• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

23 aylik Oğlumun davranışları tecrübelerinize ihtiyacim var

Oğlum 21 aylık anlattıklarının çoğu bazı konularda çok daha fazlası bende var. Çok şükür maşallah zekasından hiç şüphem yok çok akıllı çok zeki her şeyi hemen öğreniyor. Bence çok zeki olduklarından böyleler hep bir araştırma merak var. Anne şçin aşırı yorucu bir durum çokiyi anlıyorum seni erkek benimkide bence kızlarda da illaki vardır ama erkek çocukları çok daha hareketli birde üstüne benimde çok fazla ağlıyor yemek yedirmesem tüm gün istemez zaten çığlık kıyamet yemek yediriyoruz uykusu da hala çok düzensiz yatağında da yatmaz falan filan inşallah düzelir yoksa böyle insan kafayı yiyecek gibi oluyor. Bak bende şuna kızıyorum benim oplum çok hareketli çok yoruluyorum dediğimde ee siz de öyleydiniz bizde öyle büyüttük deyip kendimi kötü hissettiriyorlar kimse kimseyi anlamıyor anlayış göstermiyor. 28 yaşında anne oldum sanki 40 yaşında anne olmuşum gibi ee sen geç doğurdun sabrın yoktur diyorlar biz erkej yaptık diyorlar böyle o madar saçma şeyler duydum ki. Ama 2 dk oğlumu kucaklarına alsalar hemen yoruluyorlar sende hiç durmuyorsun diyorlar ben desem kötü anne olurum. Bu tarz konuları görümce kendimi tutamıyorum uzun uzun komuşasım geliyor hep öok kızıyorum insanlara sana böyle saçma konuşan insanlarla görüşme bırak hak etmiyorlar seni görmeyi.
Sizi anlayabiliyorum kesinlikle öyle bırakınca 2 dakika baş edemiyorlar ama yorum yapıyorlar üstelik benim gozetimimdeyken bu tarz kafa daki insanlar ailem dahi olsa çocuğu kesinlikle emanet etmiyorum
 
Evet rop muayenesi olduk ama norolojiden bahsetmediler İstanbuldayım buyukcekmece de özel bir hastanede
Yani prematüre bebekler hakkında bir araştırma yapın derim 35 haftalık olduğu için mi gerek duymadı doktor çözemedim normalde 37 haft çncesi doğan çocuklar nöroloji takipli oluyor
 
Anlattıklarınızdan direk dürtüsellik geldi aklıma. Çocuk dürtüsel kendini durduramıyor aklına geleni yapıyor hiperaktiflikte var tabi. pedagoga götüreceğim demişsiniz pedagog dediğiniz psikolojik danışman mı psikolog mu ? Alanında uzman bir psikolog görmesi lazım.
Aile hekimimiz kontrol amaçlı gösterelim dedi bende tamam dedim tam olarak bilgim yok aile hekimimizin yanındaydı yer . 1 saat incelediler oyun oynadılar bie problem olmadığını bir terslik olursa ve ya merak ettiğim gelebilecegimi söylediler tekrardan bir gideceğim daha sonra eğitim araştırmaya götüreceğim bir problem görürseler
 
Emin degilim sadece bir gozlemimi yazacagim tabiki siz yine de bir uzmana danisin.
Arkadasimin kizi ile benim kizimin arasinda 3 ay var benim kizim 3 ay buyuk.
En basindan beri birlikteyiz aralarinda bariz olan tek fark su benim kizim cok temkinli daha 1.5 yasindan itibaren tehlike ve ongoru yapabiliyordu sasirirdik hayatta kizim koltuktan atlamaz atlarsa temkinli atlar mesela sicak seylere dokunmaz vs vs ama arkadasimin kizi kafa ustu koltuktan atar kendini tehlikeli her aeyi yapar kafasini heryere carpar kizim bir kez carpmasi yeterlidir bidaha asla unutmaz simdi ikside 3 yasini gecti gelisimsel olarak hic bir farklari yok arkadasimin kizininda hic hir problemi yok yani biz bunun mizac oldugunu dusunuyoruz aramizda bilmiyorum ne kadar dogru sadece ongorumu yazmak istedim.
Fırına dokunup eli ısınınca çekiyor ama tekrar yapıyor suratıma. Da bakıyor koltukta. Vs inerken dikkatli iniyor aslın da 5. Kattayiz merdiveni de çıkıyor arkasına bakarak tutunarak
 
