• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Babamın davranışlarını garip buluyorum?

mericderlerbana

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
6 Ağustos 2025
Mesajlar
142
Emoji Skoru
7
Puanlar
13
Yaş
21
Bu konuya açtığım diğer konulardan farklı bakar mısınız ben diğer konularda genellikle ciddiye almayarak şeyler yazdım ama bu konu da gerçekten ciddi yazmak istiyorum. Babam 58 yaşında ve küçüklüğümden beri davranışlarını çok garip buluyordum bu arada ben 21 yaşındayım 2 abim var. Büyük abim 32 yaşında küçük abim de 25 yaşında. Babamın ailesini pek tanımıyorum diyebilirim. Biz göçmen bir aileyiz annemde babamda göçmenler onun için ikisinin de aile üyelerini pek görmedim buna rağmen annemin akrabalarını falan az çok biliyorum ama babamın akrabalarını pek tanımıyorum. Babamın anne babası yani dedem ve babaannem babam 4 yaşındayken artarda vefat etmişler onun için onları hiç görmedim resimlerini bile görmedim sadece mezarlarını biliyorum o kadar annemin babası da annem çok küçükken vefat etmiş nedenini bilmiyorum ama göçerken olduğunu söylemişlerdi. O dedemin de suratını bilmiyorum fotoğrafı da yok. Yani bu kişileri hiç tanımıyorum diyebilirim. Babam da çok küçükken öksüz kalınca köyden şehre gelmiş daha çocukken çalışmaya başlamış kendi söylediğine göre babamın ablaları abileri var ama bakmamışlar sanırım nedenini bilmiyorum ama bakmadıklarını şuan bile anlayabiliyorum aralarında uzaklık olduğu çok net anlaşılıyor. Neyse şuan babam 58 yaşında ve kardeşleri arasında maddi durumu en iyi olan tek kişi o. Amcalarım halamlar falan hepsi kira'da oturuyorlar kendileri üstlerine bir mal varlıkları vs. yok bizim 3 evimiz arabalarımız arsalarımız falan var maddiyatımız iyi anlayacağınız ama tek sorun şu ki babam bize varlık içinde yokluk yaşatıyor. Büyük abim meslek lisesi mezunu bir fabrikada işçi olarak çalışıyor aynı fabrikada 12 yıldır çalıştığı için maaşı çok düşük değil 45.000 maaşı var ama bu paranın hepsini babam alıp abime vermiyor (2 abimde evli değil) evet 32 yaşında olan abime banka kartını vermiyor bunu babama sorunca nedenini şöyle söylüyor. Abim ilk çalışmaya başladığında maaş kartı kendisindeymiş 18-19lu yaşlardayken ama kendi paramı çekeceğim diye sürekli bankadan kredi çekmiş babam da bunu fark edince kartı elinden almış. Benim anlamadığım birşey var bunu herkesin yapabileceğini düşünüyorum ama aradan 10 yıl geçmiş hala abimin kartını vermemesi için geçerli bir sebep yok ki adam 32 yaşında şuan. Abin nasıl geçiniyor diyenler vardır o da şöyle. Abim işten gelince babamdan parasını ister ama babam gidip 45.000 vermez gider 5.000 çeker onu verir ama karşınızda ki kişi 32 yaşında olduğu için o paranın 2 günde bitmesi normal değil mi? Kız arkadaşıyla yemeğe çıkar o öder arkadaşlarıyla sigara falan içerler o para biter yani. Abim parası bitince gidip tekrar ister babam da. "La olum sen bu parayla ne yapıyorsun yok para" der ve gerçekten para vermez abim 1 hafta bekler haftasonu gelince yeniden para alır. Babam para vermediği zaman boş boş evde oturduğunu bilirim bundan dolayı da öyle sevgilisi falan yok, sadece bu da değil abimin telefonu bozuldu herkes gibi iPhone almak istiyor ama babam ona para vermediği için alamıyor. Bende abime üzülüp babama kinleniyorum ne yapayım? Birde geçen sene abim işten izin alıp İstanbul'a 1 haftalığına tatile gitmek istemişti akrabalarımızın yanına babam evde herkese bağırıp çağırmış o ay abime hiç para vermemişti İstanbul'a da gitmesine izin vermedi. Ben bile yazarken komik buluyorum bu durumu ama bu gerçekten yaşandı. Asıl garip durum babamın küçük abime olan davranışlarına bakınca başlıyor. Büyük abime böyle davranan bir adam küçük abimi Kıbrıs'a okumaya gönderdi. Bu arada 2 abimi de çok seviyorum yanlış anlaşılmasın. 25 yaşında ki abim şuan Kıbrıs'ta Elektrik elektronik mühendisliği okuyor 3.sınıf oldu mezun olunca da Türkiye'ye gelirse İstanbul'da tek başına yaşama fikirleri var babam da bunları biliyor ama büyük abime verdiği gibi bir tepki asla vermiyor bu arada 25 yaşında ki abimi kısıtladığı zaman da oldu. Küçük abim geçen sene sınıf arkadaşlarıyla ayrı eve çıkmak istedi. Kıbrıs'ta da Lefke tarafında kiralık ev bakıyorlardı babam bunu duyunca abimi arayıp afedersiniz ağıza alınmayacak laflar etti ve telefonda abimin ağladığı o bile duydum. Sonra abim Türkiye'ye yanımıza gelince gidip ona sarıldım ben yanındayım deyip motive etmeye çalıştım. Bunlar oldu ve şimdi de sıra bana geldi sanırım. Bende şuan dershaneye gidiyorum netlerim de güzel çok kötü değil Eskişehir Teknik Üniversitesine gitmek istiyorum havacılık için inşallah gelir diyelim ama bir korkum var 2 abimde de gördüğüm gibi babam da beni kısıtlamaya çalışırsa diye korkuyorum yani ne bileyim ya gelip benim de banka kartımı elimden alırsa kendi emeğimle çalışıp "kendi paramı" kazanmama rağmen arkadaşlarımla bir tatile gidemeyeceksem. Rahatça kendi paramı harcayamayacak isem gerçektende boşuna çalışıyor olmaz mıyım? Beni yanlış anlamayın ben bunların kişinin kendi hakları olduğunu ve anne de olsa baba da olsa kişi kendi parasını kazanıyorsa kimsenin karışamayacağını düşünüyorum. Ama yine de böyle bir korkum var ve ders çalışırken de aklıma sürekli bu korkularım geliyor sonra da kendime sürekli "Ben boşuna mı çalışıyorum boşuna mı gecelerimi gündüzüme katıp çalışıyorum acaba?" demekten alıkoyamıyorum kendimi. Yaşlarımız yakın olduğu için küçük abim benim bu korkularımı anlıyor sanırım bazen beni gazlıyor falan ama çoğunlukla o da beni babama karşı koruyamıyor. Ben öyle olduğunu düşünüyorum. Babam bana küçükken ilkokuldayken falan psikolojik şiddet uygulardı ama ben pek anlamazdım atıyorum ailecek televizyon izliyorduk ve ben diziye çok gülünce bana kızıp "Bir daha gülme sesine katlanamıyorum" derdi ve ben bu laftan sonra babamın yanında konuşamaz oldum hala da babamın yanında rahatça konuşamıyorum 21 yaşında olmama rağmen. Bu arada babamın uyguladığı şiddetler ben liseye geçince fiziksel şiddete döndü. En büyüğü de 10.sınıftayken yaşanmıştı şiddet sonucunda sol gözümde görme kaybı oluştu ve hala kaldı. Yıllar geçmesine rağmen net göremiyorum bulanık görüyorum. Görme kaybı yaşadığım için üzülmüyorum ama 2 abimin de veya annemin de babam bana şiddet uygularken birşey yapmadan durmaları beni çok üzüyor hatta küçük abime hastanedeyken "Abi beni neden korumadın?" diye ağladığımı hatırlıyorum daha sonra bende hafıza kaybı durumu oldu artık babamın söylediği o kötü lafları veya şiddetleri istesem de hatırlamıyorum. Hatırladıklarımı da oturup üzülmüyorum ağlamıyorum. Babam kendi kaybetti diye geçiyorum. Şuan babamdan sevgi istediğim de yok ama tek korkum özgürlüğümün elimden alınması. Ne yapmam lazım sizce çok mu abartıyorum?
 
