• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

boşanma kararı ve gelecek düzeni

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
yoldan geçen kadına kesin yolludur şunun giyimine bak gibi şeyler diyor diye anladım.
sizinle nikaha kadar olan 6 ayda da bu adam kadınlar ve kadınların "geçmişi" konusunda hiiiiiç minnoş değildi bence. siz bu 6 ayda ne yaptınız muhallebi mi yediniz bilmiyorum ki.

ve siz bir de "feminist"(!) halinizle gittiniz bu adamla evlendiniz öyle mi?
e bu adamın "sen eski sevgilinin karısısın" demesinde bir tuhaflık yok, adamın mayası böyle
babanızın da üstüne yürümüş zaten. kadına saygısı yok da sanki erkeğe var!

ama siz de feminist filan değilsiniz. muhtemelen biraz diliniz var biraz sivri/fevrisiniz bunun adı feministlik olmuş.

feministi geçtim kendisine saygısı olan herhangi bir kadın "yeter konusunu açma dediğimde beni başkasını sevmekle suçladı." dediği adamın yanında durmaz. isterse 187. ilişkiniz 3. evliliğiniz filan olsn.

şu muhabbete bakalım: "kayınvalide görümce konusunda görümcem gerçekten çok kaos dolu bi kadın hiç bi saygısızlığım olmamasına rağmen gelinlik bakmaya gidileceği gün gelemem çocuk var dedi annesi zaten gelmeyecekti aynı semtte kv görümcem kendilerine elbise bakmaya gitmişler ben buna bozulunca eşim annesine ve ablasına kızmış. ablasıda eşime karın bizden uzak dursun karına sahip çık gibi mesajlar atmış. ha bu arada bu olay yaşanınca elbise aldıkları yerden çıktılar gelinlikçiye geldiler. görümcem surat yaptı bişey demedim. gelinlikçiden çıkınca annemle beni azarladı 2 bin lira için pazarlık mı yapılır diye üstelik pazarlığı başlatan oydu. biz şaşırdık eşim bunun için annemden çok özür diledi. "

gelinlik bakmaya siz, anneniz, nişanlınız gitmişsiniz (daha önce de gelinlikçiden geç vakitlerde dönüyorduk ailem kızıyordu filan demişsiniz sizin bu gelinlik kraliyet gelinliği filan herhalde, ne mevzu olmuş ha!)
neyse daha bir de k.valide ve görümcenin gelmesi gelmemesi mesele olmuş....ohooooo. siz bildiğimiz düz mahalle kızısınız valla durum bu bence. hani o liseyi zor bitirip koca bekleyengillerden nerede kaldı sizin kültürünüz, nerede kaldı kültürlü ortamda çalışmalarınız? hiç kültürlü ortam görmüş kadın mertebesinde muhabbet mi şurası yahu?

ha bu asker abilerin de kültürü genel olarak bu da işte evlen ayrı dert boşan ayrı dert, ne meraklısınız başınızı yakmaya....
hayır hanımefendi aylarca gelinlik baktım mevzu yine paraydı. yoksa bende girip beğendiğimi dikin deyip çıkmayı biliyorum. zaten sorun bunlarla başlıyor herkesin bunları bilmesi ama kimsenin görmemesi. benim bildiğim 2-3 gün gelinlikçi gezilir karar verilir zaten model seçer gidersin aşağı yukarı hepsi aynı şeyleri dikiyor. ama dikim konusunda bile 90 binlik gelinliğe çok deniyor. bilmediğimden değil paranın olmayışına ya insanları zorlamayım diye baktığımdan. 6 ay içinde durumu biraz biraz farkettim ama sürekli şehir dışından gel git yapıyordu. mesela kız arkadaşlarımı çok severdi nikah geçti bunların hepsi yollu demeye başladı. bunun gibi bi çok şey var. bende bunlara kızdığım için sen arkadaşlarını benden çok sahipleniyorsun. sen ailensiz arkadaşlarınaız yapamıyorsun a döndü.
 
