Psikopatolojik Vakaları Anlatan Film Önerileri (Meraklısına)

Astoria

still alive who you love 💕
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
15 Kasım 2016
14.822
45.336
Burayı takip edenler. :) Size pek denk gelmeyeceğiniz bir psikopatolojik vakayı anlatan, gerçek hayatta var olduğunu da bilmenizle birlikte tüylerinizi diken diken edecek bir belgesel önerisiyle geldim.

55. Mommy Dead and Dearest

MV5BNjE4NTFiZDYtZjUxOC00YmMyLTk2ZWYtM2RhMzNjZTVmYTM2XkEyXkFqcGdeQXVyMzQxNjcxNzA@._V1_UX182_CR0...jpg


IMDB Puanı: 7.4

Yılı: 2017

Tür: Belgesel, Polisiye

Süre: 1 sa 22 dk

Yönetmen: Erin Lee Carr

Oyuncular: Gypsy Rose Blanchard, Dee Dee Blanchard, Jim Arnott

Konusu: Gerçek bir hikâye üzerine çekilen belgesel, kızına epey düşkün olarak tanınan bir annenin evinde ölü bulunması, olayın akabinde kanser ve çeşitli beyin hastalıkları bulunan 23 yaşındaki kızı Gypsy Rose’un ortak Facebook hesaplarından “Sürtük geberdi” yazan bir paylaşımda bulunması nedeniyle olayların derinine inilmesi ile başlıyor ve şoke edici gerçekler açığa çıkıyor.

(Belgesel İngilizce, Türkçe alt yazısı da yok. Dil bilmeyenler isterlerse aynı olayın uyarlanmış mini dizisi olan 2019 yapımı The Act'i izleyebilirler, 8 bölümden oluşuyor.)

(Öncelikle Google'a yazmanız gereken şey: Münchausen by Proxy Sendromu. Ne olduğunu bilmeniz gerekiyor bu belgesel için. İnanılmaz bir şey, izlerken dehşete düşmemek elde değil. Anne Dee Dee bu hastalığa sahip bir kadın ve kızını 20 yıl boyunca hasta olduğuna inandırarak istismar ediyor. Çocuğa kanser olduğunu söyleyip saçlarını kazıtmaktan tut, besinleri yutamadığını iddia ederek beslenme tüpü taktırmak, nefes alamadığını iddia ederek oksijen tüpü taktırtmaya kadar ileri gidiyor. Tekerlekli sandalyeden kaldırtmıyor. Doktorlar hiçbir hastalık belirtisi bulamasalar da Dee Dee inatla kızının hasta olduğunu söyleyerek sahte belirtiler uyduruyor. Bu şekilde insanlardan bol bol ilgi, sevgi, destek görmekle beraber pek çok hayır kurumundan da para yardımı, ev yardımı gibi destekler alıyor. Ancak kızı Gypsy büyüyor haliyle ve annesinden gizli gizli internet kullanıp sosyal medya hesapları açmaya başlıyor ve bu şekilde dış dünyayla bağlantı kurabiliyor. En sonunda netten edindiği sevgilisiyle beraber annesini öldürmesi ile bu kızın korkunç gerçekliği de açığa çıkıyor. İnanılmaz, tek kelimeyle inanılmaz. Muhakkak izlemenizi tavsiye ediyorum, belgeselini izleyemezseniz bile dizisini muhakkak izleyin derim.)
 
Son düzenleme:

benpapatya

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
19 Haziran 2014
748
766
Burayı takip edenler. :) Size pek denk gelmeyeceğiniz bir psikopatolojik vakayı anlatan, gerçek hayatta var olduğunu da bilmenizle birlikte tüylerinizi diken diken edecek bir belgesel önerisiyle geldim.