Kızım nerdeyse kör oluyormuşsun ben mi abartıyorum diyorsun galiba baban bunların yanında çok manipülasyoncu biri. Sen bir an önce ekonomik özgürlüğünü eline alıp evden ayrılmaya bak kendine ayrı bir hayat kur. Aslında bu görme kaydıyla ilgili rapor alıp babandan şikayetçi olman gerekiyordu ama çocukmuşsun.. babanın hapse girmesi gerekiyor darptan bildiğin criminal yani.. bir an önce kurtar kendini ordan allah yardımcın olsun..
 
Kızım nerdeyse kör oluyormuşsun ben mi abartıyorum diyorsun galiba baban bunların yanında çok manipülasyoncu biri. Sen bir an önce ekonomik özgürlüğünü eline alıp evden ayrılmaya bak kendine ayrı bir hayat kur. Aslında bu görme kaydıyla ilgili rapor alıp babandan şikayetçi olman gerekiyordu ama çocukmuşsun.. babanın hapse girmesi gerekiyor darptan bildiğin criminal yani.. bir an önce kurtar kendini ordan allah yardımcın olsun..
Aslında darp raporu almak aklıma gelmişti ama o zaman reşit bile değildim şimdi de istesem alamam sanırım. Belki lazım olur diyerekten o zaman yüzümün ve gözümün fotoğraflarını çekmiştim ama o fotoğraflar kayboldu bende bir daha bulamadım. Teşekkür ederim.
 
45k maaşlı adamın iphone almak istemesine kadar okudum, babası olsam ben de maaşına el koyardım ama bende diktatörlük eğilimi var tabii

çoğumuzunki gibi aile dinamiklerin normal değil meriççim, tek çare oku çalış kendini kurtar
 
babamın uyguladığı şiddetler ben liseye geçince fiziksel şiddete döndü. En büyüğü de 10.sınıftayken yaşanmıştı şiddet sonucunda sol gözümde görme kaybı oluştu ve hala kaldı. Yıllar geçmesine rağmen net göremiyorum bulanık görüyorum. Görme kaybı yaşadığım için üzülmüyorum ama 2 abimin de veya annemin de babam bana şiddet uygularken birşey yapmadan durmaları beni çok üzüyor hatta küçük abime hastanedeyken "Abi beni neden korumadın?" diye ağladığımı hatırlıyorum daha sonra bende hafıza kaybı durumu oldu artık babamın söylediği o kötü lafları veya şiddetleri istesem de hatırlamıyorum.
keske hazir hastaneye gitmisken doktora soyleseydin aile ici siddet gordugunu.
yapacagin en iyi sey ayiya dayi de. simdilik suyuna git okulunu kazan guzelce oku.
iyi bir is buldugunda biptiri ceker evden de ayrilirsin. gerekirse iki kadin uc kadin beraber yasarsiniz hic acima babana, hakki var vs diye de dusunme. bir gram hakki olmaz boyle babalarin ustunde
 
45k maaşlı adamın iphone almak istemesine kadar okudum, babası olsam ben de maaşına el koyardım ama bende diktatörlük eğilimi var tabii

