Çözüm bulamıyorum evliliğimize

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
Konuyu okumadan yazıyorum. Çocuktan önce nasıldı? Ev işi yine çok yapmıyor olsa gerek. Çocukla herşey daha da zor oluyor. Benim eşim ev işi yapan biri olmasına rağmen biz bile çocuk huysuz olunca gerilebiliyoruz. Tabi daha adaletli olsa iş bölümünüz daha iyi ama baştan alışmayan/yapmayan adama yaptırmak zordur diye tahmin ediyorum.

Çocukla, pandemide iyice sinirler de geriliyor. İnşallah yükünüz hafifler, eşinizle daha iyi olur herşey.
Çocuktan önce yapmaya çalışıyordu. Hamileyken başta düşük riski sonra erken doğum riski hep o yaptı. Çocuk doğduktan sonra da yaptı. Yani yardımcı olmaya çalışıyordu daima. Hatta bana bir şey demeden ben demeden kendi kalkar tüm evi temizlerdi.
Oğlum biraz büyüyünce yine birlikte yaptık oğlumu babaannesine bırakıp. Sonra 10 güne bir kadın aldık ben işe başlayınca. Temizlik ile çok uğraşmayınca ben de daha sabırlıydım. Pandemi ile birlikte her şey allak bullak oldu.
İlk başta o da idari izinliydi ben zaten hep evdeydim okullar kapanınca. Yine birlikte yapmaya çalıştık. Sonra yaz bitti okul başladı hiçbir şey yapmamaya başladı. Pandemi olunca temizliğe kadın almadık sonra zaten okullar geri kapandı vaka sayısı yüksek yine kadın almadık eve. Ama ben yapıyorum o süreçte temizliği. Kendi yorgunum uykusuzum dedi hep. En sonunda işte bur oturma odasındaki oyuncakları topladı burayı toplamak 2 dk dedi. Ordan başladık tartışmaya. Ben de artık tükendim açıkçası. Sonra Ramazan geldi yine aynı şekilde.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
Öncelikle bu karantina sürecinde en muhteşem evlilikler bile hırpalanabilir çünkü insan sosyal bir varlıktır. Diğer yorumlarınızı da okuyunca eşinizin ortalama bir eşten çok daha fazla yardımcı olduğunu gözlemledim. Doğudaki görev ve hamilelikteki bakımını da düşünerek. Biz anne ve kadın olarak gerçekten çok yoruluyoruz evet ama erkek beyni öyle çalışmıyor. Eşiniz bir kaç doğru yönlendirmeyle size destek olabilecek biri gibi duruyor. Terapi sizin için çok iyi olabilir. Benim eşim de evde çalışıyor ve işi bittiği an oğlumu yatana kadar oyalıyor. Ama ben de yemek bulaşık çamaşır derken kendime o arada bir saat ayırıyorum. Siz hem çalışıp hem de bunları yapıyorsunuz mental olarak da yorgunsunuz.çocuğun beslenme ve banyo işini eşinize devredebilirsiniz. Bu size biraz alan açacaktır diye düşünüyorum.
Bilemiyorum tüm iyi niyetimle anlatma çalıştım ama dediği şey hep yorgunum diyorsun. İşte şu iş 15 dk bu iş 5 dk toplasan diyor. .
Oğlumla ilgili ben yediremem ben yıkayamam diyor. Bence iş yapmamanın sorumluluk almamanın rahatlığını yaşamak istiyor daima. Açıkçası ben de her şeyi yapayım ama hiç şikayet etmeyeyim istiyor.
Terapi konusunda da tereddüt ediyorum. Çünkü oğlum konuşamıyor hâlâ psikoloğa götürdük. Şunu bunu yapın dedi. Ama onlara bile dikkat etmiyor.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