Şimdi söyle söyleyeyim prematüre bebekler için süreç farklı işler normal bebek kontrolü gibi kontrol edilemez ayrıca düzeltilmiş yaş baz alınarak kontrol edilir sizin 5 hafta düzeltilmiş olarak hesaplanır yani çocuk 24 aylıksa siz daha 22 ay 3 hafta gibi düşünmeniz lazım
O zaman gelişimini de hesaplanmış olarak yapmam gerekiyor genel olarak
 
Yani prematüre bebekler hakkında bir araştırma yapın derim 35 haftalık olduğu için mi gerek duymadı doktor çözemedim normalde 37 haft çncesi doğan çocuklar nöroloji takipli oluyor
Bana hiç bahsetmediler. Rop olduk sadece kilo alımı gelişimi çok hızlıydı farkı kapatmıştı erkenden motor becerileri de iyi denilmişti düzenli olarak çocuk doktoruna vs götürürüm göz doktoruna götürmüştüm yeni doğduğu zamanlar rop muayenesini de kedisi önerdi
 
Bana hiç bahsetmediler. Rop olduk sadece kilo alımı gelişimi çok hızlıydı farkı kapatmıştı erkenden motor becerileri de iyi denilmişti düzenli olarak çocuk doktoruna vs götürürüm göz doktoruna götürmüştüm yeni doğduğu zamanlar rop muayenesini de kedisi önerdi
Rop muayenesi zorunlu prematürelerde .
 
Arkadaslar merhaba bebegim 23 aylık. Yani kız erkek çocuk farkı var mıdır bilmiyorum ben kız çocuklarının içinde büyüdüm ilk defa anne oldum başka çocuğum da yok o yüzden merak ettiğim bir kaç durum var.
Oğlum erken konuşmaya başladı 12 aydan önce anne gel dediğini duyduk kız kardeşim ile dede baba 13 aylık yürümeye başladı . İki dakika olsun oğlumu en başından beri gözümü ayirmadim halen de öyle. Yaşına göre oyuncak alıyorum ahşap araba aklınıza ne gelir ise hepsini ısırarak parçalara ayırıyor. Evimizin ahşap merdivenini kemiriyor parçaları koparıyor.
Kapıların esiklerinde süpürgelik gibi olan şeyleri söktü evdeki.
Kapının yanlarına uzunlamasına takılan şey (adını bilmiyorum ) çekerek çıkarttı.
Koltuklarımin yüzlerini söktü
Tuvalete gidip wc blogunu çıkarttı sadece 5 saniyede Allah'tan sürekli peşindeyim fark ettim.
Hiç bir şekilde gün boyu durmuyor sürekli hareket halin de. Dışarı çıkartıyorum dışarı da fırlıyor birden elini bir an olsun bırakmıyorum parka pes pese koşarak dolaniyoruz . Bir yere gitsem bir dakika oturamıyorum insanlar acaba çocuğun da bir şey mi var diyip duruyor çok moralim bozuluyor. 18. Ay pedagoga götürdüm bir problem yok dediler. Yemesi içmesi gelişimi düzgün. Gelip sarılıyor sırtıma cici cici yapıyor boynuma atlıyor. Yeğenim 3 yasin da ikisi oynarken fark ettim oğlum oyuncaklarını bir kutuya koyup yeğenimin önüne uzattı ve bekledi oyuncak değiştirmek için vermeyince oyuncaklarını geri aldı önünden oynamaya devam etti. Vurma huyu yok . Bazen fazla konuşmuyor bazen istediği zaman konuşuyor. Düşünce evde dedesi varken acıdı dede acıdı diyor. Kalk gel hadi gidelim bu tarz konuşuyor. İstediği bir şey olunca elimizden tutup istediği şeye götürüyor yapmamızı istediği şeyi gösteriyor. Babaanneme gittik babaannemin plastik ayakkabıliligini parçalara ayırıp balkondan atıyor saksilari deviriyr yanında bile olsanız yetisemiyorsunuz aklım çıkıyor. Bu çocuğa senden başka kimse bakamaz yetişemiyoruz biz yok sen evinde kal hiç cikma diyorlar sonra sinirleniyorum . Çocuğa sürekli hiparaktif yok yabani diyorlar. Çocuğuma bu tarz kelimeler kullanmayın diyorum hep ama yine aynı. Yabancılara yaklaşmak istemiyor eliyle itiyor . En çok problem ettiğim sürekli bir şeyleri katur kutur dişleriyle parçalıyor duvarı sokup yiyor. Kan tahlilleri demiri vitaminleri hepsi normal değerde. Jelibon yiyordum bir gün gelip dokundu elledi ogurmeye başladı. Bu tarz kıvam daki şeylere ellemek istemiyor.
Fırın çalışırken ve kapak kapalıyken dokunuyor sıcak dokunma annecim diyorum dokunuyor elini çekiyor sonra tekrar dokunuyor. İzin vermediğim Bir şeyi istediğin de oyuncak VS bir şekilde alıp arkasında saklayıp kaçıyor. Bunlar su an sadece aklıma gelen şeyler tuvalete gitmeye zor vakit buluyorum arkadaslar normal mi acaba tecrubelerinize ihtiyacım var
Cok alakasız olacak ama eşinizin ya da varsa sizin erkek kardeşinizşn abinizin bebekliği nasılmış?
 
