• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Ben yanlış mı düşünüyorum, ne yapmalıyım?

Pasifhesapppp

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
Kayıtlı Üye
Katılım
21 Eylül 2025
Mesajlar
596
Emoji Skoru
369
Puanlar
18
Yaş
30
Her şeyi buraya yazmayayım diyorum ama konuşacak başka kimsem yok ya da kimsenin beni anlayabileceğini düşünmüyorum. 13 gün önce 23 haftalık bebeğimi kaybettim. Normal doğum ile ölü doğum yaptım ve bu bebek için yaklaşık 4 senedir çabalıyorduk 3. Tüp bebekti.
Haliyle çok kötüyüm ağlama krizlerim ve uyuyamama halim devam ediyor. Eşimin kuzeninin çocuğu ameliyat oldu. Küçük bir şeydi ama sonıuçta çocuk üzüldük. Ben bu süreçte 2 defa hastaneye gittim ziyaret ettim. Allah razı olsun onlarda benim hastane sürecinde beni hiç yalnız bırakmadılar destek oldular. Neyse eltimler başka bir şehirde yaşıyor. Bugün ameliyat durumu olunca yaşadığımız yere ziyarete geliyor hep birlikte kv, biz ve eltimler ziyarete gidelim dediler. Eltimi seviyorum bu süreçte hem kendisi hem eşi bize çok destek oldular. Ve nasipse 2. Bebeği olacak aramızda 2 ay vardı. Bu gideceğimiz yerim 2 tane çocuğu var bir de yeğenimiz var gideceğimiz yerde 3 çocuk olacak. Kv konuştuk akşam oraya gidecekmişiz ben gelip gelmeme konusunda emin değilim dedim. Biliyorum yanlış ama orada normal normal oturmak gülmek bile bana yanlış geliyor kendim için. Şuan sadece eşimle yalnız kalmak istiyorum eşim bebeğimizi kaybettiğimizden beri akşamları eve gelmiyor dün gecede hiç gelmedi. Çalışıyor. Hastane süreciyle işleri birikti. Niyetim kv mi yermek ya da suçlamak değil o da çok üzüldü o da torununu kaybetti. Ama sanırsam herkesin toparlanma hızı farklı. Neyse ben gelip gelmeme konusunda kararsızım deyince ne kadar görüşmeyeceksin eşimin kardeşinin x olsun xlerle dedi ama ben böyle bir şey ima etmedim. Kafamda düşündüğüm şu daha çok yeni 13. Gün orada 3 çocuk var koşup oynayacaklar doğal olarak ben böyle kalabalık çocuklu ortama şuan girmeye hazır mıyım Diye düşündüm. Tek kuzenleri ile veya tek kardeşigille görüşsek sorun değil. Bir de mesela ben 1 saat oturup dönmek isterim ama kalabalık gidildiği için ve haliyle çocuklar oynadığı için onlar oturmak isteyecek ve ben istediğim zaman evime gelemeyeceğim. Sonra bana eşimin kuzeninin annesi yıllar önce 3 yaşında çocuğunu kaybetmiş bak onunda böyle oldu hayat devam ediyor gibisinden diyor tamam anne ama daha benimki çok yeni dedim sen bilirsin bir şey diyemem dedi. Vallahi kimseyi kıskanmıyorum kimsenin çocuğunda veya mutluluğunda gözüm yok. Sadece çok yeni tabii ki kalabalık görüşeceğimiz günler olacak görüşeceğiz onlar bizim ailemiz. Zamana ihtiyacım var. Sonra benim 40 yılda bir görüştüğüm kuzenlerimi örnek vardı onlarla görüşmeyecek misin bir araya gelmeyecek misin diye. En çokta eşime kırıldım ama o da üzgün olduğu için bir şey demedim sabah bir saatlik eve geldi akşam oraya gideceğiz dedi. Ben bilmiyorum gitsek mi gitmesek mi dedim. Bugün yetiştirmesi gereken işlerinin son günü bitiyor yoğunluğu. Sen gitmesende ben gideceğim dedi bana. Çok üzüldüm zaten bu olay olduğundan beri yalnızım eşim yok belki kötü niyetli değil ama kalbime dokundu beni yalnız bırakmayı düşünmesi. Oysa benim tek istediğim onunla yalnız kalıp birbirimizi iyileştirmek. Benim size sorum şu sağlıklı düşünemiyorum, çok mu hassasım? Aileme etrafımdakilere kendimi nasıl ifade edebilirim? Ya da gitmeli miyim ne kadar çocuklu ortamlardan mı kaçacağım
 