55. Mommy Dead and Dearest

Eki Görüntüle 2292828

IMDB Puanı: 7.4

Yılı: 2017

Tür: Belgesel, Polisiye

Süre: 1 sa 22 dk

Yönetmen: Erin Lee Carr

Oyuncular: Gypsy Rose Blanchard, Dee Dee Blanchard, Jim Arnott

Konusu: Gerçek bir hikâye üzerine çekilen belgesel, kızına epey düşkün olarak tanınan bir annenin evinde ölü bulunması, olayın akabinde kanser ve çeşitli beyin hastalıkları bulunan 23 yaşındaki kızı Gypsy Rose’un ortak Facebook hesaplarından “Sürtük geberdi” yazan bir paylaşımda bulunması nedeniyle olayların derinine inilmesi ile başlıyor ve şoke edici gerçekler açığa çıkıyor.

(Belgesel İngilizce, Türkçe alt yazısı da yok. Dil bilmeyenler isterlerse aynı ceğim. olayın uyarlanmış mini dizisi olan 2019 yapımı The Act'i izleyebilirler, 8 bölümden oluşuyor.)

(Öncelikle Google'a yazmanız gereken şey: Münchausen by Proxy Sendromu. Ne olduğunu bilmeniz gerekiyor bu belgesel için. İnanılmaz bir şey, izlerken dehşete düşmemek elde değil. Anne Dee Dee bu hastalığa sahip bir kadın ve kızını 20 yıl boyunca hasta olduğuna inandırarak istismar ediyor. Çocuğa kanser olduğunu söyleyip saçlarını kazıtmaktan tut, besinleri yutamadığını iddia ederek beslenme tüpü taktırmak, nefes alamadığını iddia ederek oksijen tüpü taktırtmaya kadar ileri gidiyor. Tekerlekli sandalyeden kaldırtmıyor. Doktorlar hiçbir hastalık belirtisi bulamasalar da Dee Dee inatla kızının hasta olduğunu söyleyerek sahte belirtiler uyduruyor. Bu şekilde insanlardan bol bol ilgi, sevgi, destek görmekle beraber pek çok hayır kurumundan da para yardımı, ev yardımı gibi destekler alıyor. Ancak kızı Gypsy büyüyor haliyle ve annesinden gizli gizli internet kullanıp sosyal medya hesapları açmaya başlıyor ve bu şekilde dış dünyayla bağlantı kurabiliyor. En sonunda netten edindiği sevgilisiyle beraber annesini öldürmesi ile bu kızın korkunç gerçekliği de açığa çıkıyor. İnanılmaz, tek kelimeyle inanılmaz. Muhakkak izlemenizi tavsiye ediyorum, belgeselini izleyemezseniz bile dizisini muhakkak izleyin derim.)
Aman Allahım! Bu nasıl bir film, nasıl bir hastalık böyle, inanılmaz bir şey. 1-2 gün içinde izleyeceğim. Astoria, siz olmasaydınız, böyle bir belgesele hayatta denk gelemezdim. Çoook teşekkürler
 

Astoria

still alive who you love 💕
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
15 Kasım 2016
14.822
45.336
Aman Allahım! Bu nasıl bir film, nasıl bir hastalık böyle, inanılmaz bir şey. 1-2 gün içinde izleyeceğim. Astoria, siz olmasaydınız, böyle bir belgesele hayatta denk gelemezdim. Çoook teşekkürler
Rica ederim ne demek. :) Kan dondurucu gerçekten. Detayları gördükçe şoklardan şok beğeniyorsunuz. Kız ayrı bir vaka, annesi apayrı bir vaka zaten. Hoş böyle bir annenin yanında sağlıklı bir çocuk yetişemez keza.
 

Emma3

💚
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Eylül 2013
1.643
2.607
Merhaba. Uzmani oldugunuz konuda güzel bir başlık açıp faydali bir sey yapmissiniz :) Teşekkürler. Bu aksam bir film varmis, onu izleyecegim. Izlediniz mi bilmiyorum ama isterseniz diye paylasmak istedim. İsmi Icimdeki Milyonlarca Sevgi. Yaşanmış olaydan uyarlanmis. OKB'yi anlatiyormus.

