• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Çene eklemi tmj

mzgkr

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
24 Mart 2026
Mesajlar
11
Emoji Skoru
8
Puanlar
1
Yaş
27
Merhabalar
Bu mesajım benim gibi yıllardır çene eklemi problemi çekmiş insanlara fayda amaçlı yazıyorum.
Yaklaşık 4 senedir çene eklemimden sesler geliyordu ve hafif agrilarim vardı birgün çenem kitlendiginde kulak burun boğaz doktoruna gittim (garip gelebilir ama boynum da tutulduğu için çene cerrahina gitmek aklıma gelmedi)
Agzimi 1 parmak bile açamıyordum doktorun bana verdiği kas gevşetici iğneleri kullandım ama 1 ay boyunca agzim açılmadı. Çok mesaili bir işte çalıştığım için yorgunluktan kaslarımin gergi liginden sanıyordum. Agrilarim biraz artmaya başlayınca 20 lik disledimi çektirmeye gittiğim de doktor bana ekleminde problem var fakulte hastanesine git dedi. Orada bana verilen agri kesici ve kas gevşetici ilaçları kullandım cene 1 bucuk parmak acilinca1 ay arayla 4 20 lik dişlerim çekildi ve bana evet ekleminde problem var yumuşak beslen çeneni zorlama dendi ağrim çok olmayınca bunlara uyabildihimce uydum. 2 sene içinde agzim sol tarafa kaydı ve kütlemelerim geçti kütlemeler geçtiği için daha iyi olduğunu düşündüm(maalesef daha kotuymus) ancak kayiklik için tekrar fakülteye gittiğimde gece plagi önerildi ben bu plagi kullanırken çene eklemim birgun bir anda aşırı ağrımaya başladı ve agzim iyice yamuldu ama her hastaneye gittiğimde bununla yaşamayı öğrenin dediler bunları diyende maalesef hep öğrenci doktorlardi bulunduğum şehide çene cerrahi bölümüne fakülteden direkt randevu yok özeline o yüzden öğrencinin üzerine çıkamıyorum. Birgun aglayarak gittigimde prf doktorla gorusturduler bana dedigi sey eklem cok zor bir alan maalsef bununla yasamayi ogren sicak masaj yap plagini kullan oldu. Birgun canıma tak dedi ve başka bir şehire o agrilarimla özel bir doktorla gorustum instagramdan bulmustum benden ne mr ne tomografi istemeden direkt antrosentez hyaluronik asit ve aynı gün botoks yaptı ve o işlemden sonra nevralaji agrilarim olmaya başladı. Ve ben kendi arastirmalarimla özel hastane de mr ve tomografi çektirdim. Mr sonucunda redüksüyonsuz disk deplesmanim var diskim baya önde ve sıkışmış kilitli kalmis sinirlere baski yapiyor bt de ise kemikte hipoplazi yani erime çıktı arkadaşlar. Ayni zamanda kemijlerim surtundugu icin yogun kireclenme .Kapanis dengesiz oldugu icin sag tarafa asiri yuk bindiginden skleroz yani kemik kalinlasmasi ben 4 senedir doktor doktor gezdim lütfen bu sorunlar başladığı an bi mr ve tomografi istenmese de cektirin şuan benim durumun açık ameliyatlik olmuş ve antrosentez işlemini sert stabilizasyon splint kalın olmdan denemeden eklemlerinizi sakinleştirmeden asla yaptırmayın ben nevralaajiye yakalandım eklem sakinleşmeden agri varken yapılan antrosnetz işlemi eklemi travmatize edip o diskin baskıladigi sinirleri yangın yerine donusturuyo.ve inanın bana çoğu doktorun bu konuda hiç bir bilgisi yok size önerim kütlemeleriniz baslar başlamaz çene cerrahinin verdiği agri kesici ilaç ve plagi kullanmak sert şeyler yememek ceneyi zorlamamak ve kesi likle doktorunuz istemese de mr ve bt cekytirin bana 4 yıl önce çekilmiş olsaydı benim diskim kaymadan kemiğim eriyip kireclenme derecesine gelmeden ve sinirlerim harap olmadan durdurdum şuan 28 yaşımdayım ve açık ameliyat olacağım 300 bin lira istendi protez yapilacak ve yüzde 65 garanti veriliyor. Gerçekten bu rahatsizligi çeken herkese Allahtan şifa diliyorum
 
Merhabalar
Bu mesajım benim gibi yıllardır çene eklemi problemi çekmiş insanlara fayda amaçlı yazıyorum.
