Bebek için kayınailenin ve kendi ailemin aldıkları

Kkedi

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
30 Ağustos 2019
2.334
2.945
27
Selamlar. Direkt konuya geçeyim. İlk hamileliğim ve bu işler nasıl olur pek bilmiyorum fakat ben ne kendi ailemden ne eşimin ailesinden maddi beklentisi hiç olmayan bir insanım. Babam durumu iyi bir adam ve beni okuturken kesenin ağzını çok açtı mesleğe başladığımda da araba aldı. Ben aileme verici olmadım, ailem hep maddi anlamda bana verdi. Böyle olunca da ben artık hiçbir şey isteyemiyorum babamdan. Hiç yüzüm yok istemeye.

Eşimin ailesiyse tam tersi. Çocukken durumları iyiymiş ama sonra iflas olayları olmuş ve ben özel yurtlarda çift maaşla rahat rahat üniversite okurken eşim aile evinde devletin verdiği bursla okumuş. Yetmemiş bursunu biriktirmiş annesine bulaşık makinesi almış. Yetmemiş mesleğe başladığında da tabii ki yardım etmiş ailesine. Ve eşim benim aksime ailesinden bir şeyler isteme konusunda çok daha açık. Belki ben aileme hiç verici olamadım o hep vermiş o yüzden rahat rahat isteyebiliyordur bilmiyorum.

Şimdi konu şu ki hamileyim diye babamın eşi "babanla konuştum beşiğini biz alacağız" dedi. Ben de tamam dedim. Bir park yatak aldık 4k küsür babam ödedi. Eşimin ailesinin ne alacağı ise belirsizdi ve eşimin hep bi beklentisi vardı. Ben de adamların maddi durumları iyi değil gerekirse almasınlar illa alacaklarsa uygun bir şeyler alırlar mesela 2.5klık bi mama sandalyesi aldık onu alabilirler falan diye düşünürken kayınvalidem kayınbabamı bebek arabasını biz alalım diye ikna etmiş. Onun fiyatı 17k. Ben de ama o çok para, isterseniz taksidine yardımcı olun desem de kayınvalidem "hayır dedesi alacak torunu sonuçta" falan dedi.
Yani şu anda durumu iyi olmayan kayınailem 17klık bir hediye almaya niyetlenirken zengin olan babam 4 küsürlük bir şey almış oldu. Babam bu durumu duyarsa muhtemelen kendisi yine bir şeyler vermek ister diye düşünüyorum ama ben pek "bak kayınailem bunu alıyor sen altta kalma" diyebilecek bir insan asla değilim asla bir şey isteyemem.

Yakında memlekete gidiyoruz. Laf açılınca "kayınbabam bebek arabasını alacakmış" şeklinde bir bilgi versem mi yoksa hiç bu konuyu söylemesem mi?
Diğer bir sorumsa eşimle de konuşup bebek arabasını almalarını engellemeye çalışayım mı? Çünkü gerçekten içim rahat etmiyor taşınacaklar paraya ihtiyaçları var ona rağmen bu parayı vermeye çalışıyorlar. Ne yapayım hiç karışmayayım mı bilemedim

Bu forumda en normal şeylerin bile bazıları tarafından linçlendiğini gördüğüm için benim konuma da bu tarz şeylerin gelmesi sürpriz olmadı ama bazıları gerçekten sırf can sıkmak için yorum yapıyor.
Eleştiriye açığım kabul de ediyorum ama bunun bir dozu var. Böyle kafaya takmanın gereği yok diyebilirsiniz, şöyle yaparsan hoş olmaz şık durmaz diyebilirsiniz ben de önerilere göre hareket ederim. Ama gelip burda kendi kendinize yargılamalarda bulunuyorsunuz. Elinize ne geçiyor bu tavırla ben bilmiyorum. Kalp kırmaktan hiç korkmuyor gibisiniz.
 
Son düzenleme:
Selamlar. Direkt konuya geçeyim. İlk hamileliğim ve bu işler nasıl olur pek bilmiyorum fakat ben ne kendi ailemden ne eşimin ailesinden maddi beklentisi hiç olmayan bir insanım. Babam zengin bir adam ve beni krallar gibi okutup yaşattı en son mesleğe başladığımda da araba alıp jübilesini yaptı. Ben aileme verici olmadım, ailem hep maddi anlamda bana verdi. Böyle olunca da ben artık hiçbir şey isteyemiyorum babamdan. Hiç yüzüm yok istemeye.