Cok alakasız olacak ama eşinizin ya da varsa sizin erkek kardeşinizşn abinizin bebekliği nasılmış?
Eşim de yaramazmis bu arada bende çok hareketli bir çocuktum merakliydim eşimden için küçükken düz duvara tırmanıyordu diyorlar . Oğlum da aynı şekilde mutfak dolapları çıplak ayak ile kaydirmiyor ayaklarını oğlum çorabı çıkarıp tırmanıyor ayaklarını dolaba yapıştırıp kendini yukarı doğru çekiyor tezgahtan tutup
 
Eşim de yaramazmis bu arada bende çok hareketli bir çocuktum merakliydim eşimden için küçükken düz duvara tırmanıyordu diyorlar . Oğlum da aynı şekilde mutfak dolapları çıplak ayak ile kaydirmiyor ayaklarını oğlum çorabı çıkarıp tırmanıyor ayaklarını dolaba yapıştırıp kendini yukarı doğru çekiyor tezgahtan tutup
Anlattıklarınız kalıtımsal bence evet garip geliyor ama bu gibi davranışsal tepkiler de kalıtım yoluyla geçwbiliyor.
 
Arkadaslar merhaba bebegim 23 aylık. Yani kız erkek çocuk farkı var mıdır bilmiyorum ben kız çocuklarının içinde büyüdüm ilk defa anne oldum başka çocuğum da yok o yüzden merak ettiğim bir kaç durum var.
Oğlum erken konuşmaya başladı 12 aydan önce anne gel dediğini duyduk kız kardeşim ile dede baba 13 aylık yürümeye başladı . İki dakika olsun oğlumu en başından beri gözümü ayirmadim halen de öyle. Yaşına göre oyuncak alıyorum ahşap araba aklınıza ne gelir ise hepsini ısırarak parçalara ayırıyor. Evimizin ahşap merdivenini kemiriyor parçaları koparıyor.
Kapıların esiklerinde süpürgelik gibi olan şeyleri söktü evdeki.
Kapının yanlarına uzunlamasına takılan şey (adını bilmiyorum ) çekerek çıkarttı.
Koltuklarımin yüzlerini söktü
Tuvalete gidip wc blogunu çıkarttı sadece 5 saniyede Allah'tan sürekli peşindeyim fark ettim.
Hiç bir şekilde gün boyu durmuyor sürekli hareket halin de. Dışarı çıkartıyorum dışarı da fırlıyor birden elini bir an olsun bırakmıyorum parka pes pese koşarak dolaniyoruz . Bir yere gitsem bir dakika oturamıyorum insanlar acaba çocuğun da bir şey mi var diyip duruyor çok moralim bozuluyor. 18. Ay pedagoga götürdüm bir problem yok dediler. Yemesi içmesi gelişimi düzgün. Gelip sarılıyor sırtıma cici cici yapıyor boynuma atlıyor. Yeğenim 3 yasin da ikisi oynarken fark ettim oğlum oyuncaklarını bir kutuya koyup yeğenimin önüne uzattı ve bekledi oyuncak değiştirmek için vermeyince oyuncaklarını geri aldı önünden oynamaya devam etti. Vurma huyu yok . Bazen fazla konuşmuyor bazen istediği zaman konuşuyor. Düşünce evde dedesi varken acıdı dede acıdı diyor. Kalk gel hadi gidelim bu tarz konuşuyor. İstediği bir şey olunca elimizden tutup istediği şeye götürüyor yapmamızı istediği şeyi gösteriyor. Babaanneme gittik babaannemin plastik ayakkabıliligini parçalara ayırıp balkondan atıyor saksilari deviriyr yanında bile olsanız yetisemiyorsunuz aklım çıkıyor. Bu çocuğa senden başka kimse bakamaz yetişemiyoruz biz yok sen evinde kal hiç cikma diyorlar sonra sinirleniyorum . Çocuğa sürekli hiparaktif yok yabani diyorlar. Çocuğuma bu tarz kelimeler kullanmayın diyorum hep ama yine aynı. Yabancılara yaklaşmak istemiyor eliyle itiyor . En çok problem ettiğim sürekli bir şeyleri katur kutur dişleriyle parçalıyor duvarı sokup yiyor. Kan tahlilleri demiri vitaminleri hepsi normal değerde. Jelibon yiyordum bir gün gelip dokundu elledi ogurmeye başladı. Bu tarz kıvam daki şeylere ellemek istemiyor.
Fırın çalışırken ve kapak kapalıyken dokunuyor sıcak dokunma annecim diyorum dokunuyor elini çekiyor sonra tekrar dokunuyor. İzin vermediğim Bir şeyi istediğin de oyuncak VS bir şekilde alıp arkasında saklayıp kaçıyor. Bunlar su an sadece aklıma gelen şeyler tuvalete gitmeye zor vakit buluyorum arkadaslar normal mi acaba tecrubelerinize ihtiyacım var
Normal değil. Kemirmek vb şeyler aşırı bence.
2 çocuğum var ,duvar boyamak dahil bir dolu yaramazlık yaptılar ama kemirmek,eşyaları parçalamak vb durumlar hic yaşamadım. Meraklı cocuklardı üstelik.
Bence uzman desteği alın.
 
