Doğalgazlı bir evi daha iyi ısıtmak için fikirlerinizi bekliyorum..

ezine77

Rabbime çok şükür..
Kayıtlı Üye
14 Aralık 2007
2.081
28
herkese merhaba.evimiz doğalgazlı ve maalesef güneşi yeterince almıyor,bunun sonucunda da normal olarak yeterince ısıtamıyoruz.sanırım binaya da dışarıdan mantolama yapılması gerekiyo..benim merak ettiğim ve fazla bilgim olmayan konu ise acaba ısı tasarrufu sağlama için kendi çabamızla evde ne yapabiliriz..mesela şu odalara mı peteklere mi ne takılan termostatlar varmış ya da kombi balkonda dolap içinde onun içinmi yeterince ısınamıyoruz ve yüklü bir fatura ödüyoruz..doğalgazla ısınanların kendi fayda gördükleri çözüm önerileri var mı acaba?fikirlerinizi bekliyorum..
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1869 gün geçti.

ezine77

Rabbime çok şükür..
Kayıtlı Üye
14 Aralık 2007
2.081
28
kıııııııııızzzlar kimsenin fikrimi yok?sesimi duyan mı yok?
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1869 gün geçti.

MaviEge

DENİZCİM VE BİRİCİK KIZLARIM
Kayıtlı Üye
22 Şubat 2008
4.531
39
canım en iyi seçenek yalıtım.bizim evimiz yalıtımlı.ve önüne mümkün olduğunca peteklerin bir şey koyma.kapıları kapat.açık bırakma.ben 3 sene doğalgazla ısındım ve en yüksek bir kere 160 geldi.hep 100 civarı geldi.havasını aldır,bakım yaptırmak gerekiyor.camlara silikon çektir,hava girmesin.kapı altlarına sünger tak.
 

ezine77

Rabbime çok şükür..
Kayıtlı Üye
14 Aralık 2007
2.081
28
canım en iyi seçenek yalıtım.bizim evimiz yalıtımlı.ve önüne mümkün olduğunca peteklerin bir şey koyma.kapıları kapat.açık bırakma.ben 3 sene doğalgazla ısındım ve en yüksek bir kere 160 geldi.hep 100 civarı geldi.havasını aldır,bakım yaptırmak gerekiyor.camlara silikon çektir,hava girmesin.kapı altlarına sünger tak.

çok sağol cevabın için arkadaşım.biz 250 300 veriyoz ama eşofmanla dolaşıyoz.var bunda bi acayiplik ama çözemedim.millete özeniyom valla kömürle merkezi sistemden ısınanlar kolsuz tişörtle dolaşıyo evlerinde ..şimdiden tasası başladı kışın...
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1869 gün geçti.

eylul166

Guru
Kayıtlı Üye
5 Şubat 2008
10.698
875
39
banada en fazla 170 geldi geçen kış ,evim 120 m2 ,salonu yakmıyorum kapısını kapatıyorum ,sadece oturma odası ,ve mutfak yanıyo ikisi karşılıklı ve arada antre var antrede ısınmış oluyo dolsyısıyla ,en düşük fatura geldiği ay bile evde şort ,t-shirt dolasıyorduk,banyoyu yakmıyorum ,yatak odasını ise yatmadan 3 saat önce açıyorum ,evimde mantolama yok,üstelik birde çocuğum var ,yani biraz tasarruf faturayı hafifletir ,biraz pratik zeka da ısınmanızı sağlar..
 

bluspirito

Guru
Kayıtlı Üye
14 Ekim 2008
1.446
80
banada hep 350 yada küsüratları geliyor ve kat kat battaniya altında oturuyoruz..bu kış nasıl atlatıcaz bilmem t-shirt şort giyceksem 750 yi geçer oda bizi aşar
 

lostsun

Guru
Kayıtlı Üye
5 Haziran 2008
1.239
5
42
salonu kapattım bende geçen senelerde duvarlar yeşil yeşil oldu..
evin dışı yalıtımlı buna rağmen çok rahat oturamıyoruz kışın.
bu sene yine deniyeceğim kullanılmayan oda peteklerini kapatmayı bakalım ne olcak.
bir arkadaşım demişti petekleri kapatmak tasarruf sağlamaz diye sürekli kapatan arkadaşlar yazabilir mi gerçeketen etkili oluyor mu.ben hatırlamıyorum salonu kapatınca ne fark etti tasarruf etmek isterken duvarlardan oldum çünkü.
 