canım senin sürecin gerçekten uzaktan beni bile derinden sarstı hala daha aklımda ve dualarımdasın.
hislerin hiç yanlış değil çok ama çok haklsıın ve kendine vakit ayırıp yalnız kalmak istemen bile çok normal daha acın çok taze.
ortamda çocuk görmemek istemen bile çok doğal bu asla utanılacak veya yargılanacak bir durum değil.
senin yaralarını iyileştirmek için süreye ihtiyacın var ve bunun için kimseye karşı kendini mahcup veya kötü hissetme. eşin ayıp olmasın diye gidiyor belli ki ya da kafası dağılsın diye olabilir. herkesin acıyla başa çıkma şekli çok başkadır. sen çok güçlüsün senin yerinde ben olsam bu kadar sağlam durabilir miydim bilmiyorum. her şey geçecek vakti var ve kimseye özür borcun veya ayıp olur durumun yok. kendin kalbinde nasıl geçiyor ise öyle davran evde mi kalmak istiyorsun kal, ağlamak mı istiyorsun ağla. çocuklu ortama girmek istemiyor musun girme.
her şeyin vakti var, hemen normaline dönememen çok normal.
her şey geçecek emin ol, çok sağlıklı güzel evlatların olacak. sınavını verdin, artık mükafatların olacak Allahın izni ile.
 
