• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Otizm..

kubra2115

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
14 Aralık 2025
Mesajlar
20
Emoji Skoru
2
Puanlar
1
Yaş
26
18 aylik bir oğlum var neredeyse iki aydır otizmden şüpheleniyorum iki aydır mutlu olduğum tek bir günüm yok konusmasi gecikti baba dede hayır ve birkaç hayvan sesi dışında konuşması yok parmak ucu yürümesi var etrafinda dönmesi var ismine bazen bakar bazen bakmaz ama goz temasi gayet iyi işaret etmesi var her seyi bize parmağıyla gösterir ama son günlerde elimizden tutup istediğini yaptırmaya çalışıyor bunun dışında alkış bay bay öpücük var taklit etmesi gayet iyi sosyal bir çocuk çok güleç yüzlü tv fazlasıyla var ve evet tek umudum tvyi kesince düzelmesi ama bu tekrarlayici hareketlerin tvyle ilgili olabileceğini düşünmüyorum napicagimi şaşırdım
 
ekran maruziyetinde otizim benzeri davranışlar sergiliyor, yeğenimde aynı bu şekildeydi haftada bir saat özel eğitim önerildi tek başına hocayla ders görüyordu ama cocuk sağlıklı dediler, doktorlar yine de risk almayalım kreşe gönderin akranlarıyla vakit geçirsin konuşmasına da faydalı olur dediler simdi yarım gün kreşe gidiyor ve cok güzel uyum sağladı ekran sıfırlanmasa da cok azaldı ve yavaş yavaş konuşmaya başladı, mutlaka bi doktora görünün ona göre yol izleyin derim
 
18 aylik bir oğlum var neredeyse iki aydır otizmden şüpheleniyorum iki aydır mutlu olduğum tek bir günüm yok konusmasi gecikti baba dede hayır ve birkaç hayvan sesi dışında konuşması yok parmak ucu yürümesi var etrafinda dönmesi var ismine bazen bakar bazen bakmaz ama goz temasi gayet iyi işaret etmesi var her seyi bize parmağıyla gösterir ama son günlerde elimizden tutup istediğini yaptırmaya çalışıyor bunun dışında alkış bay bay öpücük var taklit etmesi gayet iyi sosyal bir çocuk çok güleç yüzlü tv fazlasıyla var ve evet tek umudum tvyi kesince düzelmesi ama bu tekrarlayici hareketlerin tvyle ilgili olabileceğini düşünmüyorum napicagimi şaşırdım
Siz doktora gittiniz mi anlayamadım
 
Benim kızımda bunların hepsi vardı ve 2 buçuk yaşına kadar kelimesi bile yoktu . parmakla göstermeside yoktu tehlikeden de anlamiyodu ama şuan 5 yaşında ve otizim değil sadece ekranmis 🫣
 
18 aylik bir oğlum var neredeyse iki aydır otizmden şüpheleniyorum iki aydır mutlu olduğum tek bir günüm yok konusmasi gecikti baba dede hayır ve birkaç hayvan sesi dışında konuşması yok parmak ucu yürümesi var etrafinda dönmesi var ismine bazen bakar bazen bakmaz ama goz temasi gayet iyi işaret etmesi var her seyi bize parmağıyla gösterir ama son günlerde elimizden tutup istediğini yaptırmaya çalışıyor bunun dışında alkış bay bay öpücük var taklit etmesi gayet iyi sosyal bir çocuk çok güleç yüzlü tv fazlasıyla var ve evet tek umudum tvyi kesince düzelmesi ama bu tekrarlayici hareketlerin tvyle ilgili olabileceğini düşünmüyorum napicagimi şaşırdım
Canimm daha çok küçük böyle düşünerek kendini yıpratma Allah'ın izniyle hiçbir sorunu yoktur. Anneler evhamlıdırlar. İnanki şimdiki bebeler hepsi böyle olmuş. Burda senin gibi konu açan da o kadar çok ki. Ben yakinen bir bebek biliyorum mesela asla oturamıyodu büyümesine rağmen, göz teması yok, ismini duyunca dönüp bakmiyodu. Sadece etrafına bakıyordu. Anam şimdi maşallah bir gör oturur senle senin gibi sohbet eder. Yani daha seninki Cook küçük. Ekranlardan uzak tut. Zeka gelisimini destekleyecek görsel oyunlar oynar tabi yaşına uygun şeyleri. Dikkatini böyle şeylere verdir. Bol bol sohbet et konuş onunla anlamassa da konus. Düzelecek inşallah , zaten bir şeyi yokta senin için rahatlicak yani☺️
 
TV yi kapatın sizde izlemeyin yanında gözlemleyin bu davranışları bırakıp kelimeleri artarsa endişelenmeyin Ama 0-3 yaş arası bebeklerinize bu kadar ekran vermeyin körpe beyinlerine yazık ediyorsunuz. Sünger gibi onlar şimdi verdiğimizi alir
 
Son düzenleme:
18 aylik bir oğlum var neredeyse iki aydır otizmden şüpheleniyorum iki aydır mutlu olduğum tek bir günüm yok konusmasi gecikti baba dede hayır ve birkaç hayvan sesi dışında konuşması yok parmak ucu yürümesi var etrafinda dönmesi var ismine bazen bakar bazen bakmaz ama goz temasi gayet iyi işaret etmesi var her seyi bize parmağıyla gösterir ama son günlerde elimizden tutup istediğini yaptırmaya çalışıyor bunun dışında alkış bay bay öpücük var taklit etmesi gayet iyi sosyal bir çocuk çok güleç yüzlü tv fazlasıyla var ve evet tek umudum tvyi kesince düzelmesi ama bu tekrarlayici hareketlerin tvyle ilgili olabileceğini düşünmüyorum napicagimi şaşırdım
18 aylık bir çocuk konuşma için gecikmemis. Daha cok erken. Etrafimda şu dönemde 2,5 yaş dönemi olup hala konusmayan bir sürü çocuk var ve hepsi gayet sağlıklı.Ben otizm olduğunu düşünmüyorum. Tabi siz yine de rahatlamak istiyorsanız bir doktora danışabilirsiniz
 
