endometriozis ve tüpleri tıkalı olup tüp bebekle hamile kalan varmı?

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
slm arkadaşlar.benim iki ay önce adet sancısı sanıp doktora başvurduğumda endometriozis tanısı konuldu ve içerde kanama yapmış acil laparoskopi yapıldı.sorunumuz sadece bu sanarken operasyon sırasında tüplerin tıklaı olduğunu ve kistin yenileyeceğini öğrendik ameliyat sonrasında.doktorum hemen bi merkezde tüp bebek yaptır kistin tekrarlarsa yumurtalıkların alınabilir ve tüp bebek şansın azalabilir dedi.dün jinemed tüp bebek merkezine gittiğimde dok.melike hanım ultrasonla muayene etti ve kistin yenilediğini rahimde yapışıklık olduğunu tüplerimin alınabileceğini söyledi.ve çok üzüldüm demem oki benim durumumda olupta tedavi gören ve gebe kalan varmı yada kisti nasıl yendiniz bitkisel otlar ilaç yani cerrahi işlem olmak istemiyorum çünki 5 yıl önce sapasağlam bir rahimim vardı iki kez kürtaj bir kez düşük bir kez histeroskopi ve bir kez laparoskopi oldum haa iki kez rahim filmi var bide onu saymadım bile ortada ne var hiç koca bir hiç ve bir çok sorun hastalık ne olur akıl verin bana.
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
arkadaşlar yokmu benim durumumda olan yada kisti olan ne olur biriniz bişey yazın çok kötüyüm.
 

ozlemmutlu

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
4 Nisan 2009
30
0
46
canım öncelikle gecmiş olsun, ama bence bu kadar çok canını sıkma, ben 5 yıllık evliyim , 4 yıldır çocuk icin uğraşıyorum, benimde senin gibi yaptırmadığım tetkiklerim olmadığın ameliyatlarım kalmadı, ben de de endometrois var sol tüpüm tıkalı idi, histeroskopi ve lapararskopi ameliyatlarını birlikte oldum ancak sol tüpümü açamadılar, endometroisten dolayı adet kanamalarımın içeri aktığını ve orada kist oluşturduğunu söylediler bu arada onları temizlediler, ve yapışıklıklarım olduğu söylendi, daha sonra tekrar rahatsızlanınca tekrar bir ameliyat ile sol tüpüm alındı,, adetlerim çok sancılı oluyordu, tüm bunlardan sonra iki tane aşılama denedim ancak tutmadı, biliyorsundur endometrois hastalığı olanların 3,aşılamayı denemelerine gerek yok ben de direkt tüp bebek merkezine başvurdum uzun protokolle tedaviye başladık ve şu an 11 haftalık hamileyim,hemen bence karamsarlığa kapılma biliyorum çok sıkıntılı bir dönem yaşadıklarımız hoş şeyler değil ama ben uzun mücadeleler sonucunda hamile kaldım inanıyorum ki sende bir tüp bebek merkezine başvurursan hamile kalacağını ve hayırlısı ile çocuk sahibi olacağını umuyorum, bence iyi düşün iyi şeyler olsun , sormak istediğin soru olursa seve seve yardımcı olurum kendine iyi bak moralini bozma
 

sabriya

Guru
Kayıtlı Üye
10 Nisan 2008
2.060
11
arkadasım moralını hıc bozma bence benım arkadasımın cıkolata kıstı vardı ve hep amalıyat oluyordu ve bana benım hamıle kalmam ımkansız dr lar emın degıller dedı ama 2 aysonra bızlere gebelık haberını erdı ayrıca benım hem rahımım yapısık ve 2 tupumde kapalı tup bebek dedı dr lar ve denedım ılkı tutmadı ve ıkıncı denıyecegım hayırlısı hıc uzme kendı verende rabbım alandaa
 

momi

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
11 Mayıs 2009
1.355
28
merhaba greys ve ozlem

oncelikle greys gecmis olsun canım ama hic canını sıkma cunku bu hastalıkla mucadele etmek icin morale ihtiyacımız var. ozlem seni de tebrik ediyorum. allah saglikla kucagina almayi nasip etsin insallah bebegini. darisi bizim basimiza bizler icin dua etmeyi unutma olur mu???