Her şeyi buraya yazmayayım diyorum ama konuşacak başka kimsem yok ya da kimsenin beni anlayabileceğini düşünmüyorum. 13 gün önce 23 haftalık bebeğimi kaybettim. Normal doğum ile ölü doğum yaptım ve bu bebek için yaklaşık 4 senedir çabalıyorduk 3. Tüp bebekti.
Haliyle çok kötüyüm ağlama krizlerim ve uyuyamama halim devam ediyor. Eşimin kuzeninin çocuğu ameliyat oldu. Küçük bir şeydi ama sonıuçta çocuk üzüldük. Ben bu süreçte 2 defa hastaneye gittim ziyaret ettim. Allah razı olsun onlarda benim hastane sürecinde beni hiç yalnız bırakmadılar destek oldular. Neyse eltimler başka bir şehirde yaşıyor. Bugün ameliyat durumu olunca yaşadığımız yere ziyarete geliyor hep birlikte kv, biz ve eltimler ziyarete gidelim dediler. Eltimi seviyorum bu süreçte hem kendisi hem eşi bize çok destek oldular. Ve nasipse 2. Bebeği olacak aramızda 2 ay vardı. Bu gideceğimiz yerim 2 tane çocuğu var bir de yeğenimiz var gideceğimiz yerde 3 çocuk olacak. Kv konuştuk akşam oraya gidecekmişiz ben gelip gelmeme konusunda emin değilim dedim. Biliyorum yanlış ama orada normal normal oturmak gülmek bile bana yanlış geliyor kendim için. Şuan sadece eşimle yalnız kalmak istiyorum eşim bebeğimizi kaybettiğimizden beri akşamları eve gelmiyor dün gecede hiç gelmedi. Çalışıyor. Hastane süreciyle işleri birikti. Niyetim kv mi yermek ya da suçlamak değil o da çok üzüldü o da torununu kaybetti. Ama sanırsam herkesin toparlanma hızı farklı. Neyse ben gelip gelmeme konusunda kararsızım deyince ne kadar görüşmeyeceksin eşimin kardeşinin x olsun xlerle dedi ama ben böyle bir şey ima etmedim. Kafamda düşündüğüm şu daha çok yeni 13. Gün orada 3 çocuk var koşup oynayacaklar doğal olarak ben böyle kalabalık çocuklu ortama şuan girmeye hazır mıyım Diye düşündüm. Tek kuzenleri ile veya tek kardeşigille görüşsek sorun değil. Bir de mesela ben 1 saat oturup dönmek isterim ama kalabalık gidildiği için ve haliyle çocuklar oynadığı için onlar oturmak isteyecek ve ben istediğim zaman evime gelemeyeceğim. Sonra bana eşimin kuzeninin annesi yıllar önce 3 yaşında çocuğunu kaybetmiş bak onunda böyle oldu hayat devam ediyor gibisinden diyor tamam anne ama daha benimki çok yeni dedim sen bilirsin bir şey diyemem dedi. Vallahi kimseyi kıskanmıyorum kimsenin çocuğunda veya mutluluğunda gözüm yok. Sadece çok yeni tabii ki kalabalık görüşeceğimiz günler olacak görüşeceğiz onlar bizim ailemiz. Zamana ihtiyacım var. Sonra benim 40 yılda bir görüştüğüm kuzenlerimi örnek vardı onlarla görüşmeyecek misin bir araya gelmeyecek misin diye. En çokta eşime kırıldım ama o da üzgün olduğu için bir şey demedim sabah bir saatlik eve geldi akşam oraya gideceğiz dedi. Ben bilmiyorum gitsek mi gitmesek mi dedim. Bugün yetiştirmesi gereken işlerinin son günü bitiyor yoğunluğu. Sen gitmesende ben gideceğim dedi bana. Çok üzüldüm zaten bu olay olduğundan beri yalnızım eşim yok belki kötü niyetli değil ama kalbime dokundu beni yalnız bırakmayı düşünmesi. Oysa benim tek istediğim onunla yalnız kalıp birbirimizi iyileştirmek. Benim size sorum şu sağlıklı düşünemiyorum, çok mu hassasım? Aileme etrafımdakilere kendimi nasıl ifade edebilirim? Ya da gitmeli miyim ne kadar çocuklu ortamlardan mı kaçacağım
evet gercekten cok zorlu bir süreç gecirmissin canım ama toparlanmak için kendine şans ver senın derdın ordakı cocuklar degılkı yasadıgın duygular sen bu duyguları baskaları olsada yasayacaksn bakaları olmaada hassas dönemındesın ama bazen toplumda olmak daha ıyı olur yaralarımıza daha ıyı gelır kafamız dagılır dusunmeyız mecburen hayat devam edıyor orda kalamayız rabbım en kısa zamanda en guzel evlatları asip eylesın ınsallah sımdı eşini ara aksam bırlıkte gıdelım toparlanmak ıcın bır fırsat de guzelce hazırlan ve git hayatta her sınav bızım ıcın surec senın elınde üzülebılırsın ama eşinle toparlan o ayrı sen ayrı olmaz sartlar ne olursa olsun beraber ol erkek dusunemez bunu burda işler biraz biz kadınlara düşüyor malesefkı kısacası aksam sende gıt evde oturup dusunecegnle esınle mutlu huzurlu gıt gel ınsallah en kısa zamanda hersey gönlünce olur
 
Başınız sağ olsun çok geçmiş olsun
Senin daha yaraların iğleşmedi
Önceliğin kendin olmalı
Eşiniz sizin gibi hissetmeyebilir
Bu hoş olmasada anlaşılır birşey
Ve kimse sizi yargılamaz yadırgamaz
Bu yüzden yargılayan yargılasın, yadırgayan yadırgasın
13 günde böyle bir acı yaşayan kimse iyi olamaz
Yüklenmeyin kendinize
 
