• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Ben yanlış mı düşünüyorum, ne yapmalıyım?

Başın sağolsun, geçmiş olsun. Kimseye kendini anlatmak zorunda değilsin ben gelmiyorum diyeceksin bitti. Kocan ve ailesi çok anlayışsız, daha 13 gün olmuş ayıp yaptıkları. Ama sana bir şey diyeceğim, o kocadan çocuk yapmak için tekrar düşün. Ne demek kaybimizdan beri eve gelmedi bana destek olmadı?
Konu sahibini ekstra üzmek gibi olmak istemedim ama nasıl bir iş ki 13 gündür bebek kaybetmiş karısının yanına gelemiyor, anlamadım. O kadar günün üstüne müsait olmuş ama yine önceliği başka. Üzerine ciddi ciddi düşünülesi bunlar.
 
Her şeyi buraya yazmayayım diyorum ama konuşacak başka kimsem yok ya da kimsenin beni anlayabileceğini düşünmüyorum. 13 gün önce 23 haftalık bebeğimi kaybettim. Normal doğum ile ölü doğum yaptım ve bu bebek için yaklaşık 4 senedir çabalıyorduk 3. Tüp bebekti.
Haliyle çok kötüyüm ağlama krizlerim ve uyuyamama halim devam ediyor. Eşimin kuzeninin çocuğu ameliyat oldu. Küçük bir şeydi ama sonıuçta çocuk üzüldük. Ben bu süreçte 2 defa hastaneye gittim ziyaret ettim. Allah razı olsun onlarda benim hastane sürecinde beni hiç yalnız bırakmadılar destek oldular. Neyse eltimler başka bir şehirde yaşıyor. Bugün ameliyat durumu olunca yaşadığımız yere ziyarete geliyor hep birlikte kv, biz ve eltimler ziyarete gidelim dediler. Eltimi seviyorum bu süreçte hem kendisi hem eşi bize çok destek oldular. Ve nasipse 2. Bebeği olacak aramızda 2 ay vardı. Bu gideceğimiz yerim 2 tane çocuğu var bir de yeğenimiz var gideceğimiz yerde 3 çocuk olacak. Kv konuştuk akşam oraya gidecekmişiz ben gelip gelmeme konusunda emin değilim dedim. Biliyorum yanlış ama orada normal normal oturmak gülmek bile bana yanlış geliyor kendim için. Şuan sadece eşimle yalnız kalmak istiyorum eşim bebeğimizi kaybettiğimizden beri akşamları eve gelmiyor dün gecede hiç gelmedi. Çalışıyor. Hastane süreciyle işleri birikti. Niyetim kv mi yermek ya da suçlamak değil o da çok üzüldü o da torununu kaybetti. Ama sanırsam herkesin toparlanma hızı farklı. Neyse ben gelip gelmeme konusunda kararsızım deyince ne kadar görüşmeyeceksin eşimin kardeşinin x olsun xlerle dedi ama ben böyle bir şey ima etmedim. Kafamda düşündüğüm şu daha çok yeni 13. Gün orada 3 çocuk var koşup oynayacaklar doğal olarak ben böyle kalabalık çocuklu ortama şuan girmeye hazır mıyım Diye düşündüm. Tek kuzenleri ile veya tek kardeşigille görüşsek sorun değil. Bir de mesela ben 1 saat oturup dönmek isterim ama kalabalık gidildiği için ve haliyle çocuklar oynadığı için onlar oturmak isteyecek ve ben istediğim zaman evime gelemeyeceğim. Sonra bana eşimin kuzeninin annesi yıllar önce 3 yaşında çocuğunu kaybetmiş bak onunda böyle oldu hayat devam ediyor gibisinden diyor tamam anne ama daha benimki çok yeni dedim sen bilirsin bir şey diyemem dedi. Vallahi kimseyi kıskanmıyorum kimsenin çocuğunda veya mutluluğunda gözüm yok. Sadece çok yeni tabii ki kalabalık görüşeceğimiz günler olacak görüşeceğiz onlar bizim ailemiz. Zamana ihtiyacım var. Sonra benim 40 yılda bir görüştüğüm kuzenlerimi örnek vardı onlarla görüşmeyecek misin bir araya gelmeyecek misin diye. En çokta eşime kırıldım ama o da üzgün olduğu için bir şey demedim sabah bir saatlik eve geldi akşam oraya gideceğiz dedi. Ben bilmiyorum gitsek mi gitmesek mi dedim. Bugün yetiştirmesi gereken işlerinin son günü bitiyor yoğunluğu. Sen gitmesende ben gideceğim dedi bana. Çok üzüldüm zaten bu olay olduğundan beri yalnızım eşim yok belki kötü niyetli değil ama kalbime dokundu beni yalnız bırakmayı düşünmesi. Ailem yanımda oldu Allah razı olsun beni evlerine götürdüler ama insan eşini yanında istiyor. Oysa benim tek istediğim onunla yalnız kalıp birbirimizi iyileştirmek. Benim size sorum şu sağlıklı düşünemiyorum, çok mu hassasım? Aileme etrafımdakilere kendimi nasıl ifade edebilirim? Ya da gitmeli miyim ne kadar çocuklu ortamlardan mı kaçacağım
Başın sağolsun canım geçmiş olsun, herkesin aciyi yaşayış tarzı farklı ki sen evladını kaybetmişsin kimse anne kadar ici yanmaz kayınvalide biraz gereksiz konuşmuş bence sen nasıl kendini iyi hissedeceksen öyle devam et kimsenin gönlünü hoş tutamazsin onlar senin gönlünü hoş tutmalari gerekir...
 
