Manipülasyon çabaları mı?

Bremenmizikacisi

Arılar bal yapmaya bayılırlar
Kayıtlı Üye
18 Nisan 2017
3.346
7.128
Merhaba hanımlar. Size bir şey danışmak istiyorum. Ben sevgilimin beni manipüle etmeye çalıştığını düşünmeye başladım. Sebeplerine gelecek olursak:
1-ben bir yere gideceğim zaman sen oraya nasıl gideceksin ben seni götürürüm diyor ama aslında benim otobüse binip kolayca gidebileceğim bir yer. Yani ilk başlarda bana kıyamadığını düşünüyordum ama bu iyiden iyiye dikkatimi çekti
2-ne zaman bir şey yapmaya kalkışsam örneğin yemek veya temizlik bana 3 yaşında çocuk muamelesi yapmaya başlıyor. Aman da aman yemek yapmayı da mı öğrenmiş şunu yapmayı da mı öğrenmiş demeye başlıyor.
3-eve geldiği zaman ilk sorduğu soru dersini çalıştın mı oluyor. Excuse me?? Sürekli sorumluluklarımı hatırlatıp duruyor sanki ilkokul çocuğuyum.
4-sürekli benim geleceğimle ilgili plan yapıyor. Okulu bitirdiğin zaman sınava hazırlanırsın şöyle yaparsın böyle yaparsın diye. Yok ben öyle yapmıcam şöyle yapıcam diyorum ya saçmalama öyle iş mi olur falan diyo
5-ailemle aramdaki meseleleri biliyor tabi ki hepsini değil ama babamla hiç aramın olmadığını annemin evden gitmeme kayıtsız kaldığını vs. Mecburen biliyor. Bana sürekli ben olsam şöyle iyi baba olurum sen anne olsan şöyle süper anne olursun bizim çocuklarımız çok şanslı olacaklar diyo. Evet evet bizim çocuklarımız çok şanslı olcakmış. Ne çocuğu birader?
Ben mi iyice evhamlı düşünmeye başladım emin değilim ama bana beni kendisine bağımlı bir karakter haline getirmek istiyormuş gibi gelmeye başladı. Gerçekten öyle bir lanse ediyor ki sanki yanımda o olmasa tek başıma adım atamam. Şunu yapıcam diyorum sen yapabilir misin ben de geleyim mi yanında diyor. Aşırı korumacı bi karakter mi manipülatör mü gerçekten hiç emin olamıyorum. Ayrıca sürekli benimle ilgili gelecek planları kuruyor. Mezun olunca annemlerle tanışırsın, zaten sen mezun olduğunda benim de tayinim çıkmış olur sen de orda çalışırsın, tayinim şuraya çıkarsa çok iyi olur orda bi sürü hukukçu arkadaşım var hiç zorluk yaşamazsın vs vs vs vs. Hadi bunları da geçtim ama ciddi ciddi bi çocuğumuz olcağını düşünüyo. Bi sor bana ben çocuk doğurmak istiyo muyum acaba? Her işimi yapmaya bu kadar gönüllü olması aslında benim de tabi ki işime geliyo ama bu gelecek planları nefesimi daraltıyo. Ay üf napcam bilmiyorum. Geçenlerde yine gelecek planlarından bahsederken o zamana kim öle kim kala dedim allah bana bi trip attı görmeniz lazım hay dilim lal olsaydı dedim ya. Yok sen beni sevmiyosun beni istemiyosun daha iyisini bulsan anında bırakırsın. Ay valla içim daraldı kızlar napsam da bu adama biraz anı yaşamayı öğretsem uzun uzadıya gelecek planı yapmasa bilemedim
 

Backstreetgirl

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
29 Ekim 2017
830
1.424
Daha çok sizinle bir gelecek düşünüyor ve sizin de ona inanmanızı sağlamaya çalışıyor gibi. Aşırı korumacı biri olabilir, huyudur. Ama ortada manipülasyon görmedim. Tavrınızı takının, ben dünkü çocuk değilim, senin bebek bakıcılığına da ihtiyacım yok. Baba değil eş arıyorum deyin, eğer kendisini değiştirirse ne ala.
 

