K.B.B. - Kulak-Burun-Boğaz Dilinde çatlaklar, yarıklar olan var mı ??

ppapatya

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
17 Temmuz 2008
528
4
dilimde çatlamalar olmaya başladı yarılmış gibi bazı yiyecekleri yerken acıyor daha öncede vardı ama arttı sanki. önemli bi hastalığın belirtisi olabilir mi böyle bir durumla karşılaşan var mı ??? doktora gidicem dil için nereye gitmek lazım ???
 


Pili

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
31 Aralık 2007
922
1
benim bie gecede oldu ......verdi dk .gecti .bir sene sonra tekrar oldu ben kremi aldım gecti ..ben antibiyotik kullanırken oldu dilim çok şiştii kötü oluyor korkma önemli deyil
 
Son düzenleyen: Moderatör:

eNur

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
10 Kasım 2008
314
2
benim dilim hep öyle yarık yarık gören şaşırıyor
dümdüz değil asitli şeyler domates en çokta patlıcan dilimi hemen kabartıyor
heleki patlıcan acıysa çok çok acı veriyor
 


lara78

Guru
Kayıtlı Üye
30 Eylül 2008
196
48
benim de öle dilim cildiye dr gittim b12 vitaminleri verdi ama malesef geçmiyo
çocukken annemin götürdüğü dr lar geçmeyeceğini sölemişler alıştım bende
kötü bişi değil yaniiiii
 

ikiminikprenses

İki minik prenses ve bir prens 👧🏻👧🏻🧒
Pro Üye
1 Mayıs 2007
6.373
2.237
slm kızlar benimde dilimde çatlaklar var dümdüz degil neden oldu bilemiyorum ama heralde ergenlikten beri var.beni o fazla rahatsız etmiyor,daha çok rahatsız eden şey patlıcan ekşi domates vede özellikle en çokda ceviz yiyince dilimin yanları kabarıyo ve feci derecede ızdırap veriyo tamam belki çok uzun sürmüyo ama bi 15 dakka fılan çok acı çekiyorum sonrada kendiliginden geçiyo bunun için ceviz yiyemez oldum :KK43::KK43::KK43: varmı aynı sorunu yaşayan ne yapabiliriz acaba?
 

ppapatya

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
17 Temmuz 2008
528
4
bende ceviz yiyemiyorum ama cevizi çok seviyorum :KK43:( domatesi de zor yiyorum çocukluğumdan beri olduğu için patlıcanla hiç tanışmadım bile... ben çok küçük yaşta antibiyotik kullanmaya başladım şöyle söylim ortalama 4 yaşından 14 yaşına kadar yılda kaç kutu bitiriodum.. allahtan başka biyerime zarar vermedi dilimin antibiyotikten olduğunu tahmin ediyordum ama yok mu bunun tedavisi nefret eder oldum artık.. kulak burun boğaza mı gitmek lazım yoksa cildiye mi ???
 


beyazkedxix

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Mayıs 2008
331
0
Dilimde zehir gibi acılık ve uyuşma var Birbirinden farklı gargaralar denememe rağmen bir aydır devam ediyor
.... a deniyim bide umarım iyi gelir senağlama
 
Son düzenleyen: Moderatör:

gxuxz_gxuxzeli

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
8 Kasım 2007
1.237
1
31
bende ceviz yiyemiyorum ama cevizi çok seviyorum :KK43:( domatesi de zor yiyorum çocukluğumdan beri olduğu için patlıcanla hiç tanışmadım bile... ben çok küçük yaşta antibiyotik kullanmaya başladım şöyle söylim ortalama 4 yaşından 14 yaşına kadar yılda kaç kutu bitiriodum.. allahtan başka biyerime zarar vermedi dilimin antibiyotikten olduğunu tahmin ediyordum ama yok mu bunun tedavisi nefret eder oldum artık.. kulak burun boğaza mı gitmek lazım yoksa cildiye mi ???
aynen canım ya:1no2: herşeyde dilim acıyo acıyo acıyooooosenağlama
 

ppapatya

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
17 Temmuz 2008
528
4
yarın kulak burun boğaza gideceğim bakalım ne olacak inşallah etkili bir ilaç verir de geçer..
 