Her şeyi buraya yazmayayım diyorum ama konuşacak başka kimsem yok ya da kimsenin beni anlayabileceğini düşünmüyorum. 13 gün önce 23 haftalık bebeğimi kaybettim. Normal doğum ile ölü doğum yaptım ve bu bebek için yaklaşık 4 senedir çabalıyorduk 3. Tüp bebekti.
Haliyle çok kötüyüm ağlama krizlerim ve uyuyamama halim devam ediyor. Eşimin kuzeninin çocuğu ameliyat oldu. Küçük bir şeydi ama sonıuçta çocuk üzüldük. Ben bu süreçte 2 defa hastaneye gittim ziyaret ettim. Allah razı olsun onlarda benim hastane sürecinde beni hiç yalnız bırakmadılar destek oldular. Neyse eltimler başka bir şehirde yaşıyor. Bugün ameliyat durumu olunca yaşadığımız yere ziyarete geliyor hep birlikte kv, biz ve eltimler ziyarete gidelim dediler. Eltimi seviyorum bu süreçte hem kendisi hem eşi bize çok destek oldular. Ve nasipse 2. Bebeği olacak aramızda 2 ay vardı. Bu gideceğimiz yerim 2 tane çocuğu var bir de yeğenimiz var gideceğimiz yerde 3 çocuk olacak. Kv konuştuk akşam oraya gidecekmişiz ben gelip gelmeme konusunda emin değilim dedim. Biliyorum yanlış ama orada normal normal oturmak gülmek bile bana yanlış geliyor kendim için. Şuan sadece eşimle yalnız kalmak istiyorum eşim bebeğimizi kaybettiğimizden beri akşamları eve gelmiyor dün gecede hiç gelmedi. Çalışıyor. Hastane süreciyle işleri birikti. Niyetim kv mi yermek ya da suçlamak değil o da çok üzüldü o da torununu kaybetti. Ama sanırsam herkesin toparlanma hızı farklı. Neyse ben gelip gelmeme konusunda kararsızım deyince ne kadar görüşmeyeceksin eşimin kardeşinin x olsun xlerle dedi ama ben böyle bir şey ima etmedim. Kafamda düşündüğüm şu daha çok yeni 13. Gün orada 3 çocuk var koşup oynayacaklar doğal olarak ben böyle kalabalık çocuklu ortama şuan girmeye hazır mıyım Diye düşündüm. Tek kuzenleri ile veya tek kardeşigille görüşsek sorun değil. Bir de mesela ben 1 saat oturup dönmek isterim ama kalabalık gidildiği için ve haliyle çocuklar oynadığı için onlar oturmak isteyecek ve ben istediğim zaman evime gelemeyeceğim. Sonra bana eşimin kuzeninin annesi yıllar önce 3 yaşında çocuğunu kaybetmiş bak onunda böyle oldu hayat devam ediyor gibisinden diyor tamam anne ama daha benimki çok yeni dedim sen bilirsin bir şey diyemem dedi. Vallahi kimseyi kıskanmıyorum kimsenin çocuğunda veya mutluluğunda gözüm yok. Sadece çok yeni tabii ki kalabalık görüşeceğimiz günler olacak görüşeceğiz onlar bizim ailemiz. Zamana ihtiyacım var. Sonra benim 40 yılda bir görüştüğüm kuzenlerimi örnek vardı onlarla görüşmeyecek misin bir araya gelmeyecek misin diye. En çokta eşime kırıldım ama o da üzgün olduğu için bir şey demedim sabah bir saatlik eve geldi akşam oraya gideceğiz dedi. Ben bilmiyorum gitsek mi gitmesek mi dedim. Bugün yetiştirmesi gereken işlerinin son günü bitiyor yoğunluğu. Sen gitmesende ben gideceğim dedi bana. Çok üzüldüm zaten bu olay olduğundan beri yalnızım eşim yok belki kötü niyetli değil ama kalbime dokundu beni yalnız bırakmayı düşünmesi. Ailem yanımda oldu Allah razı olsun beni evlerine götürdüler ama insan eşini yanında istiyor. Oysa benim tek istediğim onunla yalnız kalıp birbirimizi iyileştirmek. Benim size sorum şu sağlıklı düşünemiyorum, çok mu hassasım? Aileme etrafımdakilere kendimi nasıl ifade edebilirim? Ya da gitmeli miyim ne kadar çocuklu ortamlardan mı kaçacağım
Ben anlamadım ya içinden gelmiyorsa bi yere gitmek, sebep ne olursa olsun, bu kadar açıklama yapmak zorunda mısın? Esir hayatı mı yaşıyorsun işim var diyip sıyrılın gitsin.