Eşimin ailesiyse tam tersi. Çocukken durumları iyiymiş ama sonra iflas olayları olmuş ve ben özel yurtlarda çift maaşla rahat rahat üniversite okurken eşim aile evinde devletin verdiği bursla okumuş. Yetmemiş bursunu biriktirmiş annesine bulaşık makinesi almış. Yetmemiş mesleğe başladığında da tabii ki yardım etmiş ailesine. Ve eşim benim aksime ailesinden bir şeyler isteme konusunda çok daha açık. Belki ben aileme hiç verici olamadım o hep vermiş o yüzden rahat rahat isteyebiliyordur bilmiyorum.

Şimdi konu şu ki hamileyim diye babamın eşi "babanla konuştum beşiğini biz alacağız" dedi. Ben de tamam dedim. Bir park yatak aldık 4k küsür babam ödedi. Eşimin ailesinin ne alacağı ise belirsizdi ve eşimin hep bi beklentisi vardı. Ben de adamların maddi durumları iyi değil gerekirse almasınlar illa alacaklarsa uygun bir şeyler alırlar mesela 2.5klık bi mama sandalyesi aldık onu alabilirler falan diye düşünürken kayınvalidem kayınbabamı bebek arabasını biz alalım diye ikna etmiş. Onun fiyatı 17k. Ben de ama o çok para, isterseniz taksidine yardımcı olun desem de kayınvalidem "hayır dedesi alacak torunu sonuçta" falan dedi.
Yani şu anda durumu iyi olmayan kayınailem 17klık bir hediye almaya niyetlenirken zengin olan babam 4 küsürlük bir şey almış oldu. Babam bu durumu duyarsa muhtemelen kendisi yine bir şeyler vermek ister diye düşünüyorum ama ben pek "bak kayınailem bunu alıyor sen altta kalma" diyebilecek bir insan asla değilim asla bir şey isteyemem.

Yakında memlekete gidiyoruz. Laf açılınca "kayınbabam bebek arabasını alacakmış" şeklinde bir bilgi versem mi yoksa hiç bu konuyu söylemesem mi?
Diğer bir sorumsa eşimle de konuşup bebek arabasını almalarını engellemeye çalışayım mı? Çünkü gerçekten içim rahat etmiyor taşınacaklar paraya ihtiyaçları var ona rağmen bu parayı vermeye çalışıyorlar. Ne yapayım hiç karışmayayım mı bilemedim

Bunu dillendirmekle ne geçecek elinize?
Babanız daha pahalı birşeymi alacak?
Bence kimsenin hediyesine karışmayın ve birbirlerinin yanında dile getirmeyin.
Herkes kendi durumunu sizden iyi bilir ve ona göre hareket eder. Büyütmeye gerek yok.
 
eşiniz fedakar verici olmuş şimdi de ailesinde istiyor
bilmem ki ben olsam bu kadar yük olmak istemem aileme durumları yokken hem de siz haklısınız

eşinize buna gerek olmadığını kendiniz alabileceğinizi söyleyin

birde 17 k nedir yaa o kadar oldu mu bebek arabaları?
 
Esiniz beklentisini ziyadesiyle hissettirdiği için ailesi de imkanlarını zorlamayi göze almış muhtemelen.
İmkanları olsa neyse de yoksa neyin beklentisinde tam olarak anlamadım açıkçası.
Artık almayın diye ısrar etmeyin, daha az masraflı bir şeyinde lafı olur yine, insanların kafası rahat eder en azından bu şekilde.
Babanıza da bir seyi duyurmamıza gerek yok, ben hiç hoşlanmam böyle şeylerden, maddi durumu iyiyse farklı şeyler yapar belki kendisi sonrasında, yapmasa da olur tabi orası ayrı.
 