Hayallerimvarbenim

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
27 Eylül 2017
560
361
37
Herkese merhaba. 5 yıllık evliyiz. 2 buçuk yaşında oğlumuz var. Eşim polis ve ben öğretmenim. Günlerdir düşünüyorum ama kendi kendime.
Çözüm bulamıyorum. Çünkü eşimle konuşmayı da deniyorum başaramadım. Biraz uzun olabilir kusura bakmayın.
Sorun1- eşimin evde hiçbir işe yardım etmemesi. Yapsa da söyleniyor. Şunu yapmak 5 dk, 10 dk vb.
Sorun2- birlikte sadece akşam yemeği yeyip, ardına çay çekirdek atıştırma. En son ne zaman bir film izledik inanın hatırlamıyorum. Geçen oğlum erken uyumuştu, salona geldim film izleyelim mi dedim? Survivor izleyeceğim dedi..
Uzun zamandır salonda uyuyordu, bir tartışma yaşadık ve bana hak verdi sanırım ben sadece ima etmeme rağmen o günden sonra yanımda uyumaya başlamıştı ama bir korona süreci karantinaya girdik. Çıkmadık çok şükür ama ben biraz grip gibi oldum öyle hasta olunca tekrar salona geçti ve iyileşmeme rağmen geri gelmedi. Oruç tutuyor. Gece rahatsız etmeyeyim falan dedi ben rahatsız olmam dedim ama yine salonda şu anda.
Düzenli olarak yaptığı şeyler, çöpleri kapının önünden alıp çöpe atmak, oyuncakları toparlamak, oğlumuzla da oyun oynar. Ama oyun bittiği an elinde telefon ya iddia ya satranç oynuyor. Geçen gün mesela ben mutfağı toparlıyorum salona geldim ki oğlum sulu boya fırçasını suyuna batırıp ağzına alıyor, niçin dikkat etmiyorsun diye kızdım :KK43:
Cinsellik konusunda da tembeliz gibi bir şey. Yani ramazan öncesinde de mesela ayda 2-3 defa oluyor ortalama.
Bulaşık, çamaşır, yemek, oğlumu banyo yaptırma, yedirme uyutma hepsi bende. Son zamanlarda birkaç kez gece uyanınca alıp uyutmaya çalıştı.
Bu arada yunus polis, bir gün işte diğer gün evde oluyor.
Konuşamadıkça arada laf vuruyorum elimde olmadan bu da hoş olmuyor . Bugün gel otur biraz konuşalım dedim, ne konuşacağız dedi, salona geçti, ben mutfakta oturuyordum, gel dedim salondan sesleniyor dinliyorum seni diyor. Ama dinlemiyor yani. Daha ne yapayım diyo fakat yaptığı bir şey yok nerdeyse. Bazen kahvaltı hazırlıyor, özel günlerde mutlaka çiçek veya hediye alıyor. Senede 1 kez 3-4 gün de olsa her şey dahil otele gidiyoruz. Aileme karşı hep naziktir, her fırsatta beni götürür memleketime. Uzun kalsam da sorun etmiyor (kendi bu arada annesinde kalıyor), arabayı da bana bırakıyor
Ama gel gelelim ki ben yardım bekliyorum. Çünkü günüm canlı ders, bitince oğlumu uyut, o uyurken yemek yap. Çamaşır uyandı yedir oynat akşam da geç uyuyor gündüz uyuduğundan, sonrasında yine bir etraf toparlama oluyor ve saat gece 12 yi geçiyor. Kendime hiçbir şekilde vakit ayıramıyorum... Yanımda yatması konusunda Ramazan bitince dedi...
Çok uzun oldu hakkınızı helal edin.
Çözüm için ben ne yapabilirim? Bu şekilde devam edersek sevgim bitecek diye korkuyorum. Ya da ben mi abartıyorum, haksızlık mı ediyorum ona?
Polisle evli olmak zordur işi stresli çok olağan şeyler anlattığın..biraz gez dolaş rahatla arada yardımcı al biraz daha kendini gevşetici ol mükemmel olma yorgunum birlikte yapalım desen bütün sorumluluk sende kalmış iş bölümü şart ilişkini hareketlendir birlikte yürüyüş falan yapsanız cinsel olarak da sen üstüne atla çok salmış adam kendini meslek çok zor inanki işin stresi eve yansımış..
 