Mesafe koyamama sorununuz var gibi geldi.
 
canım senin sürecin gerçekten uzaktan beni bile derinden sarstı hala daha aklımda ve dualarımdasın.
hislerin hiç yanlış değil çok ama çok haklsıın ve kendine vakit ayırıp yalnız kalmak istemen bile çok normal daha acın çok taze.
ortamda çocuk görmemek istemen bile çok doğal bu asla utanılacak veya yargılanacak bir durum değil.
senin yaralarını iyileştirmek için süreye ihtiyacın var ve bunun için kimseye karşı kendini mahcup veya kötü hissetme. eşin ayıp olmasın diye gidiyor belli ki ya da kafası dağılsın diye olabilir. herkesin acıyla başa çıkma şekli çok başkadır. sen çok güçlüsün senin yerinde ben olsam bu kadar sağlam durabilir miydim bilmiyorum. her şey geçecek vakti var ve kimseye özür borcun veya ayıp olur durumun yok. kendin kalbinde nasıl geçiyor ise öyle davran evde mi kalmak istiyorsun kal, ağlamak mı istiyorsun ağla. çocuklu ortama girmek istemiyor musun girme.
her şeyin vakti var, hemen normaline dönememen çok normal.
her şey geçecek emin ol, çok sağlıklı güzel evlatların olacak. sınavını verdin, artık mükafatların olacak Allahın izni ile.
Teşekkür ederim İnşAllah güzellikler olur bundan sonrası için hayatımızda 🤲🏻
 
evet gercekten cok zorlu bir süreç gecirmissin canım ama toparlanmak için kendine şans ver senın derdın ordakı cocuklar degılkı yasadıgın duygular sen bu duyguları baskaları olsada yasayacaksn bakaları olmaada hassas dönemındesın ama bazen toplumda olmak daha ıyı olur yaralarımıza daha ıyı gelır kafamız dagılır dusunmeyız mecburen hayat devam edıyor orda kalamayız rabbım en kısa zamanda en guzel evlatları asip eylesın ınsallah sımdı eşini ara aksam bırlıkte gıdelım toparlanmak ıcın bır fırsat de guzelce hazırlan ve git hayatta her sınav bızım ıcın surec senın elınde üzülebılırsın ama eşinle toparlan o ayrı sen ayrı olmaz sartlar ne olursa olsun beraber ol erkek dusunemez bunu burda işler biraz biz kadınlara düşüyor malesefkı kısacası aksam sende gıt evde oturup dusunecegnle esınle mutlu huzurlu gıt gel ınsallah en kısa zamanda hersey gönlünce olur
İnşaAllah
 
Başınız sağ olsun çok geçmiş olsun
Senin daha yaraların iğleşmedi
Önceliğin kendin olmalı
Eşiniz sizin gibi hissetmeyebilir
Bu hoş olmasada anlaşılır birşey
Ve kimse sizi yargılamaz yadırgamaz
Bu yüzden yargılayan yargılasın, yadırgayan yadırgasın
13 günde böyle bir acı yaşayan kimse iyi olamaz
Yüklenmeyin kendinize
teşekkür ederim
 
Şimdi gitmek istememek hep böyle olacak demek değil, seni anlamayan insanlara dert anlatma, erken haftalarda iki düşük yaşadım da kaç hafta kendime gelemedim, acıyı çeken bilir, biraz zaman geçsin duzeleceksin tabii ki ama bunu zorla hemen şimdi yapmanı kimse beklemesin. Ruhuna iyi gelmeyen insanlarla da uğraşma...
 