bende de endometriosis var. 3 hafta once teshisi kondu. her iki tupumde tıkalı malesef. hatta sag taraf tamamen yapışık ve kapalı. o yuzden greys uzulme tek tupun olmus olmamıs kapalıymıs hepsi aynı.
benim adet sancılarım ve bel agrılarım sadece ilk iki gun cok siddetli oluyor. ama tabi agrının siddeti endo nun ne kadar ilerledigi ile dogru orantılı degil. neyse bir sekilde bu hastalıkla ve getirdigi zorluklarla bas etmek zorundayız.

ot ilac dogal yol sormussun. okudugum bazı sayfalarda yurtdısındaki kadınların bazılarının beslenme duzenlerini degistirip, egzersiz, yoga, vb. yontemlerle endo yu tamamen yenebildigini okudum. ama tabi bunu yapabilecegimiz zaman bebek sahibi olmayı istemiyor olmamız lazım. cunku yaptıkları dogal yollarla sistemlerini temizleyip minimum estoregen uretmeye dayalı. bizimse saglıklı yumurtalar uretmek icin estoregene ihtiyacımız var. sistem temizleme ve egzersiz kısmı bize de uyar ama estoregeni onlar kadar baskılamamız saglıklı degil herhalde. ama cok net birsey var ki alkol, sigara, kafein, kırmızı et, trans yaglar, hormonlu yiyecekler endoyu daha siddetlendiriyor. bunlardan uzak durmak lazım. OMEGA-3 cok faydalı ondan eminim, ne olursa olsun simdiden bir prenatal vitamin kullanmak sart. Maca dan bahsediyorlar ama ondan emin olamadım kullanmıyorum o yuzden simdilik

benimde size sormak istedigim birsey var. dedigim gibi iki tupun tıkalı olduğunu rahim filmde ogrendik. doktorum iki secenegin var biri laparoskopi ile tupleri acmaya calisabilir ve uzerine 3.kez asilama deneyebiliriz sansin %30 diyor. digeri de direk tup bebek denemek orada da ilk sansin %40 diyor. hangisini uygulamanın daha iyi olacagına karar veremiyorum. aslında keske tup bebek yapmak zorunda kalmasak ameliyat sonrası kendiliginden hamile kalabilsem ama ihtimalin cok dusuk oldugunu biliyorum. sizce hangisi daha mantıklı laparoskopi mi yoksa direk tup bebek mi?
siz ne tavsiye edersiniz?
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
merhaba greys ve ozlem

oncelikle greys gecmis olsun canım ama hic canını sıkma cunku bu hastalıkla mucadele etmek icin morale ihtiyacımız var. ozlem seni de tebrik ediyorum. allah saglikla kucagina almayi nasip etsin insallah bebegini. darisi bizim basimiza bizler icin dua etmeyi unutma olur mu???

bende de endometriosis var. 3 hafta once teshisi kondu. her iki tupumde tıkalı malesef. hatta sag taraf tamamen yapışık ve kapalı. o yuzden greys uzulme tek tupun olmus olmamıs kapalıymıs hepsi aynı.
benim adet sancılarım ve bel agrılarım sadece ilk iki gun cok siddetli oluyor. ama tabi agrının siddeti endo nun ne kadar ilerledigi ile dogru orantılı degil. neyse bir sekilde bu hastalıkla ve getirdigi zorluklarla bas etmek zorundayız.