Yaklaşık 4 senedir çene eklemimden sesler geliyordu ve hafif agrilarim vardı birgün çenem kitlendiginde kulak burun boğaz doktoruna gittim (garip gelebilir ama boynum da tutulduğu için çene cerrahina gitmek aklıma gelmedi)
Agzimi 1 parmak bile açamıyordum doktorun bana verdiği kas gevşetici iğneleri kullandım ama 1 ay boyunca agzim açılmadı. Çok mesaili bir işte çalıştığım için yorgunluktan kaslarımin gergi liginden sanıyordum. Agrilarim biraz artmaya başlayınca 20 lik disledimi çektirmeye gittiğim de doktor bana ekleminde problem var fakulte hastanesine git dedi. Orada bana verilen agri kesici ve kas gevşetici ilaçları kullandım cene 1 bucuk parmak acilinca1 ay arayla 4 20 lik dişlerim çekildi ve bana evet ekleminde problem var yumuşak beslen çeneni zorlama dendi ağrim çok olmayınca bunlara uyabildihimce uydum. 2 sene içinde agzim sol tarafa kaydı ve kütlemelerim geçti kütlemeler geçtiği için daha iyi olduğunu düşündüm(maalesef daha kotuymus) ancak kayiklik için tekrar fakülteye gittiğimde gece plagi önerildi ben bu plagi kullanırken çene eklemim birgun bir anda aşırı ağrımaya başladı ve agzim iyice yamuldu ama her hastaneye gittiğimde bununla yaşamayı öğrenin dediler bunları diyende maalesef hep öğrenci doktorlardi bulunduğum şehide çene cerrahi bölümüne fakülteden direkt randevu yok özeline o yüzden öğrencinin üzerine çıkamıyorum. Birgun aglayarak gittigimde prf doktorla gorusturduler bana dedigi sey eklem cok zor bir alan maalsef bununla yasamayi ogren sicak masaj yap plagini kullan oldu. Birgun canıma tak dedi ve başka bir şehire o agrilarimla özel bir doktorla gorustum instagramdan bulmustum benden ne mr ne tomografi istemeden direkt antrosentez hyaluronik asit ve aynı gün botoks yaptı ve o işlemden sonra nevralaji agrilarim olmaya başladı. Ve ben kendi arastirmalarimla özel hastane de mr ve tomografi çektirdim. Mr sonucunda redüksüyonsuz disk deplesmanim var diskim baya önde ve sıkışmış kilitli kalmis sinirlere baski yapiyor bt de ise kemikte hipoplazi yani erime çıktı arkadaşlar. Ayni zamanda kemijlerim surtundugu icin yogun kireclenme .Kapanis dengesiz oldugu icin sag tarafa asiri yuk bindiginden skleroz yani kemik kalinlasmasi ben 4 senedir doktor doktor gezdim lütfen bu sorunlar başladığı an bi mr ve tomografi istenmese de cektirin şuan benim durumun açık ameliyatlik olmuş ve antrosentez işlemini sert stabilizasyon splint kalın olmdan denemeden eklemlerinizi sakinleştirmeden asla yaptırmayın ben nevralaajiye yakalandım eklem sakinleşmeden agri varken yapılan antrosnetz işlemi eklemi travmatize edip o diskin baskıladigi sinirleri yangın yerine donusturuyo.ve inanın bana çoğu doktorun bu konuda hiç bir bilgisi yok size önerim kütlemeleriniz baslar başlamaz çene cerrahinin verdiği agri kesici ilaç ve plagi kullanmak sert şeyler yememek ceneyi zorlamamak ve kesi likle doktorunuz istemese de mr ve bt cekytirin bana 4 yıl önce çekilmiş olsaydı benim diskim kaymadan kemiğim eriyip kireclenme derecesine gelmeden ve sinirlerim harap olmadan durdurdum şuan 28 yaşımdayım ve açık ameliyat olacağım 300 bin lira istendi protez yapilacak ve yüzde 65 garanti veriliyor. Gerçekten bu rahatsizligi çeken herkese Allahtan şifa diliyorum. Sorunlar başlar başlamaz görüntülerinizi cektirin. İlaçlari kullanın sert stabilizasyon splint kullanın ve fizyoterapiste gidin ceneyi de zorlamazsanjz zaten ilerlemiyor ama benim kadar beklemeyin!