yoldan geçen kadına kesin yolludur şunun giyimine bak gibi şeyler diyor diye anladım.
sizinle nikaha kadar olan 6 ayda da bu adam kadınlar ve kadınların "geçmişi" konusunda hiiiiiç minnoş değildi bence. siz bu 6 ayda ne yaptınız muhallebi mi yediniz bilmiyorum ki.

ve siz bir de "feminist"(!) halinizle gittiniz bu adamla evlendiniz öyle mi?
e bu adamın "sen eski sevgilinin karısısın" demesinde bir tuhaflık yok, adamın mayası böyle
babanızın da üstüne yürümüş zaten. kadına saygısı yok da sanki erkeğe var!

ama siz de feminist filan değilsiniz. muhtemelen biraz diliniz var biraz sivri/fevrisiniz bunun adı feministlik olmuş.

feministi geçtim kendisine saygısı olan herhangi bir kadın "yeter konusunu açma dediğimde beni başkasını sevmekle suçladı." dediği adamın yanında durmaz. isterse 187. ilişkiniz 3. evliliğiniz filan olsn.

şu muhabbete bakalım: "kayınvalide görümce konusunda görümcem gerçekten çok kaos dolu bi kadın hiç bi saygısızlığım olmamasına rağmen gelinlik bakmaya gidileceği gün gelemem çocuk var dedi annesi zaten gelmeyecekti aynı semtte kv görümcem kendilerine elbise bakmaya gitmişler ben buna bozulunca eşim annesine ve ablasına kızmış. ablasıda eşime karın bizden uzak dursun karına sahip çık gibi mesajlar atmış. ha bu arada bu olay yaşanınca elbise aldıkları yerden çıktılar gelinlikçiye geldiler. görümcem surat yaptı bişey demedim. gelinlikçiden çıkınca annemle beni azarladı 2 bin lira için pazarlık mı yapılır diye üstelik pazarlığı başlatan oydu. biz şaşırdık eşim bunun için annemden çok özür diledi. "

gelinlik bakmaya siz, anneniz, nişanlınız gitmişsiniz (daha önce de gelinlikçiden geç vakitlerde dönüyorduk ailem kızıyordu filan demişsiniz sizin bu gelinlik kraliyet gelinliği filan herhalde, ne mevzu olmuş ha!)
neyse daha bir de k.valide ve görümcenin gelmesi gelmemesi mesele olmuş....ohooooo. siz bildiğimiz düz mahalle kızısınız valla durum bu bence. hani o liseyi zor bitirip koca bekleyengillerden nerede kaldı sizin kültürünüz, nerede kaldı kültürlü ortamda çalışmalarınız? hiç kültürlü ortam görmüş kadın mertebesinde muhabbet mi şurası yahu?

ha bu asker abilerin de kültürü genel olarak bu da işte evlen ayrı dert boşan ayrı dert, ne meraklısınız başınızı yakmaya....
ben burda kendi tolere edebildiğim şeylerin detayına girmedim. maddi kısım özellikle hiç önemsemedim işim var yaparız bi şekilde hallederiz 1-2 sene sıkarız kendimizi diye düşündüm. benim ev eşyalarım toplam 50 bin tuttu. 50 bine yemek masası sandalyeler anca alınıyor normalde. o bile sorun oldu kv arayıp filancanın kızı evlenmiş hiç bişey aldırmamış tekrar tayinleri çıkmış gibi şeyleri defalarca söyledi. eşim koltuk aldık dedi annesine annesi kapadı beş dk sonra görümce aradı bide koltuk mu aldınız. şey bekleniyordu eşimin bekar evinden kalma kırık koltuğunda oturayım. benim çeyizimi ailem yaptı ama kv baskalarına mutfak esyalarına kadar oğlum aldı diye anlatmış bunun gibi bir sürü detay var benim bu duruma gelmeme sebep.
 
ben kendi hakkımın yendiği konuları anlatmak yerine eşimle aramızdaki birebir ilişkiyi anlatmaya çalıştım verdiğim gelinlik örneği bu gibi şeylerde problem çıkartıyorlar anlamındaydı.
 