Hayallerimvarbenim

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
27 Eylül 2017
560
361
37
Bilemiyorum tüm iyi niyetimle anlatma çalıştım ama dediği şey hep yorgunum diyorsun. İşte şu iş 15 dk bu iş 5 dk toplasan diyor. .
Oğlumla ilgili ben yediremem ben yıkayamam diyor. Bence iş yapmamanın sorumluluk almamanın rahatlığını yaşamak istiyor daima. Açıkçası ben de her şeyi yapayım ama hiç şikayet etmeyeyim istiyor.
Terapi konusunda da tereddüt ediyorum. Çünkü oğlum konuşamıyor hâlâ psikoloğa götürdük. Şunu bunu yapın dedi. Ama onlara bile dikkat etmiyor.
Tartışma çocuğu korkutmuş içe kapatmış olabilir bence biraz relax olun
 

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
Polisle evli olmak zordur işi stresli çok olağan şeyler anlattığın..biraz gez dolaş rahatla arada yardımcı al biraz daha kendini gevşetici ol mükemmel olma yorgunum birlikte yapalım desen bütün sorumluluk sende kalmış iş bölümü şart ilişkini hareketlendir birlikte yürüyüş falan yapsanız cinsel olarak da sen üstüne atla çok salmış adam kendini meslek çok zor inanki işin stresi eve yansımış..
Zor olduğunu kabul ediyorum mesela 3 gündür işe gidiyor dün izinliydi ama çağırdılar. Ben işe gittiğinde beklemiyorum bir şey. Ama mesela 1 gün gidiyor ertesi gün tamamen evde oluyor. Gündüz de uyuyup dinlenebiliyor istediğinde. Kalan zamanında bir nebze destek olabilir. Şu anda tamamen el çekti her şeyden.
Cinsel sorunu ve ayrı yatma sorunu çözüldü diyebilirim. Ramazan bitsin diyordu son günü geldi gerçekten de.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
Tartışma çocuğu korkutmuş içe kapatmış olabilir bence biraz relax olun
Yaşadığımız tartışma olalı çok olmuyor. Oğlum normalde hiç konuşmuyor. Bu tartışma yeni bir şey. Öncesinde tanık olmadı çok şükür böyle bir şeye.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