Başın sağolsun, geçmiş olsun. Kimseye kendini anlatmak zorunda değilsin ben gelmiyorum diyeceksin bitti. Kocan ve ailesi çok anlayışsız, daha 13 gün olmuş ayıp yaptıkları. Ama sana bir şey diyeceğim, o kocadan çocuk yapmak için tekrar düşün. Ne demek kaybimizdan beri eve gelmedi bana destek olmadı?
Şöyle bana destek olmadı demedim destek oldu yanımda hep güçlü oldu Allah razı olsın o hep içine attı maalesef. Oda benim yanımda darmadağın olsaydı ben daha kötü olurdum. Eve geldi akşam geç geldi işi kaynaklı ve gerçekten mecburdu muhasebe işi yapıyor ve zaten 1 hafta işe gidemedi yapılan işlerin belli bir süresi var o süreye kadar yetiştiremezse ya da hata yaparsa devlet yüklü para cezaları kesiyor. Sadece iş süresinin bugün son günü olduğundan dolayı dün gece boyu hiç gelemedi. Orada yanlış ifade etmişim. Ve çalışan veya yardımcısı yok yanında her şeyi kendi yapmak zorunda.Ben eşimden sağlıklı hayırlı bir evladım olsun çok isterim.
 
Sizin bu süreçte 2 kez ameliyat için hastaneye gitmeniz bile fazlasıyla yeterli zaten.
Neden ekstrasına zorlanıyorsunuz?
Kayınvalideye daha net cümleler kurup uzatmamasını sağlasaydınız keşke.
Eşinizin tavrı da hoş değil. İş sebepli zaten yanınızda olamamış. Madem artık müsait olabiliyor önceliği siz olmalıydınız.
Size istinaden söylemiyorum yanlış anlamayın. Burada eşim yerilsin veya yargılansın diye yazmadım bunları sadece biraz destek ve bu durumda ne yapabilirim öneri bekledim. O da benimle aynı şeyleri yaşadı o da evladını kaybetti o da çok üzgün ne yapacağını şaşırmış durumda. Belkide öteleyip kalabalık içerisinde kendini iyi hissediyor. Biz bu mücadeleyi birlikte verdik 3 defa tüp bebek denerken ben onun çabasını gördüm.
 
Geçmiş olsun.herkesin acısnı mutluluğunu yaşama şekli farklıdır. 13 gün olmuş daha, dişinden ameliyat olsan 10 gün gidiyor zaten 13 gün nedir yani. Kimseye açıklama yapıp kendini anlatmak zorunda değilsin. Ama sana anlayış göstermek zorundalar. Burada eşinin davranışları, eve gelmeyişi falan çok korkunç. Senin önceliğin ne eşin ne elalem olsun, kendin olmalı. Sen kendine ne iyi gelecekse ona bak. İyileştikten sonra insanlarla alakalı kararını ver.
Eşimin eve gelememe sebebi işi yüzünden ve mecburdu. Süreli yetiştirilmesi gereken işleri vardı.
 