AngelicaPickles

Popüler Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
14 Şubat 2012
5.420
6.012
Canım benim, kısa süredir tanıştığı kıza evini açan, sorunlarını duyunca 'ay canım' modunda daha bir sahiplenici hale gelen erkekler, elbette hızlı bağlanan hızlı gelecek planlarına giren türden olur. Eşyanın tabiatı bu. Bu gelecek planlarını gerçekleştirebileceği anlamına gelmez tabi o ayrı konu. Ama sen bu hayalleri, gelecek planlarını çok ciddiye almadığın bunlara göre hareket etmediğin sürece ne zararı var kendi kendine hayal kursun işte.

Ya da 'sana şunları şöyle yapmalısın dur şunu yapmana yardım edeyim aman da aman yemekte mi bilirmiş' filan çekmesinin ne zararı var sen kendini bildiğin ve kendi işlerini kendi bildiğin gibi yaptığın sürece.Bu söylediğimi yanlış anlama lütfen aranızda para ilişkisi geçmediğini biliyorum o açıdan söylemiyorum ama sugar baby/sugar daddy tarzı bir ilişki dinamiği seviyor demek ki adam.
 

Mayflower75

Never give up.!!
Pro Üye
1 Şubat 2016
8.663
31.889
Merak ettim aranizda kac yas var?Bu kisi sizi cocuk gibi mi goruyor yoksa ozguveninizi mi zedelemeye calisiyor?Bunu bilincli olarak ta yapiyor olabilir yada kontrolcu bir yapisi oldugundanmi?
Bahsettiginiz kisiyi tanimadagim icin bilemedim.
Fakat hoslanmadiginiz tavirlarla karsilastiginizda bunu ona soyleyin.Susarak halledemezsiniz.
 

MissCherryBlossom

Guru
Pro Üye
23 Ağustos 2012
30.770
107.584
Tam da dedigin gibi, manipulasyon yonlendirme ne dersen de.

Burda ah canim sahipleniyor, gelecek plani yapiyor vb yazmsilar, kanim dondu cunku alakasi yok.

Anahtar burda:

4-sürekli benim geleceğimle ilgili plan yapıyor. Okulu bitirdiğin zaman sınava hazırlanırsın şöyle yaparsın böyle yaparsın diye. Yok ben öyle yapmıcam şöyle yapıcam diyorum ya saçmalama öyle iş mi olur falan diyo

Sen kendin karar vermek istiyorsun ama adam senin yerine coktan secim yapmis, sana dayatiyor ustelik. Senin fikirlerine zaten saygi duymuyor, senin fikirlerin olmasina bile karsi kendi dedigini dayatiyor.

Daha da kotusu ona mecbur oldugunu biliyor. Madem onun ekmegini yiyor, evinde kaliyorsun dediklerini yapmaya da mecbursun yoksa sokakta kalirsin. Dur dusun bakalim, muhtac olmasan bu adam benim dedigiimi yapacaksin yok daha neler diyecek hakki kendinde bulabilir miydi?

Sana 32984373447 kez yazdim. Mecbur oldugunu, gidecek yerin olmadigini kaniksadigi an sen ezilen konumuna duseceksin diye. Bir tarafin diger tarafin eline baktigi iliskide esitlik olmaz.

Sna yine yazdim, yine yaziyorum git o begenmedigin ailenin evine don. Dovsunler, sovsunler elin adamina agiz egmekten iyidir.
 

