Düğün masrafları yardımmmm

mecan35

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
19 Aralık 2012
111
27
Düğünümüzü bu yaz yapacağız ama daha çok eksiğimiz var. Ayrıca, her şeyi kendimiz yaptığımız için bütçemizde biraz kısıtlı. Her şeyi uygun bir şekilde çok kasmadan yapmayı planlıyorum ama piyasa şartları da malum. Nişanlımın ailesi uzakta olduğu için iki düğün yapacağız. Bu da 2 kat masraf demek. Yakın zamanda evlenen ya da bu hazırlıkları yapan arkadaşlar, yaptığınız masraflar hakkında bilgi verebilir misiniz? Mobilya, düğün salonu, davetiye, halı, perde vb. gibi. Aklınıza neler geliyorsa.
 

zeygur

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
6 Ağustos 2013
645
36
hem herşeyi ikiniz karşılayıp iki düğün nasıl yapacaksınız canım ya.
nişanlının çekirdek ailesi gelsin, gelmek isteyen gelip gider zaten. bence hiç 2.düğün masrafına girme.
ben iki düğün yaptım ne kadar kısarsan kıs yolu, şusu busu çok masraf oluyor.

ben kız tarafı olarak 7 bin civarı masraf yaptım, erkek tarafını bilmiyorum ama onlarda 2 katı yapmıştır, ki biz salonu falan çok uygun bulmuştuk.
en az cebinizde 20 bin olması lazım düğün için.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 2554 gün geçti.

Once_upon_on_a_time

Guru
Kayıtlı Üye
20 Ekim 2009
3.512
2.077
canım herşeyin uygunu da var pahalısı da...

paket halinde satılan mobilyalara bakabilirsin. ayrı ayrı yaptırınca pahalıya geliyor. halılarını ikeadan bakabilirsin çok uygun halılar. gereksiz şeyler sokma evine az eşya al. oturma odası ayrı salon ayrı yapma. bu yumurta süreceği vs ıvır zıvırı gidip marka yerlerden almana gerek yok japon pazarlarında çok çok ucuza alabilirsin.

düğüne gelince aynı şekilde.. ben yemekli 250 kişilik düğün yaptım gelen para düğün salonunun parasını karşıladı. aman çok güzl olsun şatafatlı olsun deme.. bin pişmanım elimize bir kuruş kalmadı.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1873 gün geçti.

KarKralicesi

ATA BARIŞ (:
Pro Üye
16 Eylül 2006
24.090
18.185
33

Bizde aynen sizin gibiyiz. kendi imkanlarımızla yapıyoruz.
eksiklerimizi gidericez işte seneye kadar. birazda birikim işte.
mobilya halı taksitle alcaz mecbur. başka alternatif yok cünkü...

dügüne yakın kredi cekin dicemde. kredi oranlarıda aldı başını gitti zaten:KK19:
bi yerde kına. bi yerde dügün yapsanız. olmazmı?
cünkü iki yerdede masraf yapmak cok zor olucak. hemde herşeyi siz yapıosunuz. kolay degil
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1376 gün geçti.

Yavrukusun annesi

Olgunlasmayi uman ham meyva
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2013
1.352
323
Düğünümüzü bu yaz yapacağız ama daha çok eksiğimiz var. Ayrıca, her şeyi kendimiz yaptığımız için bütçemizde biraz kısıtlı. Her şeyi uygun bir şekilde çok kasmadan yapmayı planlıyorum ama piyasa şartları da malum. Nişanlımın ailesi uzakta olduğu için iki düğün yapacağız. Bu da 2 kat masraf demek. Yakın zamanda evlenen ya da bu hazırlıkları yapan arkadaşlar, yaptığınız masraflar hakkında bilgi verebilir misiniz? Mobilya, düğün salonu, davetiye, halı, perde vb. gibi. Aklınıza neler geliyorsa.