ot ilac dogal yol sormussun. okudugum bazı sayfalarda yurtdısındaki kadınların bazılarının beslenme duzenlerini degistirip, egzersiz, yoga, vb. yontemlerle endo yu tamamen yenebildigini okudum. ama tabi bunu yapabilecegimiz zaman bebek sahibi olmayı istemiyor olmamız lazım. cunku yaptıkları dogal yollarla sistemlerini temizleyip minimum estoregen uretmeye dayalı. bizimse saglıklı yumurtalar uretmek icin estoregene ihtiyacımız var. sistem temizleme ve egzersiz kısmı bize de uyar ama estoregeni onlar kadar baskılamamız saglıklı degil herhalde. ama cok net birsey var ki alkol, sigara, kafein, kırmızı et, trans yaglar, hormonlu yiyecekler endoyu daha siddetlendiriyor. bunlardan uzak durmak lazım. OMEGA-3 cok faydalı ondan eminim, ne olursa olsun simdiden bir prenatal vitamin kullanmak sart. Maca dan bahsediyorlar ama ondan emin olamadım kullanmıyorum o yuzden simdilik

benimde size sormak istedigim birsey var. dedigim gibi iki tupun tıkalı olduğunu rahim filmde ogrendik. doktorum iki secenegin var biri laparoskopi ile tupleri acmaya calisabilir ve uzerine 3.kez asilama deneyebiliriz sansin %30 diyor. digeri de direk tup bebek denemek orada da ilk sansin %40 diyor. hangisini uygulamanın daha iyi olacagına karar veremiyorum. aslında keske tup bebek yapmak zorunda kalmasak ameliyat sonrası kendiliginden hamile kalabilsem ama ihtimalin cok dusuk oldugunu biliyorum. sizce hangisi daha mantıklı laparoskopi mi yoksa direk tup bebek mi?
siz ne tavsiye edersiniz?


yaa maşallah ne güzel vbilgi edinmişsin daha çok yeni konulmuş sana endometriozis tanısı ama bunları nasıl öğrendin bende çokı araştırıyorum ama maalesef bu merete karşı koyacak bir ilaç bile yok sadece doğum kontrol hapı onuda doktorların bi kısmı doğum kontrol hapını faydalı olur derken kimi doktorda önermiyor.ya inanın okadar çok bozduki son doktor moralimi anlatamam sadece ultrasonla bukadar şey görülmesi de imkansızmış film yada laparoskopi ile belli olur diyor diğer doktor nerdeyse tüm merkezlerin doktoruyla konuştum.bizim artık aşılama yada tüp mü diye bile seçeneğimiz yok iki tüpümde kapalı ve kistim yenileyip büyüyor benim baya olmuş bu kist oluşalı fakat doktorum nasıl oluyorsa anlamadı ben adet kanamasında acillik olup gidince kistimin içerde kanama yaptığını gördüler saat akşamüstü beşte acil nöbetçi doktor aldı ameliyata.bilmiyorum ne düşüneceğimi ama bana fikir verdiğiniz için çok minnettarım çok uzun yazdım ama inanaın çok doluyum.nerdeyse benim durumumda olanlar var diye sevinecem keşke kimse olmasa ama maalesef var.ayrıca bence sende aşılama deneme aşılamaya nerdeyse bir tüp bebek denemesi kadar para gidiyor zaten şansıda az ve o piskoloji kullandığın iğneler olmayınca o yıkım en iyisi direk tüp bebek tatlım sen bilirsin.birde zaten kistimiz sürekli büyüyor zaman kaybetme bunun tedavi yöntemlerinden biriside gebelik zaten o yüzden vakit kaybetme derim ilgilendiğin için çok saol güzelim.
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
canım öncelikle gecmiş olsun, ama bence bu kadar çok canını sıkma, ben 5 yıllık evliyim , 4 yıldır çocuk icin uğraşıyorum, benimde senin gibi yaptırmadığım tetkiklerim olmadığın ameliyatlarım kalmadı, ben de de endometrois var sol tüpüm tıkalı idi, histeroskopi ve lapararskopi ameliyatlarını birlikte oldum ancak sol tüpümü açamadılar, endometroisten dolayı adet kanamalarımın içeri aktığını ve orada kist oluşturduğunu söylediler bu arada onları temizlediler, ve yapışıklıklarım olduğu söylendi, daha sonra tekrar rahatsızlanınca tekrar bir ameliyat ile sol tüpüm alındı,, adetlerim çok sancılı oluyordu, tüm bunlardan sonra iki tane aşılama denedim ancak tutmadı, biliyorsundur endometrois hastalığı olanların 3,aşılamayı denemelerine gerek yok ben de direkt tüp bebek merkezine başvurdum uzun protokolle tedaviye başladık ve şu an 11 haftalık hamileyim,hemen bence karamsarlığa kapılma biliyorum çok sıkıntılı bir dönem yaşadıklarımız hoş şeyler değil ama ben uzun mücadeleler sonucunda hamile kaldım inanıyorum ki sende bir tüp bebek merkezine başvurursan hamile kalacağını ve hayırlısı ile çocuk sahibi olacağını umuyorum, bence iyi düşün iyi şeyler olsun , sormak istediğin soru olursa seve seve yardımcı olurum kendine iyi bak moralini bozma

