Çıkmaz bir sokak...işsizlik-kpss-evlilik

owll

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
1 Eylül 2019
657
1.372
30
aile yapısıyla ilgilide olabilir..Düzgün bi yerde iş bulsaydım tabii engel olmazdı.Ama zaten öyle bi yerde bulamadım.Sadece erkeklerin olduğu bi yerede asla izin vermezlerdi.
Verirlerdi de erkeklerle de çalışmak kolay değil, bazıları çok edepsiz oluyor. Kısaca insanlarla çalışmak burda zor. Bizim insanlarımız biraz kasıntı.
 

birminikask2020

Bir minik el🌸❣️🌸
Kayıtlı Üye
25 Aralık 2019
709
903
Ben de iş hayatında çok zorluk çektim.Biraz çalışmayla bu sene 70 almışım.Başka bölüm okusaydım atanırdım ben de yanlış bölüm yüzünden sürünüyorum.Sizin bölüm neydi kaç yaşında atandınız.İçim umutlandı yazınızı görünce
Ikıncı unv kayıtları bitti seneye baslamak için ıyıce arastırın benim bildiğim istanbul auzef çocuk gelısımı, lojistik bölümleri var, ben onlisans atandım onunda puanları 85lerde su an. Lojistik puanları düşük ama vardiyalı alim yapıyor oda bayan icin Uygunmu bılmıorum sadece bilgi vermek istedim. Bir kurumda memurken 43te tekniker olarak atanan abi vardi yani su yas takıntısıni herkes kenari bıraksın, atamasi olan bölümleri arastırın benim bilgim cocuk gelısımı, lojistik gibi bölümler. Formasyon varsa daha oncekı lisans okurken aldıysanız cocuk gelısımı iyi bir alternatif. Hem sağlık bakanliginda çocuk gelisimci, hemde okullarda ogretmen olabilirsiniz okurken aof de son sene staji varmış haftada bir gün sanirim.
Erzurum ata aof çocuk gelısımı 900tl, İstanbul auzef ise 400tl idi bu sene harçları. Kayıtlar geçti artik. Cok cok araştırin.
 

kasmpatar

Üye
Kayıtlı Üye
8 Ekim 2019
171
230
29
Ikıncı unv kayıtları bitti seneye baslamak için ıyıce arastırın benim bildiğim istanbul auzef çocuk gelısımı, lojistik bölümleri var, ben onlisans atandım onunda puanları 85lerde su an. Lojistik puanları düşük ama vardiyalı alim yapıyor oda bayan icin Uygunmu bılmıorum sadece bilgi vermek istedim. Bir kurumda memurken 43te tekniker olarak atanan abi vardi yani su yas takıntısıni herkes kenari bıraksın, atamasi olan bölümleri arastırın benim bilgim cocuk gelısımı, lojistik gibi bölümler. Formasyon varsa daha oncekı lisans okurken aldıysanız cocuk gelısımı iyi bir alternatif. Hem sağlık bakanliginda çocuk gelisimci, hemde okullarda ogretmen olabilirsiniz okurken aof de son sene staji varmış haftada bir gün sanirim.
Erzurum ata aof çocuk gelısımı 900tl, İstanbul auzef ise 400tl idi bu sene harçları. Kayıtlar geçti artik. Cok cok araştırin.
Cevap için teşekkür ederim.Ben lisans iktisat bitirdim formasyon yok.O yüzden kendi bölümümden atanmak bile bunlardan daha kolay.Yaş konusunda haklısınız.Geçen youtubeda gezinirken yorumlarda filan 30 yaşımıza kadar mı çalışcaz yazmşlar.ekşi sözlük filan bunlarla dolu.Okuyunca çok üzüldüm ama sizin yazınızı görünce çok mutlu oldum.Galiba sorun 30 yaşında olp ders çalışmayı yedirememek kendine
 

Cersei92

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
18 Temmuz 2016
488
545
28
Ben 2015 senesinde kpss den 95 alarak atandım. Gercekten verimli çalışarak olmayacak sey değil ama motivasyon çok önemli. Kendim hazırlandım kimseden yardım almadım. Babamı kaybettigim icin aileme destek olmak onları rahat ettirmek en büyük motivasyonum oldu. Çok şükür 5 senedir meslegimi yapıyorum . Allah isteyen herkese iş nasip etsin inşallah.
 

