• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

23 aylik Oğlumun davranışları tecrübelerinize ihtiyacim var

amiin sağolun, sizinkini de inşallah.
ben dediklerinizden sonra otizim teshisi hiç beklemiyordum acıkcası. hareketli çocuk diye düşünmüştüm.

kemirme için destek alın demiş yorumlarda bir kişi ama zaten yeterince doktor takip vs yapıldı, hala daha yapılıyor hiç biri destek alıncak bir durum olarak bahsetmedi. tek doktorla kalsak bi acaba mı diye şüphem olurdu ama prematüre bebekler de zaten sürekli tüm gelişimsel alanlarda takipleri yapılıyor
Bana bunu bahsetmemislerdi sadece çocuk doktoruna gidiyorduk biz ve gerekli kontrollere işitme vs ayına göre. Nöroloji de takip etmeliyim normalde . Zaten tam anlamıyla karşılamıyor hafif seyrediyor dedi doktorumuz da otizmin bir çok çeşidi bulunuyormus . Özel eğitime baslayacagiz yakın da adlı tip sac ornegi ağır metal için diyetisyen işitme tekrardan genetik testler eeg daha bir çok test verildi bazılarını yaptırdık bazıları beklemede bu gibi durumlar da bütün branş ve doktorların bir arada iş birliğin de olması gerekiyormuş. İşaret etmeyi bırakması konuşması durması ve tekrarlayici konuşmalar başladı sonradan biz de atıyorum dedesi yok dede gitti dede gel dede gel hadi gel gel sürekli tekrar etmeye başladı ve eşyaları oyuncakları dizmeye başladı simetrik sekilde onun dışında gözü dalıp gidiyordu bir süre sanki o an yokmuş gibi oluyordu şimdi arada oluyordu. Komut alıyor ismiyle seslenince çok nadiren bakıyor komutu da dikkat dağıtacak bir durum yokken yapıyor. Sevecen temas bağımlısı Bi çocuk her çocuk da bu rahatsızlık farklı seyrediyormus onu anladım
 
Bu konuda bir süre araştırma yapmıştım. Ve benim eltimin çocuğu 3 yaşa Kadar konuşmamışti ve sosyal bir çocuk değildi. Onlar alanında uzman bir doktora götürmüşlerdi. Doktor seslenin size dönecek mi demiş " ve çocuk seslenince annesine bakmış". Bir de sizden birşey isterken işaret parmağını kullanıyor mu demiş onlara. Annesi de evet işaret ederken parmağı ile gösteriyor demiş. Bu çocuk otizm degil sadece asosyal. Zmanla değişir demişti. Ki öyle de oldu. Yani diğer detayları bilmiyorum ama onlardan öğrendiğim ve araştırdığım kadarı ile isaret etmesi ve isme dönmesi önemli imiş.
Evet dediğiniz doğru doktorlar en çok bu iki şeyden birine bakıyor benim oğlum bunları yapıyordu sonradan yapmayı bıraktı işaret etmiyor elimizden tutup cekistiriyor artık. İsmiyle seslenince bazen 6. Sefer de bazen tek sefer de bakıyor çoğunlukla bakmıyor artık
 
Evet dediğiniz doğru doktorlar en çok bu iki şeyden birine bakıyor benim oğlum bunları yapıyordu sonradan yapmayı bıraktı işaret etmiyor elimizden tutup cekistiriyor artık. İsmiyle seslenince bazen 6. Sefer de bazen tek sefer de bakıyor çoğunlukla bakmıyor artık
Yani bilmiyorum inşallah dedikleri gibi değildir 🤲
 
Allah kolaylık versin. Henüz çok küçük,erken teşhis alması sizin açınızdan iyi. Uygun destek alınarak herşeyi yoluna koyabilirsiniz diye düşünüyorum
Doktorumuz da bu sekilde konuştu bazen her şey düzgün giderken bazen duraksama oluyor. Bugün uzun zaman sonra gidelim mi dedigim de dönüp baktı ve gidelim dışarı dedi bu gün oldukça konuştu fakat ne dediğini anlayamadım. Eğitime baslayacagiz umarım eğitimle birlikte daha iyi olur. Her dediğimizi anlıyor yapıyor aslında dikkati verince kendi yaşına göre yapbozu anında tek sefer de yapıyor şekil vs gibi belki de bu farklılığından dolayıdır
 
Back
X