çoğumuzunki gibi aile dinamiklerin normal değil meriççim, tek çare oku çalış kendini kurtar
Kızın yazdıklarını hiç okumammışsınız gerçekten bari yorum yapmayın.
 
abine hic uzulme abin saf salak olmasa gider karti iptal eder kayboldu diye , her telefonda banka uygulamasi var qr kodla isini halleder
Ya aslına bakarsan o pek mümkün değil fabrikada çalıştığı için pazar günler hariç her gün çalışıyorlar ve izin vermedikleri için öyle bankaya gidebilme şansı yok. Qr kod işi de hangi bankadan maaş alıyorlar bilmiyorum ama sanırım onun uygulamasını babamın telefonunda görmüştüm yani telefondan da giremiyor banka hesabına sanırım babam şifreyi değiştiriyor. 58 yaşında ama bu konuları benden daha iyi biliyor ben o kadar anlamam o bize çaktırmadan şifreleri değiştirir
 
keske hazir hastaneye gitmisken doktora soyleseydin aile ici siddet gordugunu.
yapacagin en iyi sey ayiya dayi de. simdilik suyuna git okulunu kazan guzelce oku.
iyi bir is buldugunda biptiri ceker evden de ayrilirsin. gerekirse iki kadin uc kadin beraber yasarsiniz hic acima babana, hakki var vs diye de dusunme. bir gram hakki olmaz boyle babalarin ustunde
Bende öyle yapmayı düşünüyorum hatta bu sene olacak KPSS sınavına girmeye karar verdim kazanırsam kazandığım üniversitede memur olarak çalışıp + okuyabilirim o durumda da babamdan para almak zorunda kalmam belki o da bazı şeylerin farkına varır
 
Ya aslına bakarsan o pek mümkün değil fabrikada çalıştığı için pazar günler hariç her gün çalışıyorlar ve izin vermedikleri için öyle bankaya gidebilme şansı yok. Qr kod işi de hangi bankadan maaş alıyorlar bilmiyorum ama sanırım onun uygulamasını babamın telefonunda görmüştüm yani telefondan da giremiyor banka hesabına sanırım babam şifreyi değiştiriyor. 58 yaşında ama bu konuları benden daha iyi biliyor ben o kadar anlamam o bize çaktırmadan şifreleri değiştirir
allah askina "kartimi kaybettim" demek icin pazartesi bankaya gitmeye gerek var mi?
cagri merkezini arar aramaz telesekreterden once "kayip calinti islem bildirimi icin bire basin" diyor. 7/24 acik cagri merkezi. ayrica qr kodla da cekebilir parasini sonucta kendi telefon numarasi kayitlidir bankaya.
velev ki degil bir sabah ise bir saat gec gitsin, isine en yakin bankaya erken saatte gidip telefon numarasi degisikligi yapsin. atla deve degil ki.
ayrica ziraatten en paraya tüm bankalarda qr kod ile para cekebiliyorsun.
baban sifre degistirse kac yazar kimliginle baglan ac yeni hesap.
iki dk uygulama indirip kimlik fotografini gosterip hesap acamayan 30 yasindaki adam zaten parasinin hesabini da bilemez
 