canım çok sevindim demekki rabbim ol derse olabiliyor inş bizler içinde ol demiştir artık ve olur.bide enteresan yanı ben normal yolla üç kez gebelik geçirdim sadece rahimde perde vardı hafif onu aldırmak için histeroskopi oldum ve ne olduysa ondan sora oldu ve birdaha gebe kalamadım arkasından zaten hep kötü haberler hep sorunlar yaşıyorum üç yıldır artık bebeğide geçtim kendi sağlığım kocamın benim adıma üzülmesi aailemin üzülmesi beni çok üzüyor.bu arada sen nerde yaptırdın tüp bebeği ilk denemede tuttumu kaç yumurtan oldu bende başlıcam nasipse ve birde kistin varkenmi başladın tedaviye ben haftaya pazar antalyaya ailemin yanına gidicem burda eşimin işleri yoğun kimsemizde yok hem piskolojik olarak hem maddi hem manevi orda olucam tedaviyi antalya tüp bebekte burda jinemedle görüştüm moralimi bozanda ordaki televizyonlara çıkan melike hanımdı.sende tedavi olduğun merkezi fiyatını doktorunu ve birde uzun protokol derken neyi kastettiğini paylaşrımısın benle çok ihityacım var şimdiden teşekkür ederim.
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
arkadasım moralını hıc bozma bence benım arkadasımın cıkolata kıstı vardı ve hep amalıyat oluyordu ve bana benım hamıle kalmam ımkansız dr lar emın degıller dedı ama 2 aysonra bızlere gebelık haberını erdı ayrıca benım hem rahımım yapısık ve 2 tupumde kapalı tup bebek dedı dr lar ve denedım ılkı tutmadı ve ıkıncı denıyecegım hayırlısı hıc uzme kendı verende rabbım alandaa

çok saolun gerçekten bişey sorucam arkadaşın normal yollamı hamile kaldı yoksa tedavimi.birde senin neden tutmadı çok saçma oldu=) yani kaç tane yumurtan oldu kaç embriyon oluştu nerde yaptırdın doktorlar ne dedi tumamasıyla ilgili mümkünse öğrenebilirmim:eek::çok üzgünüm:
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
ha birde momicim ben soğan suyu içmeyi düşünüyorum ama sen diğer yöntemlerin temizlemeye bağlı olduğu için bizim ihtayacımız olan österogen kaybediceğimizi yazmışsın sence içmiyimmi canım bi bilgi verirmisin.
 