Patianne

Üye
Kayıtlı Üye
30 Haziran 2019
417
315
Herkese merhaba. 5 yıllık evliyiz. 2 buçuk yaşında oğlumuz var. Eşim polis ve ben öğretmenim. Günlerdir düşünüyorum ama kendi kendime.
Çözüm bulamıyorum. Çünkü eşimle konuşmayı da deniyorum başaramadım. Biraz uzun olabilir kusura bakmayın.
Sorun1- eşimin evde hiçbir işe yardım etmemesi. Yapsa da söyleniyor. Şunu yapmak 5 dk, 10 dk vb.
Sorun2- birlikte sadece akşam yemeği yeyip, ardına çay çekirdek atıştırma. En son ne zaman bir film izledik inanın hatırlamıyorum. Geçen oğlum erken uyumuştu, salona geldim film izleyelim mi dedim? Survivor izleyeceğim dedi..
Uzun zamandır salonda uyuyordu, bir tartışma yaşadık ve bana hak verdi sanırım ben sadece ima etmeme rağmen o günden sonra yanımda uyumaya başlamıştı ama bir korona süreci karantinaya girdik. Çıkmadık çok şükür ama ben biraz grip gibi oldum öyle hasta olunca tekrar salona geçti ve iyileşmeme rağmen geri gelmedi. Oruç tutuyor. Gece rahatsız etmeyeyim falan dedi ben rahatsız olmam dedim ama yine salonda şu anda.
Düzenli olarak yaptığı şeyler, çöpleri kapının önünden alıp çöpe atmak, oyuncakları toparlamak, oğlumuzla da oyun oynar. Ama oyun bittiği an elinde telefon ya iddia ya satranç oynuyor. Geçen gün mesela ben mutfağı toparlıyorum salona geldim ki oğlum sulu boya fırçasını suyuna batırıp ağzına alıyor, niçin dikkat etmiyorsun diye kızdım :KK43:
Cinsellik konusunda da tembeliz gibi bir şey. Yani ramazan öncesinde de mesela ayda 2-3 defa oluyor ortalama.
Bulaşık, çamaşır, yemek, oğlumu banyo yaptırma, yedirme uyutma hepsi bende. Son zamanlarda birkaç kez gece uyanınca alıp uyutmaya çalıştı.
Bu arada yunus polis, bir gün işte diğer gün evde oluyor.
Konuşamadıkça arada laf vuruyorum elimde olmadan bu da hoş olmuyor . Bugün gel otur biraz konuşalım dedim, ne konuşacağız dedi, salona geçti, ben mutfakta oturuyordum, gel dedim salondan sesleniyor dinliyorum seni diyor. Ama dinlemiyor yani. Daha ne yapayım diyo fakat yaptığı bir şey yok nerdeyse. Bazen kahvaltı hazırlıyor, özel günlerde mutlaka çiçek veya hediye alıyor. Senede 1 kez 3-4 gün de olsa her şey dahil otele gidiyoruz. Aileme karşı hep naziktir, her fırsatta beni götürür memleketime. Uzun kalsam da sorun etmiyor (kendi bu arada annesinde kalıyor), arabayı da bana bırakıyor
Ama gel gelelim ki ben yardım bekliyorum. Çünkü günüm canlı ders, bitince oğlumu uyut, o uyurken yemek yap. Çamaşır uyandı yedir oynat akşam da geç uyuyor gündüz uyuduğundan, sonrasında yine bir etraf toparlama oluyor ve saat gece 12 yi geçiyor. Kendime hiçbir şekilde vakit ayıramıyorum... Yanımda yatması konusunda Ramazan bitince dedi...
Çok uzun oldu hakkınızı helal edin.
Çözüm için ben ne yapabilirim? Bu şekilde devam edersek sevgim bitecek diye korkuyorum. Ya da ben mi abartıyorum, haksızlık mı ediyorum ona?
Kendini hint kumaşı sanıyor galiba..ayda iki üç kez ilişki çok garip geldi bana..henüz çok gençsiniz
Sizden uzaklaşmasının bir sebebi olmalı ki sonuca ulaşabilesiniz aksi halde ikinizde mutsuz olursunuz
 

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
Cinsellik konusunu düzelttik sayılır. Ramazan bitimiyle normale döndük. Ama karşılıklı bir konuşamadık henüz. Yarın konuşurum diyordum yarın da babasını şehir dışına götürecek gelecek muhtemelen fırsat bulamayız 🤦🏻‍♀️
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

Amy lee

Nirvana
Pro Üye
27 Aralık 2011
50.188
28.769
İkiniz de çalışıyorsunuz ve siz daha çok çalışıyorsunuz. Madem ortada boyle bir durum var, o zaman maaşınızı ev icin harcamayın mesela. Kendiniz icin harcayın sadece. Cunkı siz 2 işte çalışıyorsunuz. Evde görevinizi de yapıyorsunuz ve çalışıyorsunuz.

Bu adil değil!
 

olayolay2019

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
26 Nisan 2021
60
83
31
Çok zor belki ama paydos verin
Çocuklu bir eğ için zor ama

ya aslında bir psikolog var
Bu konulara değinen çok güzel konuşmalar yapan ama bilmiyorum buradan söylemek doğru mu?

biraz taktik uygulamak lazım bu tarz konularda
Konuşmak kesinlikle doğru değil
Kendinizi düzeltmek önemli olan sanırım... ben çok mu verici bir insanım çok mu güçlüyüm herşeyi benim yapabileceğimi düşünüyor zayıf olduğunuzu hissettirin ona o da kahraman olur belki böylelikle... erkekler fıtraten kahraman olmak istedikleri için ona alan oluşturmak lazım sanırım...
İnternette videolar var onları izleyin muhakkak derdinize bir çare bulursunuz...

pes etmeyin... yaz geliyor dersler bitiyor yoğunluğunuz azalıyor bu konuya yoğunlaşıp halledebilirsiniz bence...

siz ona karşı davranışlarınızı değiştirin o da kıvam alır bence...
 