Screenshot_2019-08-05-13-23-51.png
 

Astoria

still alive who you love 💕
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
15 Kasım 2016
14.822
45.336
Merhaba. Uzmani oldugunuz konuda güzel bir başlık açıp faydali bir sey yapmissiniz :) Teşekkürler. Bu aksam bir film varmis, onu izleyecegim. Izlediniz mi bilmiyorum ama isterseniz diye paylasmak istedim. İsmi Icimdeki Milyonlarca Sevgi. Yaşanmış olaydan uyarlanmis. OKB'yi anlatiyormus.

Eki Görüntüle 2295786
Merhaba, hoşgeldiniz. Yok izlemedim, ben de izleyeyim. TRT 2 güzel filmler yayınlıyor zaten. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. :)
 

Night Club

Are you disko?
ÜZGÜN
Pro Üye
Doğa Severler Kulübü
3 Mart 2016
13.037
52.899
Burayı takip edenler. :) Size pek denk gelmeyeceğiniz bir psikopatolojik vakayı anlatan, gerçek hayatta var olduğunu da bilmenizle birlikte tüylerinizi diken diken edecek bir belgesel önerisiyle geldim.

55. Mommy Dead and Dearest

Eki Görüntüle 2292828

IMDB Puanı: 7.4

Yılı: 2017

Tür: Belgesel, Polisiye

Süre: 1 sa 22 dk

Yönetmen: Erin Lee Carr

Oyuncular: Gypsy Rose Blanchard, Dee Dee Blanchard, Jim Arnott

Konusu: Gerçek bir hikâye üzerine çekilen belgesel, kızına epey düşkün olarak tanınan bir annenin evinde ölü bulunması, olayın akabinde kanser ve çeşitli beyin hastalıkları bulunan 23 yaşındaki kızı Gypsy Rose’un ortak Facebook hesaplarından “Sürtük geberdi” yazan bir paylaşımda bulunması nedeniyle olayların derinine inilmesi ile başlıyor ve şoke edici gerçekler açığa çıkıyor.

(Belgesel İngilizce, Türkçe alt yazısı da yok. Dil bilmeyenler isterlerse aynı olayın uyarlanmış mini dizisi olan 2019 yapımı The Act'i izleyebilirler, 8 bölümden oluşuyor.)

(Öncelikle Google'a yazmanız gereken şey: Münchausen by Proxy Sendromu. Ne olduğunu bilmeniz gerekiyor bu belgesel için. İnanılmaz bir şey, izlerken dehşete düşmemek elde değil. Anne Dee Dee bu hastalığa sahip bir kadın ve kızını 20 yıl boyunca hasta olduğuna inandırarak istismar ediyor. Çocuğa kanser olduğunu söyleyip saçlarını kazıtmaktan tut, besinleri yutamadığını iddia ederek beslenme tüpü taktırmak, nefes alamadığını iddia ederek oksijen tüpü taktırtmaya kadar ileri gidiyor. Tekerlekli sandalyeden kaldırtmıyor. Doktorlar hiçbir hastalık belirtisi bulamasalar da Dee Dee inatla kızının hasta olduğunu söyleyerek sahte belirtiler uyduruyor. Bu şekilde insanlardan bol bol ilgi, sevgi, destek görmekle beraber pek çok hayır kurumundan da para yardımı, ev yardımı gibi destekler alıyor. Ancak kızı Gypsy büyüyor haliyle ve annesinden gizli gizli internet kullanıp sosyal medya hesapları açmaya başlıyor ve bu şekilde dış dünyayla bağlantı kurabiliyor. En sonunda netten edindiği sevgilisiyle beraber annesini öldürmesi ile bu kızın korkunç gerçekliği de açığa çıkıyor. İnanılmaz, tek kelimeyle inanılmaz. Muhakkak izlemenizi tavsiye ediyorum, belgeselini izleyemezseniz bile dizisini muhakkak izleyin derim.)
Bayadır bakmıyordum buraya, bir film çıkarayım diye geldim Astoria (Daha inceleyeceğim sayfalar almış yürümüş maşallah :KK200:)

Bu olayı haber olarak okuduğumu hatırlıyorum, içim kaldırmamıştı... Bir lanet gibi aman Allah'ım...
Ya bu kızın cinayetten yargılanmaması gerekiyor bile dedim ya; yargılanmamalı, artık özgür kalmalı dediğimi.