momi

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
11 Mayıs 2009
1.355
28
yaa maşallah ne güzel vbilgi edinmişsin daha çok yeni konulmuş sana endometriozis tanısı ama bunları nasıl öğrendin bende çokı araştırıyorum ama maalesef bu merete karşı koyacak bir ilaç bile yok sadece doğum kontrol hapı onuda doktorların bi kısmı doğum kontrol hapını faydalı olur derken kimi doktorda önermiyor.ya inanın okadar çok bozduki son doktor moralimi anlatamam sadece ultrasonla bukadar şey görülmesi de imkansızmış film yada laparoskopi ile belli olur diyor diğer doktor nerdeyse tüm merkezlerin doktoruyla konuştum.bizim artık aşılama yada tüp mü diye bile seçeneğimiz yok iki tüpümde kapalı ve kistim yenileyip büyüyor benim baya olmuş bu kist oluşalı fakat doktorum nasıl oluyorsa anlamadı ben adet kanamasında acillik olup gidince kistimin içerde kanama yaptığını gördüler saat akşamüstü beşte acil nöbetçi doktor aldı ameliyata.bilmiyorum ne düşüneceğimi ama bana fikir verdiğiniz için çok minnettarım çok uzun yazdım ama inanaın çok doluyum.nerdeyse benim durumumda olanlar var diye sevinecem keşke kimse olmasa ama maalesef var.ayrıca bence sende aşılama deneme aşılamaya nerdeyse bir tüp bebek denemesi kadar para gidiyor zaten şansıda az ve o piskoloji kullandığın iğneler olmayınca o yıkım en iyisi direk tüp bebek tatlım sen bilirsin.birde zaten kistimiz sürekli büyüyor zaman kaybetme bunun tedavi yöntemlerinden biriside gebelik zaten o yüzden vakit kaybetme derim ilgilendiğin için çok saol güzelim.

selam greys tavsiyen icin tesekkurler bende herhalde direk tup bebek deneyecegim. yarinda doktorumla konusmaya gidecegim bakalım son kez bir fikir danısalım.

sende uzulme olur mu. moral cok onemli moralini bozar ve kendini cok strese sokarsan olmuyor zaten.

bu kadar cok bilgiyi bu kadar kisa surede ogrenmem biraz merak ve okumayı cok sevmem. internette okuyabildigim ne kadar sey varsa okudum inan simdiye kadar. en buyuk sansim ingilizce kaynakları da tarayabiliyor olmam. zaten bunları da oralardan ogrendim. bu arada omega-3 u lutfen unutma. rahmin ve hormonların tum kimyasal dengesini bozan prostoglandins diye bir hormon/enzim var. detaylarını uzun uzun anlatmayayım ama EPA DHA yani balık yağından gelenler (omega-3) ve bitkisel olanlar EFA yani bunlar cok ciddi anlamda duzenlemeye yardımcı..... :)

bende daha tedaviye baslamadıgım icin maliyetleri vs. pek bilmiyorum ama umarım antalyada tedavin cok basarılı gecer ve ilkinde başarırsın. sen sanırım bizlerden cok daha gencsin o yuzden sansın daha yuksek unutmaa alkisalkisalkis
 
F

ferhanboz

Ziyaretçi
merhaba benim 1 oğlum var.geçen sene endometriozisim olduğunu öğrendim.kendim hemşireyim.2.çocuk istiyoruz ama 2.5 yıldır bütün hekimlerin profesör düzeyinde herşeyimin normal olduğunu söylüyorlar.güya en minumum düzeydeymiş endometriozisim.mesleki tecrübemi sorarsan uterus(rahim) ca(kanser)olan arkadaşım menstruasyon(adet)tende kesilmişti allahın izniyle kendiliğinden gebe kaldı mucize dediler ama allah istedi ve oldu.herşeyi normal olup gebe kalamayan çok sağlıkçı arkadaşım var.sabret ve allaha inan bitti dedigin yerde kapılar açılır.düa edeceğim senin için.bu arada benim ovulasyon(yumurtlama)m normal,tüplerim açık,menstruasyonum(adetlerim)çok düzenli.oğluma kendiliğinden gebe kalmıştım.görşmek üzere.:CüvCüv:
 