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
İkiniz de çalışıyorsunuz ve siz daha çok çalışıyorsunuz. Madem ortada boyle bir durum var, o zaman maaşınızı ev icin harcamayın mesela. Kendiniz icin harcayın sadece. Cunkı siz 2 işte çalışıyorsunuz. Evde görevinizi de yapıyorsunuz ve çalışıyorsunuz.

Bu adil değil!
Farkındayım. Bunları tek tek anlatmak istiyorum. Umarım anlatabilirim.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
Çok zor belki ama paydos verin
Çocuklu bir eğ için zor ama

ya aslında bir psikolog var
Bu konulara değinen çok güzel konuşmalar yapan ama bilmiyorum buradan söylemek doğru mu?

biraz taktik uygulamak lazım bu tarz konularda
Konuşmak kesinlikle doğru değil
Kendinizi düzeltmek önemli olan sanırım... ben çok mu verici bir insanım çok mu güçlüyüm herşeyi benim yapabileceğimi düşünüyor zayıf olduğunuzu hissettirin ona o da kahraman olur belki böylelikle... erkekler fıtraten kahraman olmak istedikleri için ona alan oluşturmak lazım sanırım...
İnternette videolar var onları izleyin muhakkak derdinize bir çare bulursunuz...

pes etmeyin... yaz geliyor dersler bitiyor yoğunluğunuz azalıyor bu konuya yoğunlaşıp halledebilirsiniz bence...

siz ona karşı davranışlarınızı değiştirin o da kıvam alır bence...
Aslında şunu düşündüm. Ben çocukluğumdan beri her şeyi kendim yapıyorum. Evde bir sürü sorumluluklarım vardı. Misal klozet kapağını bile değiştiririm lavabo gider borularını falan. Çanak anteni söker takardım.
Yani basit ev işleri dışında da çok şey yaptım. 3 kız kardeşiz üçümüz de ayrıca erkek gibi her türlü işi yaptık evde.. bulaşık ev temizliği her şeyi ablamlarla yaptık. Hiç birinden yardım istemezdik..
Bu iş yapılacaksa yapacağız. 15 yaşımda gece 11 de dolmuşa binip amcamın iş yerinden çıkıp eve giderdim. Durakta beni almaya kimse gelmezdi. Saçlarımı bile saklardım bazen erkek gibi görünmek için.
Yani yardım istemeyi bilmiyorum. Çünkü hayatımda hiç yardım ister misin diye sorulmadı. Bu bu senin işin kalk yap. Kalk git. Kalk temizle. Okul kapandı annem ile yaylaya gidip tüm evi temizleyeceğim. Hiç yorulur musun vega kızım gelmek ister misin soruları sorulmadı.
Farkında olmadan evdeki işler görevimmiş gibi geldi evlilik başında. Elimden geldiğince yaptım da. Açıkçası eşim de ben istemeden kalkıp yardım ederdi kendince.
Ama işte şimdi değişti. Kendi kendine kalkıp yapmıyor.
Bense daha konuşamadım bile bunları tek tek.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

