YENİ GEBELER ve ORUÇ

Oykumnam

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
10 Mayıs 2019
129
92
Ya arksalar bi gebenin gunde 2 bucuk litre su icmeli lazm ne orucundan bahsedyrsnz . sk ve az ogun tuketmemiz gerekiyor. Gebeysen tutamazsin cocuguna eziyet etme . hamile kalana kdr gobegmz catliyor kalincada cocuga eziyet olck seyler yapmayalm bnce
Arkadaşım yorumun için teşekkür ederim ama kırıcı bi dille yazmasanız da zaten anlayacak bi insanım.ki benim bebeğimi benden daha fazla düşünemezsiniz herhalde? İlk gebeliğimde 1 ay boyunca orucumu tuttum.gayette rahat geçti.doktorum iyi hissediyosam devam edebileceğimi söyledi.sağlıklı da bi bebek dünyaya getirdim elhamdülillah..yani gebeysen tutamazsın diye bişey yok.öyle bişey olsa vücuda zararı olan şeyleri haram kılan Rabbim hamilelere de orucu yasaklardı..kendimizi kötü hissettiğimiz durumlarda (yaşadığım gece ki olay gibi) zaten tutmayız ama benim merak ettiğim şey iyi hissetmeme rağmen ilk haftalarda oruçla oluşabilecek bi sıkıntı var mı yok mu fikir almak.ama tatlı dille😉
 

Bebeğimin doğacağı muhtemel tarih : 20-01-2020

Hamileliğimin 31. haftası içindeyim.
Bebeğimi kucağıma almama 68 gün kaldı.

Bebeğinizin doğuma kadar olan süredeki boyunun uzaması ve kilo alması artık daha yavaş. Yavaşlamış olsada bebeğiniz bu ay yaklaşık 800-900 gr. arasında ağırlaşacak. Artık bebeğinizin beyni o kadar karmaşık ve gelişmiş bir yapıda ki, eğer bebeğiniz bugün doğsa, görebilir, duyabilir, hatırlayabilir ve öğrenebilir. Bebeğinizin tekmeleri artık daha güçlü ve daha enerjik.

Bebeğimin yaklaşık ağırlığı : 1650 gr. - Yaklaşık boyu : 41.1 cm. (Baştan Topuğa)

Hamilelik Günlüğünü İmza alanına eklemek için tıklayın

Sadekahvem91

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
13 Kasım 2017
1.588
930
Arkadaşım yorumun için teşekkür ederim ama kırıcı bi dille yazmasanız da zaten anlayacak bi insanım.ki benim bebeğimi benden daha fazla düşünemezsiniz herhalde? İlk gebeliğimde 1 ay boyunca orucumu tuttum.gayette rahat geçti.doktorum iyi hissediyosam devam edebileceğimi söyledi.sağlıklı da bi bebek dünyaya getirdim elhamdülillah..yani gebeysen tutamazsın diye bişey yok.öyle bişey olsa vücuda zararı olan şeyleri haram kılan Rabbim hamilelere de orucu yasaklardı..kendimizi kötü hissettiğimiz durumlarda (yaşadığım gece ki olay gibi) zaten tutmayız ama benim merak ettiğim şey iyi hissetmeme rağmen ilk haftalarda oruçla oluşabilecek bi sıkıntı var mı yok mu fikir almak.ama tatlı dille😉
Tut ablacm tutma diyen yok sana bebegn suyu Allah korusun azalmasin azalirsa da gelir burda bebegmn suyu azalms onerilerinz nedir die konu acarsin. Yasak gunah diye bisey yok Alllah hepimize akil fikir vermis herkesde kendi bebegnden sorumludur elbetteki senden cok dusunecek degilim bebegini . dilim kirici degil hakaret etmedim gulucuk atip canm cicim konusmadm die mi kirilyosun anlamadm. Allahin verdigi cani korumak icin elimzden gelenin fazlasini yapyrz herzmn. Gebenin su tuketmesi gerektgini ucak kus bilir neyse. Iyi gunler
 

Oykumnam

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
10 Mayıs 2019
129
92
Bu kişiden kişiye göre değişebilir.benim ilk aylarım çok zordu. Ancak ben bu zorlukları yaşamadan önce de hamilelerin oruç tutmasını doğru bulmuyorum. Rabbim bizlere kaza ile eda etme hakkı vermiş bebeğin beyin sinirlerinin oluştuğu ,tüm organ taslaklarının oluştuğu daha fazla vitamin minerale suya ihtiyaç duyduğu bir dönemde Tutulmaması gerekir bence. Oruç tutamamak demek Başka ibadetleri yapamayacagimkz anlamına gelmiyor bol bol kuranı kerim okuyun dualar edin namaz kılın fitrenizi zekatinizi verin . İnsanları mutlu edin ihtiyaç sahiplerine yardım edin .... Yapılabilecek çok şey var . Tabiki yine kişinin tercihine kalmış bir durum ben ilk ayları geçtim şuan 18+2 olduk oruç tutamıyorum zaten biraz aç kalsam hemen tansiyonum düşüyo.
Tutmamamız gerektiğini Rabbim bildiriyo bize bir şekilde işte😊hayırla alın kucağınıza inşallah.
 