CILEK7

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
13 Mayıs 2009
139
0
ben de endo hastasiyim. 2 sene once ameliyat oldum ve kistim alindi. sonra 7 ay kadar normal yollardan olur mu diye bekledik, olmayinca basladik tup bebek denemelerine, 1.........2...........3........ derken simdi 4. denemeye geldi sira. biz sanirim biraz sanssiz ciktik, cunku normalde endo hastalari ameliyattan sonra bile %50 kendi kendilerine hamile kalabiliyorlar. tup bebekte de sans cok yuksek. ama bizde oyle olmadi. yilmadik ve denemelere de devam ediypruz. maddi sorun olmadikca yilmamak ve denemelere devam etmek lazim bence. haaa tabi bir de bol bol dua etmek:)
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
canııım çok saol tekrar bende çok araştırıyorum ama sen daha güzel şeyler bulmuşsun.ben 23 yaşındayım omega üç derken bunun haazır bir vitamin ilacı olarakmı balık yiyerekmi vucuda depolıcaz.omega üç her balıkta yok biliyosun denizlerin derinliklerindeki baıklarda var yiyerek bunu almam zor ama ilacı var dimi içtiğimiz omega üç olurmu ya birde ben soğan suyunu içmek istiyorum tedaviden önce ama zarar verirmi acaba tedaviye?
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
ben de endo hastasiyim. 2 sene once ameliyat oldum ve kistim alindi. sonra 7 ay kadar normal yollardan olur mu diye bekledik, olmayinca basladik tup bebek denemelerine, 1.........2...........3........ derken simdi 4. denemeye geldi sira. biz sanirim biraz sanssiz ciktik, cunku normalde endo hastalari ameliyattan sonra bile %50 kendi kendilerine hamile kalabiliyorlar. tup bebekte de sans cok yuksek. ama bizde oyle olmadi. yilmadik ve denemelere de devam ediypruz. maddi sorun olmadikca yilmamak ve denemelere devam etmek lazim bence. haaa tabi bir de bol bol dua etmek:)

canım yaa çok geçmiş olsun ama neden okadar bekledinizki ondo olan kişi ameliyatta olsa tekrarlama şansı çok yüksek ve birde tüpler genelde tıkalı oluyor zatenn çok beklemişsin bence.bende ameliyat oldum ama doktor iki tüpümünde kapalı olduğunu açmaya çalıştıklarını ama açamadıklarını söyledi sadece iki ay verdi oda hem ameliyat yerinin iileşmesi için hemde hemde denemek için ama şans vermedi zaten bizim iki ayımız doldu ve ben hemen tedaviye başlıcam nasipse çünki kistim yeniledi.umarım artık dördüncü tutar nerde yaptırıyosun merkezinimi değiştirsen birde memnunmusun doktorundan doktor neden tutmadığıyla ilgili bişey sölüyormu peki?
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
merhaba benim 1 oğlum var.geçen sene endometriozisim olduğunu öğrendim.kendim hemşireyim.2.çocuk istiyoruz ama 2.5 yıldır bütün hekimlerin profesör düzeyinde herşeyimin normal olduğunu söylüyorlar.güya en minumum düzeydeymiş endometriozisim.mesleki tecrübemi sorarsan uterus(rahim) ca(kanser)olan arkadaşım menstruasyon(adet)tende kesilmişti allahın izniyle kendiliğinden gebe kaldı mucize dediler ama allah istedi ve oldu.herşeyi normal olup gebe kalamayan çok sağlıkçı arkadaşım var.sabret ve allaha inan bitti dedigin yerde kapılar açılır.düa edeceğim senin için.bu arada benim ovulasyon(yumurtlama)m normal,tüplerim açık,menstruasyonum(adetlerim)çok düzenli.oğluma kendiliğinden gebe kalmıştım.görşmek üzere.:CüvCüv:

ya ne güzel mucizeler oluyor dimi yeterki rabbim istesin ol desin.sizinki bence gerçekten minimum düzeyde ki tüplerin açıkmış benmde adetlerim düzenli yumurtlamamda normal tüplerim tıkalı ve kist yenilemiş birde apışıklık var dedi doktor ama bilemiyorum nekadar doğru bende üç kezz normal yolla gebe kaldım zaten bunun bzim için şans olduğunu söylediler ama dediğin gibi rabbim biliyor.çok teşekkür ederim allah razı olsun dualarını bekliyorum eksik etme ne olur:sm_cool:alkisalkisalkis
 