MissCherryBlossom

Guru
Pro Üye
23 Ağustos 2012
30.770
107.584
Burda sahipleniyor, koruyor yazanlara da saskinim, adamin ille benim dedigimi yapacaksin demesi, meslek gibi sahsi bir meseleye bile karismasi korkunc. Fikirlerinize deger verilmemesine, kendi hayatinizda meslek seciminizde kariyer seciminizde bile soz hakkinizin olmamasina, adam yerine konmamaya amma merakliymissiniz arkadas!
 

Backstreetgirl

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
29 Ekim 2017
830
1.424
Burda sahipleniyor, koruyor yazanlara da saskinim, adamin ille benim dedigimi yapacaksin demesi, meslek gibi sahsi bir meseleye bile karismasi korkunc. Fikirlerinize deger verilmemesine, kendi hayatinizda meslek seciminizde kariyer seciminizde bile soz hakkinizin olmamasina, adam yerine konmamaya amma merakliymissiniz arkadas!
Konunun bilmediğimiz yönleri var belki de, ben tam okumadım eski mesajları da. Babacan, sahiplenici bir insan gibi geldi bana. Belki de babası ile olan konular nedeniyle kendisini Baba yerine koymaya çalıştı. Bütün babalar gibi, bu işte gelecek yok, saçmalama.. gibi yönlendirmeler yapıyor olabilir diye düşündüm. Ancak sizin sanırım daha çok bilginiz var konunun iç yüzüyle ilgili, o zaman bir şey diyemem. Bize çok şaşırmanıza gerek yok yani :KK70:Yazdığına istinaden yorum yapabiliyoruz sadece.
 

NaMIDiGeRBuzDoLaBI

Popüler Üye
Pro Üye
7 Ağustos 2016
2.893
5.389
Burda sahipleniyor, koruyor yazanlara da saskinim, adamin ille benim dedigimi yapacaksin demesi, meslek gibi sahsi bir meseleye bile karismasi korkunc. Fikirlerinize deger verilmemesine, kendi hayatinizda meslek seciminizde kariyer seciminizde bile soz hakkinizin olmamasina, adam yerine konmamaya amma merakliymissiniz arkadas!
Adamın evinde kalmaya mecbur olduğunu bilmiyordum sizin yazınızı okuyana kadar , belki onlarda benim gibidirler :)
O halde Is değişir tabii ki ..
 

MissCherryBlossom

Guru
Pro Üye
23 Ağustos 2012
30.770
107.584
Konunun bilmediğimiz yönleri var belki de, ben tam okumadım eski mesajları da. Babacan, sahiplenici bir insan gibi geldi bana. Belki de babası ile olan konular nedeniyle kendisini Baba yerine koymaya çalıştı. Bütün babalar gibi, bu işte gelecek yok, saçmalama.. gibi yönlendirmeler yapıyor olabilir diye düşündüm. Ancak sizin sanırım daha çok bilginiz var konunun iç yüzüyle ilgili, o zaman bir şey diyemem. Bize çok şaşırmanıza gerek yok yani :KK70:
Yani o tip iliskiler de bana saglikli gelmiyor. Iliski demek denklik demek, evlilikte taraflarin adi es, baba-kiz degil mesela:)

Insanin kendine denk gormedigi, kardesi/kizi gibi gordugu veya babasi gibi gordugu biriyle olmasi cok sagliksiz. Bu tip iliskilerde baba olan taraf tabi ki cocuk olan tarafi cocuk olarak gordugu icin kendi fikirlerini dayatir, cocuk olan taraf da diger tarafi yuce varlik/baba olarak gordugu icin fikirlerini kendinden ustun olarak benimser. Soyler misiniz, bu iliskideki erkek kukla oynaticisi, kadin da kisiligini benligini kaybetmis olan taraf olmuyor mu? Baban/abin gibi gordugun biriyle yataga girmek dusuncesi zaten ayrica garip...buraya hic girmiyorum.

Konu sahibesi acikca adami baba/abi gibi gormuyor ki bu konuyu acmis. Bu "babacan yonlendirme"den belli ki rahatsiz. Rahatsiz da olsun zaten.
 
Yukarı Alt