Bebek Tuzlama......

nazarboncugum

naz kızım hoşgeldin......
Pro Üye
11 Ocak 2009
10.732
4
36
bebek tuzlama bazı yerlerde adet haline gelmiş
buda nereden çıkı demeyin hatta teyzem bebek tuzluyor diye hep bebeği olanlar çağırır teyzemi tuzlatmak için aktara gidince bebek tuzlama malzemesi deyince aktar malzemeleri verir içinde öğütülmüş defne yaprağı karanfil nöbet şekeri ve ince tuz ooluyor bildiğim kadarıyla ....
güya ilerde bebeğin ter kokmasını vs önlüyormuş
siz tuzlanmalı diyenlerdenmisiniz tuzlanmamalı mı?
 

be_reN

I'm takin back my love
Kayıtlı Üye
25 Mayıs 2009
2.756
4
ben ılk defa duyuyorum.. :1shok: :1shok: cevremde de hıc yapılmadı bole bısı ama tabıı kısılere gore yorelere gore degısır.. :nazar: olurda Rabbım ılerde bebıs nasıp ederse ne yaptırırım ne de yaparım sanırım.. :sinifsinif: bılımsel bı gerceklıgı acıklaması yok sanıyorum.. CADIARZU
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 3297 gün geçti.

sweet33

Allah'ın izniyle kavuştuk oğlumuza :)
Kayıtlı Üye
13 Şubat 2009
1.261
18
bizim burdada tuzluyorlar ve gerçekten iyi oldugunu söylerler benimde olursa inşalahhhhhhhh bende düşünüyorum tuzlatmayı
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1330 gün geçti.

PurpleRain

what if i'm the bad guy?
Kayıtlı Üye
29 Ocak 2008
8.285
7
tuzlanmamışım ama teri kokmayan şanslı insanlardanım, zaten ter kokusu vücumuzdaki bakterilerin tipine bağlı olarak oluşuyor, o yüzden pek işe yaradığını düşünmüyorum.
 
E

ezel78

Ziyaretçi
ALLAH(CC)bağışlarsa 2 evladım var ikisinide tuzladım bir sakınca görmedim bilakis bende tuzda yatırılmışım ağzıma kadar her yanım tuzlanmış ve o şekilde 1 saat bekletmişler ama gerçekten ne ağzım nede terim kokar çokşükür kardeşimi annem kıyıp tuzlamamış o ben gibi değil bi gün duş almasa kokar.

hem ben öle aktardan özel bişiy almadım bildiğimiz sofra tuzu kullandım.kaydirigubbakcemile5

hem bir deyimimiz bile var TUZLAYAYIMDA KOKMA diye kaydirigubbakcemile3
 

nazarboncugum

naz kızım hoşgeldin......
Pro Üye
11 Ocak 2009
10.732
4
36
aaa ılk defa duydum valla ..cok ılgınc..hıc duymamıstım...
nasıl yapılıyo pekı

cnm herkes değişik yapıyormuş bunu
bizde nasıl yapıldığını sölimm bebeği banyo suyu ile biraz ıslatıyorsunn
ve bu tuzlama malzemeleriini krem sürer gibi bebeğin her yerine sürüyosun sonra hemen kuruyo zaten bebeği kundağa sarıp biraz bekletiyorsun ama misler gibi kokuyo hatta bebek uyuyo bile o ara soonra bebeği yıkıyosun bildiğim böylee yıkandıktan sonra bile mis mis karanfil defne kokuları geliyo bebekten
 

incitanemtuana

EVLI MUTLU IKI COCUKLU :)
Pro Üye
10 Aralık 2007
25.553
25
38
allah razi olsun ki benimde annem tuzladi kizimi
ben hicbir sakinca görmüyorum bunda
ameliyatli oldugum icin o dönem annem fazlasiyl ilgilendi tuanamla
fakat bir gece beklemesi gerekir dedi annem
ben dayanamadim kundakli haline
ama tuana ne agladi ne rahatsizlik duydu
hatta aksine tuzlaninca misil misil uyudu
insallahda ileride faydasini görür melegim
 

kismetsiz kedi

15senedirseviyorum seniii
Kayıtlı Üye
25 Aralık 2006
3.872
1
46
evet bizde de tuzlarlar..
bebğin banyo suyun bir avuç ince tuz konur.kötü ter kokmasını önlediğini söylerler.benim kızımıda tuzlamışık mesela..böle söyleyice biraz komikgeliyo insana..
 

nazarboncugum

naz kızım hoşgeldin......
Pro Üye
11 Ocak 2009
10.732
4
36
valla hemşireler tuzlamayın falan diyorlarmış ama benim bebeğim yok ama olsa tuzlatmak isterim yararlı olduğunu düşünüyorum olmasada tuzlansın
 

sweet33

Allah'ın izniyle kavuştuk oğlumuza :)
Kayıtlı Üye
13 Şubat 2009
1.261
18
walla bizim oralarda ( malatyada) birde öllüğe yatırırlar böyle değişik bi toprak yani annem beni yatırmıs şimdi benim bebişim olursa onuda yatırcakmıs yani inşallah olurda yatırır anneannesi
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1330 gün geçti.

incitanemtuana

EVLI MUTLU IKI COCUKLU :)
Pro Üye
10 Aralık 2007
25.553
25
38
benim bücür hastaneden cikar cikmaz eve geldigimiz gün tuzlandi
ne azikki 10 gün kaldim ben ma olsun tuzlandi
biz 3kardesde tuzlanmisiz :)