CILEK7

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
13 Mayıs 2009
139
0
canım yaa çok geçmiş olsun ama neden okadar bekledinizki ondo olan kişi ameliyatta olsa tekrarlama şansı çok yüksek ve birde tüpler genelde tıkalı oluyor zatenn çok beklemişsin bence.bende ameliyat oldum ama doktor iki tüpümünde kapalı olduğunu açmaya çalıştıklarını ama açamadıklarını söyledi sadece iki ay verdi oda hem ameliyat yerinin iileşmesi için hemde hemde denemek için ama şans vermedi zaten bizim iki ayımız doldu ve ben hemen tedaviye başlıcam nasipse çünki kistim yeniledi.umarım artık dördüncü tutar nerde yaptırıyosun merkezinimi değiştirsen birde memnunmusun doktorundan doktor neden tutmadığıyla ilgili bişey sölüyormu peki?

açıkcası doktorumuzu dinledik, ameliyattan sonra yumurtalık kapasitesi yuksekse 6 ay içinde doğal yollarla hamile kalma ihtimali %50 dedi. biz de denedik şansımızı ama olmadı. sonra ilk tüpbebekte yine şans %50 dedi ama yine olmadı:KK43:
herbir denememizde farklı sorunlar oldu, o yüzden neden tutmadığı yönünde fazla bir yorum yapamıyoruz. bir tanesinde genetik sorun oldu, birinde dışgebelik oluştu filan.
 

momi

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
11 Mayıs 2009
1.355
28
canııım çok saol tekrar bende çok araştırıyorum ama sen daha güzel şeyler bulmuşsun.ben 23 yaşındayım omega üç derken bunun haazır bir vitamin ilacı olarakmı balık yiyerekmi vucuda depolıcaz.omega üç her balıkta yok biliyosun denizlerin derinliklerindeki baıklarda var yiyerek bunu almam zor ama ilacı var dimi içtiğimiz omega üç olurmu ya birde ben soğan suyunu içmek istiyorum tedaviden önce ama zarar verirmi acaba tedaviye?

greys canım omega-3 ün hapları var en temizi o ama her markanınkini kullanmak iyi değil. kalitesinden emin olabileceğin birini seçmelisin. ozelden yazarım sana bence hangisi olması gerektiğini. balık yemek tabiki çok iyi ama dediğin gibi yeterli olmayabilir diye bende hap takviye kullanıyorum.

daha öncede demiştim ya aslında endo için beslenmeye dikkat etmek lazım ama hamile kalmak içinde bazıları gerekli oluyor. o yüzden ne kadar hangisinden kesmek lazım bilemiyorum bir doktorun söylemesi faydalı olur.

okuduklarımdan kısa notlar.....
ama yazılana göre beslenmeden tamamen çıkartmak gerekenler öncelikle şeker (hangi tür, tip olursa olsun), işlenmiş tuz ve çok tuzlu ürünler (bulyon gibi) buğday ve çavdar unu ve ürünleri (pasta, borek, biskuvi, makarna vb. unla yapılan hepsi giriyor icine), çay, kahve ve alkol, kızartılmış gıdalar, margarin ve doymuş yağ içerenler, soya sütü ve soya ürünleri, konserve veya dondurulmuş gıdalar, kırmızı et ve ürünleri (sosis, burger vb.), süt ve süt ürünleri (tereyağ, peynir, yoğurt vb.) aspartam, saccarin vb. sentetik tatlandırıcılar, gıda katkı maddeleri, e- ile başlayan koruyucular......

alınması gerekenler bol miktarda su, taze mevsim sebze ve meyvesi (organik olması faydalı), omega-3 ve omega-6 içeren sağlıklı yağlar, fındık, ceviz vb., lifli gıdalar, tam tahıllı ürünler, bezelye, fasulye, mercimek gibi bakliyatlar, sarımsak, elma, maydanoz, rezene, lahana, karnabahar, havuç, pırasa, adaçayı, kırmızı ve mor berryler yani ahududu, çilek, karadut vb.

yani sağlıklı beslenin diyor bir nevi... linki de burada Recipes for the Endometriosis Diet - Google Book Search

