- Katılım
- 23 Şubat 2026
- Mesajlar
- 1
- Emoji Skoru
- 3
- Puanlar
- 1
- Yaş
- 19
- Konu Sahibi derscalisiyoeum
- #1
merhabalar, genital bölgemdeki kararmalar ve renk eşitsizliğinden bi süredir oldukça rahatsızdım. araştırdım ve lazer harici geçiremeyeceğimi söylüyordu ama kendim bi yol buldum. aynı sorundan muzdarip olan varsa diye paylaşmak istedim. doktor değilim kendi tecrübelerimm!!
öncelikle, kararmanın nedeni kararmayı geçirirken çok önemli. eğer hormonel bozukluk, hamilelik, inüsilin kaynaklı bir kararmanız varsa bu dediklerim sizde işe yaramaz. onlar için beslenmeye dikkat etmek hormonları kontrol etmek vs vs gerekiyormuş.
eğer ağda, tahriş, sürtünme kaynaklı kararmalarınız oluştuysa işe yarayabilir.
şahsen ergenliğimde malum bölgeme hiç iyi bakmadım. çoğu zaman direkt parfüm sıktım çoğu zaman dapdar kıyafetler giydim, oramı nemli tuttum üstelik bir de jiletle tahriş ettim derken kararmalarım oluştu, gittikçe de arttı. aslında bu kararmalar, cilt dokusunun kendisini korumak için yaptığı bir şeymiş. eğer pembe mukoza tabakası kendini savunamazsa epidermis katmanını kalınlaştırırmış, bu da melanin hücrelerinin artmasına sebep olurmuş. benim kararmalarımın bir çoğu mukoza tabakasındaydı. kararmış ve dokusunu değiştirmişti leke gibi olmuştu (böyle tavuk derisi gibi hissettiriyordu.) ayrıca nemli ortamda kararmaya yol açan bakteriler ürermiş. gerçekten çok dikkat isteyen bir bölge.
ilk öncelikle jileti bırakın. 18 yaşıma kadar jilet kullandım ilk ağda yaptığımda tüyleri almadı çok kalınlaşmıştı. epilatörle aldım sonra ağdaya geçtim. o bölgenizi tahriş edecek her şeyi bırakın. dantelli, pamuklu, dar iç çamaşır hatta tayt giymeyi bile. o bölgeniz asla baskı altında kalmamalı. zorunlu olmadıkça iç çamaşır giymemeniz daha iyi. kullandığınız ped pamuklu olsun, sık sık ped değiştirin. bazenleri pedin üstüne peçete vs koyuyordum eğer peçetenin dokusu yumuşak değilse onu da koymayın. eğer bölgede sivilce oluşuyorsa sakın sıkmayın. kararma oluşturabilecek her şeyi bırakın kısaca.
benim kullandığım ürünler; azaleik asit serum, glikolik asit tonik, salisilik asit tonik, expigment %2, madecassol, bioderma intim nemlendiricisi (onu almadan önce bioderma normal vücut losyonu, üreli krem, cosrx snail 96 kullanıyordum)
ürünleri tanıtayım. azaleik asit, diğer asitlere göre daha naziktir. leke açma, beyaz uçlu sivilce önleme ve bariyer güçlendirme özelliği vardır. glikolik asit tonik kararmaları ve batığı önler bunu cilt dokusunu soyarak yapar. salisik asit sivilceyi önler. expigment hidrokinon bulunan çok güçlü bi renk açıcıdır, tahriş ihtimali çok yüksektir. madecassol cildi onarıri tahrişi azaltır. nemlendirici ise biodermayı intim için olduğundan tercih etmiştim. öncesinde normal kullandığım parfümsüz ve alkolsüz nemlendiricimi kullanıyordum. üreli krem ise ürepial lipo kullanıyordum. üre cildin üst tabakasını soyuyor. cosrx snail 96 ise elimde mevcuttu, çok gerekli bi ürün değil nemlendiriciyle aynı işlevi görüyor.
temel amacımızı size şu şekilde anlatayım, glikolik asitle cildin üst katmanındaki ölü hicreleri ve birikmiş pigment tabakayı nazikçe soyacağız. expigment ile melanin üretimini baskılayacağız. azaleik asit serum cilt tonunu eşitleyecek ve hassasiyet giderecek. madecassol ise cildi nemlenlidirip bariyer güçlendirme sağlayacak.
ancak bir uyarım var. derinin kendisini yenilemesi 27 gün sürer. bu yüzden min 27 gün boyunca rutini uygulamalısınız. ayrıca genital bölge ince yapılı olduğu için sürdüğünüz her şeyin emilimi fazla ve hızlı gerçekleşiyor. o yüzden ürünleri asla çok sürmeyin. eğer çok sürüp tahriş ederseniz cilt kendini korumak için tabakasını kalınlaştıracak ve daha çok kararacaktır. özellikle expigment çok dikkatli olunması gereken bir krem.