Bu konuya açtığım diğer konulardan farklı bakar mısınız ben diğer konularda genellikle ciddiye almayarak şeyler yazdım ama bu konu da gerçekten ciddi yazmak istiyorum. Babam 58 yaşında ve küçüklüğümden beri davranışlarını çok garip buluyordum bu arada ben 21 yaşındayım 2 abim var. Büyük abim 32 yaşında küçük abim de 25 yaşında. Babamın ailesini pek tanımıyorum diyebilirim. Biz göçmen bir aileyiz annemde babamda göçmenler onun için ikisinin de aile üyelerini pek görmedim buna rağmen annemin akrabalarını falan az çok biliyorum ama babamın akrabalarını pek tanımıyorum. Babamın anne babası yani dedem ve babaannem babam 4 yaşındayken artarda vefat etmişler onun için onları hiç görmedim resimlerini bile görmedim sadece mezarlarını biliyorum o kadar annemin babası da annem çok küçükken vefat etmiş nedenini bilmiyorum ama göçerken olduğunu söylemişlerdi. O dedemin de suratını bilmiyorum fotoğrafı da yok. Yani bu kişileri hiç tanımıyorum diyebilirim. Babam da çok küçükken öksüz kalınca köyden şehre gelmiş daha çocukken çalışmaya başlamış kendi söylediğine göre babamın ablaları abileri var ama bakmamışlar sanırım nedenini bilmiyorum ama bakmadıklarını şuan bile anlayabiliyorum aralarında uzaklık olduğu çok net anlaşılıyor. Neyse şuan babam 58 yaşında ve kardeşleri arasında maddi durumu en iyi olan tek kişi o. Amcalarım halamlar falan hepsi kira'da oturuyorlar kendileri üstlerine bir mal varlıkları vs. yok bizim 3 evimiz arabalarımız arsalarımız falan var maddiyatımız iyi anlayacağınız ama tek sorun şu ki babam bize varlık içinde yokluk yaşatıyor. Büyük abim meslek lisesi mezunu bir fabrikada işçi olarak çalışıyor aynı fabrikada 12 yıldır çalıştığı için maaşı çok düşük değil 45.000 maaşı var ama bu paranın hepsini babam alıp abime vermiyor (2 abimde evli değil) evet 32 yaşında olan abime banka kartını vermiyor bunu babama sorunca nedenini şöyle söylüyor. Abim ilk çalışmaya başladığında maaş kartı kendisindeymiş 18-19lu yaşlardayken ama kendi paramı çekeceğim diye sürekli bankadan kredi çekmiş babam da bunu fark edince kartı elinden almış. Benim anlamadığım birşey var bunu herkesin yapabileceğini düşünüyorum ama aradan 10 yıl geçmiş hala abimin kartını vermemesi için geçerli bir sebep yok ki adam 32 yaşında şuan. Abin nasıl geçiniyor diyenler vardır o da şöyle. Abim işten gelince babamdan parasını ister ama babam gidip 45.000 vermez gider 5.000 çeker onu verir ama karşınızda ki kişi 32 yaşında olduğu için o paranın 2 günde bitmesi normal değil mi? Kız arkadaşıyla yemeğe çıkar o öder arkadaşlarıyla sigara falan içerler o para biter yani. Abim parası bitince gidip tekrar ister babam da. "La olum sen bu parayla ne yapıyorsun yok para" der ve gerçekten para vermez abim 1 hafta bekler haftasonu gelince yeniden para alır. Babam para vermediği zaman boş boş evde oturduğunu bilirim bundan dolayı da öyle sevgilisi falan yok, sadece bu da değil abimin telefonu bozuldu herkes gibi iPhone almak istiyor ama babam ona para vermediği için alamıyor. Bende abime üzülüp babama kinleniyorum ne yapayım? Birde geçen sene abim işten izin alıp İstanbul'a 1 haftalığına tatile gitmek istemişti akrabalarımızın yanına babam evde herkese bağırıp çağırmış o ay abime hiç para vermemişti İstanbul'a da gitmesine izin vermedi. Ben bile yazarken komik buluyorum bu durumu ama bu gerçekten yaşandı. Asıl garip durum babamın küçük abime olan davranışlarına bakınca başlıyor. Büyük abime böyle davranan bir adam küçük abimi Kıbrıs'a okumaya gönderdi. Bu arada 2 abimi de çok seviyorum yanlış anlaşılmasın. 25 yaşında ki abim şuan Kıbrıs'ta Elektrik elektronik mühendisliği okuyor 3.sınıf oldu mezun olunca da Türkiye'ye gelirse İstanbul'da tek başına yaşama fikirleri var babam da bunları biliyor ama büyük abime verdiği gibi bir tepki asla vermiyor bu arada 25 yaşında ki abimi kısıtladığı zaman da oldu. Küçük abim geçen sene sınıf arkadaşlarıyla ayrı eve çıkmak istedi. Kıbrıs'ta da Lefke tarafında kiralık ev bakıyorlardı babam bunu duyunca abimi arayıp afedersiniz ağıza alınmayacak laflar etti ve telefonda abimin ağladığı o bile duydum. Sonra abim Türkiye'ye yanımıza gelince gidip ona sarıldım ben yanındayım deyip motive etmeye çalıştım. Bunlar oldu ve şimdi de sıra bana geldi sanırım. Bende şuan dershaneye gidiyorum netlerim de güzel çok kötü değil Eskişehir Teknik Üniversitesine gitmek istiyorum havacılık için inşallah gelir diyelim ama bir korkum var 2 abimde de gördüğüm gibi babam da beni kısıtlamaya çalışırsa diye korkuyorum yani ne bileyim ya gelip benim de banka kartımı elimden alırsa kendi emeğimle çalışıp "kendi paramı" kazanmama rağmen arkadaşlarımla bir tatile gidemeyeceksem. Rahatça kendi paramı harcayamayacak isem gerçektende boşuna çalışıyor olmaz mıyım? Beni yanlış anlamayın ben bunların kişinin kendi hakları olduğunu ve anne de olsa baba da olsa kişi kendi parasını kazanıyorsa kimsenin karışamayacağını düşünüyorum. Ama yine de böyle bir korkum var ve ders çalışırken de aklıma sürekli bu korkularım geliyor sonra da kendime sürekli "Ben boşuna mı çalışıyorum boşuna mı gecelerimi gündüzüme katıp çalışıyorum acaba?" demekten alıkoyamıyorum kendimi. Yaşlarımız yakın olduğu için küçük abim benim bu korkularımı anlıyor sanırım bazen beni gazlıyor falan ama çoğunlukla o da beni babama karşı koruyamıyor. Ben öyle olduğunu düşünüyorum. Babam bana küçükken ilkokuldayken falan psikolojik şiddet uygulardı ama ben pek anlamazdım atıyorum ailecek televizyon izliyorduk ve ben diziye çok gülünce bana kızıp "Bir daha gülme sesine katlanamıyorum" derdi ve ben bu laftan sonra babamın yanında konuşamaz oldum hala da babamın yanında rahatça konuşamıyorum 21 yaşında olmama rağmen. Bu arada babamın uyguladığı şiddetler ben liseye geçince fiziksel şiddete döndü. En büyüğü de 10.sınıftayken yaşanmıştı şiddet sonucunda sol gözümde görme kaybı oluştu ve hala kaldı. Yıllar geçmesine rağmen net göremiyorum bulanık görüyorum. Görme kaybı yaşadığım için üzülmüyorum ama 2 abimin de veya annemin de babam bana şiddet uygularken birşey yapmadan durmaları beni çok üzüyor hatta küçük abime hastanedeyken "Abi beni neden korumadın?" diye ağladığımı hatırlıyorum daha sonra bende hafıza kaybı durumu oldu artık babamın söylediği o kötü lafları veya şiddetleri istesem de hatırlamıyorum. Hatırladıklarımı da oturup üzülmüyorum ağlamıyorum. Babam kendi kaybetti diye geçiyorum. Şuan babamdan sevgi istediğim de yok ama tek korkum özgürlüğümün elimden alınması. Ne yapmam lazım sizce çok mu abartıyorum?
Babanız aile hayatını hiç görmediği için aile olmayı bilmiyor. Yalnızca hayatta kalsanız yeter diye düşünüyor sanırım. Abiniz kart için bankadan kayıp basvurusu yapsın yeni kart göndersinler. Ya da qr kodla banka uygulamasından para çekebilir. İstediği bir şeyi alışveriş sitelerinden banka kartı bilgileriyle alabilir ama sorun babanızın tüm bunlara delirecek olması sanırım. Hepinizi öyle bir sindirmiş ki hepiniz ondan korkuyorsunuz. Bunların hiçbiri normal değil ve babanız rezalet bir insan. Babanızla oturup konuşmanız gerekiyor tüm aile olarak. Anlamıyorsa darptan vs şikayetçi olun. Ya da bir aile büyüğü ile konusun o babanızla konussun. Abinizin evlenme yaşının geldiğini ya da daha fazla paraya ihtiyacı olabileceğini bilmiyor mu mesela? Ömür boyu siz çocukları olarak calısıp ona para mı vereceksiniz? Bir de anneniz bu durumlara ne diyor hiç yaınızda olmuyor mu ?
 