Başınız sağolsun..Gitmeyedebilirsiniz acınız taze birşey diyemem.İnsallah bebek sahibi olursunuz .Veren Allah alan Allah bu konuda ne yaparsak yapalım yada söyleyelim gücümüz yok .Yaşadığınız şey hiç kolay birşey değil çok zor bir durum bu sabır diliyorum size .Şimdi şefkate anlasilmaya ve ince davranilmaya çok ihtiyacınız var .Allah yardımcınız olsun çok üzüldüm.İnsallah iyi olursunuz gerçekten .
 
Herkesin acıyı yaşama şekli farklıdır. Kimisine ne kalabalık ortamda olmak iyi gelir. Kimisine yalnız kalmak iyi gelir. Konuda bana saçma gelen tek şey eşinizin sizi bırakıp gitmesi. Yalnız kalmak istiyorsanız yalnız kalın, başınız sağ olsun.
 
seni anlıyorum ben de çok kötü şeyler yaşadım başkasının en küçük sevinci bile benim içimde fırtınalar koparıyordu. birkaç ay her gün sürekli ağlıyordum. bazı süreçleri yaşamak gerek. sen böylesin kimse sana şöyle yap bunu yapma dese de kalbe söz geçmez.

sen acını kederini yaşa. gitmek istemiyorsan gitme. kafa dinle. sen nasıl istiyorsan öyle yürüt bu süreci

rabbim kalbine esenlik versin kardeşim
 
Geçmiş olsun.herkesin acısnı mutluluğunu yaşama şekli farklıdır. 13 gün olmuş daha, dişinden ameliyat olsan 10 gün gidiyor zaten 13 gün nedir yani. Kimseye açıklama yapıp kendini anlatmak zorunda değilsin. Ama sana anlayış göstermek zorundalar. Burada eşinin davranışları, eve gelmeyişi falan çok korkunç. Senin önceliğin ne eşin ne elalem olsun, kendin olmalı. Sen kendine ne iyi gelecekse ona bak. İyileştikten sonra insanlarla alakalı kararını ver.
 
çok üzüldüm öncelikle başınız sağolsun inşallah her şey gönlünüzce olur. eşiniz için de direkt keskin cümleler kurmak bana doğru gelmedi dediğiniz gibi herkesin iyileşme süresi ya da yasla başa çıkma şekli farklıdır. belki siz nasıl yalnız olmanın size iyi geleceğini düşünüyorsanız o da kalabalığa karışmak istiyordur. bu süreçte daha çok kendinize odaklanın o da evladını kaybeden biri içinizde bilenmemeye çalışın. böyle hissetmeniz de çok normal tabii ki hassassınız zor bir dönemden geçiyorsunuz ama kötü günlerin tek iyi yanı geçip gidiyor olması. eşinizle bu süreçte aranıza duvar örmeyin. siz gitmek istemiyorsanız gitmemekte nasıl özgürseniz o da istiyorsa gidebilir birbirinizin sınırlarına saygı duymaya çalışın
 
Başınız sağolsun en hayırlı zamanda sağlıkla kolaylıkla muradınızı versin rabbim.
Evlat sahibi olmaya çalışan bir kadın olarak neler hissettiğinizi içinizdeki fırtınaları kalbinize akan gözyaşlarınızı yürekten hissediyor ve paylaşıyorum, kimseye kulak asmayın içinizden nasıl geliyorsa öyle yapın:KK200:
 
Fazla hassas davranmıyorsunuz, son derece haklısınız. Siz bununla yalnız kalarak başa çıkacaksanız tabiki yalnız kalın. İnsanlar size anlayış göstermeliler, siz onlara açıklama yapmak zorunda değilsiniz. Başınız sağolsun.
 
