doğum izni

çiçek64

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
807
Emoji Skoru
3
Yaş
36
arkadaşlar ben şimdi 32 haftalık hamileyim ve 5 hafta daha çalışabilir raporu alıp bu iznimi doğumdan sonra kullanmak istedim fakat doktorum 37. yada 38.haftada bebeği alacağını gelişimini tamamladığını söyledi. bu durumda o 5 haftalık raporu alırsam doğumun son gününe kadar çalışmış olucam doğumdan önceki 3 haftam yanacak eğer bu 5 haftalık raporu almazsam da doğumdan sonraya ekleyemem dimi? ay çok mu karışık oldu valla kafam çok karışık 37-38. haftada doğum yapan ve çalışan anneler bir yardım edin nasıl yaptınız raporu?
 

mavrulam

Guru
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
6.702
Emoji Skoru
887
Yaş
32
Çalışabilir raporu alın kullanabildiğiniz kadarını kullanın 5 haftanın...
Ne zamanki çocuğu doktor almaya karar verir doğum olur o zaman raporu bozdurursunuz...
Eğer şimdi rapor almazsanız direk yanacak 5 haftanız diye biliyorum...
 

çiçek64

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
807
Emoji Skoru
3
Yaş
36
Çalışabilir raporu alın kullanabildiğiniz kadarını kullanın 5 haftanın...
Ne zamanki çocuğu doktor almaya karar verir doğum olur o zaman raporu bozdurursunuz...
Eğer şimdi rapor almazsanız direk yanacak 5 haftanız diye biliyorum...
bu durumda da doğumdan bir gün önceye kadar çalışmış olucam doğum öncesi 3 haftam yanacak dimi?
 

mavrulam

Guru
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
6.702
Emoji Skoru
887
Yaş
32
bu durumda da doğumdan bir gün önceye kadar çalışmış olucam doğum öncesi 3 haftam yanacak dimi?
Tabi bebeğini zaten alacakmış doktor canım o yanacak son 3 hafta...
Önemli olan senin 5 haftayı aktarabilmen değil mi?
 

çiçek64

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
807
Emoji Skoru
3
Yaş
36
Tabi bebeğini zaten alacakmış doktor canım o yanacak son 3 hafta...
Önemli olan senin 5 haftayı aktarabilmen değil mi?
off ya valla ne kötü bir durum dinlenmeden son güne kadar çalışmış olucam o zaman.
 

pinktomato

sebnemindunyasi.blogspot.
Kayıtlı Üye
Katılım
14 Şubat 2010
Mesajlar
1.590
Emoji Skoru
15
arkadaşlar ben şimdi 32 haftalık hamileyim ve 5 hafta daha çalışabilir raporu alıp bu iznimi doğumdan sonra kullanmak istedim fakat doktorum 37. yada 38.haftada bebeği alacağını gelişimini tamamladığını söyledi. bu durumda o 5 haftalık raporu alırsam doğumun son gününe kadar çalışmış olucam doğumdan önceki 3 haftam yanacak eğer bu 5 haftalık raporu almazsam da doğumdan sonraya ekleyemem dimi? ay çok mu karışık oldu valla kafam çok karışık 37-38. haftada doğum yapan ve çalışan anneler bir yardım edin nasıl yaptınız raporu?
selam,doktorunla gününü görüş,ona göre aşağı yukarı bir tarih belirle kafanda,doğumdan önce son 3 haftaya kadar çalış,yoksa yanar ve boşuna çalışmış olursun.çalışabilir raporu 40 haftaya göre hazırlanıyor.. ben 4 hafta çalışmıştım 2 günü yandı sadece..doğum hangi gün olduysa ondan geriye 3 hafta sayılıyor, yani erken doğum yapsan da yanacak..raporu aldıktan sonra istersen 1 gün çalış farketmez,yani rapor illa 5 haftalık değil,max 5 hafta..çalışmadığın günden itibaren tekrar sağlık kurumundan belge alıp teslim ediyorsun çalıştığın yere,çalışabilir raporunun bittiğine dair..önce ücretli doğum iznini kullanıyorsun doğum öncesi eklediğinle birlikte, sonra yıllık iznin varsa onu kullanıyorsun,eğer imkanın varsa üstüne max 6 ay da ücretsiz izin alıyorsun dilekçeyle.. ne çok yazmışım :KK1:
 

_MaaVi_

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
20 Kasım 2010
Mesajlar
461
Emoji Skoru
37
zaten 32. haftadan sonra çalışabılır raporun olmadan çalışman yasal değil canım.Herhangı bır olumsuzluk olursa raporun olmadan çalıştığın için herhangı bır hak da talep edemezsın.sen al raporunu izne 35. haftada bıle ayrılsan en azından 3 haftan olur mis gibi doğum sonrasına aktarabıleceğin.az mı 3 hafta?son son 3 haftana gelınce bebek 38 de olacağı için onlar her durumda yanıyor zaten.sen öncekılerı sonraya devretmye bak...
 

giovinetta

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Mayıs 2010
Mesajlar
223
Emoji Skoru
7
32. haftamda 37. haftaya kadar çalışabilir raporu almıştım. 36. haftamda tekrar doktora gidip çalışamaz rapor alarak (özel bir nedenden dolayı) doğum iznine ayrıldım. 38. haftamda erken (normal) doğum yaptım. Doğum sonrası izin bebeğin doğum tarihinden itibaren işleme alındığı için kalan 2 haftam ne yazık ki sayılmıyor. Toplamda 8+4 haftalık doğum sonrası izin kullanabiliyorum. Sanırım en karlı çıkanlar doğumu 41. haftaya kalanlar :KK61:
 
Yukarı Alt