allah askina "kartimi kaybettim" demek icin pazartesi bankaya gitmeye gerek var mi?
cagri merkezini arar aramaz telesekreterden once "kayip calinti islem bildirimi icin bire basin" diyor. 7/24 acik cagri merkezi. ayrica qr kodla da cekebilir parasini sonucta kendi telefon numarasi kayitlidir bankaya.
velev ki degil bir sabah ise bir saat gec gitsin, isine en yakin bankaya erken saatte gidip telefon numarasi degisikligi yapsin. atla deve degil ki.
ayrica ziraatten en paraya tüm bankalarda qr kod ile para cekebiliyorsun.
baban sifre degistirse kac yazar kimliginle baglan ac yeni hesap.
iki dk uygulama indirip kimlik fotografini gosterip hesap acamayan 30 yasindaki adam zaten parasinin hesabini da bilemez
Açıkçası qr kod kullanmayı biliyor mu ondan bile emin değilim ben çok kullanıyorum dershanede fotokopi çektirirken bile işime yarıyor ama abim bankayla ilgili en küçük şeyi bile bana soruyor herşeyi de ben halledemem değil mi?
 
Babanız aile hayatını hiç görmediği için aile olmayı bilmiyor. Yalnızca hayatta kalsanız yeter diye düşünüyor sanırım. Abiniz kart için bankadan kayıp basvurusu yapsın yeni kart göndersinler. Ya da qr kodla banka uygulamasından para çekebilir. İstediği bir şeyi alışveriş sitelerinden banka kartı bilgileriyle alabilir ama sorun babanızın tüm bunlara delirecek olması sanırım. Hepinizi öyle bir sindirmiş ki hepiniz ondan korkuyorsunuz. Bunların hiçbiri normal değil ve babanız rezalet bir insan. Babanızla oturup konuşmanız gerekiyor tüm aile olarak. Anlamıyorsa darptan vs şikayetçi olun. Ya da bir aile büyüğü ile konusun o babanızla konussun. Abinizin evlenme yaşının geldiğini ya da daha fazla paraya ihtiyacı olabileceğini bilmiyor mu mesela? Ömür boyu siz çocukları olarak calısıp ona para mı vereceksiniz? Bir de anneniz bu durumlara ne diyor hiç yaınızda olmuyor mu ?
Sorun sadece abimin paraya ihtiyacı olabileceği değil benim de paraya ihtiyacımın olabileceğini düşünmemesi ben dershane başladığından beri gidip para istemedim ama gelip en azından otobüs parası yemek parası vermek bile mi aklına gelmiyor insanın gerçekten onu anlamıyorum sadece dershane ücreti ödemekle bitmiyor ki. Bu babamla oturup konuşma durumu da ben babamla 10.sınıftan beri pek konuşmam ama abimlerle bu konuyu konuşmuştum benim babamla konuşmamak için geçerli bir sebebim var elimde ama onlar da bir şey yapmıyorlar ben onlardan bir başlangıç görsem kendim de gidip konuşurum ama bu ailede niyeyse ben dışında herkes babam ne isterse yapalım istiyorlar sanırım ben istemiyorum ama en azından birisi de arkamda dursun istiyorum. Bu aile büyüğü konusunda da amcam nereden öğrenmiş bilmiyorum bir konu hakkında babama "Çocuklara böyle davranma" gibi bir laf etmişti bayramda, babam da sen karışma deyip bir nevi onu azarlamıştı. Babamlar öksüz kalınca kardeşler olarak birbirlerinden o kadar uzak büyümüşler ki birbirlerini asla tanımıyorlar ve laflarını da ciddiye almıyorlar. Annem konusunda da annem babamdan nefret eden birisi ama annemde olan nefret çok büyük bir nefret. Babamı çok sevmesem de yüz olarak babama o kadar çok benziyorum ki annem bana küçükken sürekli "Babana benziyorsun, sen çirkinsin güzel değilsin" falan derdi bana bende kendimi hiç güzel bulmazdım daha yeni yeni kendimi beğenmeye başladım diyebilirim. Annem babamdan nefret ediyor ama babam bir konuda bir şeyin yapılmasını istiyorsa ve ben yapmazsam babam duyacak diye ortalığı yıkıyor. Annemin davranışlarını da garip buluyorum bazen anlamıyorum. Bazı sabahlar dershaneye hiç gitmeyip evde çalışmak istiyorum annem ortalığı yıkıyor babama mesaj gidecek babam akşam gelip bize kızacak diye. Bu arada kızdığı olmuyor niye gitmedin diye sorunca açıklıyorum tamam deyip telefonuyla oynamaya devam ediyor. Yani annem beni korumuyor
 
