• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Bebeğimi kaybettim, acısıyla ne yapacağımı bilmiyorum..

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Cevaplarınız için teşekkür ederim her birine geri dönmek isterdim. En önce bu duygu karmaşası içinde eşime hem kızıyorum hem ufakta olsa bir ihtimale tutunmak istediğini anlamaya çalışıyorum fakat bu süreçte beni yalnız bırakıp anlamaya çalışmaması öfkemi diri tutuyor evet en çok eşime öfkeliyim, ama hekime öfkeli olmakta da haklıyım. Son güne kadar inkar ettiği bulguları yok öyle bir şey dediği bulguları amniyonun sonucu çıkınca sanki o gün oluşmuş gibi raporlaması bile mide bulandırıcıydı. Bizi başka doktorlara gitmememiz için tembihlerken ben niyetini biliyordum kendisine gitmek istemediğim de de yine beni zorlayan eşimdi fakat eşimi dini açıdan etkisi altına alan ve oradan etik olmayan şekilde yürüyende doktordu. Bilemiyorum masum değiller
 
Başınız sağ olsun. Allahım sabırlar versin inşallah.
 
Başınız sağ olsun. Allah sabırlar versin öncelikle. Ömrünüz boyunca unutamayacağınız bir durum bu. Acısı geçer yasınız biter belki ama gördükleriniz yaşadıklarınız asla unutulmaz. Terapi almanızı tavsiye edebilirim. Doktora dava açmanızı tavsiye edebilirim. Ama eşinizle ilgili iyimser olamıyorum maalesef. Tabi ki evlat onun da evladı üzülmüştür ama hormonel ve fiziksel baskı, karnında ölümü kesin bir çocuğu taşıma duygusu bunları o yaşamadı. Sizi suçlaması, söyledikleri, yaptıkları bir daha asla aklınızdan çıkmayacak. Eşinizle ilişkiniz aynı olmayacağı kesin
 
Fetal dna ile zaten sonlandırma olamazdı amniyosentez mecburiyeti var. Çünkü biri ihtimal hesaplar diğeri direkt gen dizilimini çıkarır önünüze koyar. Ortada o kadar usg bulgusu varsa direkt amniyosentez önenermeliydi. Fetali niye ödetti niye bekletti o kısım sıkıntı.

Allah ferahlıklar versin inşallah sabır versin.
Benimde bi gebeliğimde yaşamla bağlaşmayan bi sorun vardı. 12 haftalıktı. Bulgular çok netti sonlandırmaya karar verildi. Sonlandırma öncesi de plasentadan parça alınarak teste gönderildi. Sonuçlar sonlandırmadan sonra geldi. Amniyosentezin haftasını beklemeye gerek yoktu aslında kadını sonu belli bi şeye ittire kaktıra sürüklemişler. Çok üzücü
 
Allah sabir versin allah kucaginiza saglikli uzun omurlu bebekler versin. Cok zor 13 haftalik bebekken farkedilmis o surecte cok sıkinti cekmissiniz 20 de sonlanmis kendi derdiniz bir yana iknayla bir suru doktorla ugrasmissiniz anliyorum ama 13 de de sonlansa 20de de sonlansa siz anneydiniz kendinizi boyle telkin edin. Surec uzadikca baglanmissiniz elbette ama zaten surec cok acimasiz bir surec. Kendinizi toparlamaya bakin esinize bilenmeyin onun da ilk kez basina geliyor yamyam bir doktora denk gelmissiniz bir umuda tutunmussunuz.
 
Ben sizin konularınızı hatırlıyorum, o zamanlarda da benzer şeyleri söylemiştiniz. Bebek sağlıksız demişlerdi, size herkes bekle demişti. Bebek söz konusu olduğu için insanlar mucize bekliyor ama bilimsel gerçekler de ortada oluyor.

Ama sizi ısrarla bekletmişler. Bazı doktor böyle maalesef, dini İmanı para. Sanki ağır engelli çocuk doğsa, kendileri bakacak, o el kadar bebeğin acılarını onlar çekecek. Çok gıcık oluyorum böyle tiplere.

Acınız yeni, her acı zamanla azalıyor. Kendinize biraz zaman verin.
 
