polikistik over de ilaçsız tüp bebek şansı

kuzum

Bu konida hassasum
Pro Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
8.575
Emoji Skoru
267
Senin için ve birçok kadın için sevindirici bir haber dimi Arzu. Yanlış hatırlamıyorsam seninde böyle bir sorunun vardı. Ben okudum haberi ama keşke buraya kopyalasaydın. Herkese bol şans.:yes:
 

arzuizmir

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eylül 2006
Mesajlar
12
Emoji Skoru
0
Türkiye'nin ilaçsız ilk tüp bebeği

Rahatsızlığı nedeniyle hormon ilacı kullanamayan Emel Emir'e dünyada da çok yeni olan ilaçsız tüp bebek tedavisi uygulandı. Genç kadın anne oldu. Bu yöntem tüp bebek tedavisi maliyetini de düşürüyor.




Türkiye'de ilk kez ilaçsız tüp bebek

Tüp bebek isteyen Emel Emir'in rahatsızlığı, hormon ilacı almasına engeldi. Genç kadın, Türkiye'de ilk kez ilaçsız tüp bebek tedavisiyle bebek sahibi oldu.

Defne bebek tüp bebek tedavisinde çığır açtı. Çünkü annesi onu dünyaya getirirken, diğer tüp bebek sahibi olan annelerin kullandığı hormon iğne ve ilaçlardan bir tane bile almadı. Böylece tedavinin maliyeti de neredeyse yarı yarıya azaldı. Defne bebek de, tüp bebek yöntemiyle bebek sahibi olmak isteyen kadınların hormon ilacı almak zorunda olmadığını da kanıtlamış oldu. Çiçeği burnunda anne Emel Emir 27 yaşındaydı ve eşi ile beş yıldır bebek istiyorlardı. Ancak "Polikistik Over Sendromu" nedeniyle kısırlık tedavisi görmüş hatta bir kez başarısız tüp bebek denemesinde bulunmuştu. Emel Emir'in hormon ilacı alarak tüp bebek denemesi son derece riskliydi. Emir'in anne olması için, Prof. Dr. Timur Gürkan tarafından beş yıldır üzerinde çalıştığı ve dünyada son derece yeni bir yöntem oyan "ilaçsız tüp bebek yöntemi" uygulandı. Yöntem için uygunolduğunun belirlenmesinin ardından Emel Emir'in küçük bir operasyonla yumurtaları toplandı. İğne ve ilaçlarla anne karnında olgunlaştırılmak yerine, yumurtalar laboratuvarda olgunlaştırıldı. Yumurtalardan da yine laboratuvarda embriyo elde edildi. Üç embriyo anne rahmine yerleştirildi. Ve Emir çifti 31 Ağustos'ta bebeklerini kucaklarına aldı.

35 HASTADAN 5'İ GEBE KALDI
Prof. Gürkan polikistik yumurtalık hastalığı olan kadınlar için bu yöntemin alternatif tedavi olduğunun altını çiziyor. Yöntemin, aileleri bin YTL ilaç masrafından kurtardığını belirten Gürkan, yumurtaları erken yaşlanmış veya azalmış kişilerde de bu yöntemin uygulanabileceğini söylüyor. İlaçsız tedavi yöntemi, ilkin Kanada Montreal'de, McGill Üniversitesi'nde uygulandı. Türkiye'de ise bu yöntemi Prof. Gürkan yönetimindeki CLINIC Tüp Bebek Merkezi uyguluyor. Merkez, çalışmalarını McGill Üniversitesi ve Danimarka'nın Kopenhag Üniversitesi'yle birlikte yürütüyor. Şu ana kadar, yöntemin uygulandığı 35 hastadan 5'inde gebelik elde edildi.
 

nly

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
6
Emoji Skoru
0
Yaş
36
polikistik over hakkında detaylı bilgi istiyorum. bu sorunu yaşayanlar ve doktorlarından aldıkları bilgileri paylaşırlarsa sevinirim. teşekkürler
 

tubatuba

İNSAN
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
73
Emoji Skoru
7
Yaş
51
Arkadaşlar bende 12 yıldır pos hastasıyım. daha evvelde açılan konularda

bahsetmişdim ama bu konu çok sık gündeme geldiği için tekrarda mahzur

görmüyorum. Benim bu rahatsızlıkdan dolayı 5 haftalık bir bebeğim düşdü,

daha sonra yumurtalardan bir kısmını laporaskopi yöntemi ile yakdırdım ve

6 ay sonrada normal yollarla hamile kaldım. Sonrasındada bu hastalıkla

ilgili (regl düzensizliği ve kilo ) sorunları yaşadım . Şu andada doğum kontrol

hapı kullanarak adet dönemini ayarlıyorum.


Allah tüm kadınları bu ve benzeri hastalıklardan kurtarsın. Ve biran evvel

çaresi bulunsun diye dua etmekden başka bişey gelmiyor elimizden.



Sağlık ve sevgiyle kalın.
 

bircingene

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Aralık 2006
Mesajlar
51
Emoji Skoru
0
Yaş
42
Arkadaşlar ben de polikistik over hastasıyım. Geçen ay tedaviye başladım. Doktorum adetimin 3. gününden itibaren 5 gün boyunca gonaphene kullanmamı söyledi. Daha sonra yumurta çatlatıcı iğne oldum. 12 gün sonra da hamilelik testi yapmamı istedi. Yaptım ama maalesef hamile çıkmadım. Şimdi adetimin 3. günü tekrar doktora gitmem gerekiyormuş. Çok sıkılıyorum nasıl adetliyken doktora giderim de kontrol olurum. Polikistik over hastası olan arkadaşlar bana yardımcı olabilir mi acaba? nasıl tedavi oluyorsunuz ya da ne zaman sonra hamile kaldınız? sevgilerimle...
 
E

EU3

Ziyaretçi
ARKADAŞLAR;
4 yıldır tüp bebek hemşireliği yapıyorum. IVM yani in vitro maturasyon (dışarıda yumurtayı büyütüp olgunlaştırma) hakkında dünya üzerinde geliştirilen bir teknoloji yok..Mesela tüp bebekte yumurta toplama günü, yumurta dış ortama alındığında gelişimini tam tamamlamayıp polarını yani genetiğini taşıyan bölümü atmamışsa sıvılarda 1 gün bekletilip olgunlaştırılabiliyor. En fazla 1 gün falan..Fakat BÖYLE BİRŞEY YOKKKKKKKKKKKKK.....................YANİ BUNLAR HENÜZ KANITLANMAMIŞ ŞEYLER...
Yine pcos lu hastalara klasik iğnelere devam ediyoruz..

Patulii hemşire...
 

GAMZELXIX

UĞURBÖCEĞİM GEL ARTIK
Kayıtlı Üye
Katılım
8 Mart 2007
Mesajlar
618
Emoji Skoru
2
bende 4 yıl boyunca p.o.s dan tedavi gördüm..yakalaşık 1 yıldır %80 oranında düzelmeler oldu..evliliğimin 6. ayımda normal yollarla hamile kaldım....ama hastalıkla ilgisi olmayan nedenlerden dolayı düşük yaptım..şimdi tekrar 3 aylık bir tedaviye başladım ve çok umutluyum..bu hastalıkta en önemli faktörlerden biri kilo,1 kg bile alsam adetimde aksamalar oluyor..o yüzden hep kontrol altında tutmak gerekiyor
 
Yukarı Alt