Açıkçası qr kod kullanmayı biliyor mu ondan bile emin değilim ben çok kullanıyorum dershanede fotokopi çektirirken bile işime yarıyor ama abim bankayla ilgili en küçük şeyi bile bana soruyor herşeyi de ben halledemem değil mi?
e bunca ekonomik siddet gorup bunu yapmak yerine hala babasi para vermedi diye cebinde kuruş olmadan ise gdiiyorsa demek ki kit akilli birisi. baban abini bilmis de para vermiyor.
zaten eskiden hep kredi cekmis durmus, simdi de 45 bin maasiyla iphone istiyor daha qr kod kullanmayi bilmeyen adam ne yapacak iphone ile, hangi ozelligini kullanacak?
bosver hic bulasma abinle baban arasindaki meseleye.
sonra abin alir hesabi eline once iphone icin kredi ceker sonra baska seyler icin sonra odeyemez yine babandan ister, sen kötü olursun
 
e bunca ekonomik siddet gorup bunu yapmak yerine hala babasi para vermedi diye cebinde kuruş olmadan ise gdiiyorsa demek ki kit akilli birisi. baban abini bilmis de para vermiyor.
zaten eskiden hep kredi cekmis durmus, simdi de 45 bin maasiyla iphone istiyor daha qr kod kullanmayi bilmeyen adam ne yapacak iphone ile, hangi ozelligini kullanacak?
bosver hic bulasma abinle baban arasindaki meseleye.
sonra abin alir hesabi eline once iphone icin kredi ceker sonra baska seyler icin sonra odeyemez yine babandan ister, sen kötü olursun
Birkaç ay önce buna benzer bir durum yaşanmıştı. Abim başka bir bankadan kart istemiş eve muhtemelen uygulamadan istedi, o gün babam beni arayıp eve çağırmıştı. Meğerse abimin kartı eve gelince babam evdeymiş kargocudan alıp açmış babamın söylediğine göre kredi kartı ben kartı hiç görmediğim için bilmiyorum ne kartı olduğunu. Ben eve gelene kadar atışmışlar en sonunda abim "Meriç de aynı kartı kullanıyor ona niye kızmıyorsun" demiş babama. Babamda beni aradı eve çağırdı gittim. "Senin kredi kartın mı var" dedi direk. Bende hayır dedim ben daha önce hiç işte çalışmadım ki banka niye bana kredi kartı versin. Zaten babam benim kartımı görünce banka kartı olduğunu direk anladı ve tamam kullan sorun yok deyip bırakmıştı. Şuan bende olan kart Ziraatın bankkartı. Muhtemelen bende olan kartı hem kredi hem banka kartı sanıp babama öyle dedi diye düşünüyorum.
 
Birkaç ay önce buna benzer bir durum yaşanmıştı. Abim başka bir bankadan kart istemiş eve muhtemelen uygulamadan istedi, o gün babam beni arayıp eve çağırmıştı. Meğerse abimin kartı eve gelince babam evdeymiş kargocudan alıp açmış babamın söylediğine göre kredi kartı ben kartı hiç görmediğim için bilmiyorum ne kartı olduğunu. Ben eve gelene kadar atışmışlar en sonunda abim "Meriç de aynı kartı kullanıyor ona niye kızmıyorsun" demiş babama. Babamda beni aradı eve çağırdı gittim. "Senin kredi kartın mı var" dedi direk. Bende hayır dedim ben daha önce hiç işte çalışmadım ki banka niye bana kredi kartı versin. Zaten babam benim kartımı görünce banka kartı olduğunu direk anladı ve tamam kullan sorun yok deyip bırakmıştı. Şuan bende olan kart Ziraatın bankkartı. Muhtemelen bende olan kartı hem kredi hem banka kartı sanıp babama öyle dedi diye düşünüyorum.
bak abin ilk zor aninda seni satmis.
sen niye uzuluyorsun? baban zaten dag ayisinin teki sana iskence etmis. ya anlayip dinlemeden seni dovseydi? kurstan alsaydi vs?
abin seni bir gram dusunmuyor sen niye o kit akilliya uzuluyorsun ki?
baban ve annen basi cekmek uzere ailende neredeyse hic duzgun insan yok onlardan kendini ne kadar uzak tutarsan o kadar kardasin
 
