• Önemli uyarı ; outlook.*, hotmail.* gibi adrese sahip iseniz maalesef onay maili sizlere gelmediği için üyelik bu adresler ile üye olamaz, şifrenizi isteyemezsiniz.

    Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

    Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

isabel

La Vie En Rose
Yönetici
Super Moderator
Doğa Severler Kulübü
5 Mart 2012
16.585
12.381
crampes-durant-la-grossesse.jpg


Hamilelik boyunca anne adayları pek çok sağlık sorunu yaşayabilirler. Bu sorunların ne olabileceğini ve ne gibi önlemler alınabilir.

* Artan Vajinal Akıntı – Tahriş etmeyen bir sabunla daha sık yıkanabilirsiniz, ama enfeksiyona yol açabilecek olan vajinal duştan kaçınmak önemlidir. Eğer akıntı kötü kokuyorsa, kaşınma ve yanmaya neden oluyorsa, rengi her zamanki gibi değilse, ya da kan görürseniz doktorunuza bildiriniz.

* Bacak Krampları – Bacak krampları kalsiyum ya da fosfor dengesinin bozulmasından kaynaklanabileceği için, yeterli miktarda kalsiyum almanıza yardımcı olacak gıdalar (süt ürünleri, koyu yeşil yapraklı sebzeler, mısır ekmeği) tüketin ve karbonatlı içecekleri kesin (bu içecekler yüksek oranlarda fosfor ve sodyum içerirler). Egzersiz yapın. Eğer bacaklarınızda birkaç dakikadan uzun süren şiddetli ağrılar olursa doktorunuza bildiriniz.

* Hemoroidler – Lifli gıdalar (meyveler ve sebzeler, rafine edilmemiş tahıl ekmekleri ve mısır gevreği) yiyerek ve günde 6-8 bardak sıvı tüketerek kabızlıktan kaçının. Doğum öncesi doktorunuz tarafından önerilmediği sürece reçetesiz satılan ilaçları kullanmayın.

* Ayakların, Ayak Bileklerinin ve Bacakların Şişmesi – Mümkün olan her an ayaklarınızı yükseğe kaldırın. Tuzlu yiyeceklerden kaçının.

* Varisli Bacak Damarları – Ayaklarınız ve bacaklarınız olabildiğince yükseğe kaldırın ve varis çorabı giyin. Eğer işiniz uzun süre ayakta durmayı ya da oturmayı gerektiriyorsa, egzersiz de yardımcı olacaktır.

* Mide Ekşimesi – Daha küçük öğünler yiyin ve yanma hissi geldiğinde pozisyonunuzu değiştirin. Çok yağlı ya da baharatlı yiyecekler ve kahve mide ekşimesini arttırır.

 
Yukarı Alt