Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
  1. Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...
  2. Notu Gizle

Günlük Yağ Tüketimi...

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve NILBERA tarafından 19 Temmuz 2006 başlatılmıştır.

    19 Temmuz 2006
    Konu Sahibi : NILBERA
  1. NILBERA

    NILBERA SeVGi KeLeBeĞi Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    6.268
    Beğeni:
    84
    Ödül Puanları:
    353
    Günlük yağ tüketimi


    UZMAN GÖRÜŞLERı / Dr. Haluk Saçaklı - Obezite Uzmanı
    Büyümek, gelişmek ve sağlıklı yaşamak için iyi beslenmek gerekir; ancak beslenirken günlük yağ tüketimimize çok dikkat etmeliyiz.

    Süt ve yoğurt: Normalinde %3.5 yağ bulunan ve günde 2 porsiyon tüketilmesi gereken bu değerli besin grubu; orta yaş sonrası yaş grubunda bulunanların az yağlı olanlarını tercih etmemeleri halinde, yılda 5 kilo fazladan yağ almalarına neden olur.
    Et grubu: Tüm etler ve peynir gruplarını kapsar. Etlerin ızgara, haşlama ve kendi yağlarıyla pişirilmesi, dışarıdan görünür yağ ilave edilmemesi gerekir. Özellikle yağda kızartmadan kaçınılması şarttır.
    Sebze ve meyve grubu: Bileşimlerinde yağlar yok denecek kadar az olduğundan korkmadan tüketebileceğimiz besinlerdir. Ağırlıklı karbonhidrat içeren bu besinlerin abartılarak tüketilmesinde de fazla karbonhidratın yağa dönüşeceğini asla unutmayalım. 1 kilo meyve, 1 bütün ekmeğe eş değer karbonhidrat alınmasına neden olur, karbonhidratın fazlası da yağa dönüşür.
    Ekmek ve tahıl grubu: Ekmekte olmasa da galeta, grissini v.s.de az da olsa yağ vardır. O nedenle ekmeği azaltıp bunlara aşırı yüklenilmesi hata olur. Makarnada yağ yoktur; ancak tereyağı yerine az sıvı yağ konulmasına ve üzerine ilave ettiğiniz soslara çok dikkat etmeliyiz.
    Yağ grubu: Yeterli ve dengeli alınan yağların vücutta çok önemli görevleri vardır. Hayvansal yağlar yerine bitkisel yağlar ve bunlardan üretilmiş margarinler tüketilmelidir. Doymuş yağları zaten et, süt, peynir, yoğurttan yeterince alıyoruz. Hazır sosların yüksek oranda yağ içerdiğini de unutmayın.
    Şeker grubu: Beyaz şeker kandaki toksinlerin atılmasını zorlaştırır ve sindirim kapasitesini düşürür.
    Sağlıklı ve dengeli beslenme için iyi karbonhidratların tahıl, meyve ve sebzeden alınması gerekir.

    alıntıdır
     
    Son düzenleme: 26 Mayıs 2009
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.