Sizin bu süreçte 2 kez ameliyat için hastaneye gitmeniz bile fazlasıyla yeterli zaten.
Neden ekstrasına zorlanıyorsunuz?
Kayınvalideye daha net cümleler kurup uzatmamasını sağlasaydınız keşke.
Eşinizin tavrı da hoş değil. İş sebepli zaten yanınızda olamamış. Madem artık müsait olabiliyor önceliği siz olmalıydınız.
 
Her şeyi buraya yazmayayım diyorum ama konuşacak başka kimsem yok ya da kimsenin beni anlayabileceğini düşünmüyorum. 13 gün önce 23 haftalık bebeğimi kaybettim. Normal doğum ile ölü doğum yaptım ve bu bebek için yaklaşık 4 senedir çabalıyorduk 3. Tüp bebekti.
Haliyle çok kötüyüm ağlama krizlerim ve uyuyamama halim devam ediyor. Eşimin kuzeninin çocuğu ameliyat oldu. Küçük bir şeydi ama sonıuçta çocuk üzüldük. Ben bu süreçte 2 defa hastaneye gittim ziyaret ettim. Allah razı olsun onlarda benim hastane sürecinde beni hiç yalnız bırakmadılar destek oldular. Neyse eltimler başka bir şehirde yaşıyor. Bugün ameliyat durumu olunca yaşadığımız yere ziyarete geliyor hep birlikte kv, biz ve eltimler ziyarete gidelim dediler. Eltimi seviyorum bu süreçte hem kendisi hem eşi bize çok destek oldular. Ve nasipse 2. Bebeği olacak aramızda 2 ay vardı. Bu gideceğimiz yerim 2 tane çocuğu var bir de yeğenimiz var gideceğimiz yerde 3 çocuk olacak. Kv konuştuk akşam oraya gidecekmişiz ben gelip gelmeme konusunda emin değilim dedim. Biliyorum yanlış ama orada normal normal oturmak gülmek bile bana yanlış geliyor kendim için. Şuan sadece eşimle yalnız kalmak istiyorum eşim bebeğimizi kaybettiğimizden beri akşamları eve gelmiyor dün gecede hiç gelmedi. Çalışıyor. Hastane süreciyle işleri birikti. Niyetim kv mi yermek ya da suçlamak değil o da çok üzüldü o da torununu kaybetti. Ama sanırsam herkesin toparlanma hızı farklı. Neyse ben gelip gelmeme konusunda kararsızım deyince ne kadar görüşmeyeceksin eşimin kardeşinin x olsun xlerle dedi ama ben böyle bir şey ima etmedim. Kafamda düşündüğüm şu daha çok yeni 13. Gün orada 3 çocuk var koşup oynayacaklar doğal olarak ben böyle kalabalık çocuklu ortama şuan girmeye hazır mıyım Diye düşündüm. Tek kuzenleri ile veya tek kardeşigille görüşsek sorun değil. Bir de mesela ben 1 saat oturup dönmek isterim ama kalabalık gidildiği için ve haliyle çocuklar oynadığı için onlar oturmak isteyecek ve ben istediğim zaman evime gelemeyeceğim. Sonra bana eşimin kuzeninin annesi yıllar önce 3 yaşında çocuğunu kaybetmiş bak onunda böyle oldu hayat devam ediyor gibisinden diyor tamam anne ama daha benimki çok yeni dedim sen bilirsin bir şey diyemem dedi. Vallahi kimseyi kıskanmıyorum kimsenin çocuğunda veya mutluluğunda gözüm yok. Sadece çok yeni tabii ki kalabalık görüşeceğimiz günler olacak görüşeceğiz onlar bizim ailemiz. Zamana ihtiyacım var. Sonra benim 40 yılda bir görüştüğüm kuzenlerimi örnek vardı onlarla görüşmeyecek misin bir araya gelmeyecek misin diye. En çokta eşime kırıldım ama o da üzgün olduğu için bir şey demedim sabah bir saatlik eve geldi akşam oraya gideceğiz dedi. Ben bilmiyorum gitsek mi gitmesek mi dedim. Bugün yetiştirmesi gereken işlerinin son günü bitiyor yoğunluğu. Sen gitmesende ben gideceğim dedi bana. Çok üzüldüm zaten bu olay olduğundan beri yalnızım eşim yok belki kötü niyetli değil ama kalbime dokundu beni yalnız bırakmayı düşünmesi. Ailem yanımda oldu Allah razı olsun beni evlerine götürdüler ama insan eşini yanında istiyor. Oysa benim tek istediğim onunla yalnız kalıp birbirimizi iyileştirmek. Benim size sorum şu sağlıklı düşünemiyorum, çok mu hassasım? Aileme etrafımdakilere kendimi nasıl ifade edebilirim? Ya da gitmeli miyim ne kadar çocuklu ortamlardan mı kaçacağım
Başın sağolsun, geçmiş olsun. Kimseye kendini anlatmak zorunda değilsin ben gelmiyorum diyeceksin bitti. Kocan ve ailesi çok anlayışsız, daha 13 gün olmuş ayıp yaptıkları. Ama sana bir şey diyeceğim, o kocadan çocuk yapmak için tekrar düşün. Ne demek kaybimizdan beri eve gelmedi bana destek olmadı?
 