olayolay2019

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
26 Nisan 2021
60
83
31
Aslında şunu düşündüm. Ben çocukluğumdan beri her şeyi kendim yapıyorum. Evde bir sürü sorumluluklarım vardı. Misal klozet kapağını bile değiştiririm lavabo gider borularını falan. Çanak anteni söker takardım.
Yani basit ev işleri dışında da çok şey yaptım. 3 kız kardeşiz üçümüz de ayrıca erkek gibi her türlü işi yaptık evde.. bulaşık ev temizliği her şeyi ablamlarla yaptık. Hiç birinden yardım istemezdik..
Bu iş yapılacaksa yapacağız. 15 yaşımda gece 11 de dolmuşa binip amcamın iş yerinden çıkıp eve giderdim. Durakta beni almaya kimse gelmezdi. Saçlarımı bile saklardım bazen erkek gibi görünmek için.
Yani yardım istemeyi bilmiyorum. Çünkü hayatımda hiç yardım ister misin diye sorulmadı. Bu bu senin işin kalk yap. Kalk git. Kalk temizle. Okul kapandı annem ile yaylaya gidip tüm evi temizleyeceğim. Hiç yorulur musun vega kızım gelmek ister misin soruları sorulmadı.
Farkında olmadan evdeki işler görevimmiş gibi geldi evlilik başında. Elimden geldiğince yaptım da. Açıkçası eşim de ben istemeden kalkıp yardım ederdi kendince.
Ama işte şimdi değişti. Kendi kendine kalkıp yapmıyor.
Bense daha konuşamadım bile bunları tek tek.
Takdir ediyor muydunuz peki eşinizi bişeyler yaptığında yoksa onun o yaptığı işin daha iyisini mi yapıyordunuz sonrasında...
Sizi bu yazdıklarınızdan sonra daha iyi anladım

aman lütfen ayrılmayın sizinki tamamen düzelecek birşey... biraz prenses olun :)) o da prens olur merak etmeyin...
güçlü kadınların yaşadığı birşey bu bence erkek bakıyor ooo kadının ona ihtiyacı yok ki o yapmasa da yapıyor zaten hanım herşeyi... siz de demişsiniz zaten kocam ha var ha yok evin içinde olmasa da ben idare ederim diye... o da bunu hissetmiş bence...
inşallah düzelir herşey :) musmutlu bir yuvanız olur ne güzel evladınız da var Allah bağışlasın... inşallah toparlarsınız...
 

amelie01

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2017
3.045
2.574
Takdir ediyor muydunuz peki eşinizi bişeyler yaptığında yoksa onun o yaptığı işin daha iyisini mi yapıyordunuz sonrasında...
Sizi bu yazdıklarınızdan sonra daha iyi anladım

aman lütfen ayrılmayın sizinki tamamen düzelecek birşey... biraz prenses olun :)) o da prens olur merak etmeyin...
güçlü kadınların yaşadığı birşey bu bence erkek bakıyor ooo kadının ona ihtiyacı yok ki o yapmasa da yapıyor zaten hanım herşeyi... siz de demişsiniz zaten kocam ha var ha yok evin içinde olmasa da ben idare ederim diye... o da bunu hissetmiş bence...
inşallah düzelir herşey :) musmutlu bir yuvanız olur ne güzel evladınız da var Allah bağışlasın... inşallah toparlarsınız...
Aşırı mutlu olurdum yaptığında, ellerine sağlık derdim. Teşekkür ederdim .
Umarım düzeliriz. Ne kadar beklenti o kadar hayal kırıklığı bunu öğrendim. Minimuma indirdim de beklentileri. Küçük bir şey yapsa çok mutlu olurum yine. Hayırlısı olsun hakkınızda. Çok teşekkürler güzel dualarınız için. Siz de mutlu ve huzurlu yaşayın bir ömür.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 917 gün geçti.

Angelnursee

Cok sukur mucizem benimle...
Kayıtlı Üye
5 Ocak 2018
2.401
1.896
Canım kesinlikle haklısın. Benim eşimde polis ben hemşireyim şuan ücretsiz izinde olduğum halde herşeyi yapar sağolsun yapmasında gerekiyor çünkü hayat müşterek. Çocuk zaten çok yoruyor. Anladığım kadarıyla eşine sert bir tepki vermelisin o yapmıyorsa sende yapma sadece kendine çocuğuna yemk yap sadece kendi çamşrlarını yıka temizlikte aynı şekilde bırak pis kalsın ev kendisi yapmak zorunda kalıcaktır inşallah en kısa sürede düzelir eşiniz
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 362 gün geçti.