Kısmen oğlumda aynı gelişimi olarak bizimki normal ilerledi erken degildi ancak geçen gün peteklerin üstündeki ızgarası soktu fırın içindeki teli alıp kaçar mesela 26 aylık bu arada koltuktan masaya masadan koltuğa geçer engel olmak imkansız geçen gün merdivenlerde cocuk koruma kapısı var çıkamıyor diye korkulukları tutunup yan taraftan çıkmış yarıya kadar yapma düşersin demekte hatta düşsede tekrar ediyor dün sandalyeyle düştü Allah'tan sandalyenin ustunde kaldı yoksa kafası mermere çarpacakti ama bugün yine aynı devam ediyor mesela kutu tencere v.b cevirir cikar ustune biryere ulasmak icin kayar düşer yine yapar sıcak olayına gelincede 1 kez ayağı yandı fincanı tezgahtan çekti yine görsün yine çeker ama söylersem sıcak diye dokunmaz onuda çay bardağına dokunmak istediğinde sıcak elin yanar diye uyardım hala ısrar edince dokunmasına izin verdim kontrollu şekilde parmağı değdi sıcak gelince çekti ben şans söylemiştim oğlum elin yanar bak gordummu falan dedim biraz abartarak artık sicakvdedigim şeye pek ellemiyor bardağı sıcak annem bakabilirsin doğru söylüyorum dedimmi ellemiyor
 
Normal değil. Kemirmek vb şeyler aşırı bence.
2 çocuğum var ,duvar boyamak dahil bir dolu yaramazlık yaptılar ama kemirmek,eşyaları parçalamak vb durumlar hic yaşamadım. Meraklı cocuklardı üstelik.
Bence uzman desteği alın.
Kemirme her şeyi ağıza götürme devam ediyor. Otizm teşhisi aldık
 
