Stres tipiniz

A

ask_gulu

Ziyaretçi
  • Konu Sahibi: ask_gulu
  • #1
Stres tipiniz hangisi?

Stres, modern çağın hastalığı. Her zaman, her yerde hayatımızın içinde
sağlığımızı tehdit etmeye devam ediyor. Çağın bu hastalığıyla başetmenin
yolları ise aslında oldukça basit. Bunun için öncelikle stresin
belirtilerini tanımanız gerekiyor. Aşağıda sizi en iyi ifade eden cümleyi
işaretleyin, stres tipinizi ve çözüm yollarını öğrenin.

(1) Her zaman büyük hedefleriniz mi var?

(2) Her zaman, olabileceklerin en kötüsünü mü düşünüyorsunuz?

(3) İşlerinizi daima son dakikaya mı bırakıyorsunuz?

(4) Yardım isteğini hiçbir zaman geri çeviremiyor musunuz?

(5) Ani tepkiler mi veriyorsunuz?

(6) Kendinize hiçbir konuda güvenemiyor musunuz?

****************************************


*(1 ) Mükemmelliyetçi*

Sizin parolanız; 'İyi, hiçbir zaman yeterli değildir!' Siz her alanda yüksek
performans sergilemek istiyorsunuz. Tabii bu hırsınız nedeniyle de ister
istemez kendinizi baskı altına alıyorsunuz. Bunun altında yatan neden ise
çevrenizden sürekli iltifat alma isteğiniz!

Çözüm: Yüzde 100 başarının gerçekten gerekli olup olmadığını kendinize
sorun. Ayrıca başarılarınız karşısında kendinizi bir buket çiçek ya da uzun
zamandır almak istediğiniz bir kozmetik ürünle ödüllendirin.

Anti - Stres önerisi: Sakinleşmek için Akuspressur'dan yararlanabilirsiniz.
'Olağanüstü sakinlik', dizinizin altında yer alıyor! Stresle
başedemediğinizde işaret parmaklarınızla bu noktaya yaklaşık 20 saniye
boyunca baskı yapın. Akupressur, sizi sakinleştirecek!

*(2) Kötümserler*

Siz bardağın yarısını dolu değil, boş görüyorsunuz. Dolayısıyla küçük
problemleri gözünüzde büyütüyor, adeta bir felaket olarak algılıyorsunuz.
Bunun nedeni, sürekli pesimist bakış açınız nedeniyle kötülükleri
kendinizden uzaklaştırma isteğiniz.

Çözüm: Problemlerin kabusa dönüşmesinin, gözardı edilebilecek kadar çok
düşük bir ihtimal olduğunu sık sık kendinize tekrarlayın. Ve olabilecek
sorunlara değil, gerçekleşmiş olanlara odaklanın.

Anti - Stres önerisi: Hayatı o kadar da ciddiye almayın, Örneğin; neşeli bir
film sakinleşmenize yardımcı olabilir. Stresten kurtulmanız için size ayrıca
küçük bir meditasyon önerimiz var. Bunun için rahat bir yere oturduktan
sonra düzenli olarak derin derin nefes alın ve verin. Bu sırada istediğiniz
bir sayıya ya da kelimeye konsantre olun.

*(3) Kararsızlar*

'En iyi performansı, baskı altında çalışırken sağlıyorum' Yapılması gereken
işleri son ana bırakmak için kendinize hep bu bahaneyi yaratıyorsunuz, değil
mi? Aynı şey, herhangi bir konuda karar vermeniz gerektiği durumlar için de
geçerli tabii. Çünkü bir şeyleri yanlış ya da hatalı yapmaktan çok
korkuyorsunuz.

Çözüm: İşlerinizi, basit görünecek şekilde bölümlere ayırın. Eğer projeyi
bütün olarak incelerseniz paniğe kapılabilirsiniz. Ayrıca hızlı karar
vermeyi ve hatalarınız karşısında durabilmeyi de bir an önce öğrenmenizde
yarar var.

Anti - Stres önerisi: Enerjinizi hedef noktasına yönlendirebilmeniz için
'Canlandırma' yönteminden yararlanın. Örneğin; işlerinizi bitirdiğinizde
kendinizi ne kadar iyi hissedeceğinizi zihninizde canlandırın. Özgüveninizi
kazanmanız için de size mini bir mantra öneriyoruz: 'Ben bunu kolaylıkla
başarabilirim' Bu kelimeyi gün içinde sık sık tekrariadığınızda özgüveninizi
kısa sürede kazanacaksınız.