Bizde beyaz eşyayı erkek tarafı, yatak odası takımını kız tarafı alıp düğünü de erkek tarafı yapmasına rağmen acayip borçlandık. Evin ıvırı zıvırı hiç bitmiyor. 2 düğün sizi aşar tek düğün olacak birinin ailesi oraya gidecek. Bizde farklı şehirdeydik bizim tarafta düğün oldu onlardan 20 kişi kadar yakın akraba geldi.
Gelinliği davetiyeyi damatlığı araba süslemesini kuaför parasını da eşimle birlikte verdik.

biz sadece 2 oda döşedik oturma odamız ve salon beraber bi de yatak odası ona rağmen bi sürü para tuttu her şey.
Koltuk takımı 4.5
Yemek odası takımı 4.5
yatak odası 3.5 + yatak 750 lira
sadece oturma odası ve yatak odası perdeleri 800
Beyaz eşya 3.5
Halıyı tekzenden aldık ben öyle klasik sevmiyorum ordakiler küçük ve spordu 2 halı 400
eve ilk otururken kiraydı depozitoydu emlakçıya paraydı derken zaten 2 bin rahat veriliyo

( sonuç bi sürü borç, bize gelen altınlar sadece 4 bin tuttu dişimizin kovuğunu bile kapatmadı anlayacağın....
Herkes hediye bilezik takmış tanesi 200 lira filandı :KK43:
aklıma gelen büyük şeyler bunlardı ama inan osu busu bi sürü eksik çıkıyor.
Allah kolaylık versin
 

KarKralicesi

ATA BARIŞ (:
Pro Üye
16 Eylül 2006
24.090
18.185
33
200 lira bilezik allahım yarabbim ya:KK19:
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1376 gün geçti.

mecan35

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
19 Aralık 2012
111
27
Aslında ben hiç düğün yapmak istemiyorum ama nişanlım düğün olsun diye ısrarlı. Bana düğün salonuna verilen o paralar çok saçma geliyor çünkü. İsteği olsun diye, bizim tarafta kına gecesi ve nikah, onların tarafta da düğün yapılabilir. Dediğiniz gibi 2 düğün yapmaktansa bu daha mantıklı gibi.
Benim çeyizim hazır sayılır. Mutfak eşyalarımdan, nevresim takımlarına kadar birçok şeyi çok önceden aldım zaten. En son bulaşık makinesi, ocak ve elektrik süpürgesi aldım. Şuan onları ödüyorum. Nişanlımın da buzdolabı, televizyonu ve çamaşır makinesi var. Beni korkutan mobilya ve düğün masrafları Allah’ın izniyle onların altından da kalktık mı ıvır zıvır dışında bir şey kalmayacak sanırım.
 

tonika

EVLİ MUSMUTLU TAZE ANNE
Kayıtlı Üye
30 Ocak 2014
243
154
Aslında ben hiç düğün yapmak istemiyorum ama nişanlım düğün olsun diye ısrarlı. Bana düğün salonuna verilen o paralar çok saçma geliyor çünkü. İsteği olsun diye, bizim tarafta kına gecesi ve nikah, onların tarafta da düğün yapılabilir. Dediğiniz gibi 2 düğün yapmaktansa bu daha mantıklı gibi.
Benim çeyizim hazır sayılır. Mutfak eşyalarımdan, nevresim takımlarına kadar birçok şeyi çok önceden aldım zaten. En son bulaşık makinesi, ocak ve elektrik süpürgesi aldım. Şuan onları ödüyorum. Nişanlımın da buzdolabı, televizyonu ve çamaşır makinesi var. Beni korkutan mobilya ve düğün masrafları Allah’ın izniyle onların altından da kalktık mı ıvır zıvır dışında bir şey kalmayacak sanırım.

bencede canım eğer sizin taraf tutturmuyosa burda da düğün olacak diye tek düğün daha mantıklı.benim ailem düğüün istememişti bende hiç istemedim nikahtan çıkıp balayına yurt dışına gidelim dedim. ama gel gelelim erkek tarafı tuturdu düğün diye. zoraki düğğün yaptık kimseyi memnun edemediğimiz gibi birsürüde borca girdik 2 sene oldu evleneli. daha 3 sene daha borç ödücez. halada çok pişmanım düğün yaptığımıza
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 2298 gün geçti.