Belgesel/film şeklinde konu alınıp çekileceğinin mi çekildiğinin mi artık onun da haberini okumuştum ama "İzlerim" diyememiştim. İzleyesim var, izlemeye çekiniyorum vallahi, çok acı, uç bir gerçek...

Bunun başka örneklerini de okumuştum, yeni doğan çocuğunu ölmeyecek kadar ara ara yastık bastırarak nefessiz bırakıp, hastaneye götüren ve orada cefakar anne rolünü oynayan... Doktorun biri hatta bunun farklı bir hastalık olduğunu düşünüp araştırmak istiyor, bir başka hastalığa benzeterek; genetik bir durum olduğunu (Yeni doğanlarda ani bebek ölümleri-nefes durmalarının araştırıldığı sıralar sanırım) ve kadınla birlikte ailesi incelemeye alınıyor, diğer çocuklarında da benzer şeyler vb... Kadın ilk doğan çocuğundan itibaren sanırım 4 çocuk yapıyor ve hepsi bebeklik-çocukluk süreçleri boyunca buna maruz kalıyorlar, sonuç ölüm oluyor filan öyle bir şeylerdi.
Dikkatli bir hemşire ortaya çıkarıyor, son bebek kurtuluyor mu ölüyor mu hatırlamıyorum.
Doktora "Bakın bu çocuk da ölecek, bir an bile gözetimden ayırmamalıyız" gibi bir diyalog yaşanıyor.
Hemşire takip ediyor ve işte fark ediliyor filan ama bu süreçte çocuklar, doktorun kendini, hastalığın genetik olduğu fikriyle "Buluyorum galiba" heyecanına kaptırıp çabuk ayılamaması ve annenin vekaleten Münchausen sendromu yüzünden ölüyor.
Değişik bir olaydı, okurken kanım çekilmişti, yanlış hatırlıyor da olabilirim, olay hemen hemen buna benzer diyeyim, baya oluyor okuyalı.
Allah korusun ya.
 
Son düzenleme:

Astoria

still alive who you love 💕
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
15 Kasım 2016
14.822
45.336
Bayadır bakmıyordum buraya, bir film çıkarayım diye geldim Astoria (Daha inceleyeceğim sayfalar almış yürümüş maşallah :KK200:)

Bu olayı haber olarak okuduğumu hatırlıyorum, içim kaldırmamıştı... Bir lanet gibi aman Allah'ım...
Ya bu kızın cinayetten yargılanmaması gerekiyor bile dedim ya; yargılanmamalı, artık özgür kalmalı dediğimi.

Belgesel/film şeklinde konu alınıp çekileceğinin mi çekildiğinin mi artık onun da haberini okumuştum ama "İzlerim" diyememiştim. İzleyesim var, izlemeye çekiniyorum vallahi, çok acı, uç bir gerçek...

