Diyet | Estetik | Güzellik / Bakım | Moda | Sağlık | Dekorasyon | Anne Çocuk | Kadın Sağlığı | Kadın | Yemek / Mutfak
Merhaba, sitemize ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Ücretsiz üye olmak için tıklayın...

Vejetaryanların Öğün Planlaması

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve NILBERA tarafından 19 Temmuz 2006 başlatılmıştır.

    19 Temmuz 2006
    Konu Sahibi : NILBERA
  1. NILBERA

    NILBERA SeVGi KeLeBeĞi Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    6.268
    Beğeni:
    85
    Ödül Puanları:
    353
    Vejetaryenlerin öğün planlaması


    Vejetaryenlerin öğün planlamasında dikkat etmeleri gereken en önemli noktalardan biri de, bitkisel proteinlerin bir hayvansal proteinle birleştirilmesidir. Bu konuda hazırladığımız yazının sizlere yardımcı olacağına inanıyoruz.
    Vejetaryen beslenmede; bir öğünde bitkisel proteinlerin süt, yumurta, yoğurt gibi bir hayvansal proteinle, veya eksik elzem aminoasitleri karşılayan diğer bir bitkisel protein kaynağı ile birleştirilmesi gerekir.

    Baklagillerde, başta metionin olmak üzere triptofan ve sistein gibi aminoasitlerin miktarı düşüktür. Tahıllar ve kuruyemişlerde ise lizin miktarı düşüktür. Öğün planlaması yaparak bu aminoasitleri birleştirebilir ve onların birbirlerini tamamlamasını sağlayabilirsiniz. Sağlıklı bir öğün planlamasında vücut dokusunun onarımı ve vücut gelişmesi için gerekli sekiz hayati aminoasitin tamamı alınmış olur.

    Aminoasit dengesi

    Buğday, çavdar, pirinç, yulaf, mısır gibi besinlerde lizin ve treonin miktarı yetersiz olduğundan, kuru fasulye, soya fasulyesi veya bezelye, fıstık gibi besinler eşliğinde tüketilmelidir.

    Kuru fasulye, mercimek, fıstık gibi besinlerde, sistein metionin ve triptofan miktarı yetersizdir. Bu yiyeceklerin yanında pirinç, ekmek, yulaf, mısır, ceviz ve fındık gibi besinlerden en az biri tüketilmelidir.

    Patates, lahana, bezelye gibi besinler ise metionin ve sisteinden yana yetersiz olduğundan, bu besinler tüketilirken yanlarında pirinç, ekmek, yulaf, mısır, ceviz gibi besinlerden biri yer almalıdır.

    Ceviz, badem, fındık, ay çekirdeği, mısır gibi besinlerde lizin ve triptofan miktarı yetersizdir. Bu tip besinlerin yanında kuru fasulye, soya fasulyesi, bezelye, fıstık ve mercimek gibi besinlerden birinin alınması gerekir.

    alıntıdır
     
    Son düzenleme: 26 Mayıs 2009
  2. 18 Aralık 2013
    Konu Sahibi : NILBERA
  3. nymphe0707

    nymphe0707 Üye Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2013
    Mesajlar:
    117
    Beğeni:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    ibrahim sarocoğlunun güzel kürleri var........
     
  4. 18 Ocak 2015
    Konu Sahibi : NILBERA
  5. zeytinyaglipirasa

    zeytinyaglipirasa Reklam içerikli mesajlarından hesap pasif edilmiştir, mesajlarına itibar etmeyiniz. Sahte Profil ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.682
    Beğeni:
    185
    Ödül Puanları:
    163
    evet o adama cok guvenıyorum ben.
     
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.