Bence bebeginiz gayet normal bir sorun olabileceğini ne düşündürdü size?
Mayısta ikiz erkek çocuklarım benim de tam 2 yas olacaklar dediğiniz tüüm herşeyi yaşıyoruz asla da bir problem olarakta görmüyoruz çünkü çocuk doğası geregi meraklı ve sürekli kurcalar, bakım veren kişinin tetikte olması lazım çünkü ne kadar hayır dense de o çocuk kafasına koyduğu seyi er ya da gec yapıyor.
Prematüre doğumlar fakat konusmaları, yürümeleri beklenenden erken oldu, aşırı hareketliler. iki dakikalık doktor muayenesinde bile doktor Allah yardımcınız olsun ikisi de aşırı hareketli diyorlar.
Her çocuk farklı olur tabi ama hareketli çocukta da illa bi hiperaktif etiketi yapıştırmamak gerekir. Aksine doktorlar hareketli olmaları gerektigini savunur hiç denk gelmediniz mi, prematüre doğum oldukları için rutin olarak yapılan kontrolleri oldu özellikle ilk bir yıl içinde birden fazla doktordan duydum bunu.
Evet bakım veren dinlenemiyor, rahat edemiyor ama hareketli çocuk gerçeği 😊
Bir de dediğiniz bir çok şey bizde de aynı yenmedik kitap, kemirilmedik ahşap oyuncak, dişlenmedik araba tekeri kalmadı mesela evde, duvarların sivri köşelerini yemeye çalışırlardı mesela bunun gibi bir çok şey.
ısı mevzusuyla alakalı son bir kaç haftadır farkındalar fırın sıcak ellemeyin dediğimde basta yine yelteniyorlar ama sıcak oldugunu anlayınca ellemeyi bırakıyorlar. içtiğimiz caya da el sokmaya calışırlardı onu yeni bıraktılar sayılır.
 
Normal değil. Kemirmek vb şeyler aşırı bence.
2 çocuğum var ,duvar boyamak dahil bir dolu yaramazlık yaptılar ama kemirmek,eşyaları parçalamak vb durumlar hic yaşamadım. Meraklı cocuklardı üstelik.
Bence uzman desteği alın.
Kemirme
Bence bebeginiz gayet normal bir sorun olabileceğini ne düşündürdü size?
Mayısta ikiz erkek çocuklarım benim de tam 2 yas olacaklar dediğiniz tüüm herşeyi yaşıyoruz asla da bir problem olarakta görmüyoruz çünkü çocuk doğası geregi meraklı ve sürekli kurcalar, bakım veren kişinin tetikte olması lazım çünkü ne kadar hayır dense de o çocuk kafasına koyduğu seyi er ya da gec yapıyor.
Prematüre doğumlar fakat konusmaları, yürümeleri beklenenden erken oldu, aşırı hareketliler. iki dakikalık doktor muayenesinde bile doktor Allah yardımcınız olsun ikisi de aşırı hareketli diyorlar.
Her çocuk farklı olur tabi ama hareketli çocukta da illa bi hiperaktif etiketi yapıştırmamak gerekir. Aksine doktorlar hareketli olmaları gerektigini savunur hiç denk gelmediniz mi, prematüre doğum oldukları için rutin olarak yapılan kontrolleri oldu özellikle ilk bir yıl içinde birden fazla doktordan duydum bunu.
Evet bakım veren dinlenemiyor, rahat edemiyor ama hareketli çocuk gerçeği 😊
Bir de dediğiniz bir çok şey bizde de aynı yenmedik kitap, kemirilmedik ahşap oyuncak, dişlenmedik araba tekeri kalmadı mesela evde, duvarların sivri köşelerini yemeye çalışırlardı mesela bunun gibi bir çok şey.
ısı mevzusuyla alakalı son bir kaç haftadır farkındalar fırın sıcak ellemeyin dediğimde basta yine yelteniyorlar ama sıcak oldugunu anlayınca ellemeyi bırakıyorlar. içtiğimiz caya da el sokmaya calışırlardı onu yeni bıraktılar sayılır.
Allah bağışlasın bebislerinizi 🙏bebegim bu başlığı açtıktan sonra bazı becerilerin de duraksama oldu işaret etme vs goz temasi tamamen gitti biz otizm teşhisi aldık daha yeni
 
Kemirme

Allah bağışlasın bebislerinizi 🙏bebegim bu başlığı açtıktan sonra bazı becerilerin de duraksama oldu işaret etme vs goz temasi tamamen gitti biz otizm teşhisi aldık daha yeni
amiin sağolun, sizinkini de inşallah.
ben dediklerinizden sonra otizim teshisi hiç beklemiyordum acıkcası. hareketli çocuk diye düşünmüştüm.

kemirme için destek alın demiş yorumlarda bir kişi ama zaten yeterince doktor takip vs yapıldı, hala daha yapılıyor hiç biri destek alıncak bir durum olarak bahsetmedi. tek doktorla kalsak bi acaba mı diye şüphem olurdu ama prematüre bebekler de zaten sürekli tüm gelişimsel alanlarda takipleri yapılıyor
 