Bunun başka örneklerini de okumuştum, yeni doğan çocuğunu ölmeyecek kadar ara ara yastık bastırarak nefessiz bırakıp, hastaneye götüren ve orada cefakar anne rolünü oynayan... Doktorun biri hatta bunun farklı bir hastalık olduğunu düşünüp araştırmak istiyor, bir başka hastalığa benzeterek; genetik bir durum olduğunu (Yeni doğanlarda ani bebek ölümleri-nefes durmalarının araştırıldığı sıralar sanırım) ve kadınla birlikte ailesi incelemeye alınıyor, diğer çocuklarında da benzer şeyler vb... Kadın ilk doğan çocuğundan itibaren sanırım 4 çocuk yapıyor ve hepsi bebeklik-çocukluk süreçleri boyunca buna maruz kalıyorlar, sonuç ölüm oluyor filan öyle bir şeylerdi.
Dikkatli bir hemşire ortaya çıkarıyor, son bebek kurtuluyor mu ölüyor mu hatırlamıyorum.
Doktora "Bakın bu çocuk da ölecek, bir an bile gözetimden ayırmamalıyız" gibi bir diyalog yaşanıyor.
Hemşire takip ediyor ve işte fark ediliyor filan ama bu süreçte çocuklar, doktorun kendini, hastalığın genetik olduğu fikriyle "Buluyorum galiba" heyecanına kaptırıp çabuk ayılamaması ve annenin vekaleten Münchausen sendromu yüzünden ölüyor.
Değişik bir olaydı, okurken kanım çekilmişti, yanlış hatırlıyor da olabilirim, olay hemen hemen buna benzer diyeyim, baya oluyor okuyalı.
Allah korusun ya.
Çok zor izlemesi, dediğin gibi benim de izlerken kanım çekildi. Dizisine başlayıp başlamama konusunda tereddütteyim mesela. Yani işin garip yanı, anne dışarıdan tek başına, babasız, hasta çocuğunu büyütmeye çalışıyor gibi algılanıyor. Komşuları duyunca şok oluyorlar "Nasıl olabilir çok iyi biriydi" falan diye. Bazen hasta çocuğunu büyütmeye çalışan single mom'ları görünce "Lan acaba?" oluyorum yani çünkü kadın dışarıdan hiç uç bir şey göstermiyor. Bir-iki kişi kıllanıyor sadece ama kadının psikolojik sorunlu olduğu ortaya çıktığı için mi bunu diyorlar o da meçhul. Belki kadın ve kızı normal çıksalar akıllarına söyledikleri durumdan kıllandıkları gelmeyecek. Değişik vakalar Munchausen sendromları. Nişanlımla konuşmuştuk da o da Türkiyede az buz sayıda olmadığını söylemişti, dediğin gibi özellikle vekaleten olan türü yenidoğan vakalarında gözlemleniyormuş. Ama bizde tanı çok geç konabiliyormuş ne yazık ki. Bu vakada da tanının konması 20 yıl alıyor. :/
 

Night Club

Are you disko?
ÜZGÜN
Pro Üye
Doğa Severler Kulübü
3 Mart 2016
13.037
52.899
Çok zor izlemesi, dediğin gibi benim de izlerken kanım çekildi. Dizisine başlayıp başlamama konusunda tereddütteyim mesela. Yani işin garip yanı, anne dışarıdan tek başına, babasız, hasta çocuğunu büyütmeye çalışıyor gibi algılanıyor. Komşuları duyunca şok oluyorlar "Nasıl olabilir çok iyi biriydi" falan diye. Bazen hasta çocuğunu büyütmeye çalışan single mom'ları görünce "Lan acaba?" oluyorum yani çünkü kadın dışarıdan hiç uç bir şey göstermiyor. Bir-iki kişi kıllanıyor sadece ama kadının psikolojik sorunlu olduğu ortaya çıktığı için mi bunu diyorlar o da meçhul. Belki kadın ve kızı normal çıksalar akıllarına söyledikleri durumdan kıllandıkları gelmeyecek. Değişik vakalar Munchausen sendromları. Nişanlımla konuşmuştuk da o da Türkiyede az buz sayıda olmadığını söylemişti, dediğin gibi özellikle vekaleten olan türü yenidoğan vakalarında gözlemleniyormuş. Ama bizde tanı çok geç konabiliyormuş ne yazık ki. Bu vakada da tanının konması 20 yıl alıyor. :/
Kuzum, ben bu vakaları vaktinde cahil kafamla bir miktar okudum nette search ede ede.
Avrupa Yakası'nda bir Makbule sahnesi var ya; o hesap "Beni kimler hasta etti la?" diye.
Konuna bir espri olsun ekleyeyim:

Kendi annemden şüphelendim de vakti zamanında açık açık söyleyeyim sana bak, ondan biraz araştırdımdı (O da yarım yamalak tabi işte), çünkü destekleyen olaylar vardı. Ama sonunda -genç anne olmasının ve çok evhamına/başıma bir şey gelecek korkusuna yenilmesinin bir sonucunda kendisini fark edemeyip, kendisi çocuğuna zarar veren bir hale gelen, bir miktar cahil kalan- bir kadın olduğunu anladım. Çünkü annemle konuştum yani bunu ciddi ciddi "Bak sen vekaleten Münchausen sendromu olabilirsin, minik bir dozda, bi gidelim mi doktora" filan diye. :))

Bizim ülkemizde de olduğuna inanıyorum ben evet, vardır, insanın olduğu yerde her şey oluyor ve tanı neden gecikiyor onu söyleyeyim: Kültürümüz içinde bunun fark edilmesi daha da güç, çünkü psikolog tikli bir milletiz ve sağlıklı psikolojiye önem vermiyoruz. İhtimal vermeyiz yani, psikolojik sorun da neymiş? Aslında bunlar yok, hep maneviyat eksikliğinden ve yenmek tamamen insanın elinde, desteğe gerek yok deli misin sen kendin aşarsın, ilaçlar seni mahveder zaten(!). Anladın sen demek istediğimi :KK66: Yani böyle uç ve gizlenişi kolay bir hastalığa gelene kadar çok yolumuz var daha... Zaten bunu sen benden daha iyi biliyorsundur, ben de laf olsun diye işte. :))

Bu yavaş yavaş aşılıyor ya, ona seviniyorum bir yandan.

Ya garibim kıza o kadar üzüldüm ki; dile kolay 20 yıl. Olmayan hastalıkları var gibi göstermek de kolaylaşıyor tabi o ilaç döngüsüne girince. Normal nefes alıp verebilen bir kıza oksijen bağlarsan eh hasta edersin zaten vb. Ondan da zorlaşıyor tanı; anne ile çocuğu ayırıp gözlemlemeleri gerekiyor sürekli hastalanıp duran ve sebebi net bulunamayan durumları. E bu da ne kadar mümkün, anneden başka refakat edecek kim var güvenilip?
Zor bir döngü...
 
Son düzenleme:

Emma3

💚
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Eylül 2013
1.643
2.607
Merhaba, hoşgeldiniz. Yok izlemedim, ben de izleyeyim. TRT 2 güzel filmler yayınlıyor zaten. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. :)
Bu aralar TRT 2'nin filmlerine sardik ailecek :) Bugün hem cekik gözlü oyunculari görünce hem de psikolojik konu gecince daha da ilgimi cekti :) obsesif kisilige sahip ex pdr'ciyim ben de :) Hazir aktif calisan sizi bulmusken ozelden bir sey soracagim.
 

Astoria

still alive who you love 💕
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
15 Kasım 2016
14.822
45.336
Kuzum, ben bu vakaları vaktinde cahil kafamla bir miktar okudum nette search ede ede.
Avrupa Yakası'nda bir Makbule sahnesi var ya; o hesap "Beni kimler hasta etti la?" diye.
Konuna bir espri olsun ekleyeyim:

Kendi annemden şüphelendim de vakti zamanında açık açık söyleyeyim sana bak, ondan biraz araştırdımdı (O da yarım yamalak tabi işte), çünkü destekleyen olaylar vardı. Ama sonunda -genç anne olmasının ve çok evhamına/başıma bir şey gelecek korkusuna yenilmesinin bir sonucunda kendisini fark edemeyip, kendisi çocuğuna zarar veren bir hale gelen, bir miktar cahil kalan- bir kadın olduğunu anladım. Çünkü annemle konuştum yani bunu ciddi ciddi "Bak sen vekaleten Münchausen sendromu olabilirsin, minik bir dozda, bi gidelim mi doktora" filan diye. :))