Bunu dillendirmekle ne geçecek elinize?
Babanız daha pahalı birşeymi alacak?
Bence kimsenin hediyesine karışmayın ve birbirlerinin yanında dile getirmeyin.
Herkes kendi durumunu sizden iyi bilir ve ona göre hareket eder. Büyütmeye gerek yok.
Babam belki durumu bilse bana "kkedi neden söylemedin" diyebilecek bir adam. Altta kalmayı isteyecek birisi değil ve ben onun açısından sordum bunu. Yani kendisinin durumu iyiyken daha kötü durumda olan kayınailemin çok daha fazla para verdiklerini bilse kendini kötü hissedebilir hem bana hem damadına karşı. Bana kalsa her iki aile de bir şey almasın sorun yok zaten
 
Fiyatını size söylediler mi ki ?
Besinin daha pahalı olanı da var arabanın daha ucuzu da.
Fiyatlar dediğiniz gibiyse de demek ki alacak güçleri var .
Bence dert etmek yerine şükredin.
 
Babam belki durumu bilse bana "kkedi neden söylemedin" diyebilecek bir adam. Altta kalmayı isteyecek birisi değil ve ben onun açısından sordum bunu. Yani kendisinin durumu iyiyken daha kötü durumda olan kayınailemin çok daha fazla para verdiklerini bilse kendini kötü hissedebilir hem bana hem damadına karşı. Bana kalsa her iki aile de bir şey almasın sorun yok zaten

Baban kendi durumuna göre birşey almak istese zaten alabilir. Bunun için illa eşinin ailesinin daha pahalı birşey aldığını duymasına gerek yok. Yarış değil sonuçta.
 
Esiniz beklentisini ziyadesiyle hissettirdiği için ailesi de imkanlarını zorlamayi göze almış muhtemelen.
İmkanları olsa neyse de yoksa neyin beklentisinde tam olarak anlamadım açıkçası.
Artık almayın diye ısrar etmeyin, daha az masraflı bir şeyinde lafı olur yine, insanların kafası rahat eder en azından bu şekilde.
Babanıza da bir seyi duyurmamıza gerek yok, ben hiç hoşlanmam böyle şeylerden, maddi durumu iyiyse farklı şeyler yapar belki kendisi sonrasında, yapmasa da olur tabi orası ayrı.
Eşim ilk bu bebek arabası konusunu duyduğunda o da pahalı diye düşündü ve taksidine girerler dedik. Bence tamamını almalarını o da beklemiyordu. Hatta o da söyledi pahalı olduğunu ama yok biz alalım diyorlar. Beklentisinin de üstünde bir hediye oldu bu kısacası.. ama tabii canına minnet, yapsınlar torunlarına diye düşünüyor.

Babama duyurma konusunda da kendisi acaba bilmek ister miydi diye tereddütteyim. Bu tarz şeylere babam önem verebilecek birisi. O yüzden tereddütteyim
 
Fiyatını size söylediler mi ki ?
Besinin daha pahalı olanı da var arabanın daha ucuzu da.
Fiyatlar dediğiniz gibiyse de demek ki alacak güçleri var .
Bence dert etmek yerine şükredin.
Beşik konusunda biz almadan önce babamlar beşiği biz alalım dediler. Biz de zaten uygun fiyatlı bir park yatak düşünüyorduk öyle denk geldi.
Bebek arabasını daha önceden almıştık. Kayınailem fiyatını biliyor
 
Baban kendi durumuna göre birşey almak istese zaten alabilir. Bunun için illa eşinin ailesinin daha pahalı birşey aldığını duymasına gerek yok. Yarış değil sonuçta.
Zaten beşiği uygun fiyata bebek arabasını daha pahalıya aldık tam tersi de olabilirdi babam fiyatları duyup ben şunu alayım demedi beşik benden dedi biz de onu uyguna almış olduk bu şekilde denk geldi
 
eşiniz fedakar verici olmuş şimdi de ailesinde istiyor
bilmem ki ben olsam bu kadar yük olmak istemem aileme durumları yokken hem de siz haklısınız

eşinize buna gerek olmadığını kendiniz alabileceğinizi söyleyin

birde 17 k nedir yaa o kadar oldu mu bebek arabaları?
Ben zaten hep bir şey almasalar da olur diyorum ama olmaz öyle şey diye düşünüyor ben bu tarz şeylere pek değer vermiyorum açıkçası ama eş ailesi belli ki epey değer veriyor.