Soğan suyu ile ilgili biraz daha araştırıp ayrıca yazacağım. :)
 

evoevo

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
23 Mayıs 2009
1.647
1
43
merhaba endolu kader arkadaşlarım ben bu siteye yeni üye oldum ve yazdıklarınızı okuyunca doğru adreste olduğumu anladım.ben 4.5 senelik evliyim.evlendikten 1 sene sonra endoyla tanıştım malesef.2 kez 1 hafta arayla laparoskopi ile kistim alındı.yaklaşık 3.5 senedir bebek için çabalıyoruz.bu süreçte 2 aşılama ve 1 micro tedavimiz oldu.tabiki sonuç negatif.internette konuyla ilgili çok araştrıma yaptım ve bizim gibi endolu birçok arkadaşım olduğunu öğrendim.ben şuanda soğan suyu kürü uyguluyorum.8 gün oldu başlayalı inşallah faydasını görürüm.soğan suyu yumurtalıktaki kistleri eritiyomuş ve bağışıklık sistemini de güçlendiriyomuş.ayrıca rahim tabakasını da embriyonun tutunması için hazır hale getiriyomuş.bence sizlerde deneyin.herhangi bir yan etkisi de yok üstelik.hepinize mücadelenizde başarılar...
 

greys.85

Guru
Kayıtlı Üye
27 Aralık 2007
87
2
merhaba endolu kader arkadaşlarım ben bu siteye yeni üye oldum ve yazdıklarınızı okuyunca doğru adreste olduğumu anladım.ben 4.5 senelik evliyim.evlendikten 1 sene sonra endoyla tanıştım malesef.2 kez 1 hafta arayla laparoskopi ile kistim alındı.yaklaşık 3.5 senedir bebek için çabalıyoruz.bu süreçte 2 aşılama ve 1 micro tedavimiz oldu.tabiki sonuç negatif.internette konuyla ilgili çok araştrıma yaptım ve bizim gibi endolu birçok arkadaşım olduğunu öğrendim.ben şuanda soğan suyu kürü uyguluyorum.8 gün oldu başlayalı inşallah faydasını görürüm.soğan suyu yumurtalıktaki kistleri eritiyomuş ve bağışıklık sistemini de güçlendiriyomuş.ayrıca rahim tabakasını da embriyonun tutunması için hazır hale getiriyomuş.bence sizlerde deneyin.herhangi bir yan etkisi de yok üstelik.hepinize mücadelenizde başarılar...

canııım evet bizim gibi insanların olması çok acı ama insan nerdeyse yalnız olmadığı için sevinecek o dereceyiz yani rabbim sanada acil şifa versin inş en kısa sürede sonuç alırsın bende düşünüyorum soğan suyunu adetim gelsin bitsin yedi gün bekledikten sora başlıcam adet olmayı bekliyorum.peki canım senin microda neden tutmadı bişey dedimi doktorun ya herkese soruyorum ama bilgi almak amacıyla hepimizde endo var tamam ama tutmama sebebleride aynı olabilirmi diye çok irdeleyip sizleri sıkıyorsam özür dilerim ama ben çok yeni farkettim bu hastalığı başlayalı çok olmuş ama anlayamadı doktorum taki içerde kanama yapınca sancıdan gittiğimde anlaşıldı.daha ikinci ayım o yüzden belki çok meraklı çok irdeliyorum artık bildiklerimizi paylaşalım olurmu.:çok üzgünüm:alkisalkisalkis
 

evoevo

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
23 Mayıs 2009
1.647
1
43
tabikide paylaşırım canım benim zaten bu yüzden burdayım.benim micro çok başarılı geçmişti.11 adet yumoş toplandı ve 11 i de döllendi.3 tane embriyo transfer edildi.1 isi blastokist diğerleri de morula dediğimiz kaliteli embriyolardı.5.gün transferim oldu yani.bu kadar güzel embriyolarla malesef hamile kalamadım.doktorlar da çok şaşırdı,en çok güvendiğimiz hastamızdın dediler.ama kısmet işte ne denebilirki başka?zamanı değilmiş rabbim öyle uygun görmüş dedik ve kabullendik mecburen.zaten çift olarak da sebepsize giriyomuşuz.yani dediklerine göre endo engel değilmiş.sanırım ilk evreleri benimkisi.peki sen ne durumdasın?tedavide misin şuan?gördüğün tedavilerden bahseder misin?
 
X