ezine77

Rabbime çok şükür..
Kayıtlı Üye
14 Aralık 2007
2.081
28
banada en fazla 170 geldi geçen kış ,evim 120 m2 ,salonu yakmıyorum kapısını kapatıyorum ,sadece oturma odası ,ve mutfak yanıyo ikisi karşılıklı ve arada antre var antrede ısınmış oluyo dolsyısıyla ,en düşük fatura geldiği ay bile evde şort ,t-shirt dolasıyorduk,banyoyu yakmıyorum ,yatak odasını ise yatmadan 3 saat önce açıyorum ,evimde mantolama yok,üstelik birde çocuğum var ,yani biraz tasarruf faturayı hafifletir ,biraz pratik zeka da ısınmanızı sağlar..
bravo valla ne diyiim bizim evde de kullanacağımız odalar yanıyo ama nafile...
banada hep 350 yada küsüratları geliyor ve kat kat battaniya altında oturuyoruz..bu kış nasıl atlatıcaz bilmem t-shirt şort giyceksem 750 yi geçer oda bizi aşar
al benden de o kadar...750 yi geçer bizim de dediğin gibi..
salonu kapattım bende geçen senelerde duvarlar yeşil yeşil oldu..
evin dışı yalıtımlı buna rağmen çok rahat oturamıyoruz kışın.
bu sene yine deniyeceğim kullanılmayan oda peteklerini kapatmayı bakalım ne olcak.
bir arkadaşım demişti petekleri kapatmak tasarruf sağlamaz diye sürekli kapatan arkadaşlar yazabilir mi gerçeketen etkili oluyor mu.ben hatırlamıyorum salonu kapatınca ne fark etti tasarruf etmek isterken duvarlardan oldum çünkü.

kullanılmayan odalar kapatılınca fatura fark ediyo..kapatmak ta fayda var...
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1869 gün geçti.

ezine77

Rabbime çok şükür..
Kayıtlı Üye
14 Aralık 2007
2.081
28
peteklerin arkalarına konulan folyolu levhalar varmış.bunlardan deneyen var mı kızlar?faydasını gördünüz mü yani...
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1869 gün geçti.

ezine77

Rabbime çok şükür..
Kayıtlı Üye
14 Aralık 2007
2.081
28
news2fy3.gif

sengözlerimebaksanab
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1869 gün geçti.

evrim2008

Sabırlıyım,bekliyorum:)
Kayıtlı Üye
18 Mart 2009
572
0
Çok büyük petek taktırmamak lazım eve,izolasyon şart,petek önünde birşey olmayacak,en az sıcaklık 3 petek arsında geçmeli kartı yakarsınız oturduğunuz odayı banyoyu birde küçük bir odayı yakın yeter mutfağı yakmayın bütün kuru gıdalar mahvoluyor,petekle cam arasına ısıyı dışarıya geçirmeyen levhalardan koymak lazım dayım demişti daha az geliyormuş,birde geçen ay ne gelmişse birdahaki ayda ona göre fatura kesiyorlar ali cengiz oyunu yapmışlar dayıma o anlattı,sürekli bi seviyede yanması lazım bi açıp bi kapadınız mı daha fazla gelir fatura kendini ısıtır siz kapatırsınız sogur tekrat ısıtmak için yakarsınız geceleri bile en düşük seviyede yakılı tututn uzun süreli bi yere gidecekseniz tamamen kapatın benim tavsiyelerim şimdilik bunlar.Sevgiler.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 2963 gün geçti.

ezine77

Rabbime çok şükür..
Kayıtlı Üye
14 Aralık 2007
2.081
28
Çok büyük petek taktırmamak lazım eve,izolasyon şart,petek önünde birşey olmayacak,en az sıcaklık 3 petek arsında geçmeli kartı yakarsınız oturduğunuz odayı banyoyu birde küçük bir odayı yakın yeter mutfağı yakmayın bütün kuru gıdalar mahvoluyor,petekle cam arasına ısıyı dışarıya geçirmeyen levhalardan koymak lazım dayım demişti daha az geliyormuş,birde geçen ay ne gelmişse birdahaki ayda ona göre fatura kesiyorlar ali cengiz oyunu yapmışlar dayıma o anlattı,sürekli bi seviyede yanması lazım bi açıp bi kapadınız mı daha fazla gelir fatura kendini ısıtır siz kapatırsınız sogur tekrat ısıtmak için yakarsınız geceleri bile en düşük seviyede yakılı tututn uzun süreli bi yere gidecekseniz tamamen kapatın benim tavsiyelerim şimdilik bunlar.Sevgiler.

şu petekle cam arasına ısıyı dışarıya geçirmeyen levhalardan koymak lazım demişsin ya arkadaşım ben o levhaları merak ediyorum işte nası bi şey ve tam olarak nereye konulacak diye?bi de petek önüne biz koltuk koymak zorundayız gerçekten engellermi acaba?sonuçta mesela peteğin önüne otursan soba gibi sırtını ısıtmıyo ya hani dolayısı ile koltuk da engel olmaz gibi geliyo..bi de petekler döküm olmadığı için,ısı üstündeki deliklerden yukarıya doğru çıkmıyo mu?:bbo::uhm::uhm:
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1869 gün geçti.

maison

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
8 Ocak 2008
91
0
Şu petekle cam arasına koyulan levhayı nerden bulabiliriz kullanan var mı arkadaslar