Bebek arabası konusunda çok seçici olduk çok fazla kriterimiz vardı bu yüzden bu fiyata çıktık yoksa çok daha uygunları var tabii ki
 
Ben anlamadım şimdi; bebek sahibi olunca aileler mi alacak eşyalarını? Neden?
Yani ben bu kısma takıldım. Hediye alinir da mobilya falan ben alırım yani. neden ben doğurduğum çocuk için anne babamdan falan bir beklenti içinde olayım?
Siz çalışmıyor musunuz? Maddi sıkıntınız varsa lafımı geri alıyorum. Ama çok saçma ciddi anlamda böyle bir gelenek varsa.
 
Zaten beşiği uygun fiyata bebek arabasını daha pahalıya aldık tam tersi de olabilirdi babam fiyatları duyup ben şunu alayım demedi beşik benden dedi biz de onu uyguna almış olduk bu şekilde denk geldi

Çok tuhafıma gitti böyle para hediye hesabı yapılması. Benim durumum atıyorum 10.000 tl hediyeye yetiyorsa veya gönlümden o kopuyorsa ona göre hediye alırım çocuğuma. O 4000 tl birşey istediyse üzerini altınla yada birşeyle tamamlarım çünkü içimden o miktar gelmiş. Başta 4000 tl alıp eş ailesi daha pahalı alınca ona bozulmak nedir🤦🏻‍♀️
 
Ben anlamadım şimdi; bebek sahibi olunca aileler mi alacak eşyalarını? Neden?
Yani ben bu kısma takıldım. Hediye alinir da mobilya falan ben alırım yani. neden ben doğurduğum çocuk için anne babamdan falan bir beklenti içinde olayım?
Siz çalışmıyor musunuz? Maddi sıkıntınız varsa lafımı geri alıyorum. Ama çok saçma ciddi anlamda böyle bir gelenek varsa.
Farkındaysanız yazımın başında iki aileden de beklentim olmadığını yazmışım. Kendileri almak istiyorlar. Evet böyle bir gelenek var. Hamile olduğum öğrenilince görümcem eşime direkt her şeyi siz almayın biz de alalım diye lafa girişti. Ben de ufak tefek şeyler olabilir ama demirbaşları kendimiz alırız dedim. Fakat demirbaş almaya niyetleniyorlar. Benim böyle bir beklentim yok.
 
Çok tuhafıma gitti böyle para hediye hesabı yapılması. Benim durumum atıyorum 10.000 tl hediyeye yetiyorsa veya gönlümden o kopuyorsa ona göre hediye alırım çocuğuma. O 4000 tl birşey istediyse üzerini altınla yada birşeyle tamamlarım çünkü içimden o miktar gelmiş. Başta 4000 tl alıp eş ailesi daha pahalı alınca ona bozulmak nedir
Zaten bebek doğunca babam altın takar altın işi kafasında vardır. Fakat bu durumda kendini kötü hisseder mi onu bilemiyorum açıkçası.
 
Babana çıtlat doğumda altını fazla taksın.
Ben de istemem durumum iyiyken kızımın kayın ailesinden az şey yapmış olmayı.
Babam da tam olarak böyle düşünebilir kendini kötü hissedebilir diye düşünüyorum işte ben de.. eşiyle sohbet ederken alınan eşyalardan konu açıldığında eş ailesi de bebek arabasını alacakmış diye sadece bilgi verebilirim diye düşünüyorum. Bakın onlar bunu aldı siz altta kaldınız tavrında değil, tamamen bilgi verme amaçlı
 
ara babanı 17-4=13 bin tllik hediye daha alman lazım babacığım de, olsun bitsin. zaten kendiniz seçiyorsunuz, ürünün likini de göderirsin daha kolay olur
böyle isteyebilecek birisi değilim 😔 isteme huyum yok kendileri beşiği biz alalım demeseler ee ne alacaksınız falan da demezdim şahsen. Ben sadece laf gelirse bilgi veririm gerisine karışmam diye düşnüüyorum
 
X