Arkadaslar merhaba bebegim 23 aylık. Yani kız erkek çocuk farkı var mıdır bilmiyorum ben kız çocuklarının içinde büyüdüm ilk defa anne oldum başka çocuğum da yok o yüzden merak ettiğim bir kaç durum var.
Oğlum erken konuşmaya başladı 12 aydan önce anne gel dediğini duyduk kız kardeşim ile dede baba 13 aylık yürümeye başladı . İki dakika olsun oğlumu en başından beri gözümü ayirmadim halen de öyle. Yaşına göre oyuncak alıyorum ahşap araba aklınıza ne gelir ise hepsini ısırarak parçalara ayırıyor. Evimizin ahşap merdivenini kemiriyor parçaları koparıyor.
Kapıların esiklerinde süpürgelik gibi olan şeyleri söktü evdeki.
Kapının yanlarına uzunlamasına takılan şey (adını bilmiyorum ) çekerek çıkarttı.
Koltuklarımin yüzlerini söktü
Tuvalete gidip wc blogunu çıkarttı sadece 5 saniyede Allah'tan sürekli peşindeyim fark ettim.
Hiç bir şekilde gün boyu durmuyor sürekli hareket halin de. Dışarı çıkartıyorum dışarı da fırlıyor birden elini bir an olsun bırakmıyorum parka pes pese koşarak dolaniyoruz . Bir yere gitsem bir dakika oturamıyorum insanlar acaba çocuğun da bir şey mi var diyip duruyor çok moralim bozuluyor. 18. Ay pedagoga götürdüm bir problem yok dediler. Yemesi içmesi gelişimi düzgün. Gelip sarılıyor sırtıma cici cici yapıyor boynuma atlıyor. Yeğenim 3 yasin da ikisi oynarken fark ettim oğlum oyuncaklarını bir kutuya koyup yeğenimin önüne uzattı ve bekledi oyuncak değiştirmek için vermeyince oyuncaklarını geri aldı önünden oynamaya devam etti. Vurma huyu yok . Bazen fazla konuşmuyor bazen istediği zaman konuşuyor. Düşünce evde dedesi varken acıdı dede acıdı diyor. Kalk gel hadi gidelim bu tarz konuşuyor. İstediği bir şey olunca elimizden tutup istediği şeye götürüyor yapmamızı istediği şeyi gösteriyor. Babaanneme gittik babaannemin plastik ayakkabıliligini parçalara ayırıp balkondan atıyor saksilari deviriyr yanında bile olsanız yetisemiyorsunuz aklım çıkıyor. Bu çocuğa senden başka kimse bakamaz yetişemiyoruz biz yok sen evinde kal hiç cikma diyorlar sonra sinirleniyorum . Çocuğa sürekli hiparaktif yok yabani diyorlar. Çocuğuma bu tarz kelimeler kullanmayın diyorum hep ama yine aynı. Yabancılara yaklaşmak istemiyor eliyle itiyor . En çok problem ettiğim sürekli bir şeyleri katur kutur dişleriyle parçalıyor duvarı sokup yiyor. Kan tahlilleri demiri vitaminleri hepsi normal değerde. Jelibon yiyordum bir gün gelip dokundu elledi ogurmeye başladı. Bu tarz kıvam daki şeylere ellemek istemiyor.
Fırın çalışırken ve kapak kapalıyken dokunuyor sıcak dokunma annecim diyorum dokunuyor elini çekiyor sonra tekrar dokunuyor. İzin vermediğim Bir şeyi istediğin de oyuncak VS bir şekilde alıp arkasında saklayıp kaçıyor. Bunlar su an sadece aklıma gelen şeyler tuvalete gitmeye zor vakit buluyorum arkadaslar normal mi acaba tecrubelerinize ihtiyacım var
Bu konuda bir süre araştırma yapmıştım. Ve benim eltimin çocuğu 3 yaşa Kadar konuşmamışti ve sosyal bir çocuk değildi. Onlar alanında uzman bir doktora götürmüşlerdi. Doktor seslenin size dönecek mi demiş " ve çocuk seslenince annesine bakmış". Bir de sizden birşey isterken işaret parmağını kullanıyor mu demiş onlara. Annesi de evet işaret ederken parmağı ile gösteriyor demiş. Bu çocuk otizm degil sadece asosyal. Zmanla değişir demişti. Ki öyle de oldu. Yani diğer detayları bilmiyorum ama onlardan öğrendiğim ve araştırdığım kadarı ile isaret etmesi ve isme dönmesi önemli imiş.
 
Back
X