• Korona Virusünden korunmanın 5 yolu
    1- Ellerinizi sabunla sık sık yıkayın!
    2- Dirseğinize öksürün!
    3- Yüzünüze dokunmayın!
    4- Diğer insanlardan en az 1 metre uzak durun!
    5.a- Hasta hissediyorsanız evde kalın! 184 arayın!
    5.b- Zorunlu bir durum olmadıkça evden çıkmayın!

Bulaşık makineleri için evde hazırlanan doğal deterjan

nevban

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
30 Mart 2007
162
0
Arkadaşlar dün öğrendiğim bir bilgiyi Sizlerle paylaşmak istedim. Mehtap tv bir proğramda iki tane kimya mühendisi bayan kimyasallarla alakalı konuşuyorlardı ve kendilerinin kullandığı bir tarifı verdiler Bulaşık makinası deterjanını kendileri hazırlıyorlarmış daha sağlıklı olsun diye bende hemen yazdım ve Sizlerle paylaşıyorum kendim daha denemedim ama en kısa zamanda denemeyi istiyorum. Tarif şöyle;
Bir fincan Boraks
Bir fincan çamaşır sodası veya karbonat
Bir yemek kaşığı limon tuzu
Bir yemek kaşığı kaya tuzu veya deniz tuzu
Bunları karıştırıyormuşsunuz ve makinada kullanırken bir yemek kaşığı bu karışımdan bir yemek kaşığı arap sabunu koyuyormuşsunuz parlatıcı kısmına ise elma sirkesi
Bu tarifi veren bayan kendisi bunu kullandığı söyledi tamamen doğal olduğunu ve iyi sonuç aldığını söyledi.
Not; Boraks' ı eczanelerden alabilirsiniz eğer ellerinde yoksa Eczacıların bunu Sizin için temin etmeleri daha kolay dedi.
Ayrıca şunu da hemen paylaşmak istiyorum yine oturduğumuz ortamlarda bulunduracağımız bazı çiçeklerin ortamı kimyasallardan temizlediklerini söylediler Bu çiçekler şunlarmış
Bambu çiçeği, örümcek çiçeği,, devetabanı, paşakılıcı, Barış çiçeği, Kauçuk ve areka
 

myflowers

biroyana birbuyana salla
Kayıtlı Üye
28 Ocak 2008
2.563
13
hımmmmm cok tuaf deıl zaten bazı arkadaslr arap sabunu kullanıyoo suda erıtıp deterjan bolmesıne koyuyooo parlatıcı bolumune elmasırkesıde kullanıyolar bunu bılıyorummm
 

CamasirSuyunaCorba

♥etmiyorum eyvallah♥
Kayıtlı Üye
24 Temmuz 2008
2.519
5
benim dikkatimi çekti canım ama bulaşık deterjanı almak bana daha kolay geldi..çünkü zaten çalışıyorum, bir de bunlarla uğraşmam çok zor...tabiherşeyin doğalı güzel ama valla o kadar yükün altında bulaşıkları yıkayıp yerine yerleştiren bir makine bulsam onu alırdım...
 

Yuse

Bir MELEK gördüm sanki
Kayıtlı Üye
9 Şubat 2007
1.773
6
Boraks denilen şey ne merak ettim doğrusu :1shok:..deterjan kullanmaktan daha iyidir bence.......hemde eminim daha ucuza gelir kaydirigubbakcemile5

60' sıcaklıkta yıkanıyo ama yinede bardak vs. üzerinde deterjan kalıntısı oluyodur mutlaka.. ( bardaklar çoğu zaman bulanık kalıyo çünkü..:kızgın:)...
 

KapRis

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
12 Temmuz 2006
676
2
acaba deneyen varmı içinizde kızlar bu tarifi merak ettim
makınanın deterjanları dediniz gibi lekeler bırakıyo bardak tabak v.s lerde
deneyenler varsa bizimle paylaşırlarsa seviniriz
 

allame

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
27 Ocak 2009
469
3
canım teşekür ederim çok güzel bence deneyelim bakalım,ben de en pahalı deterja nı kullanıyorum ama menmun değilim.
 

haydimutfaga

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
1 Mart 2009
53
0
nevban siz denediniz mi?
tarif için teşekkürler,
deterjanım bitmesine yakın boraks alıp denemeyi düşünüyorum inşallah.
 

MeLoDi

LeYLaELaGöZLüBiRÇöLaHuSu!
Kayıtlı Üye
12 Mayıs 2008
16.073
8
bende merak ettim kızlar denerseniz lütfen sonuçlarını yazın. bizleri bilgilendirin bizde yapalım.
 
D

durualya

Ziyaretçi
bulaşıklarımı makinede arap sabunuyla arada yıkıyorum. parlatıcı henüz bitmediği için sirkeyi denemedim. yalnız çok kirli bulaşıkları çıkartmıyo...bende ozaman bulaşık deterjanı kullanıyorum.
çok kirli olmayan bulaşıklarda sonuç iyi.....Boraksı duymadım..eminim güzel sonuç veriyordur.denemek lazım.
 

nevban

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
30 Mart 2007
162
0
nevban siz denediniz mi?
tarif için teşekkürler,
deterjanım bitmesine yakın boraks alıp denemeyi düşünüyorum inşallah.[/QUOhay


haydimutfaga, ben kendim daha alıp kullanmadım çünkü makina deterjanım daha bitmedi ben bu tarifi yüksek kimya mühendisi bir bayandan duydum kendisi kullanıyormuş ve çok memnunmuş öncelikle diğer deterjanlardan çok daha sağlıklı olduğunu söyledi kullanınca tecrübelerimi sizlerle paylaşırım inşallah
 
Yukarı Alt