-ebi-

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
15 Ağustos 2015
1.627
1.802
Evlendikten sonra düşük maaşlı işte çalışıp tecrübe kazanmak çok daha kolay olmaz mı? Tek başına yaşama mücadelesi verirken asgari ücret altını kabul etmemeniz normal olur ama evliyseniz eşiniz çalışıyorsa düşük maaşlı da olsa bir yerden başlayıp tecrübe edinmeniz gerekiyor. Yazdıklarınızdan mimarlığı istemediğinizi düşündüm. Moda tasarımı veya çizime meraklı iseniz o tarafa yönelebilirsiniz. Tabii ki kolay değil ama istediğiniz sürece her şeyi öğrenebilirsiniz. Her türlü tutorial internette youtubeda mevcut. Bir program kursuna 4bin vermek yerine kendiniz deneyip internetten araştırarak öğrenebilirsiniz. Bu çoğu şey için geçerli. Ne yapmak istediğinize karar verin, araştırın bilgi edinin. Bir ucundan yapmaya çalışın. O işi yapan kişilere mesaj veya mail gönderin tavsiye isteyin. İnternet çağında istemek başarmanın %80ine denk geliyor. Yaşım geçti, kpssden 90 üzerinde atama yapıldı, görümcem gözünü belertti bunların hiç bir anlamı ve önemi yok istediğiniz sürece her şeyi öğrenebilir ve yapabilirsiniz.

Ben de memuriyette pek alımı olmayan bir mühendislik mezunuyum. Annem babam tabii ki isterdi memur olayım rahat işim olsun. Hem zor olacağını biliyordum hem kendimi geliştiremeyeceğimi o yüzden hiç bulaşmadım. Şu anda düşük maaşla başladığım bir işte köpek gibi çalışıyorum ki tecrübe edineyim bir 3-4 yıl sonra daha iyi bir yere geleyim, rahat edeyim diye.
 

sezarsalataa

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
4 Aralık 2014
2.782
1.406
Ikıncı unv kayıtları bitti seneye baslamak için ıyıce arastırın benim bildiğim istanbul auzef çocuk gelısımı, lojistik bölümleri var, ben onlisans atandım onunda puanları 85lerde su an. Lojistik puanları düşük ama vardiyalı alim yapıyor oda bayan icin Uygunmu bılmıorum sadece bilgi vermek istedim. Bir kurumda memurken 43te tekniker olarak atanan abi vardi yani su yas takıntısıni herkes kenari bıraksın, atamasi olan bölümleri arastırın benim bilgim cocuk gelısımı, lojistik gibi bölümler. Formasyon varsa daha oncekı lisans okurken aldıysanız cocuk gelısımı iyi bir alternatif. Hem sağlık bakanliginda çocuk gelisimci, hemde okullarda ogretmen olabilirsiniz okurken aof de son sene staji varmış haftada bir gün sanirim.
Erzurum ata aof çocuk gelısımı 900tl, İstanbul auzef ise 400tl idi bu sene harçları. Kayıtlar geçti artik. Cok cok araştırin.
4 senelik bi üni bitirdikten sonra önlisans bitirseniz bile sadece lisansın kpss sine girebiliyormuşsunuz.. ben de 2. üni adalet kaydoldum ama kpss de faydası olmayacak bana..
 

vesikaliyarim

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
10 Kasım 2014
6.475
10.818
41
Mimarlık son derece prestijli , saygın ve getirisi yüksek bir meslek .
o mu bu mu diye birini düşündürmesine şaşırdım .

Benim kapalı arkadaşım da gayet güzel proje bazlı çalışıp mesleğini yapıyor . 5 küsür de maaş alıyor .

Memuriyet kafasından çıkmalısınız belki de .
Ayrıca görsel sanatlar okuyanlar 70 lerle çat çat atanmıyorlar . Size bunu kim söyledi ?
(grafikerim)

Siz hangi ülkede yaşıyorsunuz? 😄
 

astrojurnal

Popüler Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
23 Temmuz 2019
7.533
21.451
36
Verirlerdi de erkeklerle de çalışmak kolay değil, bazıları çok edepsiz oluyor. Kısaca insanlarla çalışmak burda zor. Bizim insanlarımız biraz kasıntı.

izin vermeyecek bir ailenin kızına üniversite okutacağını sanmıyorum ben. sonuçta eskiden olan kız liseleri gibi kız üniversiteleri yok. her yer karma.
okula gidip gelmek değil de çalışmak mı sorun işin içinde erkekler olunca ?
eski konusundan da aklımda kalan konu sahibinin hiçbir şartı beğenmediği. eski konusunda da kp'si iş bulmak istedi diye tavır yapmıştı.
ben çalışmak istemediğini düşünüyorum. çünkü gerçekten çalışmak isteyen biri illa bi yerden başlar.
yaşı ilerledikçe herkes soracak onca yıl neden çalışmadığını. iş bulamadım dese vasıfsız damgası direkt vurulur. bunca zaman kimse beğenip denememiş diye.
 