Yorumların hepsini okuyamadım ama sizin oldukça eleştirildiğiniz dikkatimi çekti. Düğüne bir hafta kala eşiniz tek taraflı olarak düğünü iptal etmiş. Akabinde oldu bittiye getirmeye çalışmış.
Size ait olan takıları size teslim etmemiş. Başlı başına güveni bitiren, bencil ve hatalı tutumlar bunlar. Muhtemelen tepki gösterdiğinizde “ seni karım gibi görmüyorum” diyerek kırıcı ve aşağılayıcı sözler söylüyor. Bizim örf adetlerimizde “sen git eski sevgilinin karısı ol” diyen birine bambaşka tabirlerle hitap edilir. Ben aksine sizi yapıcı ve kafanız karışmış olarak değerlendirdim. Ancak daha en başında böyle küçük hesaplar peşinde olan birinden size değil kimseye hayır gelmez.
 
Şunu da eklemeden geçemeyeceğim kimse böyle bir insanı çektiniz diye size madalya vermez. Boşandığınıza pişman falan olmazsınız. Kafanız, duygularınız karışık olduğu için meramınızı net izah etmediğinizden eleştirildiğinizi düşünüyorum. Yoksa anlattığınız şeyler yenilir yutulur değil.
Hatalısın diyenler; bu ne kendini paspas etme merakıdır. Eşinizin mesleği konumu ne bilmiyorum ancak pırıl pırıl bir mesleğiniz hayat yolu var önünüzde. Önünüze ne imkanlar ne insanlar çıkar. Ufak tefek sorunlar anlaşmazlıklar olur kimse yuva yıkma meraklısı olun demez ama bu olaylar anlattığınız gibiyse fazla bile tolerans göstermişsiniz.
 
ben burda kendi tolere edebildiğim şeylerin detayına girmedim. maddi kısım özellikle hiç önemsemedim işim var yaparız bi şekilde hallederiz 1-2 sene sıkarız kendimizi diye düşündüm. benim ev eşyalarım toplam 50 bin tuttu. 50 bine yemek masası sandalyeler anca alınıyor normalde. o bile sorun oldu kv arayıp filancanın kızı evlenmiş hiç bişey aldırmamış tekrar tayinleri çıkmış gibi şeyleri defalarca söyledi. eşim koltuk aldık dedi annesine annesi kapadı beş dk sonra görümce aradı bide koltuk mu aldınız. şey bekleniyordu eşimin bekar evinden kalma kırık koltuğunda oturayım. benim çeyizimi ailem yaptı ama kv baskalarına mutfak esyalarına kadar oğlum aldı diye anlatmış bunun gibi bir sürü detay var benim bu duruma gelmeme sebep.
şimdi güzel kardeşim
90 bin gelinliğe çoksa (az mı çok mu bilmiyorum çünkü kime göre neye göre) ve karşı taraf bunu ödeyemiyorsa sizin beklentiniz oysa sizin maddi durumlarınız ve beklentileriniz uymuyordur
daha nesini zorluyorsunuz?

neden annesi sizin koltuğunuzun sandalyenizin herşeyinizin içinde? ona neymiş? siz niye bu 1 olur 2 olur (o da olmaz da hadi başta bilemediniz) 3.ye başlarım şarap çanağına demiyorsunuz anlamış değilim.

2 çalışan insansınız oturup isteklerinizi bütçenizi ve ne nereden nasıl ne kadara alınacak konuşup anlaşamıyorsanız niye evleniyorsunuz? bu aşırı saçma desem ki aşkından öldünüz desem ki senelerdir süren bir ilişki, bazı şeylerin hatrı var filan. o yok bu yok.

maddi durumu önemsememek diye bir dünya yok. dünya parayla dönüyor. evlenelim diye görücüyle gelen adam bir zahmet maddi durumunu ayarlayıp gelecek. borcu varken evlenmeye kalkmayacak. siz de diyeceksiniz ki oohoo daha borcun var harcın var benim bu bu isteklerim var, bu iş olmaz.
bakın bitti giti.