esraylmz03

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
26 Ocak 2012
2.304
564
Canım eğer ikinizinde maaşı iise bi sorun olmaz rahat yaparsınız bide benim tavsiye tarihi biraz ileri atın çok değil ama sıkışmayın 3-5 ay için değmez ömür boyu evlisin zaten biz ole yaptık-:KK66:
 

mecan35

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
19 Aralık 2012
111
27
bencede canım eğer sizin taraf tutturmuyosa burda da düğün olacak diye tek düğün daha mantıklı.benim ailem düğüün istememişti bende hiç istemedim nikahtan çıkıp balayına yurt dışına gidelim dedim. ama gel gelelim erkek tarafı tuturdu düğün diye. zoraki düğğün yaptık kimseyi memnun edemediğimiz gibi birsürüde borca girdik 2 sene oldu evleneli. daha 3 sene daha borç ödücez. halada çok pişmanım düğün yaptığımıza

Bizimkiler farklı sanırım genelde bayanlar düğüne meraklı olur bizde erkekler meraklı :)

Buarada teşekkürler bayanlar destek olduğunuz için hem moral oluyor hemde insan daha farklı açılardan düşünebiliyor :)

Kadınlar Kulübü Mobil uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

2bilinmeyen

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
8 Kasım 2013
889
911
evleneli 5 ay oldu. bizimde aileler farklı şehirlerdeydi. bizim tarafta yemekli bir tören yaptık erkek tarafı otobüs tutarak getirdi akrabalarını. kına gecesi ve düğün için aynı salonu tuttuk. ben sana aşağı yukarı harcadıklarımızı yazayım. benim çeyizim nişana kadar hazırdı. nişandan sonra mutfak eşyası falan almadım.
salona kına+düğün için 7000 tl
kına masrafları kıyafeti ıvırı zıvırı 1000 tl
evin mobilyaları salon +yatak odası ve ufak bir odam var. mutfağa masa aldık bunların dışında 12000 tl
beyaz eşyalar tv dahil 5000 tl
perdeler 1000 tl
halılar 2000 tl
avizeler 500 tl
gelinlik+ damatlık 2000 tl
davetiyeler 200 tl civarıydı sanırım.
tabi bunlar dışında da araba süsü bahşişi, uzak olunca yol paraları falan da çıkıyor. bunlar sadece hatırladıklarım. daha çok masraf çıkar yani.. fotoğrafçısı da var.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 2170 gün geçti.

sosyologelin

O'nunla herşey daha güzel
Kayıtlı Üye
24 Mart 2014
436
16
Düğünümüzü bu yaz yapacağız ama daha çok eksiğimiz var. Ayrıca, her şeyi kendimiz yaptığımız için bütçemizde biraz kısıtlı. Her şeyi uygun bir şekilde çok kasmadan yapmayı planlıyorum ama piyasa şartları da malum. Nişanlımın ailesi uzakta olduğu için iki düğün yapacağız. Bu da 2 kat masraf demek. Yakın zamanda evlenen ya da bu hazırlıkları yapan arkadaşlar, yaptığınız masraflar hakkında bilgi verebilir misiniz? Mobilya, düğün salonu, davetiye, halı, perde vb. gibi. Aklınıza neler geliyorsa.

Düğünümüzü bu yaz yapacağız ama daha çok eksiğimiz var. Ayrıca, her şeyi kendimiz yaptığımız için bütçemizde biraz kısıtlı. Her şeyi uygun bir şekilde çok kasmadan yapmayı planlıyorum ama piyasa şartları da malum. Nişanlımın ailesi uzakta olduğu için iki düğün yapacağız. Bu da 2 kat masraf demek. Yakın zamanda evlenen ya da bu hazırlıkları yapan arkadaşlar, yaptığınız masraflar hakkında bilgi verebilir misiniz? Mobilya, düğün salonu, davetiye, halı, perde vb. gibi. Aklınıza neler geliyorsa.

canım ben kacırdım mı bılmem ama otuacagınız yer ve esyaları vs. halledecegınız sehır de cok onemli. İstanbul da oldugunu varsayarak yazıorum bizim şuana kadar yaptıgımız masraflar burada. Planladıklarımızda altında. Allah yardımcınız olsun.

