Bilgisayarinizi Hizlandirin

*seli*

Guru
Kayıtlı Üye
4 Nisan 2007
679
8
Yeni bir şey öğrendim ve sizlerle de paylaşmak istedim:
Eğer siz de bilgisayarınızın eskiye nazaran daha yavaş açıldığını, açılış sayfanızı görene kadar pc’nizin uzun işlemler yaptığını ve yine aynı şekilde kapanışının da uzun sürdüğünü farkettiyseniz bunun çözümü var.Ayrıca böyle bir sorununuz olmasa bile şimdi sözedeceğim şeyi 2 ayda 1 yapmanızın kesinlikle faydası var:
Bu işlemi yapmanın birçok çeşitli ve karmaşık yolları var .Ama ben size pratik şeklini anlatıyorum:
Başlat butonuna basın, karşınıza çıkan seçenekler arasından Ara’yı seçin.Ne aramak istiyorsunuz sorusuna “tüm dosya ve klasörleri”seçerek cevap vermiş olun.
Aşağıdaki ölçütlerden biri ya da tümüyle arama yap yazısının altına,yani;
Dosya adının tamamı ya da bir kısmı: Prefetch yazın
Konum: yerel sabit diskler (C:;D:) seçili olsun.
Şimdi Ara deyin.
Prefetch isimli bir C:\WINDOWS Dosya klasörü bulunacak.
O klasöre çift tıklayın
Klasörün içinde bir sürü dosyalar göreceksiniz, şimdi Ctrl+A yaparak veya tek tek seçerek Delete tuşuna basıp gördüğünüz herşeyi silin.
İşlem bu kadar..Yalnız özellikle belirteyim benim işletim sistemim Windows XP,sanmıyorum ama işlemleri yapma aşamasında bir farklılık olursa bundandır.(Ama sonuçta arada küçük farklılıklar olsa da yine aynı yere ulaşırsınız.)

Benim bilgisayarımda son zamanlarda açılış aşaması çok uzun sürüyordu.(Daha yeni aslında,6 ay oldu alalı)Bahsettiğim işlemi yaptım ve sonuç mükemmel.Her 2 ayda bir bu temizliğin yapılmasının hız ve performansı arttırdığını okudum,bu yüzden 2 ay sonra tekrar uygulayacağım.Size de tavsiye ederim..a.s
Sevgilera.s.
 
I

istavrit

Ziyaretçi
seli.cim burda sanırım program dosyaları var,silmenin ters bi etkisi olmaz dimi??
 

*seli*

Guru
Kayıtlı Üye
4 Nisan 2007
679
8
seli.cim burda sanırım program dosyaları var,silmenin ters bi etkisi olmaz dimi??
Hayır canım,iyice emin olduktan sonra açtım konuyu zaten.
Şöyle diyeyim;hani İnternet gözatma geçmişini siliyoruz ya,bu yaptığımız işlem de aynı ona benziyor.Burda sildiklerimiz bilgisayarımızda yaptığımız işlemlerin geçmişi diyebilirim.Yani korkulacak birşey yokyerimseniben
 

aLLeGRia

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
27 Mart 2007
9.579
13
ben de yaptım şimdi canım valla yavaşlamıştı son zamanlarda bakalım inşallah işe yarar teşekkürler Şeniz
 

*seli*

Guru
Kayıtlı Üye
4 Nisan 2007
679
8
Sağol Selicim Senin Tafsiyelerini Deniyecem Teşekkürler
Bişey değil canıcım.Umarım faydasını görürsün.Sevgilera.s.

ben de yaptım şimdi canım valla yavaşlamıştı son zamanlarda bakalım inşallah işe yarar teşekkürler Şeniz

İnşaallah Allegria,yararsa en çok ben sevinirim.Konu açmak büyük mesuliyet çünküa.s Ben de işe yaradı ve herkeste de işe yarasın isterim.
Sevgilera.s.Şeniz
 

marul

HAYALLERİM,EYLÜL VE BEN:)
Kayıtlı Üye
3 Ocak 2007
292
5
46
ilginç , gerçekten işe yaradı , nine gibi olmuştu pc ağır aksak , teşekkür ederiz a.s.