Her şeyi buraya yazmayayım diyorum ama konuşacak başka kimsem yok ya da kimsenin beni anlayabileceğini düşünmüyorum. 13 gün önce 23 haftalık bebeğimi kaybettim. Normal doğum ile ölü doğum yaptım ve bu bebek için yaklaşık 4 senedir çabalıyorduk 3. Tüp bebekti.
Haliyle çok kötüyüm ağlama krizlerim ve uyuyamama halim devam ediyor. Eşimin kuzeninin çocuğu ameliyat oldu. Küçük bir şeydi ama sonıuçta çocuk üzüldük. Ben bu süreçte 2 defa hastaneye gittim ziyaret ettim. Allah razı olsun onlarda benim hastane sürecinde beni hiç yalnız bırakmadılar destek oldular. Neyse eltimler başka bir şehirde yaşıyor. Bugün ameliyat durumu olunca yaşadığımız yere ziyarete geliyor hep birlikte kv, biz ve eltimler ziyarete gidelim dediler. Eltimi seviyorum bu süreçte hem kendisi hem eşi bize çok destek oldular. Ve nasipse 2. Bebeği olacak aramızda 2 ay vardı. Bu gideceğimiz yerim 2 tane çocuğu var bir de yeğenimiz var gideceğimiz yerde 3 çocuk olacak. Kv konuştuk akşam oraya gidecekmişiz ben gelip gelmeme konusunda emin değilim dedim. Biliyorum yanlış ama orada normal normal oturmak gülmek bile bana yanlış geliyor kendim için. Şuan sadece eşimle yalnız kalmak istiyorum eşim bebeğimizi kaybettiğimizden beri akşamları eve gelmiyor dün gecede hiç gelmedi. Çalışıyor. Hastane süreciyle işleri birikti. Niyetim kv mi yermek ya da suçlamak değil o da çok üzüldü o da torununu kaybetti. Ama sanırsam herkesin toparlanma hızı farklı. Neyse ben gelip gelmeme konusunda kararsızım deyince ne kadar görüşmeyeceksin eşimin kardeşinin x olsun xlerle dedi ama ben böyle bir şey ima etmedim. Kafamda düşündüğüm şu daha çok yeni 13. Gün orada 3 çocuk var koşup oynayacaklar doğal olarak ben böyle kalabalık çocuklu ortama şuan girmeye hazır mıyım Diye düşündüm. Tek kuzenleri ile veya tek kardeşigille görüşsek sorun değil. Bir de mesela ben 1 saat oturup dönmek isterim ama kalabalık gidildiği için ve haliyle çocuklar oynadığı için onlar oturmak isteyecek ve ben istediğim zaman evime gelemeyeceğim. Sonra bana eşimin kuzeninin annesi yıllar önce 3 yaşında çocuğunu kaybetmiş bak onunda böyle oldu hayat devam ediyor gibisinden diyor tamam anne ama daha benimki çok yeni dedim sen bilirsin bir şey diyemem dedi. Vallahi kimseyi kıskanmıyorum kimsenin çocuğunda veya mutluluğunda gözüm yok. Sadece çok yeni tabii ki kalabalık görüşeceğimiz günler olacak görüşeceğiz onlar bizim ailemiz. Zamana ihtiyacım var. Sonra benim 40 yılda bir görüştüğüm kuzenlerimi örnek vardı onlarla görüşmeyecek misin bir araya gelmeyecek misin diye. En çokta eşime kırıldım ama o da üzgün olduğu için bir şey demedim sabah bir saatlik eve geldi akşam oraya gideceğiz dedi. Ben bilmiyorum gitsek mi gitmesek mi dedim. Bugün yetiştirmesi gereken işlerinin son günü bitiyor yoğunluğu. Sen gitmesende ben gideceğim dedi bana. Çok üzüldüm zaten bu olay olduğundan beri yalnızım eşim yok belki kötü niyetli değil ama kalbime dokundu beni yalnız bırakmayı düşünmesi. Ailem yanımda oldu Allah razı olsun beni evlerine götürdüler ama insan eşini yanında istiyor. Oysa benim tek istediğim onunla yalnız kalıp birbirimizi iyileştirmek. Benim size sorum şu sağlıklı düşünemiyorum, çok mu hassasım? Aileme etrafımdakilere kendimi nasıl ifade edebilirim? Ya da gitmeli miyim ne kadar çocuklu ortamlardan mı kaçacağım
Senin düşüncelerin çok normal ve insani.Henüz 13 gün olmuş kayıp yasayali, acın taze onların anlayış göstermesi lazım.Zamanla tabiki normal yaşantına döneceksin.Aci hep aynı şiddette kalmaz emin ol,zamanla hayat senin için daha güzel görünecek,açan güneş içini ısıtacak.Sadece biraz zaman..Çok geçmiş olsun..🙏🏻
 