Bebeğimin doğacağı muhtemel tarih : 20-01-2020

Hamileliğimin 31. haftası içindeyim.
Bebeğimi kucağıma almama 68 gün kaldı.

Bebeğinizin doğuma kadar olan süredeki boyunun uzaması ve kilo alması artık daha yavaş. Yavaşlamış olsada bebeğiniz bu ay yaklaşık 800-900 gr. arasında ağırlaşacak. Artık bebeğinizin beyni o kadar karmaşık ve gelişmiş bir yapıda ki, eğer bebeğiniz bugün doğsa, görebilir, duyabilir, hatırlayabilir ve öğrenebilir. Bebeğinizin tekmeleri artık daha güçlü ve daha enerjik.

Bebeğimin yaklaşık ağırlığı : 1650 gr. - Yaklaşık boyu : 41.1 cm. (Baştan Topuğa)

Hamilelik Günlüğünü İmza alanına eklemek için tıklayın

purpleturtlee

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
11 Mayıs 2019
400
504
Benim annem bana hamile iken orucun tümünü tutmuş. Çok övünür bununla. Bak der hiç bir sıkıntın yok işte. Ben asla övünülcek bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bebeğine zarar verebilme ihtimali ile ilgili kumar oynamışsın dedim ona hep. Ve hiç bir şeyin yok işte diyor da bunu bilemeyiz ki.. Şu an ortada bir hastalığım yok ama yarın olmayacağını nerden bilebiliriz? Ya da kaygılı bir insanım mesela, bunun anne karnında yaşadığım stresten ileri gelmediğini nerden bilebiliriz? Ya da belki daha zeki bir insan olacaktım, bundan olmadım, nerden bilebiliriz?
 

Bebeğimin doğacağı muhtemel tarih : 18-01-2020

Hamileliğimin 31. haftası içindeyim.
Bebeğimi kucağıma almama 66 gün kaldı.

Geçen ay itibariyle, rahminizin içindeki bebeğiniz cenin pozisyonundadır. Bazen bebeğinizin geceleri diğer zamanlara göre daha aktif olduğunu düşünebilirsiniz. Bu gerçekte böyle olabileceği gibi, aslında bu hareketlenmeyi daha fazla hissetmenizin nedeni o sıralarda sizin başka şeylerle ilgilenmemeniz ve dinlenme durumunda olmanız olabilir. Bebeğiniz zamanının büyük bölümünü uyuyarak geçiriyor. Ve REM denilen uyku dönemi bebeğinizde gözlenebilir.

Bebeğimin yaklaşık ağırlığı : 1650 gr. - Yaklaşık boyu : 41.1 cm. (Baştan Topuğa)

Hamilelik Günlüğünü İmza alanına eklemek için tıklayın

Oykumnam

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
10 Mayıs 2019
129
92
Tut ablacm tutma diyen yok sana bebegn suyu Allah korusun azalmasin azalirsa da gelir burda bebegmn suyu azalms onerilerinz nedir die konu acarsin. Yasak gunah diye bisey yok Alllah hepimize akil fikir vermis herkesde kendi bebegnden sorumludur elbetteki senden cok dusunecek degilim bebegini . dilim kirici degil hakaret etmedim gulucuk atip canm cicim konusmadm die mi kirilyosun anlamadm. Allahin verdigi cani korumak icin elimzden gelenin fazlasini yapyrz herzmn. Gebenin su tuketmesi gerektgini ucak kus bilir neyse. Iyi gunler
Üslubunuz gerçekten hoş değil..gülücükle falan alakası yok..burda sanki su içmediğim algısı da yapmişsiniz..uçan kuş bilirmişmiş..onu da geçtim su azlığından konu açabileceğimı bile öngörmüşsün..sonrada dilim kırıcı değil..neyse iyi günler.
 

Bebeğimin doğacağı muhtemel tarih : 20-01-2020

Hamileliğimin 31. haftası içindeyim.
Bebeğimi kucağıma almama 68 gün kaldı.

Bebeğinizin doğuma kadar olan süredeki boyunun uzaması ve kilo alması artık daha yavaş. Yavaşlamış olsada bebeğiniz bu ay yaklaşık 800-900 gr. arasında ağırlaşacak. Artık bebeğinizin beyni o kadar karmaşık ve gelişmiş bir yapıda ki, eğer bebeğiniz bugün doğsa, görebilir, duyabilir, hatırlayabilir ve öğrenebilir. Bebeğinizin tekmeleri artık daha güçlü ve daha enerjik.

