Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Hamilelikte egzersiz

Konusu 'Gebelik / Hamilelik / Kadın Doğum' forumundadır ve mahinur tarafından 16 Nisan 2007 başlatılmıştır.

    16 Nisan 2007
    Konu Sahibi : mahinur
  1. mahinur

    mahinur Aktif Üye Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2007
    Mesajlar:
    38
    Beğeni:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Dünyaya yeni bebekler gelirken öncelikle istediğiniz, bebeğin sağlıklı olmasıdır. Doğumun rahat ve bebekle beraber annenin de sağlıklı olması hamilelik döneminde yaşam şeklindeki değişikliklerle mümkün olabilmektedir. Bedensel egzersizler doğumdan ölüme kadar her yaş grubunda uygulanabilmektedir. Hamilelik döneminde de bedensel egzersiz yapmanın yararları çoktur, bunlar:

    Bacak kramplarının çoğalmasını engeller.
    Sırt ve diğer hamilelik ağrılarını azaltır.
    Vücut ağırlığınızın gereğinden fazla artmasını engeller.
    Hamileliğin ve doğumun rahat geçmesini sağlar.
    Çocuğun içinde yaşayacağı kapsülün genişlemesini sağlar.
    Doğumdan sonra normale dönüşü hızlandırır.
    Bu kadar önemli yararları sağlayabilmek için mutlaka bilinçli egzersiz yapılmalıdır.
    Egzersiz sırasında dikkat edilecek noktalar ise şunlardır:

    Bedensel egzersiz düzenli olarak yapılmalıdır. Bir hafta 3 gün, diğer hafta 1 gün egzersiz yapılarak fizyolojik yarar sağlamak mümkün değildir.

    Haftada 4 gün egzersiz yapılmalıdır.

    Eğer doktor tarafından hamileliğin riskli olduğu söylenirse doktor izin verene kadar egzersiz yapılmamalıdır.

    Egzersiz sırasında belirlenecek en yüksek nabız sayınız hiçbir zaman aşılmamalıdır.

    Gövdenin öne ve arkaya eğilmesi engellenmeli, karın bölgesine baskı uygulanmamalıdır.

    Hamile kadının daha fazla oksijene ihtiyacı olduğundan yoğun egzersizlerden kaçınmalıdır.

    Haftada 1 gün küçük ağırlıklarla kas çalışması yapılmalıdır.

    Yağ yakmak için egzersiz yapılmamalı.

    Bilinçsizce yapılacak ve kilo vermeye yarayacağı düşünülen diyetlerden uzak durulmalıdır.

    Egzersiz sırasında ve sonrasında sıvı alımına dikkat edilmelidir.

    Sağlıklı bir bebek, sağlıklı bir anne için egzersizin önemi büyüktür. Bu konuda güvenebileceğiniz bir egzersiz uzmanına danışarak yardım isteyiniz. Hamilelik döneminde sigara ve alkolden uzak kalarak doğru ve dengeli bir beslenme programıyla beraber bilinçli egzersiz yapmalıyız.
     
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.