Şöyle bana destek olmadı demedim destek oldu yanımda hep güçlü oldu Allah razı olsın o hep içine attı maalesef. Oda benim yanımda darmadağın olsaydı ben daha kötü olurdum. Eve geldi akşam geç geldi işi kaynaklı ve gerçekten mecburdu muhasebe işi yapıyor ve zaten 1 hafta işe gidemedi yapılan işlerin belli bir süresi var o süreye kadar yetiştiremezse ya da hata yaparsa devlet yüklü para cezaları kesiyor. Sadece iş süresinin bugün son günü olduğundan dolayı dün gece boyu hiç gelemedi. Orada yanlış ifade etmişim. Ve çalışan veya yardımcısı yok yanında her şeyi kendi yapmak zorunda.Ben eşimden sağlıklı hayırlı bir evladım olsun çok isterim.
Sen tanırsın tabii kocanı ama seni bırakıp gitmek istemesi hoşuma gitmedi. Eşim yerilsin istemiyorum yazdın ama kendi yazdıklarını tekrar oku bence sen de gucenmissin ona eve gelmedi diyerek.
 
"Kusura bakmayın ama ben bir evlat kaybetmişim, siz bana gezmekten ev oturmasından bahsediyorsunuz. Daha kırkı çıkmamış evladımın " demeniz yeterli bence. Kimsenin acınızı hafife almasına izin vermeyin.
Size sabır diliyorum. Hiç kimseyi dinlemeyin. Size ne iyi gelecekse, onu yapın.
 
Şu
Sen tanırsın tabii kocanı ama seni bırakıp gitmek istemesi hoşuma gitmedi. Eşim yerilsin istemiyorum yazdın ama kendi yazdıklarını tekrar oku bence sen de gucenmissin ona eve gelmedi diyerek.
Haklısınız ifade edilen biçimim o anlama gelmiş.
 
çok geçmiş olsun
elbette ki çevre ile görüşeceksiniz
hayatın devam ettiğinin siz de farkındasınız ama daha 13 gün olmuş
herkesin toplanma hızı farklı
kayın ailenin de süreçte anlayış göstermesi gerekiyor
 
Erkek aileleri mi berbat, toplum u tuhaf bilmiyorum ... 2 hafta once cocuk kaybetmis insana 3 cocuklu ortama gel, gul oyna bir sey olmamis gibi davran da demezsin karde4sim :110: Bence hic muhattap bile olma, esin konussun.
 
Erkekler kadinlar gibi degil, adami el birligiyle gömmeyin. En onemli cümleniz "zamana ihtiyacim var". Zamana ihtiyaciniz var. Ruhen ve bedenen iyilesmeye ihtiyaciniz var. Kendinizi sundan bundan uzuntu duyarim diye negatif beslemeyin , her sey normallesecek. Zamana ihtiyacim var deyin gecin.
 
Çok geçmis olsun kaybınız için üzgünüm. Hassas bir dönemdesiniz ve belli ki etrafınızdaki insanları seviyor ve değer veriyorsunuz.
Ben kayınvalidenize sinir oldum. Acınız taze iki hafta dolmamış çekilip dünyanıza kendinizi sarmalamak ihtiyacındasınız. Sorgulanacak birşey yok. Ne zaman isterseniz o zaman görüşün.
Kayınvalidenize net olun. Yasınızı tutmaya ve zamana ihtiyacınız olduğunu, bunları neden sorguladığına anlam veremediğinizi söyleyin. Sorularına soruyla cevap verin bundan sonra. Çünkü ihtiyaçlarınız ona mantıklı gelmek zorunda değil. Kendinizi çok fazla açıklamayın. Sadece istek ve ihtiyaçlarınızı söyleyin. Anlamalarını sağlamak sizin vazifeniz değil şuan.

Eşinize de yanınızda kalmasını beklediğinizi mutlaka söyleyin içinize atmayın. En asgari 'Benim gitmem uygun olur senin için sorun olur mu' demesi lazımdı. Ama doğrusu yanınızda kalması. Sizin öncelikli olmanız lazım.
 
Back
X