Hep birlikte TAE BO ile formda kalıyoruz.

Akrrep

2. TAKIM KAPTANI
Pro Üye
Katılım
8 Ağustos 2008
Mesajlar
30.755
Emoji Skoru
25.723
Tae-bo tekniği ile bir saatte yaklaşık 600 ile 800 arası kalori harcayabilirsiniz.


Tae-bo sporu, 7 kez 'martial arts' (savunma ve hucum sporları) şampiyonu olan Billy Blanks tarafından yapılmaya başlandı. Müzik, dans ve kick boxing'in bir karışımından oluşan spor, kolların yumruk, ayakların tekme konsantrasyonu ile en üst seviyede tutulduğu zevkli bir fitnes uygulaması.. Sporda aerobike oranla vücuda uygulanan stres ve gerilimler çok daha fazla..

Kimler Tae-bo yapabilir?
Tae-bo dolu dolu bir çalışma yapmak isteyen hiç yaş sınırı tanımadan herkesin yapabileceği bir spor. Yoğunluğu yüksek bir spor olduğu için, başlamadan önce bir doktora danışmanızda fayda var. Kardiyovasküler ve ağırlık çalışmalarını bünyesinde barındırması, müzik eşliğinde yapılması Tae-bo'yu çekici kılıyor.

Nasıl başlamalı? Formda kalmak isteyen meraklıların mutlaka düşük seviyelerden başlamaları, ayrıca doğru yumruk ve doğru tekme atmayı öğrenmeleri gerekli.. 30 yaş üzeri ve kilolular ilk 8 hafta ayrı bir fitness programı yapmalı.. Ana kasların kuvetli olması gerekli.. Yeni başlayanlar genellikle kendilerini Bruce Lee zannedebilirler. Müzik, yumruk, tekme, ter derken eklem ve eklem çevresindeki dokularına büyük zarar vererek egzersiz sırasında sakatlanmalar meydana gelebilir.
Kardiyovasküler bir egzersiz olduğundan, hem hergün yapabilir, hem de farklı hareketleri uygulayarak hergün devam ettirebilirsiniz.Yani bugün Tae-bo'yla kardiyovasküler bir çalışma yaparken, ertesi gün ağırlık çalışması yapabilirsiniz. Rahat hareket için kolsuz tişört, tayl veya şort giyebilirsiniz.

Faydaları..
Stres atmanızı sağlar
Bütün kaslarınızı, kol, mide, kalça ve bacakları çalıştırır.
Yağları yakmayı kolaylaştırır. Bir saatteyaklaşık 600 ile 800 arası kalori harcanır.
Kan dolaşımını hızlandırır
Basenleri sıkılaştırır

Tae-bo yaparken dikkat edilmesi gerekenler!
* Bel seviyesinin üzerinde tekme atarken bele ve eklemlere dikkat edilmeli
* Mutlaka dersten önce germe çalışmaları yapılmalı
* Yeni hareketler hırsla değil daha az güç harcayarak yapılmalı
* Zorluk derecesi iyi belirlenmeli
* Malzeme spora ve yere uygun olmalı
* Dersler ilk etapta 20 dakikayı aşmamalı
* Ders öncesinde ve sırasında sıvı alımına dikkat edilmeli
* Egzersiz sırasında çok yorulma, egzersizin temposunun çok iyi olduğu anlamına gelmez, aksine temponun size fazla geldiğini gösterir.
 

Akrrep

2. TAKIM KAPTANI
Pro Üye
Katılım
8 Ağustos 2008
Mesajlar
30.755
Emoji Skoru
25.723
Kızlar 9 gündür yapıyorum ve gözle görülür değişim müthişş..
Üstelik sadece 30 dk yaptığım halde..
 

decemBer

bdv konuları okurkenki surat ifadem
Pro Üye
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
5.056
Emoji Skoru
1.454
Kızlar 9 gündür yapıyorum ve gözle görülür değişim müthişş..
Üstelik sadece 30 dk yaptığım halde..
nasıl yapıyorsunuz, spor salonuna mı gidiyorsunuz? hoca eşliğinde mi?
 

Akrrep

2. TAKIM KAPTANI
Pro Üye
Katılım
8 Ağustos 2008
Mesajlar
30.755
Emoji Skoru
25.723
Tae-bo yapmaya da başlayayım derken bu konuyu bulmak ve konuyu kendimin açtığını görmek :-) nasıl unutmuşumki burayı ben..
Olanda hayır vardır diyelim.. Demekki başlama zamanı gelmiş :KK73:
 
Yukarı Alt