Pasta dekorasyonu

mina_mina

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
273
Emoji Skoru
7
Yaş
34
merhabalar herkese
dogru yere aciyormuyum bilmiyorum ama yaptigim pastalari sizlerle paylasmak istedim. 2 ay once 6 haftalik pasta dekorasyonu kursuna gittim daha sonrada internetin yardimiyla bir cok websitelerden fikirler aldim. sanirim seker hamuruyla yapilan pastalar turkiye'de yeni. acaba benden baska bu hobiye meraki olan veya pasta yapan varmi? varsa buraya yaptiginiz pastalarin resimlerini koyun hepimiz bakalim.iste simdiye kadar benim yaptigim pastalarin sirayla resimleri.


1

2

3

4
 

Asmin

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
Katılım
11 Temmuz 2008
Mesajlar
7.813
Emoji Skoru
198
yaa cok super bunlar ben de bunlardan bi tane yapmak istiyorum nasil yaptigindan biraz bahseder misin?
seker hamurunu nasil yapiyosun kekini nasil hazirliyorsun?
kelebekli bi pasta yapicam ama nasil yapcagimi bilmiyorum yardim et lutfen
 

mina_mina

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
273
Emoji Skoru
7
Yaş
34
yaa cok super bunlar ben de bunlardan bi tane yapmak istiyorum nasil yaptigindan biraz bahseder misin?
seker hamurunu nasil yapiyosun kekini nasil hazirliyorsun?
kelebekli bi pasta yapicam ama nasil yapcagimi bilmiyorum yardim et lutfen
evet bunlarin hepsini ben yaptim :)
ben seker hamurunu hazir aliyorum. yenilebilecek boyalarim var. bu boyalarla istedigim renge boyuyorum seker hamurunu.
kelebek kekine gelince. burda kelebek seklinde kek kaliplari oluyor ama turkiyede varmi bilmiyorum. daha olmazsa sen buyuk bir dikdortgen tepsiye yaparsin kekini ve keki bir gun dolapta beklettikten sonra bicakla kelebek seklinde kesersin.
suslemeye gelince kekin ustune seker hamurunun yapismasini yarayacak birsey surmen lazim. ben GANACHE yapiyorum. bu bir cikolata sosu. mesela 600gr siyah cikolataya 300ml krema kullaniyorum. bunu tarifi de
300ml kremayi kucuk bir tencereye koy ve tam kaynamaya baslayinca atesten al. cikolatalari kucuk kucuk kes , cukur bir tabaga koy. kremayida bunu ustune dok ve telle cirpmaya basla taki cikolata eriyene kadar. bu sosu 1-2 saat beklettikten sonra kekin ustunu tamamen kapla bu sosla. bunuda 1 gun dolapta beklet. keki kalamadan 1 saat once dolaptan cikart ve bir kenarda 1 corba kasigi kayisi marmelati ie biraz suyu karistir. cok givik olmasin bu surubu katilasmis olan cikolatala sosun ustune fircayla sur ki seker hamuru yapisabilsin.
sonra seker hamurunu misir merdaneyle kekin buyukluyunce ac. tezgaha yapismamasi icin misir unu kullanabilirsin.
en sona seker hamurunu merdaneyle kaldirip kekin ustune koy ve elinle sanki utu yaparmis gibi kekin ustunu ve kenarlarini duzle. en son kenardaki fazlaliklari keskin bir bicakla kes. ustunede istedigin gibi susle.
umarim kafani karistirmamsimdir ama bu yontemle istedigin keki yapabilirsin.
 

Kalliste

Popüler Üye
Pro Üye
Katılım
30 Nisan 2007
Mesajlar
9.325
Emoji Skoru
56
Yaş
50
merhabalar herkese
dogru yere aciyormuyum bilmiyorum ama yaptigim pastalari sizlerle paylasmak istedim
minacım pastaların çok güzel... bende çok ilgi duyuyorum bu şeker hamurlu pastalara fakat bulunduğum yerde bir tel malzeme yok...

yaa cok super bunlar ben de bunlardan bi tane yapmak istiyorum nasil yaptigindan biraz bahseder misin?
seker hamurunu nasil yapiyosun kekini nasil hazirliyorsun?
kelebekli bi pasta yapicam ama nasil yapcagimi bilmiyorum yardim et lutfen
adalayla eğer malzeme alıp yaparım diyorsan eminönünden tüm malzemeyi temin edebilirsin istersen tarif ederim.. bir dahaki gidişimde bende alacağım çünkü...
 

pembeinci

Canan & Murat
Kayıtlı Üye
Katılım
17 Temmuz 2008
Mesajlar
5.453
Emoji Skoru
1
Yaş
36
ellerine sağlık çok güzeller canım merak ettiğim konu şeker hamurlu pastanı nasıl muhafaza ediyorsun dolaba konulmamalı deniliyor bir bilgin varmı?
 

mina_mina

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
273
Emoji Skoru
7
Yaş
34
tesekkur ederim canim seker hamuruyla kapli pastalari buzdolabina koyamazsin cunku seker hamuru kurur. ben pasta kutularinda yada seralayip sakliyorum.
 

leylek82

çok zor bazen....
Pro Üye
Katılım
6 Temmuz 2008
Mesajlar
5.659
Emoji Skoru
20
Yaş
36
cnm ben de çok meraklıyım böyle şeylerehihoyyyt. burda şeker hamurlu pastalar 2000 yılından beri yapılıyo. ben 3 yıl kadar önce coccolat pasta kursuna gittim. temel pastacılık 1 ve yaş pasta kursu aldım .sizin yaptığınız pastanın kursu 5 veya 6 dersti. ama fiyatı o zamanlar 600 küsür ytl idi. ben de iyi para verdim o yıllar ama oğlum küçük olduğu için ara verdim.orjinal yaş pastalar,tiramisu ,profiterol vs... ben de yapıyorum.zaten evdeki pastalarım da hep süslüdür.ama şimdi burda kurs sıkıntısı var fiyatları feci uçurmuşlar:1no2:.ciddi ciddi cafe açmayı düşündüğüm için gitmiştim ma eşim bırakmadı:kahve:
 

mina_mina

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
273
Emoji Skoru
7
Yaş
34
cnm ben de çok meraklıyım böyle şeylerehihoyyyt. burda şeker hamurlu pastalar 2000 yılından beri yapılıyo. ben 3 yıl kadar önce coccolat pasta kursuna gittim. temel pastacılık 1 ve yaş pasta kursu aldım .sizin yaptığınız pastanın kursu 5 veya 6 dersti. ama fiyatı o zamanlar 600 küsür ytl idi. ben de iyi para verdim o yıllar ama oğlum küçük olduğu için ara verdim.orjinal yaş pastalar,tiramisu ,profiterol vs... ben de yapıyorum.zaten evdeki pastalarım da hep süslüdür.ama şimdi burda kurs sıkıntısı var fiyatları feci uçurmuşlar:1no2:.ciddi ciddi cafe açmayı düşündüğüm için gitmiştim ma eşim bırakmadı:kahve:

senin yaptigin pastalari da cok gormek isterim canim. bence devam et derim. bu evde de yapabilecegin bir meslek. kurslar epeyce pahaliymis. ben burda 8 haftalik kursa $150 verdim. tabi malzemeleri ben aldim. cafe isi cok iyi bir fikir bence. benim hayalim birgun kendi pastanemi acmak, kisiye ozel pastalar yapmak. umarim bir gun oda olur.
 
Yukarı Alt