owll

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
1 Eylül 2019
657
1.372
30
izin vermeyecek bir ailenin kızına üniversite okutacağını sanmıyorum ben. sonuçta eskiden olan kız liseleri gibi kız üniversiteleri yok. her yer karma.
okula gidip gelmek değil de çalışmak mı sorun işin içinde erkekler olunca ?
eski konusundan da aklımda kalan konu sahibinin hiçbir şartı beğenmediği. eski konusunda da kp'si iş bulmak istedi diye tavır yapmıştı.
ben çalışmak istemediğini düşünüyorum. çünkü gerçekten çalışmak isteyen biri illa bi yerden başlar.
yaşı ilerledikçe herkes soracak onca yıl neden çalışmadığını. iş bulamadım dese vasıfsız damgası direkt vurulur. bunca zaman kimse beğenip denememiş diye.
Burdaki insanlarla paylaşmak istemiş o yüzden yargılamak istemiyorum, belki psikolojik olarak hazır hissetmiyordur bilemem, şuanda iş bulmak daha zorlaştı. Umarım herkes iş bulur.
 

vesikaliyarim

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
10 Kasım 2014
6.475
10.818
41
Maalesef Tr .

Özel sektör bu hanımlar , beğenseniz de bu beğenmeseniz de bu .
Mimar olayım sadece ofisimde çizim yapaym olayı yok .
Ben de özel sektör çalışanıyım , böyle batan ne oldu bilemedim . 😂

Anlamadım...Mimar cok prestijli demişsin...Mimarlar iş bulamıyor..
Cok iyi kazanırlar falan demişsin
Tr de değil hayal dünyasında yaşıyorsun
 

Random Access

Be Cool ;)
Kayıtlı Üye
20 Ağustos 2016
1.265
2.958
26
Anlamadım...Mimar cok prestijli demişsin...Mimarlar iş bulamıyor..
Cok iyi kazanırlar falan demişsin
Tr de değil hayal dünyasında yaşıyorsun

Ben gördüğümü söylüyorum hanım efendi .

Tabiki de prestjli ve getirisi de yüksek , başka mimar hanımlar da aynı minvalde söylemişler zaten . Konunun içinde .

Siz meseleyi anlayamamışsınız, özel sektörde işte rahat bi 3 4 yıl sizi ezmeden , o parayı vermezler .
Konu sahibesi gibi erkeklerle çalışamam , geç saatlere kalamam , üstüm başım çamur olur kafasındaki biris misal özelde çok zorlanacaktır .

Bunun dışında sadece mimarlar değil herkes iş bulurken zorlanıyor günümüzde . Ne kadar kalifiye bi eleman olduğunuzla da alakalı biraz. .

Özel sektör bir okyanuuusss içindeki insanlar bilir 😂 .
 

astrojurnal

Popüler Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
23 Temmuz 2019
7.533
21.451
36
Ben gördüğümü söylüyorum hanım efendi .

Tabiki de prestjli ve getirisi de yüksek , başka mimar hanımlar da aynı minvalde söylemişler zaten . Konunun içinde .

Siz meseleyi anlayamamışsınız, özel sektörde işte rahat bi 3 4 yıl sizi ezmeden , o parayı vermezler .
Konu sahibesi gibi erkeklerle çalışamam , geç saatlere kalamam , üstüm başım çamur olur kafasındaki biris misal özelde çok zorlanacaktır .

Bunun dışında sadece mimarlar değil herkes iş bulurken zorlanıyor günümüzde . Ne kadar kalifiye bi eleman olduğunuzla da alakalı biraz. .

Özel sektör bir okyanuuusss içindeki insanlar bilir 😂 .

bir ilaç firmasında mühendisim. üstelik tam da mühendislik departmanındayım. yeri geliyor bakım ustaları ile beraber makinaların tepesinde geziyoruz.
65 kişilik departmanda 2 kadınız.
bugüne dek hiç bunca erkek içerisinde çalışamam yada ben piremsesim tribim olmadı.
olan arkadaşlar da zaman içinde elendiler zaten.
ben de hem çalışmak isteyip hem de iş bulmanın bunca zor olduğu bir dönemde kendine şoray kanunları koyan kadınları anlamıyorum.
tamam taciz gibi iğrenç durumlar da ne yazık ki yaşanıyor ancak heryer asla böyle değil. kaldı ki bunu yaşarsan ayrılır yoluna bakarsın.
ama ay erkek var ay taciz ederler öngörüsüyle gidip çalışmamak bana göre zaten çalışmaya ihtiyacı olmamaktır.