Sorun sadece abimin paraya ihtiyacı olabileceği değil benim de paraya ihtiyacımın olabileceğini düşünmemesi ben dershane başladığından beri gidip para istemedim ama gelip en azından otobüs parası yemek parası vermek bile mi aklına gelmiyor insanın gerçekten onu anlamıyorum sadece dershane ücreti ödemekle bitmiyor ki. Bu babamla oturup konuşma durumu da ben babamla 10.sınıftan beri pek konuşmam ama abimlerle bu konuyu konuşmuştum benim babamla konuşmamak için geçerli bir sebebim var elimde ama onlar da bir şey yapmıyorlar ben onlardan bir başlangıç görsem kendim de gidip konuşurum ama bu ailede niyeyse ben dışında herkes babam ne isterse yapalım istiyorlar sanırım ben istemiyorum ama en azından birisi de arkamda dursun istiyorum. Bu aile büyüğü konusunda da amcam nereden öğrenmiş bilmiyorum bir konu hakkında babama "Çocuklara böyle davranma" gibi bir laf etmişti bayramda, babam da sen karışma deyip bir nevi onu azarlamıştı. Babamlar öksüz kalınca kardeşler olarak birbirlerinden o kadar uzak büyümüşler ki birbirlerini asla tanımıyorlar ve laflarını da ciddiye almıyorlar. Annem konusunda da annem babamdan nefret eden birisi ama annemde olan nefret çok büyük bir nefret. Babamı çok sevmesem de yüz olarak babama o kadar çok benziyorum ki annem bana küçükken sürekli "Babana benziyorsun, sen çirkinsin güzel değilsin" falan derdi bana bende kendimi hiç güzel bulmazdım daha yeni yeni kendimi beğenmeye başladım diyebilirim. Annem babamdan nefret ediyor ama babam bir konuda bir şeyin yapılmasını istiyorsa ve ben yapmazsam babam duyacak diye ortalığı yıkıyor. Annemin davranışlarını da garip buluyorum bazen anlamıyorum. Bazı sabahlar dershaneye hiç gitmeyip evde çalışmak istiyorum annem ortalığı yıkıyor babama mesaj gidecek babam akşam gelip bize kızacak diye. Bu arada kızdığı olmuyor niye gitmedin diye sorunca açıklıyorum tamam deyip telefonuyla oynamaya devam ediyor. Yani annem beni korumuyor
Ben dershane parasını nasıl ödedi onaok şaşırdım şu an. Kpss ortaogretıme gırıp eger atanırsan kendı duzenını kur. Üniversite çok iyi bir okul bölüm olmadıkça okumanı tavsiye etmem. Gidip dağın başında ni ünide okuyacagına kpssye gır atabmaya bakmanı tavsiye ederim. Babana da paraya ihtiyacın oldugunu soyle iste, tahminime gore boyle bir babadan para istemek içinden gelmiyor. Bu evden ne kadar erken kurtulursan o kadar iyi
 