ha yok gerçekten önemsemediyseniz aylarca gelinlikçi niye geziyorsunuz o zaman? alın beyaz bi elbise 3-4 bin liraya en alası var...sizin bir dediğinizle bir dediğiniz nasıl bu kadar alakasız anlamış değilim...50 bine tüm ev eşyası alınan düğünün gelinliğinin 90 bin olması normal değil benim nazarımda, çok dengesiz yani...

anlattığınız tüm bu şeylerde gerçekten bir okumuş insan, kültürlü kadın tınısı var mı sizce? çünkü bence yok. acaip acaip şeyler anlatıyorsunuz gerçekten.

hepsini geçtim
bırakın yoldan geçen kadını sizin arkadaşlarınıza yollu diyen adamı niye affefiyorsunuz yahu? sizin hiç mi kırmızı çizginiz yok?
dün arkadaşınıza yollu diyen bugün sen eski sevgilinin karısının der tabi ki...şu lafı duyup daha koltuk sandalye anlatmak da yani...
 
ben bu olayların hepsinin nikahtan sonra gerçekleştiğini anlatıyorum zaten. arkadaşıma yollu dedin diye ben mi başta boşansaydım? gelinlik ev eşyası vs bunların hepsi nikahtan sonra yapılan şeyler ve biz bu süreçte ev yerleştirme için geldiğimizde aynı evde yaşamaya başladık çünkü eşim belinden sıkıntı yaşadı 20 gün yattı. lojmanda 8 ay kalacak sonra tayin görecektik dedim ki eşyanın önemi yok. 90 bin gelinlik için ortalama bi fiyat en azından aldığımız şehirde öyle. düğün salonunda elbise giyme fikri içinde akıl tutulması yaşıyorsunuz galiba nasıl öyle birşey yapayım. üstelik orduevinde. benim anlatmaya çalıştığım şey başından beri maddi problemler vardı ve sorun etmedim çünkü bi şekilde halledilirdi, hala problem etmiyorum. ben benim vazgeçtiklerimin görülmemesi ve eşimle olan iletişim şekli için yardım istedim. yaşanılanların sorgulanması için değil. düğün dönemi insanlar zaten stresli oluyor belki ekstra alınganlık gösterdiğim durumlar olmuş olabilir ya da o an neyse dediğim şey zamanla gözüme batmış olabilir ama sorduğum şeu süreç değil. sürekli kültürümü sorgulamanıza gelince, bahsettiğim şey kimseyle eşim dahil maddi şeyler için tartışamayacağım. eğer o parayı kazanacak alabilecek olmasam normal bi insan gibi en başında isteyebilirdim. hatta eşimi geçin ben her hangi bi insana bana şunu yaptın yapmadın diye arayıp hesap soracak insan değilim yapan yapıp kendine yazdırmıştır ben uzaklaşırım biter benim için. o kadar yapılana rağmen tek kişiyle laf dalaşım, laf sokmam olmadı. hoşuma gitmeyen yerde annesine kızınızın yaptığı ayıp ben iyi niyet göremiyorum görüşmek istemiyorum dedim. siz bu süreçte insanların nasıl mahalle kavgaları ettiklerini bilmiyorsunuz galiba. ki benim görümcem tam öyle biri kendi düğününde kendi görümcesini eşine dövdürecek kadar anormal benim gözümde.
 