nasıl kullandığıma gelirsek:
pazartesi glikolik asit tonik + expigment, salı madecassol, çarşamba azalaik asit + nemlendirici, perşembe glikolik asit tonik + expigment, cuma madecassol, cumartesi glikolik asit tonik+ nemlendirici, pazar azaleik asit + nemlendirici. yani haftada iki gün azalaik asit serum + nemlendirici, iki kez glikolik asit tonik + expigment, bir kez glikolik asit tonik + nemlendirici, iki gün madecassol kullandım. salisik asiti ise tüylerimi aldıktan 48 saat sonra sivilce oluşmasın diye o gün kullandığım ürünün yerine sürdüm. azaleik asit serumu, vajiinanın iç mukoza kısmına (iç dudakların olduğu pembe bölgeye değdirmeden) tüm genital bölgeme ince bir katman sürdüm. benim mukoza kısmımda da kararma vardı, dokusu değişmişti. oraya da kulak pamuğu yardımıyla sürdüm, asla vajinamın içine ve diğer pembe bölgeye değdirmedim. 10 15 dk bölgeyi hiçbir şeyle temas ettirmeden kurumasını bekledim. sonrasında ise yine ince bir katman nemlendirici sürdüm. nemlendiriciyi bikini bölgesi hattıma sürdüm. vajinanın bacak arası kısmına değdirmedim. oraya elimle seyrelterek sürdüm. nemlendiricinin iyice emilmesi gerekiyor. eğer üreli nemlendirici kullanacaksanız gerçekten çok az sürmeniz gerekli. yoğun yapılı olduğu için ürünü emmezse mantar riskiniz oluşur. glikolik asit toniği vajinanın yukarısına ve dış dudaklara pamuk yardımıyla sürdüm. bunu mukoza dokusuna ve iç dudaklara sürmedim. expigmenti ise nokta atışı sürdüm. sadece siyahlaşmamın olduğu yere ince bir tabaka halinde. glikolik asiti ton eşitlemek istediğim, expigmenti siyah/kararma geçirmek istediğim yerlere sürdüm. ikisini iyi ayırt edin. expigment gerçekten çok hassas bi krem ton eşitleyeyim derken kararma bırakabilirsiniz. exigment kullandığım günün sonraki günü daima madecassol sürdüm. madecassolu da ince bir tabaka halinde sürdüm. önceki gün ürün kullandığım her yere sürdüm. madecassol, expigment ve glikolik asitin soyduğu deriyi onardı. bu şekild bir rutine bağladım.
2 haftanın sonunda bile değişikliği hissettim. rahatsız olduğum o tavuk derisi gibi olan doku yok oldu. lekelerimin de açıldığını hissettim. şuan 1,5 aydır düzenli kullanıyorum. 1. ayın sonunda gözle görülür değişikliğim vardı. yaza kadar düzenli kullanmayı düşünüyorum. umarım size de faydası olmuşturr <3
öncelikle, kararmanın nedeni kararmayı geçirirken çok önemli. eğer hormonel bozukluk, hamilelik, inüsilin kaynaklı bir kararmanız varsa bu dediklerim sizde işe yaramaz. onlar için beslenmeye dikkat etmek hormonları kontrol etmek vs vs gerekiyormuş.
eğer ağda, tahriş, sürtünme kaynaklı kararmalarınız oluştuysa işe yarayabilir.
şahsen ergenliğimde malum bölgeme hiç iyi bakmadım. çoğu zaman direkt parfüm sıktım çoğu zaman dapdar kıyafetler giydim, oramı nemli tuttum üstelik bir de jiletle tahriş ettim derken kararmalarım oluştu, gittikçe de arttı. aslında bu kararmalar, cilt dokusunun kendisini korumak için yaptığı bir şeymiş. eğer pembe mukoza tabakası kendini savunamazsa epidermis katmanını kalınlaştırırmış, bu da melanin hücrelerinin artmasına sebep olurmuş. benim kararmalarımın bir çoğu mukoza tabakasındaydı. kararmış ve dokusunu değiştirmişti leke gibi olmuştu (böyle tavuk derisi gibi hissettiriyordu.) ayrıca nemli ortamda kararmaya yol açan bakteriler ürermiş. gerçekten çok dikkat isteyen bir bölge.
ilk öncelikle jileti bırakın. 18 yaşıma kadar jilet kullandım ilk ağda yaptığımda tüyleri almadı çok kalınlaşmıştı. epilatörle aldım sonra ağdaya geçtim. o bölgenizi tahriş edecek her şeyi bırakın. dantelli, pamuklu, dar iç çamaşır hatta tayt giymeyi bile. o bölgeniz asla baskı altında kalmamalı. zorunlu olmadıkça iç çamaşır giymemeniz daha iyi. kullandığınız ped pamuklu olsun, sık sık ped değiştirin. bazenleri pedin üstüne peçete vs koyuyordum eğer peçetenin dokusu yumuşak değilse onu da koymayın. eğer bölgede sivilce oluşuyorsa sakın sıkmayın. kararma oluşturabilecek her şeyi bırakın kısaca.