(Ev için allaha sukur odeme yapmıyoruz, nişanlımın 2+1 bekar evinde oturucaz. Tadilat için 15000 tl masraf yaptık.)

Bunlar halletıklerımız:

Düğün Mekanı (Kına+Düğün) 4000 tl+10000 tl
Gelinlik 2000 tl
Düğün Fotoğrafçısı 800 tl
Balayı 3500 tl
Davetiye. Magnet 400 tl

Bunlar halledeceklerımız için aldıgımız ortalama fıyatlar:

Kına Kıyafet ıvır zıvır 1200 tl
Mobilyalar 15000 tl (salon takımı yemek ve yatak odası takımı mutfak masa sandalyeleri
beyaz eşya tv içinde 5500 tl
perdeler 1500 tl
halılar 2000 tl
avizeler 700 tl
damatlık 400 tl
gelinayakkabı çiçek 250 tl
kuafor kına ve düğün 750 tl

aklıma gelenler bunlar. inş. yardımcı olmuştur, eğer evlenıyosan işin zaten zor iki düğün daha bir zor, bir de istanbuldaysan ıkıyle çarp :KK31:
 

gri86

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
15 Mayıs 2013
253
532
Canım benim düğünüm mayısta, 6 aydır düğün hazırlığı yapıyorum, ne nerde kaç para, nerde indirim var, neyi kaça alabiliriz derken kafası trilyon oluyor insanın,ne kadar para harcamışız sen sormuşken bi hesaplayalım bakalım;

Mobilyalar 15 bin tl
beyaz eşya tv dahil 6 bin tl
gelinlik + kınalık 2 bin tl
iki tane damatlık 1500 tl
halılar 2 bin tl
perdeler 2 bin tl
yemek takımı bin tl
düğün salonu 4 bin tl
davetiye 500 tl
fotoğrafçı 1000 tl

ne yapmış toplamda 35 bin falan, allah evleneceklerin yardımcısı olsun, ben her şeyi orta karar aldım. Yatak odasına eşimin bekarlıktan kalma bi perdesini taktık mesela, öyle her şey tastamam olsun dersen işin içinden çıkmak çok zor, ortada birikmiş bir para yoksa tabii.
 

ayisigi88

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
30 Haziran 2012
3.566
180
Düğünümüzü bu yaz yapacağız ama daha çok eksiğimiz var. Ayrıca, her şeyi kendimiz yaptığımız için bütçemizde biraz kısıtlı. Her şeyi uygun bir şekilde çok kasmadan yapmayı planlıyorum ama piyasa şartları da malum. Nişanlımın ailesi uzakta olduğu için iki düğün yapacağız. Bu da 2 kat masraf demek. Yakın zamanda evlenen ya da bu hazırlıkları yapan arkadaşlar, yaptığınız masraflar hakkında bilgi verebilir misiniz? Mobilya, düğün salonu, davetiye, halı, perde vb. gibi. Aklınıza neler geliyorsa.
hayırlısı olsun canım. bizde de nişanlım aldı hep büyük eşyaları hatta biz düğün bile yapmıyoruz. yatak odası takımı oturma odası takımı çift kişilik baza çift kişilik yatak ve yanında zigon sehpa ve mutfağa halı hediye 11.500 taksitli fiyatı nişanlım kredi çektiği için parasını peşin verdi sayılır yarısını da eşyalar geldiği zaman vericek toplam 8000 lira. beyaz eşya da hepsini beyaz aldık. samsung marka buzdolabı 1.399 çamaşır makinesi 9 kilo 1200 devir 1.199 yanında elektrik süpürgesi hediyeli televizyon LCD 55 inç 140 ekran 5000 lira
 

mecan35

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
19 Aralık 2012
111
27
Işte fazla abartmadan almayı düşünüyorum bende. Taksitlerle bogusmak yerine kredi çekip mobilyayi almak daha ucuza geliyor sanki. Iyice araştırıp almak lazım herşeyi ama anlattiklariniza bakılırsa yinede en az 20 bin lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Allah hepimizin yardımcısı olsun.