Bebeğimin yaklaşık ağırlığı : 1650 gr. - Yaklaşık boyu : 41.1 cm. (Baştan Topuğa)

Hamilelik Günlüğünü İmza alanına eklemek için tıklayın

_Ravzaa_

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
14 Nisan 2016
1.333
796
Merhaba arkadaşlar bende daha yeni hamile oldugumu öğrendim. Hemen doktora girmeyecektim ama kanamam oldu düşük yapıyorum sandım gittim doktora şuan 4 haftalık küçük olduğu için anlayamadığını söyledi. Bende özellikle oruç tutuyorum bir sakıncası var mı tavsiye ettiğiniz birşey var mı diye sordum ve hiçbir bilgim yok zararı olmaz sanırım dedi . Bende araştırırken sizin konuşmalarınızı okudum . Acaba ne yapmam gerekiyor :/
 

Bebeğimin doğacağı muhtemel tarih : 09-01-2020

Hamileliğimin 32. haftası içindeyim.
Bebeğimi kucağıma almama 57 gün kaldı.

Bugün bebeğinizin ayak tırnakları tamamen şekillenmiş olacak. Göğüslerinizde, kolostrum denen ilk süt sızıntısını fark edebilirsiniz. Kolostrum gerçek süt üretimi öncesi sarımsı bir sıvıdır. Eğer emzirmeye karar verdiyseniz kolostrum bebeğinizin ilk doğal gıdası olacaktır. Bugünlede doktorunuzla doğum sonrası doğum kontrol yöntemleri hakkında konuşabilirsiniz.

Bebeğimin yaklaşık ağırlığı : 1780 gr. - Yaklaşık boyu : 42.4 cm. (Baştan Topuğa)

Hamilelik Günlüğünü İmza alanına eklemek için tıklayın

Brrk

Popüler Üye
Pro Üye
18 Mart 2011
5.698
14.433
Merhaba arkadaşlar bende daha yeni hamile oldugumu öğrendim. Hemen doktora girmeyecektim ama kanamam oldu düşük yapıyorum sandım gittim doktora şuan 4 haftalık küçük olduğu için anlayamadığını söyledi. Bende özellikle oruç tutuyorum bir sakıncası var mı tavsiye ettiğiniz birşey var mı diye sordum ve hiçbir bilgim yok zararı olmaz sanırım dedi . Bende araştırırken sizin konuşmalarınızı okudum . Acaba ne yapmam gerekiyor :/
Bol bol su için, yüksek yerlere uzanmayın, ani hareketlerden kaçının 5. haftada keseyi de bebeği de görürsünüz inşallah. İçinizde minicik bir can var, bence ona da oruç tutturmayın
 

Bebeğimin doğacağı muhtemel tarih : 07-12-2019

Hamileliğimin 37. haftası içindeyim.
Bebeğimi kucağıma almama 24 gün kaldı.

Bebeğiniz artık otomatik bir şekilde ışık kaynağına doğru dönüyor. Yönelme tepkisi olarak adlandırılan bu refleks bebeğinizin bulunduğu ortamın daha fazla farkına varması konusundaki pratik çalışması, egzersizdir. Kan hacmindeki artışa rağmen sağlıklı bir hamilelik sürecinde kan basıncında ölçülen çok küçük bir artış olur.

Bebeğimin yaklaşık ağırlığı : 2850 gr. - Yaklaşık boyu : 48.6 cm. (Baştan Topuğa)

Hamilelik Günlüğünü İmza alanına eklemek için tıklayın

_Ravzaa_

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
14 Nisan 2016
1.333
796
Ilk haftalarda da bebek susuz kalabiliyor mu ? Bu konusa gerçekten bilgim yoktu , ilk hamileliğim değil ama hiç ramazana denk gelmediği için merak etmemistim açıkçası . Son haftalarda önemli diye biliyorum da ilk haftaları bilmiyordum kusura bakmayın:/
 

Bebeğimin doğacağı muhtemel tarih : 09-01-2020

Hamileliğimin 32. haftası içindeyim.
Bebeğimi kucağıma almama 57 gün kaldı.

Bugün bebeğinizin ayak tırnakları tamamen şekillenmiş olacak. Göğüslerinizde, kolostrum denen ilk süt sızıntısını fark edebilirsiniz. Kolostrum gerçek süt üretimi öncesi sarımsı bir sıvıdır. Eğer emzirmeye karar verdiyseniz kolostrum bebeğinizin ilk doğal gıdası olacaktır. Bugünlede doktorunuzla doğum sonrası doğum kontrol yöntemleri hakkında konuşabilirsiniz.

Bebeğimin yaklaşık ağırlığı : 1780 gr. - Yaklaşık boyu : 42.4 cm. (Baştan Topuğa)

Hamilelik Günlüğünü İmza alanına eklemek için tıklayın

gonluyorgun

Üye
Kayıtlı Üye
11 Ağustos 2017
83
16
İyi akşamlar kızlar 6+2 yiz bizde :) doktorum tutma yasak dedi. Gün aşırı tutarım falan diye düşünüyordum ama Halim yok tutamam. Evet ilk aylar depodan besleniyormuş ama şuan beyin gelişimi için çok önemli bir dönem susuz kalmamam gerekiyor . Sağlıkla doğsun da inşallah tutarım Allah’ın izniyle ❤
 
Yukarı Alt