'diş bugdayı'

cananfs

Guru
Kayıtlı Üye
Katılım
9 Nisan 2007
Mesajlar
488
Emoji Skoru
2
Yaş
40
kızlar bu diş bugdayı dediğiniz olay nedir?nasıl yapılıyor?manası nedir?bana yazar mısınız?ilk kez burdan duydumda.
 

ceyrem

EyMeN eFe'lerin efesi..
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Mart 2008
Mesajlar
1.079
Emoji Skoru
3
Yaş
39
:emir_bebek::dance:
arkadasım ben bizim buralarda yapılanı söliyeyeyim genelde yakın aile arasında kutlanır çünkü gelenler genelde hediye getirdiği için..buğdaydan bişeyler yapılır yani içinde buğday olan yiyecek yada yiyecekler gelen misafirlere ikram edilir..bazen bu hazırlanan buğdaylı yiyeceklerden birinin içine yüzük gibi bişey saklanır kime çıkarsa o bebeğe hediye almak zorundadır...bebeğin sağlam sağlıklı dişleri olsun diye sazlı sözlü eğlenceyle doğum gibi kutlanır....kendi kendinize bile yapabilirsiniz insan hayatında evladı kaç kez diş çıkarıyo sünnet oluyo yada doğum günü oluyoki...
 

kimyager8

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
4 Şubat 2008
Mesajlar
170
Emoji Skoru
0
Yaş
37
canım bizim bi tanıdık yapmıştı,ona gitmiştim ben,buğdayı haşlayıp içine fındık fıstık falan koymuştu galiba,bi de nar taneleri,aşure gibi ama sulu olmuyo,üstüne şeker ekip yiyosun,çok yakın kişiler çağırılıyo ve her gelen bi hediye getiriyo,bebeğin önüne anahtar,makas,kalem,kuran gibi şeyler koymuştuk,bebek hangisini alırsa büyüyünce o olurmuş güya,kalem alırsa öğretmen olurmuş meselaa
ben de çok istiyorum yapmayı,güzel oluyo,kadınlar kendi aramızda eğleniyoruz...
 

Prm.Oznur

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
765
Emoji Skoru
3
canım her yörenin biraz farklı oluyor demekki bizimde bugday kaynatılır isteyen içine şeker yada sade şekilde yerler ve tanıdık kişilerin evlerine dagıtılır oda para yada bebege hediye alır bizde buna hedik deniyor bebegin ilk dişi çıkınca annemde diyorki manası bebegin dişi düzgün çıksın diye dagıtılıyor.a.s.
 

arzuco

Biri Beni Durdursun Canım
Pro Üye
Katılım
21 Temmuz 2008
Mesajlar
2.320
Emoji Skoru
14
bizde yok böyle bi adet ama genel de duyduğumu aklıma yatanı yaparım . Bunda da eğlence var hediye var aklıma yattı :)
Buğdayı pişirirken ya da başka bi yerinde bi duası falan var mı ? ya da başka bi inceliği mesela dişleri çürük olmayan biri buğdayı pişirmeli falan gibi
Daha dişimiz yok ama şimdiden öğrenelim :)
 

ceyrem

EyMeN eFe'lerin efesi..
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Mart 2008
Mesajlar
1.079
Emoji Skoru
3
Yaş
39
ayy çok gusell oğlusum olsun bende ona yapıcam gelsin hediyeler bakalım...gerçi insan çekiniyoda hediye toplamak için yapılıyo zannederlerse....ama teyze,hala,anane,babannne böyle düşünmez zaten de dışardan pek çağırmayız artık :)
 
Yukarı Alt