 
Merhabalar
Bu mesajım benim gibi yıllardır çene eklemi problemi çekmiş insanlara fayda amaçlı yazıyorum.
Yaklaşık 4 senedir çene eklemimden sesler geliyordu ve hafif agrilarim vardı birgün çenem kitlendiginde kulak burun boğaz doktoruna gittim (garip gelebilir ama boynum da tutulduğu için çene cerrahina gitmek aklıma gelmedi)
Agzimi 1 parmak bile açamıyordum doktorun bana verdiği kas gevşetici iğneleri kullandım ama 1 ay boyunca agzim açılmadı. Çok mesaili bir işte çalıştığım için yorgunluktan kaslarımin gergi liginden sanıyordum. Agrilarim biraz artmaya başlayınca 20 lik disledimi çektirmeye gittiğim de doktor bana ekleminde problem var fakulte hastanesine git dedi. Orada bana verilen agri kesici ve kas gevşetici ilaçları kullandım cene 1 bucuk parmak acilinca1 ay arayla 4 20 lik dişlerim çekildi ve bana evet ekleminde problem var yumuşak beslen çeneni zorlama dendi ağrim çok olmayınca bunlara uyabildihimce uydum. 2 sene içinde agzim sol tarafa kaydı ve kütlemelerim geçti kütlemeler geçtiği için daha iyi olduğunu düşündüm(maalesef daha kotuymus) ancak kayiklik için tekrar fakülteye gittiğimde gece plagi önerildi ben bu plagi kullanırken çene eklemim birgun bir anda aşırı ağrımaya başladı ve agzim iyice yamuldu ama her hastaneye gittiğimde bununla yaşamayı öğrenin dediler bunları diyende maalesef hep öğrenci doktorlardi bulunduğum şehide çene cerrahi bölümüne fakülteden direkt randevu yok özeline o yüzden öğrencinin üzerine çıkamıyorum. Birgun aglayarak gittigimde prf doktorla gorusturduler bana dedigi sey eklem cok zor bir alan maalsef bununla yasamayi ogren sicak masaj yap plagini kullan oldu. Birgun canıma tak dedi ve başka bir şehire o agrilarimla özel bir doktorla gorustum instagramdan bulmustum benden ne mr ne tomografi istemeden direkt antrosentez hyaluronik asit ve aynı gün botoks yaptı ve o işlemden sonra nevralaji agrilarim olmaya başladı. Ve ben kendi arastirmalarimla özel hastane de mr ve tomografi çektirdim. Mr sonucunda redüksüyonsuz disk deplesmanim var diskim baya önde ve sıkışmış kilitli kalmis sinirlere baski yapiyor bt de ise kemikte hipoplazi yani erime çıktı arkadaşlar. Ayni zamanda kemijlerim surtundugu icin yogun kireclenme .Kapanis dengesiz oldugu icin sag tarafa asiri yuk bindiginden skleroz yani kemik kalinlasmasi ben 4 senedir doktor doktor gezdim lütfen bu sorunlar başladığı an bi mr ve tomografi istenmese de cektirin şuan benim durumun açık ameliyatlik olmuş ve antrosentez işlemini sert stabilizasyon splint kalın olmdan denemeden eklemlerinizi sakinleştirmeden asla yaptırmayın ben nevralaajiye yakalandım eklem sakinleşmeden agri varken yapılan antrosnetz işlemi eklemi travmatize edip o diskin baskıladigi sinirleri yangın yerine donusturuyo.ve inanın bana çoğu doktorun bu konuda hiç bir bilgisi yok size önerim kütlemeleriniz baslar başlamaz çene cerrahinin verdiği agri kesici ilaç ve plagi kullanmak sert şeyler yememek ceneyi zorlamamak ve kesi likle doktorunuz istemese de mr ve bt cekytirin bana 4 yıl önce çekilmiş olsaydı benim diskim kaymadan kemiğim eriyip kireclenme derecesine gelmeden ve sinirlerim harap olmadan durdurdum şuan 28 yaşımdayım ve açık ameliyat olacağım 300 bin lira istendi protez yapilacak ve yüzde 65 garanti veriliyor. Gerçekten bu rahatsizligi çeken herkese Allahtan şifa diliyorum
Benim de çenemden çıt çıt ses geliyor bazen. Ama diş doktoru gece dişlerimi sıktığım için olabileceğini söyledi. Şimdi konunuzu okuyunca korktum. Geçmiş olsun
 
Merhabalar
Bu mesajım benim gibi yıllardır çene eklemi problemi çekmiş insanlara fayda amaçlı yazıyorum.