Psikolojik sorunları varmış eşinizin travmaları varmış vs vs vs kendi çözecek neyi varsa siz doktor değilsiniz yetişkin insanların travmaları psikolojik gerilimleri babasının ölmüş olması ne onun böyle davranmasini açıklar nede sizin onu iyi etmek için gereksiz çabalarınızı.Cicegi burnunda olacağınız günleri keder ile heder etmiş sizene yani .Sizi hiç suçlu bulmadım bir an önce ayrılın kendinize yeni bir düzen kurun kendinize hakaret ettirmeyin hanimnineler gibi bakmıyorum olaya ailenize bile saygısızlık yapmış .Dahası nedir .Çocuk yapma hatasına düşmeden olmayanı oldurmaya zorlamadan evlilik değil insan önemli unutmayın amaç kadın ve erkeği bir eve sokup aman sen sus aman sen alttan al al sana geçinmek değil ekip olmak keyif almak olay . Ömür dediğin bir kere sizede yazık moral destek motivasyon bunları sağlayamıyor eş kisisi .Ayrıca annenizle niye konuşmayacakmissiniz sıkıysa oda ablasıyla konuşmasın .Dilerim doğru bir karar alırsınız hiçbir zaman evlendim tahammül etmeliyim moduna gelmeyin hayat tahammül etmek değil arkası tiksinti ve elalem için yürütülen tiyatroya döner . Gişede yapmaz eskidi bunlar .Gerçek olun tahammul etmek değil sevmek sevilmek mutlu olmak saygı duyulnak bunlara doğru yol alın.En büyük hata hatayı farkettigin anda artık dönülmez diye düşünmektir.Geri dönüp yeni bir hayat kurup daha uyumlu ve akıllıca bir seçim yapana kadar kendinizi mutlu etmeye odaklanın sadecs
 
O zaman evlenmeyecek parası yoksa madem
hele ki görücü usulü niye evleniyor ?

bu kişiler uzun süredir sevgili olsa kendileri arasında böyle anlaşmış olsa ve "e artık evlenenim ama maddi durumumuz yok" dese aileler bunlar senelerdir birlikteydi dese filan durum başka
bu adam asker
bu kıza görücü usulü talip oluyor
e bir zahmet düğününü yapacak yani o zaman

aynı şekilde bir zahmet nikahı evlendik saymayacak çünkü lojman için nikah kıydırmış
kızın ailesi de der tabi ki lojman için kıyılan nikahla mı alıyorsun bu kızı diye... bir de kız erteyelim diyor ona da yok diyor adam, şimdi altınları da almış ohhh.

görücü usulünün bir normali var ben 2. evliliği filan olan yani işte adamın eşi ölmüştür vs. etraftan münasip birini bulurlar gibi durumlar hariç görücü usulü tanışıp da sonra ay düğün yapamam ay param yok diyen bilmiyorum hiç valla.

parası olmayan o topa girmeyecek o zaman kendi tanışacak...kendi anlaşıp nikahla evlenecek.
Evliliğinizi bitirmek istemiyorsanız kesinlikle bir çift terapisine gidin. Normalde karşılıklı konuşamadığınız ne varsa orda konuşabiliyorsunuz. Dinlemek zorunda kalıyor yani karşı taraf. Düğün konusunda benim fikrim çok sabit. Bence gereksiz bi harcama hiç o topun altına girmemesi gerekirdi. Hem düğün hem ev eşyaları hem geçim asker de olsa kolay değil ki şuan siz de çalışmıyorsunuz. Parasız kalacağını düşünüyor olması da çok muhtemel. Birbirinizi dinleyip anlamak istiyorsanız hiç vakit kaybetmeden randevu alın. He sonunda birbirinize uygun olmadığınıza karar verirseniz yine ayrılın. Bu şekilde küfürleşmek falan çok kötü durumlara götürüyor işi ki adamın cidden lafları çok çirkin.
Diğer mesajımda söyledim zaten o topun altına hiç girilmemesi gerekirdi. Lojman için vs. bunları konu sahibi sonradan yazmış ki ben görücü usulüyle evlenmenin gereklerini bilmiyorum zaten. Ben kendi bakış açımdan gereksiz masraf olduğunu söyledim. Sonradan 90 bine gelinlik vs. yazılmış. Hala daha diyorum çok gereksiz. Adam haklı da demiyorum bu arada kesinlikle zaten o baştan sona haksız. Konu sahibi öz eleştiri yapabilsin diye yazdım çünkü herşeyde kendisine hak vermekte doğru değil bence. Sonradan yaptığı açıklamalarda aslında anlaşılıyor ki terazinin kefesi konu sahibinden yana ağır basıyor. Haklı. O yüzden seviyorsa eşini ,ki hiç sevmiyor olsa evlenmezdi, çözüm yoluna gitmek bana daha mantıklı geliyor. Zaten terapiler de işe yaramazsa boşanmak kaçınılmaz.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X