benim kullandığım ürünler; azaleik asit serum, glikolik asit tonik, salisilik asit tonik, expigment %2, madecassol, bioderma intim nemlendiricisi (onu almadan önce bioderma normal vücut losyonu, üreli krem, cosrx snail 96 kullanıyordum)
ürünleri tanıtayım. azaleik asit, diğer asitlere göre daha naziktir. leke açma, beyaz uçlu sivilce önleme ve bariyer güçlendirme özelliği vardır. glikolik asit tonik kararmaları ve batığı önler bunu cilt dokusunu soyarak yapar. salisik asit sivilceyi önler. expigment hidrokinon bulunan çok güçlü bi renk açıcıdır, tahriş ihtimali çok yüksektir. madecassol cildi onarıri tahrişi azaltır. nemlendirici ise biodermayı intim için olduğundan tercih etmiştim. öncesinde normal kullandığım parfümsüz ve alkolsüz nemlendiricimi kullanıyordum. üreli krem ise ürepial lipo kullanıyordum. üre cildin üst tabakasını soyuyor. cosrx snail 96 ise elimde mevcuttu, çok gerekli bi ürün değil nemlendiriciyle aynı işlevi görüyor.
temel amacımızı size şu şekilde anlatayım, glikolik asitle cildin üst katmanındaki ölü hicreleri ve birikmiş pigment tabakayı nazikçe soyacağız. expigment ile melanin üretimini baskılayacağız. azaleik asit serum cilt tonunu eşitleyecek ve hassasiyet giderecek. madecassol ise cildi nemlenlidirip bariyer güçlendirme sağlayacak.
ancak bir uyarım var. derinin kendisini yenilemesi 27 gün sürer. bu yüzden min 27 gün boyunca rutini uygulamalısınız. ayrıca genital bölge ince yapılı olduğu için sürdüğünüz her şeyin emilimi fazla ve hızlı gerçekleşiyor. o yüzden ürünleri asla çok sürmeyin. eğer çok sürüp tahriş ederseniz cilt kendini korumak için tabakasını kalınlaştıracak ve daha çok kararacaktır. özellikle expigment çok dikkatli olunması gereken bir krem.
nasıl kullandığıma gelirsek:
pazartesi glikolik asit tonik + expigment, salı madecassol, çarşamba azalaik asit + nemlendirici, perşembe glikolik asit tonik + expigment, cuma madecassol, cumartesi glikolik asit tonik+ nemlendirici, pazar azaleik asit + nemlendirici. yani haftada iki gün azalaik asit serum + nemlendirici, iki kez glikolik asit tonik + expigment, bir kez glikolik asit tonik + nemlendirici, iki gün madecassol kullandım. salisik asiti ise tüylerimi aldıktan 48 saat sonra sivilce oluşmasın diye o gün kullandığım ürünün yerine sürdüm. azaleik asit serumu, vajiinanın iç mukoza kısmına (iç dudakların olduğu pembe bölgeye değdirmeden) tüm genital bölgeme ince bir katman sürdüm. benim mukoza kısmımda da kararma vardı, dokusu değişmişti. oraya da kulak pamuğu yardımıyla sürdüm, asla vajinamın içine ve diğer pembe bölgeye değdirmedim. 10 15 dk bölgeyi hiçbir şeyle temas ettirmeden kurumasını bekledim. sonrasında ise yine ince bir katman nemlendirici sürdüm. nemlendiriciyi bikini bölgesi hattıma sürdüm. vajinanın bacak arası kısmına değdirmedim. oraya elimle seyrelterek sürdüm. nemlendiricinin iyice emilmesi gerekiyor. eğer üreli nemlendirici kullanacaksanız gerçekten çok az sürmeniz gerekli. yoğun yapılı olduğu için ürünü emmezse mantar riskiniz oluşur. glikolik asit toniği vajinanın yukarısına ve dış dudaklara pamuk yardımıyla sürdüm. bunu mukoza dokusuna ve iç dudaklara sürmedim. expigmenti ise nokta atışı sürdüm. sadece siyahlaşmamın olduğu yere ince bir tabaka halinde. glikolik asiti ton eşitlemek istediğim, expigmenti siyah/kararma geçirmek istediğim yerlere sürdüm. ikisini iyi ayırt edin. expigment gerçekten çok hassas bi krem ton eşitleyeyim derken kararma bırakabilirsiniz. exigment kullandığım günün sonraki günü daima madecassol sürdüm. madecassolu da ince bir tabaka halinde sürdüm. önceki gün ürün kullandığım her yere sürdüm. madecassol, expigment ve glikolik asitin soyduğu deriyi onardı. bu şekild bir rutine bağladım.
2 haftanın sonunda bile değişikliği hissettim. rahatsız olduğum o tavuk derisi gibi olan doku yok oldu. lekelerimin de açıldığını hissettim. şuan 1,5 aydır düzenli kullanıyorum. 1. ayın sonunda gözle görülür değişikliğim vardı. yaza kadar düzenli kullanmayı düşünüyorum. umarım size de faydası olmuşturr <3