Bu konuya açtığım diğer konulardan farklı bakar mısınız ben diğer konularda genellikle ciddiye almayarak şeyler yazdım ama bu konu da gerçekten ciddi yazmak istiyorum. Babam 58 yaşında ve küçüklüğümden beri davranışlarını çok garip buluyordum bu arada ben 21 yaşındayım 2 abim var. Büyük abim 32 yaşında küçük abim de 25 yaşında. Babamın ailesini pek tanımıyorum diyebilirim. Biz göçmen bir aileyiz annemde babamda göçmenler onun için ikisinin de aile üyelerini pek görmedim buna rağmen annemin akrabalarını falan az çok biliyorum ama babamın akrabalarını pek tanımıyorum. Babamın anne babası yani dedem ve babaannem babam 4 yaşındayken artarda vefat etmişler onun için onları hiç görmedim resimlerini bile görmedim sadece mezarlarını biliyorum o kadar annemin babası da annem çok küçükken vefat etmiş nedenini bilmiyorum ama göçerken olduğunu söylemişlerdi. O dedemin de suratını bilmiyorum fotoğrafı da yok. Yani bu kişileri hiç tanımıyorum diyebilirim. Babam da çok küçükken öksüz kalınca köyden şehre gelmiş daha çocukken çalışmaya başlamış kendi söylediğine göre babamın ablaları abileri var ama bakmamışlar sanırım nedenini bilmiyorum ama bakmadıklarını şuan bile anlayabiliyorum aralarında uzaklık olduğu çok net anlaşılıyor. Neyse şuan babam 58 yaşında ve kardeşleri arasında maddi durumu en iyi olan tek kişi o. Amcalarım halamlar falan hepsi kira'da oturuyorlar kendileri üstlerine bir mal varlıkları vs. yok bizim 3 evimiz arabalarımız arsalarımız falan var maddiyatımız iyi anlayacağınız ama tek sorun şu ki babam bize varlık içinde yokluk yaşatıyor. Büyük abim meslek lisesi mezunu bir fabrikada işçi olarak çalışıyor aynı fabrikada 12 yıldır çalıştığı için maaşı çok düşük değil 45.000 maaşı var ama bu paranın hepsini babam alıp abime vermiyor (2 abimde evli değil) evet 32 yaşında olan abime banka kartını vermiyor bunu babama sorunca nedenini şöyle söylüyor. Abim ilk çalışmaya başladığında maaş kartı kendisindeymiş 18-19lu yaşlardayken ama kendi paramı çekeceğim diye sürekli bankadan kredi çekmiş babam da bunu fark edince kartı elinden almış. Benim anlamadığım birşey var bunu herkesin yapabileceğini düşünüyorum ama aradan 10 yıl geçmiş hala abimin kartını vermemesi için geçerli bir sebep yok ki adam 32 yaşında şuan. Abin nasıl geçiniyor diyenler vardır o da şöyle. Abim işten gelince babamdan parasını ister ama babam gidip 45.000 vermez gider 5.000 çeker onu verir ama karşınızda ki kişi 32 yaşında olduğu için o paranın 2 günde bitmesi normal değil mi? Kız arkadaşıyla yemeğe çıkar o öder arkadaşlarıyla sigara falan içerler o para biter yani. Abim parası bitince gidip tekrar ister babam da. "La olum sen bu parayla ne yapıyorsun yok para" der ve gerçekten para vermez abim 1 hafta bekler haftasonu gelince yeniden para alır. Babam para vermediği zaman boş boş evde oturduğunu bilirim bundan dolayı da öyle sevgilisi falan yok, sadece bu da değil abimin telefonu bozuldu herkes gibi iPhone almak istiyor ama babam ona para vermediği için alamıyor. Bende abime üzülüp babama kinleniyorum ne yapayım? Birde geçen sene abim işten izin alıp İstanbul'a 1 haftalığına tatile gitmek istemişti akrabalarımızın yanına babam evde herkese bağırıp çağırmış o ay abime hiç para vermemişti İstanbul'a da gitmesine izin vermedi. Ben bile yazarken komik buluyorum bu durumu ama bu gerçekten yaşandı. Asıl garip durum babamın küçük abime olan davranışlarına bakınca başlıyor. Büyük abime böyle davranan bir adam küçük abimi Kıbrıs'a okumaya gönderdi. Bu arada 2 abimi de çok seviyorum yanlış anlaşılmasın. 25 yaşında ki abim şuan Kıbrıs'ta Elektrik elektronik mühendisliği okuyor 3.sınıf oldu mezun olunca da Türkiye'ye gelirse İstanbul'da tek başına yaşama fikirleri var babam da bunları biliyor ama büyük abime verdiği gibi bir tepki asla vermiyor bu arada 25 yaşında ki abimi kısıtladığı zaman da oldu. Küçük abim geçen sene sınıf arkadaşlarıyla ayrı eve çıkmak istedi. Kıbrıs'ta da Lefke tarafında kiralık ev bakıyorlardı babam bunu duyunca abimi arayıp afedersiniz ağıza alınmayacak laflar etti ve telefonda abimin ağladığı o bile duydum. Sonra abim Türkiye'ye yanımıza gelince gidip ona sarıldım ben yanındayım deyip motive etmeye çalıştım. Bunlar oldu ve şimdi de sıra bana geldi sanırım. Bende şuan dershaneye gidiyorum netlerim de güzel çok kötü değil Eskişehir Teknik Üniversitesine gitmek istiyorum havacılık için inşallah gelir diyelim ama bir korkum var 2 abimde de gördüğüm gibi babam da beni kısıtlamaya çalışırsa diye korkuyorum yani ne bileyim ya gelip benim de banka kartımı elimden alırsa kendi emeğimle çalışıp "kendi paramı" kazanmama rağmen arkadaşlarımla bir tatile gidemeyeceksem. Rahatça kendi paramı harcayamayacak isem gerçektende boşuna çalışıyor olmaz mıyım? Beni yanlış anlamayın ben bunların kişinin kendi hakları olduğunu ve anne de olsa baba da olsa kişi kendi parasını kazanıyorsa kimsenin karışamayacağını düşünüyorum. Ama yine de böyle bir korkum var ve ders çalışırken de aklıma sürekli bu korkularım geliyor sonra da kendime sürekli "Ben boşuna mı çalışıyorum boşuna mı gecelerimi gündüzüme katıp çalışıyorum acaba?" demekten alıkoyamıyorum kendimi. Yaşlarımız yakın olduğu için küçük abim benim bu korkularımı anlıyor sanırım bazen beni gazlıyor falan ama çoğunlukla o da beni babama karşı koruyamıyor. Ben öyle olduğunu düşünüyorum. Babam bana küçükken ilkokuldayken falan psikolojik şiddet uygulardı ama ben pek anlamazdım atıyorum ailecek televizyon izliyorduk ve ben diziye çok gülünce bana kızıp "Bir daha gülme sesine katlanamıyorum" derdi ve ben bu laftan sonra babamın yanında konuşamaz oldum hala da babamın yanında rahatça konuşamıyorum 21 yaşında olmama rağmen. Bu arada babamın uyguladığı şiddetler ben liseye geçince fiziksel şiddete döndü. En büyüğü de 10.sınıftayken yaşanmıştı şiddet sonucunda sol gözümde görme kaybı oluştu ve hala kaldı. Yıllar geçmesine rağmen net göremiyorum bulanık görüyorum. Görme kaybı yaşadığım için üzülmüyorum ama 2 abimin de veya annemin de babam bana şiddet uygularken birşey yapmadan durmaları beni çok üzüyor hatta küçük abime hastanedeyken "Abi beni neden korumadın?" diye ağladığımı hatırlıyorum daha sonra bende hafıza kaybı durumu oldu artık babamın söylediği o kötü lafları veya şiddetleri istesem de hatırlamıyorum. Hatırladıklarımı da oturup üzülmüyorum ağlamıyorum. Babam kendi kaybetti diye geçiyorum. Şuan babamdan sevgi istediğim de yok ama tek korkum özgürlüğümün elimden alınması. Ne yapmam lazım sizce çok mu abartıyorum?
Abine para verilmedi diye değil gözüne zarar gelirken abin tepki vermedi diye üzülmeni anlıyorum. İyi niyetli olma bu kadar insanlar böyle ince düşünmüyor. Yaşıtız seninle benzer durumlar yaşadım zamanında şimdi ise sınava hazırlanıp şehir değiştirmeyi planlıyorum. Özgürlüğün birçok konuda kısıtlanıyor elalem ne der kafası yüzünden. Tabi elimden geldiğince müsade etmiyorum ama hala özgürüm diyemem. Hayatını kurmaya bak lütfen ve kendini çok sev 🌸💞
 
Ben dershane parasını nasıl ödedi onaok şaşırdım şu an. Kpss ortaogretıme gırıp eger atanırsan kendı duzenını kur. Üniversite çok iyi bir okul bölüm olmadıkça okumanı tavsiye etmem. Gidip dağın başında ni ünide okuyacagına kpssye gır atabmaya bakmanı tavsiye ederim. Babana da paraya ihtiyacın oldugunu soyle iste, tahminime gore boyle bir babadan para istemek içinden gelmiyor. Bu evden ne kadar erken kurtulursan o kadar iyi
Dershaneye gideceğimi öğrendiğimde aynı tepkiyi vermiştim ama dershanenin ücretinin hepsini babam vermiyor Kıbrısta yaşayan abim yaz tatilinde Türkiye'de çalışmıştı o da para verdi zaten dershaneye gitmeye de abim ikna etmişti yoksa ben söylesem göndermezdi diye düşünüyorum. KPSS kesin gireceğim YKS bittikten sonra yazın da KPSS çalışacağım biraz bakalım sınava 80 gün kaldı
 
Back
X