evliyiz evlendigimizden beri borç ödüyoruz gerçi ben borç ödemekten yanayim elde para tutan biri değilim çünkü olunca harcanıyor şimdi arabayı yükseltmek için tekrar kredi çektim vadelide şuan evlendigimizden beri kesin 3.500 .4000 buluyordu ödediğimiz borçlar bu ay hesap yaptık 6.500 borç ödemişiz çokta rahat yaşıyoruz allah yardım ediyor valla
 

keakea

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2016
Mesajlar
1.779
Emoji Skoru
1.964
Ya ben kiraya ve faturalara bile zorla ortak oldum aslında öyle şey bir insan da değildir ama kafam karıştı şimdi.
İlk ay tartıştık ben kiraya ve faturalara ortak olmazsam yanına taşınmam dedim. Sonra verdim hep de aldı yani. Bana da anormal gelmemişti bu zamana kadar. Anormal mi almamalı mıydı sizce?

Bide yeni mezunum okurken 10bin lira biraz da dolar biriktirmiştim. Bütçeleri birleştirelim diye ısrar ettim, küstüm falan onun hesabına yatırttırdım parayı. Sonuçta onu da kabul etti.
seni maddi anlamda kullanmasi demek comert olmamasi demek degil ki. maddi olarak hesabini bilmeyen insanlar dolayli olarak hayat arkadaslarini kullanmis oluyor. o hesabını bilmedikce sen bilmeye calisacaksin ve yipranacaksin.

benim esim de cok comerttir. parasini ne benden ne baskasindan sakinmaz. ustune basina da almaz. bana birsey alma demez kisitlamaz. ama para hesabi yok adamda. ayagini yorgana gore uzatmak diye birseyden haberi yok. evlenmeden öncede isyeri 5 tl gunluk yemek ucreti veririken o 30 tl lik yemek yerdi. bunlar isaretmis aslinda.

su anda da dedigim gibi luks ozel haracamasi yok ama para planlamasi da yok. para yoksa o an elzem seyler alinir. digerlerini ertelersin. ama esim eline para gectigi an bolca harcar. sonra 2-3 hafta parasiziz. ben artik hesaplari ayirdim cunku cok fazla yorulmustum. ha hesaplari ayirmam da ise yaramadi tabi. onun parasi bitince mecbur ben yine karsiliyorum herseyi.

huyunu bildigim icin ev kredisine girdik. en azindan benim calistigim bosa gitmesin diye dusundum.maddi konularda daha birbirimize benzesek belki ev olayini biraz erteler once birikim yapmaya calisirdim. benim de cok parada gozum yoktur. param ortadadir. cok takip etmem. ama yokluk zamaninda yoksa dikkat ederim. etmem gerektigi zamanlarda sıkarım kendimi. daha ayarli biri oldugumu dusunuyorum bu konuda.

200 binlik araba icin de is adami falan olmasi lazim. aylik en az 30 bin geliri olmasi gerekir diye dusunuyorum. bu hesapsizlik ve ayarsizlik bir sure sonra cok yorar sizi. birlikte yasiyorsunuz madem bir sure daha evlenmeyin. biraz daha gozlemleyin bence.
 

burcak86

hiçbişe değişmesin
Kayıtlı Üye
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
3.506
Emoji Skoru
6.657
Biz o meblağa yaklaşık iki yıl önce ev aldık şuan yüzde 90ı bitti teslim edilmek üzere ki aylık gelirimiz 12.500 civarı eşimle. Kullandığımız araba da 50binlik bi araba. Bu şekilde hesaplı gittiğimiz için geçim sıkıntısı yaşamıyoruz ama inanın yine de indirim takip etmeye çalışıyorum çünkü rutin giderler zamlardan dolayı çok arttı.

9500 maaşla 3bin kredi gerçekten çok fazla her ay 500 de benzini vs koyun. Ayrıca o arabayla lüks bi yere yemeğe gidemeyeceksiniz yıllarca ya da kalburüstü otellerde tatil yapamayacaksınız. Yani o arabanın olması gereken hayat standardını yakalayamadıktan sonra o arabaya binip 4binlik maaşlı işe mi gidecek,burdan bakınca bile çok absürt duruyor.
 

Yabanelma

İnsan ancak kendi öz eyleminin alemidir.
Kayıtlı Üye
Katılım
25 Şubat 2018
Mesajlar
2.805
Emoji Skoru
10.959
Düşündükçe sevgilinizin fikrinin saçmalıkları çıkıyor ortaya. 3000 kredi, kira ve ev giderlerinden size ne kadar kalacakta gezeceksiniz?
Altınızda 200.000'lik arabayla pansiyonlarda mı kalacaksınız, sırf sevgiliniz kendini tatmin edecek diye. Her türlü saçma.
 

burcak86

hiçbişe değişmesin
Kayıtlı Üye
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
3.506
Emoji Skoru
6.657
harbiden he bu kısmını hiç düşünmemiştim. iş arkadaşlarına güzel havasını atar işte varsın tatil yapamasınlar.
Bir arkadaşım yıllar önce maaşının 4te üçünü biriktirip böyle bi araba almıştı,doğal olarak üstüne başına dikkat edememişti arabanın şöförü sanmışlar sahibini sormuşlardı. Aldığım herhangi bi üründe veya hizmette eğreti duracaksam ,bedava verseler almam :)))
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Yukarı Alt