Çok üzgünüm ama eşimde 14 haftalık gebeliğim sonlandırılınca aynı şekilde hislerimi paylaşmamıştı. Hatta şu cümleyi de kurdu. Doğmuş olsa, hissetmiş olsam bende senin kadar sarsılırdım evet üzülüyorum ama senin kadar değil diye açıkça söyledi. Doğrusunu söylemek gerekirse bana bunu açıkça söylemiş olması bana daha iyi geldi. Beni bilerek ya da ne biliyim umursamadığı için falan yalnız bırakmıyormuş. Duygularımı anlamıyormuş. Bunu anlayınca bende daha rahat hissettim. Taşlar yerine oturdu öyle diyim. Yalnızda bırakmıyordu sadece arada ağlayacak omuz oluyordu öyle anlatayım.

Bu süreçte 2 yaşında bi çocuğumuzda vardı. Ben sabah düşük yaptım akşam eve geldim, eve oğlumla döndük annemdeydi. O andan itibaren sanki 1 hafta hiç yaşanmamış gibi aynı sorumluluğuma geri döndüm ve bazen kendi çocuğum ama ondan bile kaçmak istedim çünkü yasını tutamadım bile. Hep iyi olmak zorundaydım. O yüzden yasını yalnızda olsa eşinle de olsa tutabilmek adına biraz dış dğnyadan soyutlanmak bence çok normal. İstemediğin hiç bir ortama girme bu sadece seni daha da dibe çekicektir. Evet insan içine karışmak o anlık kafa dağıttırdığı için iyi gelir ama istediğin an eve dönebilmelisin. Hiç istemiyorsan hiç gitme ya da mümkünse eşine söyle istediğimde eve dönebilmek istiyorum bunu sağlarsan geleyim de. Ama bence eşin senin gelemeyecek kadar kötü hissettiğin bi yere sensizde gitmemeli.
 
Başınız sağ olsun, gitmek istememeniz gayet normal. Çocuk var yok evden çıkmak istemeseniz bile haklısınız. Yas tutuyorsunuz. Kimileri 5 gün tutar, kimileri aylarca… kimseyi ilgilendirmez. Memnun etmek zorunda da değilsiniz. Eşinizle baş başa kalmak istemeniz de doğal. Ara bozmak istemem ancak eşinize gıcık oldum.
 
Back
X