Cevaplarınız için teşekkür ederim her birine geri dönmek isterdim. En önce bu duygu karmaşası içinde eşime hem kızıyorum hem ufakta olsa bir ihtimale tutunmak istediğini anlamaya çalışıyorum fakat bu süreçte beni yalnız bırakıp anlamaya çalışmaması öfkemi diri tutuyor evet en çok eşime öfkeliyim, ama hekime öfkeli olmakta da haklıyım. Son güne kadar inkar ettiği bulguları yok öyle bir şey dediği bulguları amniyonun sonucu çıkınca sanki o gün oluşmuş gibi raporlaması bile mide bulandırıcıydı. Bizi başka doktorlara gitmememiz için tembihlerken ben niyetini biliyordum kendisine gitmek istemediğim de de yine beni zorlayan eşimdi fakat eşimi dini açıdan etkisi altına alan ve oradan etik olmayan şekilde yürüyende doktordu. Bilemiyorum masum değiller
Eşinizin yumuşak karnını bulmuş kullanmış doktor. Hemde dini kullanarak çok iğrenç. Aynı süreçleri eşimin destekçi olduğu versiyonuyla yaşamışken bu kadar sarsıldım, 1 buçuk sene geçti hala burnumun direği sızlıyor bazı zamanlar bişey görüyorum tetikleniyorum yine ama eninde sonunda ilk baştaki o yakan acıya alışılıyor. Hayat bi şekilde devam ediyor çünkü. Ama burda destek çok önemli. Eşiniz şimdi nasıl davranıyor size? Bence güçlü bi desteğe ihtiyacınız var. Başka türlü aşılması çok zorluyor. Doktor desteğinden değil sevgiyle ilgiyle alacağınız destekten bahsediyorum.
 
Eşinize kızmayın, niyeti kötü değil ki hadi belki de amniyo sonucu iyi çıkarsa diye ümit etti belki de. Yani hangi baba, yada eş, eşine acı çektirmek isterki. Bilemiyorum eşiniz kötü nyietli biri mi.
Yasa gelince onu yaşayarak aşacaksınız ama kısa sürmeyecek 🥺
 