Bizim ülkemizde de olduğuna inanıyorum ben evet, vardır, insanın olduğu yerde her şey oluyor ve tanı neden gecikiyor onu söyleyeyim: Kültürümüz içinde bunun fark edilmesi daha da güç, çünkü psikolog tikli bir milletiz ve sağlıklı psikolojiye önem vermiyoruz. İhtimal vermeyiz yani, psikolojik sorun da neymiş? Aslında bunlar yok, hep maneviyat eksikliğinden ve yenmek tamamen insanın elinde, desteğe gerek yok deli misin sen kendin aşarsın, ilaçlar seni mahveder zaten(!). Anladın sen demek istediğimi :KK66: Yani böyle uç ve gizlenişi kolay bir hastalığa gelene kadar çok yolumuz var daha... Zaten bunu sen benden daha iyi biliyorsundur, ben de laf olsun diye işte. :))

Bu yavaş yavaş aşılıyor ya, ona seviniyorum bir yandan.

Ya garibim kıza o kadar üzüldüm ki; dile kolay 20 yıl. Olmayan hastalıkları var gibi göstermek de kolaylaşıyor tabi o ilaç döngüsüne girince. Normal nefes alıp verebilen bir kıza oksijen bağlarsan eh hasta edersin zaten vb. Ondan da zorlaşıyor tanı; anne ile çocuğu ayırıp gözlemlemeleri gerekiyor sürekli hastalanıp duran ve sebebi net bulunamayan durumları. E bu da ne kadar mümkün, anneden başka refakat edecek kim var güvenilip?
Zor bir döngü...
Estağfurullah, ne cahili. Bazı konular hakkında benden daha bilgilisin hatta. İkimizin de birbirimizden öğreneceği birçok şey var. :) Koyduğun sahneyi biliyorum, Avrupa Yakası'nı baştan sona hatmettim zaten bu "tatil" dönemimde ehehe.

Münchausen evhamlılıktan çok çok başka ya. Annenin korumacı davranmasının sebebi orada evladını korumak olmuyor, kendini korumak oluyor. Gypsy Rose ve annesinden örnek vereyim, belgeselden yani. Gypsy Rose büyüdükçe artık yardımsız yürüyebildiğini, şeker yiyebildiğini keşfediyor ve annesinden gizli olarak bunları yapıyor. Annesi başka insanlarla konuşmasını yasaklıyor, annesinden gizli Facebook hesabı açıp oradan başka erkeklerle konuşuyor falan. Annesi bu durumları fark ettiğinde Gypsy Rose'a ağır cezalar veriyor. Evhamından yapıyor olsa ceza vermez, en fazla panikler ve kaçınmasını rica eder. Ceza vermek aslında bu durumun ortaya çıkmasından korkmaktan kaynaklı.

Psikologlarla ilgili söylediklerine katılıyorum. Sigorta işine bağlansa daha iyi olur aslında Avrupa ve Amerika'daki gibi. Bununla ilgili bir düzenleme de yok, belli eğitimler de yok. Felsefe mezunu olup aile danışmanlığı sertifikası alan adam da terapi yapmaya kalkıyor, İstanbul E-5 Otoban Üniversitesi Klinik Psikoloji bölümünde parayı bastırıp yüksek lisans yapmasının yeterli olduğunu düşünen adam da terapi yapmaya kalkıyor. Biri 50 liradan yapıyor biri 350 liradan. Sınırları belirlenmiş değil, mesela en az 300 saat Sağlık Bakanlığı onaylı süpervizyon almak mecburi olsa ne güzel olur.
 
Yukarı Alt