ilonnn

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
15 Aralık 2008
2
0
selam ,aslında bende yok ama kayınvalidem ve görümcemde var dilinde yarıklar ve çatlaklar,
acı yiymiyorlar mesela çok fazla tuzlu şeylerde yiyemiyorlar genetik olabilir ailende varmı
 

emine44

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
27 Ekim 2008
1.783
0
iyi akşamlar benim dilimde siyah bir ben vardı dilin içinde kabarıklık falan yoktu ağrıda yokdu ama dokdorlar alınması gerekli dendi ve alındı çok çekdim çünkü dile bir kaç dikiş atıldı neyse sevindim iyleşdi ama 3 sene sonra dilin başka yerinden gene çıkdı aldırmasam birşey olurmu acaba böyle sorunu olan varmı benimlen paylaşırsa sevinirim
 

incisu

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
4 Temmuz 2007
1.291
4
benım dılımdede ırı ırı yarıklar var ben kendımı bıldım bılelı dılım boyle.
acıkcası annem kucukken doktora sormus genetık olur bazı ınsanlarda demıs doktor.
bende ondan sonra hıc bı doktora bu konuda gıtmedım.
bana goruntusunun dısında bı zararı yok.
ama dılım gercekten cok çirkin çok çatlak:sm_confused::sm_confused:
 


snmgkc

Senem
Kayıtlı Üye
19 Kasım 2008
242
0
41
dilimde çatlamalar olmaya başladı yarılmış gibi bazı yiyecekleri yerken acıyor daha öncede vardı ama arttı sanki. önemli bi hastalığın belirtisi olabilir mi böyle bir durumla karşılaşan var mı ??? doktora gidicem dil için nereye gitmek lazım ???

Demir eksikliğinde görülüyor.Kan tahlilinde demir son derece düşük çıkacaktır.Detaylı bir kan sayımı yaptır dr gitmeden önce, kan bağları demir ve kan bağlayıcılrını kontrol ettir.Dermatoloğa da gidebilirsin.Ama kan tahlilili ihmal etme.

Bu arada demir eksikliği anemisi diye aratırsan diğer belirtilerede bak,bazen vucudumuz önemsemediğimiz sinyaller verir bize...Korkulacak bişi diil ama kansızlık tedavi edilmeli.Tahminimce öyle çıkacaktır.Kan sayımlarımda bişi çıkmazsa dermatolojik yada kalıtsal birşeydir.
 
Son düzenleme:

pinar85

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
8 Mayıs 2008
192
0
dilinin ucunda ve kenarında yaracıklar olan var mı?
aft mi denir buna?
hani kızarır dil. aşırı tuzluya acıya yanma hissi ile tepki verir. dişlere değdikçe acır...

bu durumda ne yapılmalıdır?
karadut şurubu aktarcılardan öneriyorlar; işe yarar mı?
 

ikiminikprenses

İki minik prenses ve bir prens 👧🏻👧🏻🧒
Pro Üye
1 Mayıs 2007
6.373
2.237
Bende de var böle bişey ama patlıcan ceviz ekşi domates yiyince oluyo .5 dakka kadar cok acı veriyo sonra kendiliginden geçiyo.ne iyi gelir bilmem..
 


pinar85

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
8 Mayıs 2008
192
0
evet onları yiyince bende de olur. karadut şurubu iyi gelir diyorlar.

bazen de beyaz kabarcık gibi yaralar oluyor. ona da karbonat tuz su karışımı ile gargara iyi gelir diye duydum


kendim sordum kendim cevapladım gibi oldu da :)

konuyu açtığımdan bu yana öğrendiklerim bunlar
 

ikiminikprenses

İki minik prenses ve bir prens 👧🏻👧🏻🧒
Pro Üye
1 Mayıs 2007
6.373
2.237
Ben böle bi konu OKUMUŞTUM BURDA dur sana linkini bulup yollayayım.gerçi ordada pek bişey yazmıyodu ama bi göz at cnm...
 

sariay

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
25 Haziran 2008
45
0
43
Pinarcim. Aft yaralarinin caresi ve nedeni nedense tipta bulunamis. Bendede arasira oluyor ve cok aci veriyor. Bende caresini cok aradim.simdi yakin zamanda ögrendigim bir seyi deneyecegim. Seninlede ve ayni dertten muzdarib arkadaslarla paylasayim.Umarim faydasi olur.Kisnis tohumu. Su aktarlarda satilan tohum halinde olani.1 tatli kasigi kisnisi havanda dövüp toz haline getiriyoruz.bir bardak kaynar suya döküp agzini sikica kapatip 5 -10 dakika demlendirip iciyoruz.Yaralarin acisini dindirirmis. iyillesmesi yine 4-5 gün sürüyor ama acisiz oluyormus.hem yan etkiside yok.Cok faydali bir bitki.Sinirleri yatistirir.istah acar.gaz söktürücüdür. tansiyonu düsürür.kadinlarda cinsel arzuyu kamcilar. cinsel gücü artirir.bas dönmesini giderir.böylesine faydali bir bitkiyi kullanmakta yarar var diye düsünüyorum.
 


aleyna72

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
17 Eylül 2007
524
2
47
Dilimde zehir gibi acılık ve uyuşma var Birbirinden farklı gargaralar denememe rağmen bir aydır devam ediyor
.....a deniyim bide umarım iyi gelir senağlama
aynı sorun bende var.gitmedim doktora ama gitmek lazım .( bende hipertiroid var) onun etkisi dir .diye düsünmüştüm ama sanırım farklı
 
Son düzenleyen: Moderatör:


Yukarı Alt