Her şeyden önce çok öfkeliyim öfkemi yenip yasımı tutamıyorum. Çok uzun olacak okumaya gayret ederseniz sevinirim.
Konuyu baştan size aktarayım. 12 haftalık gebeyken bebeğimde 6.9 ense kalınlığı (olması gereken 2,5/2.9 max) ve burun kemiği olmayışı tespit edilip doktorun durumu çok vahim hiç bir şeye gerek yok sonlandırmaya hazırlıklı olun demesiyle apar topar bulunduğumuz ilden en yakın büyük ile gidip en ünlü perinatologlardan birine muayne olmak istedim çünkü başta insan inkar ediyor. Gittik ve burası çok önemli burada ki ünlü doktoru T. olarak kodlayacağım muayneden sonra doktor diğer doktora nispeten bebeğin sağlıklı da olabileceğini ve yavaş hareket etmemiz gerektiğini önce fetal dna vermemi istedi tamam deyip verdik. Ama benim içim hiç rahat etmedi başka bir perinatoloğa da gittim ve orada şunları duydum “ bu bebeğin sadece ense kalınlığı yok + burun kemiği yok+ çift olması gerekirken tek arter damarı var + arsası var ( bir damar olması gereken yerden geçmiyormuş ) kısacası bu bebekte birden fazla bulgu yanyana geldiği için bebeğe sağlıklı diyemeyiz hatta fetal dnayı boş yere vermişsin fetal temiz gelse bile bu ultrason bulgularını yok sayamayız “ dedi. Ben bu raporu alıp T olan doktora geri döndüm çünkü fetali o aldığı için takibi de o yapacaktı. raporu görür görmez delirdi, alttan alta laf sokmaya başladı gittiğim diğer perinatoloğu da küçümsedi ben size zaten bu bulguları söyleyecektim felan dedi o arada benim fetal sonucum geldi ve %99 oranla trizomi 22 çıktı. Doktor dönüp bize “ hala sağlıklı yaşam şansı var ümidinizi yitirmeyin amniyosentez alacağım ben “ dedi bu arada amniyosentez 16.haftada yapılan bebeğin dnasına bakılmak için kesesinden alınan sıvı. oradan çıktık ben araştırmaya başladım trizomi 22 yaşamla bağdaşmayan çoğunlukla doğuma ulaşmayan ve çok nadir bir kromozom bozukluğu, o kadar nadir ki googledan türkçe kaynak bile bulamadım okumak için, bu formda da kimse yazmamış. Neyse benim olay orada bitti eşime dedim ki bu adamda bir şey var neden bize ümit verip birde işin diğer tarafını konuşmuyor neden yaşamla bağdaşmıyor demedi ? Bu seferde elime fetalin sonucunu alıp doktor doktor gezmeye başladım duyduklarım hep aynıydı “ bebek sağlıklı değil ultrason bulguları fetal sonucunuz ile uyuşuyor biz amniyosentezi anne babalara emin olmaları için öneririrz ve bekletiriz fakat sizin durumunuzda beklemenize gerek yok amniyosentezinde sonucu yüksek ihtimalle aynı çıkar bebeğin bulguları git gide artacak sistemi yavaş yavaş çökecek doğuma varamaz sonlandıralım “ evet haklılardı ben onlara ve bilime güveniyordum, araştırdım çok okudum bebeğin bulguları geri dönülmeyecek bulgulardı, ki dedikleri gibi de oldu bulguları artmaya başladı yaygın ödem, kafatası şekli bozukluğu, 4 haftaya varan gelişim geriliği, ciğerlere mesaneye diğer organlara sıvı birikimi vs aklıma gelmeyen bir sürü ağır bulgu. Ben sonlansın istedim acı çekmek onunla bağ kurmak istemedim, bunlar olurken de bebek 13 14 haftalıktı hatta bir tane doktorumuz bana rapor bile çıkardı hemen sonlansın diye. Amaa eşim sadece bize boş ümid vaad eden amniyo yapmak için bekleyen T. doktoruna inanmak istedi ( tamamiyle para çıkarından çünkü bebeğin sonlanacağını o da biliyordu bir hekim olarak en azından amniyo yapayım da para alayım dedi çünkü kensinin kliniği olduğu için sonlandırmayı o yapamayacaktı “ bu arada götürdüğüm tüm raporları inkar edip “ bebekte bir şey yok, yoksa sen engelli diye mi doğurmak istemiyorsun, mesela down olsa doğurur musun “ gibi psikolojik baskılar oluşturdu, eşim beni bu süreçte hiç anlamadı. Sandı ki bebek hafif engelli diye ben doğurmak istemiyorum. Kaç kere anlattım o doktora da eşime de yaşamla bağdaşmıyor şimdi olursa bir düşük olur ama beklersek ölü doğum olur cenazesini kaldıramam ağır geliyor diye sesimi duyan olmadı. Öyle böyle beni amniyoya ikna ettiler çünkğ sonuç üç günde çıkacak dedi doktor ki yalan oldu sonuç tam bir ayda çıktı ve bebeğim 20 haftalık oldu amniyoda trizomi 22 çıktı elbette. Gebeliğim sonlandı o T.isimli doktora bakın bu bulguları bize diğer hoca söylemişti hatırladınız mı dediğim de sanki hiç bir şey yokmuşta o bulgular o gün çıkmış gibi raporlayıp birde tahliye önerilir yazıp sonlandırmayı ben hastane ayarlayıp yapayım diye ısrar etti ki ben artık kafayı yiyecektim. Sonlandırmayı başka doktorda oldum tabi ki.
Burası öfkeli olduğum kısımdı bunu yenemiyorum çünkü elimde bir cenaze olmasının suçlusu hem eşim hem o doktor. İşin duygusal boyutunda bir ölüden farksızım sanki kendimi de koydum o toprağın altına hayatımda ilk kez ölümle yüzleştim, bu süre zarfında ona bağlanmamak için ne yaptıysam olmadı içimden onu sevdim ve çok istedim onu doğurdum onu hissettim onu gördüm. Şimdi hayatıma nasıl devam edeceğimi bilmiyorum acımı nasıl dindireceğimi bilmiyorum beni böyle bırakıp gitti arkasında onun boşluğunu hiç dolduramayacağımı biliyorum içimde hiç sevemediğim yanaklarının özlemi var. Ben bu acıyla ne yapacağım ? En çok önerinize ihtiyacım olan konu bu, yasla nasıl baş edilir ?
Mesajınızı okudum. Öncelikle başınız sağolsun. Trizomi 22 yaşamla bağdaşmıyor. Organlar oluşmuyor. Bunu bilmeyecek bir doktor yok ama belli ki sizden para koparmak istemiş. Fetal dna zaten uygun bir test değil üstüne aminyosentez de yapmış. Bunun bilincinde bi anne olmanız çok iyi. Eşinize kızgınlığınız da çok haklı. Bunu size kızı 1 yıl yoğun bakımlarda yaşamış özel bir çocuk annesi olarak söylüyorum. Keşke diriltmeselerdi kızımı dediğim çok gün oldu. Ya da ona hamileyken düşük tehlikesi yaşamıştım o zaman düşseydi dediğim çok zaman oldu. Çünkü acı çektiğini bilerek çaresiz kalmak çok zor. (Arya Evanın Hikayesi olarak paylaşmıştım) diyeceğim o ki eteklerinizi dolduran sağlıklı yavrularınız olsun. Kırgınlıklarınızı da yüzlerine söyleyin içinize atmayın.
 