*(4) 'Evet' diyenler*

Siz, adeta iyilik meleğisiniz, Çevrenizdekiler S. O, S verdiklerinde hiçbir
zaman 'hayır' diyemiyorsunuz. Bunun altında yatan neden ise kendinizi sadece
yararlı bir şeyler yaptığınızda önemseneceğinizi düşünüyor olmanız.

Çözüm: Artık önemli olmadığını düşündüğünüz yardım isteklerini reddetmeye
başlayın. Ayrıca sadece başkalarına değil, kendinize de zaman ayırın.

Anti - Stres önerisi: Müzik dinleyin, okuyun, yürüyüş yapın veya dans edin.
Bu sırada sizi hiç kimsenin rahatsız etmesine izin vermeyip. Günün sadece 1
saatini bile kendinize ayırdığınızda huzuru bulacaksınız.

*(5) Öfke mahkumları*

Kontrol mekanizmasını kullanmak size göre değil. Sizinle kimse uğraşmasa
bile sık sık kendinizle yüzleşme ihtiyacı hissediyorsunuz. Bunun altında
yatan neden ise başarısız olma korkunuz. Dolayısıyla hafif bir güçsüzlük
belirtisinde yenilgiye uğrayacağınızı düşünüyorsunuz.

Çözüm: Rahatlayın! Kendinizi daima haklı görme isteğinden vazgeçin artık.

Anti - Stres önerisi: Kendinize stres topu alın. Bu top sayesinde tüm
kızgınlığınız kendiliğinden geçecek. Veya sık sık havaya yumruk atmaya ne
dersiniz? Bu yumruklar sayesinde öfkenizi boşaltıp, gevşeyeceğinizden hiç
kuşkumuz yok!

*(6) Dikkatli olanlar*

'Bunu nasıl olsa başaramam!' Bu cümle duygularınıza adeta tercüman oluyor,
değil mi? Pozitif bir şeyler düşündüğünüzde (çok nadir de olsa!), negatif
bir noktasını bulmakta gecikmiyorsunuz. Çünkü kendinizi gereğinden fazla
eleştiriyor, planlarınızın boşa çıkacağını düşünüyorsunuz.

Çözüm: Hataların, dünyanın sonu olmadığını farkedin artık. Ayrıca, size
yöneltilen iltifatları; 'eğer' veya 'ancak' gibi kelimeler sartetmeden kabul
edin.

Anti - Stres önerisi: Gökyüzünü sembolik olarak yakalayın. Bunun için ayakta
durun ve sanki gökyüzünü yakalamak istiyormuş gibi ellerinizi başınızın
üzerinde uzatın.
 

emcan01

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Temmuz 2006
Mesajlar
1.661
Emoji Skoru
17
Yaş
45
  • Konu Sahibi: ask_gulu
  • #2
*(2) Kötümserler*

Siz bardağın yarısını dolu değil, boş görüyorsunuz. Dolayısıyla küçük
problemleri gözünüzde büyütüyor, adeta bir felaket olarak algılıyorsunuz.
Bunun nedeni, sürekli pesimist bakış açınız nedeniyle kötülükleri
kendinizden uzaklaştırma isteğiniz.

Çözüm: Problemlerin kabusa dönüşmesinin, gözardı edilebilecek kadar çok
düşük bir ihtimal olduğunu sık sık kendinize tekrarlayın. Ve olabilecek
sorunlara değil, gerçekleşmiş olanlara odaklanın.

Anti - Stres önerisi: Hayatı o kadar da ciddiye almayın, Örneğin; neşeli bir
film sakinleşmenize yardımcı olabilir. Stresten kurtulmanız için size ayrıca
küçük bir meditasyon önerimiz var. Bunun için rahat bir yere oturduktan
sonra düzenli olarak derin derin nefes alın ve verin. Bu sırada istediğiniz
bir sayıya ya da kelimeye konsantre olun.


hep madalyonun öbür yüzünede bakarım
 

cranky

Guru
Kayıtlı Üye
Katılım
15 Temmuz 2006
Mesajlar
744
Emoji Skoru
5
Yaş
34
  • Konu Sahibi: ask_gulu
  • #3
valla hiçbirsi beni tam karlşılamıyor.büyük hedefler biraz yakın ama.
 

olgu35

ölümden başkası yalan
Pro Üye
Katılım
11 Ağustos 2009
Mesajlar
3.422
Emoji Skoru
5
  • Konu Sahibi: ask_gulu
  • #4
*(2) Kötümserler*:kedi:
 

Cahil Peri

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Mart 2007
Mesajlar
142
Emoji Skoru
1
  • Konu Sahibi: ask_gulu
  • #5
2 3 4 hepsi var bende
 
Son düzenleme:
Yukarı Alt