18 aylik bir oğlum var neredeyse iki aydır otizmden şüpheleniyorum iki aydır mutlu olduğum tek bir günüm yok konusmasi gecikti baba dede hayır ve birkaç hayvan sesi dışında konuşması yok parmak ucu yürümesi var etrafinda dönmesi var ismine bazen bakar bazen bakmaz ama goz temasi gayet iyi işaret etmesi var her seyi bize parmağıyla gösterir ama son günlerde elimizden tutup istediğini yaptırmaya çalışıyor bunun dışında alkış bay bay öpücük var taklit etmesi gayet iyi sosyal bir çocuk çok güleç yüzlü tv fazlasıyla var ve evet tek umudum tvyi kesince düzelmesi ama bu tekrarlayici hareketlerin tvyle ilgili olabileceğini düşünmüyorum napicagimi şaşırdım
Çocukta bi sorun yok daha 18 aylık.
Dr.Osman Gönülal’ın dediği gibi: “otizmli ilgli ucube videoları izlemeyi bırakın”
 
Canım otizm olduğunu düşünmüyorum çocuğunun her çocuk dönüyor otizmde önemli olan iletişim takibi bırakma ama kendini de harap etme TV yi kes ve farkı gör
 
18 aylik bir oğlum var neredeyse iki aydır otizmden şüpheleniyorum iki aydır mutlu olduğum tek bir günüm yok konusmasi gecikti baba dede hayır ve birkaç hayvan sesi dışında konuşması yok parmak ucu yürümesi var etrafinda dönmesi var ismine bazen bakar bazen bakmaz ama goz temasi gayet iyi işaret etmesi var her seyi bize parmağıyla gösterir ama son günlerde elimizden tutup istediğini yaptırmaya çalışıyor bunun dışında alkış bay bay öpücük var taklit etmesi gayet iyi sosyal bir çocuk çok güleç yüzlü tv fazlasıyla var ve evet tek umudum tvyi kesince düzelmesi ama bu tekrarlayici hareketlerin tvyle ilgili olabileceğini düşünmüyorum napicagimi şaşırdım
Otizim değil rahat olun TV kesin iki üç aya düzelir havalar ısındı alın parka götürün sürekli
 
18 aylik bir oğlum var neredeyse iki aydır otizmden şüpheleniyorum iki aydır mutlu olduğum tek bir günüm yok konusmasi gecikti baba dede hayır ve birkaç hayvan sesi dışında konuşması yok parmak ucu yürümesi var etrafinda dönmesi var ismine bazen bakar bazen bakmaz ama goz temasi gayet iyi işaret etmesi var her seyi bize parmağıyla gösterir ama son günlerde elimizden tutup istediğini yaptırmaya çalışıyor bunun dışında alkış bay bay öpücük var taklit etmesi gayet iyi sosyal bir çocuk çok güleç yüzlü tv fazlasıyla var ve evet tek umudum tvyi kesince düzelmesi ama bu tekrarlayici hareketlerin tvyle ilgili olabileceğini düşünmüyorum napicagimi şaşırdım

İki aydır mutlu değilseniz neden tv yi kesip gözlemleyip sonra da psikiyatriste gitmiyorsunuz?
 
18 aylik bebekte neyin tvsi tam olarak anlamadim, o yaşa uygun icerikte yok halbuki. Bu kadar dert edip neden ben bi tvyi keseyim demediniz?


18 ay konusma gecikmesi diye birsey yok bu arada 24 ay itibariyle 2 kelimeli anlamli cumle bekler cocuk gelisimi uzmanlari, bu varsa tamamdir buna konusma gecikmesi diyemeyiz.

Bahsettiginiz belirtiler uyaran eksikligiylede epey uyumlu.

Tvyi kesip cocuga kitap okuyun, cocugunuzla konusun, cok uzgunsenizde doktor gezmeye baslayin. (Sosyal pediatri/gelisimsel pediatri bolumune gitmeniz gerekiyor)
 
18 aylik bebekte neyin tvsi tam olarak anlamadim, o yaşa uygun icerikte yok halbuki. Bu kadar dert edip neden ben bi tvyi keseyim demediniz?


18 ay konusma gecikmesi diye birsey yok bu arada 24 ay itibariyle 2 kelimeli anlamli cumle bekler cocuk gelisimi uzmanlari, bu varsa tamamdir buna konusma gecikmesi diyemeyiz.

Bahsettiginiz belirtiler uyaran eksikligiylede epey uyumlu.

Tvyi kesip cocuga kitap okuyun, cocugunuzla konusun, cok uzgunsenizde doktor gezmeye baslayin. (Sosyal pediatri/gelisimsel pediatri bolumune gitmeniz gerekiyor)
sosyal medyada bebegi olan arkadaslarim story paylasiyor; bebek salonda oynuyor tvde muge anli, baba bebegi uyutuyor arkada haberler, cocuga yemek yediriyorlar arkada vurmali kirmali dizi.
hepsi de okumuş etmis insanlar neden bunu yapiyorlar, nasil dikkat etmezler hic anlayamiyorum
 
Back
X