Başınız sağolsun. Ancak amniyosentez olmadan gebelik sonlandırılamazdı. Çünkü 10. haftadan sonra isteğe bağlı kürtaj süresi geçmiş oluyor. Yasal olarak amniyosentez zorunluydu, doktorun para almasıyla ilgisi yok.
 
Başınız sağolsun. Ancak amniyosentez olmadan gebelik sonlandırılamazdı. Çünkü 10. haftadan sonra isteğe bağlı kürtaj süresi geçmiş oluyor. Yasal olarak amniyosentez zorunluydu, doktorun para almasıyla ilgisi yok.

Şu durumda da mı öyle ki acaba ya? Hani ekstrem bir durum farklı bir işleyişi olması gerekir ve doğru ise korkunç bir detay bu.
Bir umuda tutunup manipüle olduğu için kocasına kızamasın, paragöz mü sistem mağduru mu anlayamadığımız doktora kızamasın, e tek yükü neden kadın çeksin ki ya?
Sabır dilerim konu sahibi, umarım sonraki gebeliğiniz/gebelikleriniz çok keyifli güzel ve sağlıklı geçer.
 
Şu durumda da mı öyle ki acaba ya? Hani ekstrem bir durum farklı bir işleyişi olması gerekir ve doğru ise korkunç bir detay bu.
Bir umuda tutunup manipüle olduğu için kocasına kızamasın, paragöz mü sistem mağduru mu anlayamadığımız doktora kızamasın, e tek yükü neden kadın çeksin ki ya?
Sabır dilerim konu sahibi, umarım sonraki gebeliğiniz/gebelikleriniz çok keyifli güzel ve sağlıklı geçer.
Fetal dna tarama, amniyosentez tanı testidir. 10 haftadan büyük gebelik olduğu için sağlık kurulu kararı verir ama %1 riski de doktor ya da heyet almak istememiş olabilir. Yükümlülük büyük olduğu için bu konuda doktora kızamıyorum. Bazen kızacak kimse olmuyor. Zaten durum çok ciddi olduğu için devlette de ücretsiz yaptırabilirlerdi.
 
Başınız sağolsun. Ancak amniyosentez olmadan gebelik sonlandırılamazdı. Çünkü 10. haftadan sonra isteğe bağlı kürtaj süresi geçmiş oluyor. Yasal olarak amniyosentez zorunluydu, doktorun para almasıyla ilgisi yok.
Zorunlu muydu bilmiyorum ama bize fetal tanısı ve ultrason bulgularıyla sonlandırma raporu veren üç ayrı hekim oldu. Yukarı da arkadaşımız yazmış trizomi 22 yaşamla bağdaşmıyor yani bu gebelik doğuma varmadan sonlanacaktı bunu da hekim olarak elinde ki fetal sonucu ve bulgularla diğerleri nasıl biliyorsa o da öyle biliyordu.
 
Şu durumda da mı öyle ki acaba ya? Hani ekstrem bir durum farklı bir işleyişi olması gerekir ve doğru ise korkunç bir detay bu.
Bir umuda tutunup manipüle olduğu için kocasına kızamasın, paragöz mü sistem mağduru mu anlayamadığımız doktora kızamasın, e tek yükü neden kadın çeksin ki ya?
Sabır dilerim konu sahibi, umarım sonraki gebeliğiniz/gebelikleriniz çok keyifli güzel ve sağlıklı geçer.
Teiekkür ederim kalpten
 
Mesajınızı okudum. Öncelikle başınız sağolsun. Trizomi 22 yaşamla bağdaşmıyor. Organlar oluşmuyor. Bunu bilmeyecek bir doktor yok ama belli ki sizden para koparmak istemiş. Fetal dna zaten uygun bir test değil üstüne aminyosentez de yapmış. Bunun bilincinde bi anne olmanız çok iyi. Eşinize kızgınlığınız da çok haklı. Bunu size kızı 1 yıl yoğun bakımlarda yaşamış özel bir çocuk annesi olarak söylüyorum. Keşke diriltmeselerdi kızımı dediğim çok gün oldu. Ya da ona hamileyken düşük tehlikesi yaşamıştım o zaman düşseydi dediğim çok zaman oldu. Çünkü acı çektiğini bilerek çaresiz kalmak çok zor. (Arya Evanın Hikayesi olarak paylaşmıştım) diyeceğim o ki eteklerinizi dolduran sağlıklı yavrularınız olsun. Kırgınlıklarınızı da yüzlerine söyleyin içinize atmayın.
En azından beni anladığınız için teşekkür ederim, kızınızın adına çok üzüldüm gerçek yüzüme bir kez daha çarptı..
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X