Yaklaşık 4 senedir çene eklemimden sesler geliyordu ve hafif agrilarim vardı birgün çenem kitlendiginde kulak burun boğaz doktoruna gittim (garip gelebilir ama boynum da tutulduğu için çene cerrahina gitmek aklıma gelmedi)
Agzimi 1 parmak bile açamıyordum doktorun bana verdiği kas gevşetici iğneleri kullandım ama 1 ay boyunca agzim açılmadı. Çok mesaili bir işte çalıştığım için yorgunluktan kaslarımin gergi liginden sanıyordum. Agrilarim biraz artmaya başlayınca 20 lik disledimi çektirmeye gittiğim de doktor bana ekleminde problem var fakulte hastanesine git dedi. Orada bana verilen agri kesici ve kas gevşetici ilaçları kullandım cene 1 bucuk parmak acilinca1 ay arayla 4 20 lik dişlerim çekildi ve bana evet ekleminde problem var yumuşak beslen çeneni zorlama dendi ağrim çok olmayınca bunlara uyabildihimce uydum. 2 sene içinde agzim sol tarafa kaydı ve kütlemelerim geçti kütlemeler geçtiği için daha iyi olduğunu düşündüm(maalesef daha kotuymus) ancak kayiklik için tekrar fakülteye gittiğimde gece plagi önerildi ben bu plagi kullanırken çene eklemim birgun bir anda aşırı ağrımaya başladı ve agzim iyice yamuldu ama her hastaneye gittiğimde bununla yaşamayı öğrenin dediler bunları diyende maalesef hep öğrenci doktorlardi bulunduğum şehide çene cerrahi bölümüne fakülteden direkt randevu yok özeline o yüzden öğrencinin üzerine çıkamıyorum. Birgun aglayarak gittigimde prf doktorla gorusturduler bana dedigi sey eklem cok zor bir alan maalsef bununla yasamayi ogren sicak masaj yap plagini kullan oldu. Birgun canıma tak dedi ve başka bir şehire o agrilarimla özel bir doktorla gorustum instagramdan bulmustum benden ne mr ne tomografi istemeden direkt antrosentez hyaluronik asit ve aynı gün botoks yaptı ve o işlemden sonra nevralaji agrilarim olmaya başladı. Ve ben kendi arastirmalarimla özel hastane de mr ve tomografi çektirdim. Mr sonucunda redüksüyonsuz disk deplesmanim var diskim baya önde ve sıkışmış kilitli kalmis sinirlere baski yapiyor bt de ise kemikte hipoplazi yani erime çıktı arkadaşlar. Ayni zamanda kemijlerim surtundugu icin yogun kireclenme .Kapanis dengesiz oldugu icin sag tarafa asiri yuk bindiginden skleroz yani kemik kalinlasmasi ben 4 senedir doktor doktor gezdim lütfen bu sorunlar başladığı an bi mr ve tomografi istenmese de cektirin şuan benim durumun açık ameliyatlik olmuş ve antrosentez işlemini sert stabilizasyon splint kalın olmdan denemeden eklemlerinizi sakinleştirmeden asla yaptırmayın ben nevralaajiye yakalandım eklem sakinleşmeden agri varken yapılan antrosnetz işlemi eklemi travmatize edip o diskin baskıladigi sinirleri yangın yerine donusturuyo.ve inanın bana çoğu doktorun bu konuda hiç bir bilgisi yok size önerim kütlemeleriniz baslar başlamaz çene cerrahinin verdiği agri kesici ilaç ve plagi kullanmak sert şeyler yememek ceneyi zorlamamak ve kesi likle doktorunuz istemese de mr ve bt cekytirin bana 4 yıl önce çekilmiş olsaydı benim diskim kaymadan kemiğim eriyip kireclenme derecesine gelmeden ve sinirlerim harap olmadan durdurdum şuan 28 yaşımdayım ve açık ameliyat olacağım 300 bin lira istendi protez yapilacak ve yüzde 65 garanti veriliyor. Gerçekten bu rahatsizligi çeken herkese Allahtan şifa diliyorum
Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun ve Allah şifa versin. Bunun zorluğunu gerçekten çeken bilir. Ben de geçen sene birkaç doktor dolaştım aynı sebeple. Biri çene eklemine yapılacak hiçbir şey yok böyle yaşayan çok kişi var dedi. Biri splint tedavisi önerdi ancak tek plak için 75000 tl istedi ayrıca fizyoterapistle de doğru duruş için çalışmak zorunlu diyip 25000 de öyle isteyince ben başka bir doktor buldum. Bu doktorum da splint tedavisi yaparız sonra da ortodontik tedavi şart dedi çünkü bende kapanış bozukluğu da var. Tamam dedik splint yaptık- diğer doktorun 75000 dediği plak burada bana 12000’e yapıldı- Bunu geceleri tak dedi. Gelgelelim hiç kullanamadım çünkü ağzım açık kaldığı için afedersiniz tükürüğü yutmazsam salyam akıyor ve bundan iğrendiğim için de uyuyamıyorum, rahat edemiyorum. Ayrıca bu splint dişlerimi de çok sıkıyor. Ne zaman taksam iki saat içinde diş etlerim ezilip şişiyor hatta morarıyor. Doktora defalarca ölçüsü küçük herhalde diye gittim her seferinde sen sabırsızsın sabretsen ağzın alışacak diyip gönderdi, plak öylece duruyor çekmecede. Ama ben boyun ve çene ağrısından da uyuyamıyorum. Uzun lafın kısası ben sizden doktor önerisi isteyeceğim. Şu an memnun kaldığınız yer neresi, hangi il hangi dişçi acaba? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun ve Allah şifa versin. Bunun zorluğunu gerçekten çeken bilir. Ben de geçen sene birkaç doktor dolaştım aynı sebeple. Biri çene eklemine yapılacak hiçbir şey yok böyle yaşayan çok kişi var dedi. Biri splint tedavisi önerdi ancak tek plak için 75000 tl istedi ayrıca fizyoterapistle de doğru duruş için çalışmak zorunlu diyip 25000 de öyle isteyince ben başka bir doktor buldum. Bu doktorum da splint tedavisi yaparız sonra da ortodontik tedavi şart dedi çünkü bende kapanış bozukluğu da var. Tamam dedik splint yaptık- diğer doktorun 75000 dediği plak burada bana 12000’e yapıldı- Bunu geceleri tak dedi. Gelgelelim hiç kullanamadım çünkü ağzım açık kaldığı için afedersiniz tükürüğü yutmazsam salyam akıyor ve bundan iğrendiğim için de uyuyamıyorum, rahat edemiyorum. Ayrıca bu splint dişlerimi de çok sıkıyor. Ne zaman taksam iki saat içinde diş etlerim ezilip şişiyor hatta morarıyor. Doktora defalarca ölçüsü küçük herhalde diye gittim her seferinde sen sabırsızsın sabretsen ağzın alışacak diyip gönderdi, plak öylece duruyor çekmecede. Ama ben boyun ve çene ağrısından da uyuyamıyorum. Uzun lafın kısası ben sizden doktor önerisi isteyeceğim. Şu an memnun kaldığınız yer neresi, hangi il hangi dişçi acaba? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhabalar ben Kayseri ilindeym size önerim açık ve kapalı pozisyonda bir cene eklem mr ve temporamandibular çene bt goruntuleme cektirmeniz o görüntülerde diskin durumu kemik yapısı görünüyor. Benim ki şuan acil cerrahilk oldu celal candir ve reha kişnisci diye 2 doktor buldum onlarla görüşmeye gideceğim. Ayrıca bir norolojik ilaç başlanacak çünkü 24 saat süren uykumdan uyandıran agrilarim var. Siz bu görüntü raporlarından durumun ciddiyetine göre bir yol izleyebilirsiniz. Size de çok geçmiş olsun
 
Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun ve Allah şifa versin. Bunun zorluğunu gerçekten çeken bilir. Ben de geçen sene birkaç doktor dolaştım aynı sebeple. Biri çene eklemine yapılacak hiçbir şey yok böyle yaşayan çok kişi var dedi. Biri splint tedavisi önerdi ancak tek plak için 75000 tl istedi ayrıca fizyoterapistle de doğru duruş için çalışmak zorunlu diyip 25000 de öyle isteyince ben başka bir doktor buldum. Bu doktorum da splint tedavisi yaparız sonra da ortodontik tedavi şart dedi çünkü bende kapanış bozukluğu da var. Tamam dedik splint yaptık- diğer doktorun 75000 dediği plak burada bana 12000’e yapıldı- Bunu geceleri tak dedi. Gelgelelim hiç kullanamadım çünkü ağzım açık kaldığı için afedersiniz tükürüğü yutmazsam salyam akıyor ve bundan iğrendiğim için de uyuyamıyorum, rahat edemiyorum. Ayrıca bu splint dişlerimi de çok sıkıyor. Ne zaman taksam iki saat içinde diş etlerim ezilip şişiyor hatta morarıyor. Doktora defalarca ölçüsü küçük herhalde diye gittim her seferinde sen sabırsızsın sabretsen ağzın alışacak diyip gönderdi, plak öylece duruyor çekmecede. Ama ben boyun ve çene ağrısından da uyuyamıyorum. Uzun lafın kısası ben sizden doktor önerisi isteyeceğim. Şu an memnun kaldığınız yer neresi, hangi il hangi dişçi acaba? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ayrıca splinti herkes yapamıyor maalesef çok ince ayar olması lazım sürekli kontrol olması gerek çünkü eklem oynak birsey her splint kullanılmıyor maalsef sizde o yüzden ise yaramamış olabilir
 
Benim de çenemden çıt çıt ses geliyor bazen. Ama diş doktoru gece dişlerimi sıktığım için olabileceğini söyledi. Şimdi konunuzu okuyunca korktum. Geçmiş olsun
Lütfen üzerine düşün benimki çok ilerledi bazı insanlar ağrısız senelerce yaşayabiliyor ama benim ki 4 yılda oldu
 
Merhabalar ben Kayseri ilindeym size önerim açık ve kapalı pozisyonda bir cene eklem mr ve temporamandibular çene bt goruntuleme cektirmeniz o görüntülerde diskin durumu kemik yapısı görünüyor. Benim ki şuan acil cerrahilk oldu celal candir ve reha kişnisci diye 2 doktor buldum onlarla görüşmeye gideceğim. Ayrıca bir norolojik ilaç başlanacak çünkü 24 saat süren uykumdan uyandıran agrilarim var. Siz bu görüntü raporlarından durumun ciddiyetine göre bir yol izleyebilirsiniz. Size de çok geçmiş olsun
Ben İstanbul’da yaşıyorum. Çok güvendiğim dişçilere de gittim daha önce hiç Mr istemediler gerçekten. Teşekkür ederim tekrardan size de çok geçmiş olsun 🙏
 
Ben İstanbul’da yaşıyorum. Çok güvendiğim dişçilere de gittim daha önce hiç Mr istemediler gerçekten. Teşekkür ederim tekrardan size de çok geçmiş olsun 🙏
Harika yerdesiniz size önerin mr ve bt den sonra Celal candirli isimli doktor ile görüşmeniz ben baya arastirdim size iyi geleceğini düşünüyorum eğer ileri cerrhilik bir boyutunuz yok ise Meloh şentürk diye bir ordodonti klinigi araştırmstim o doktorda şeffaf plak için iyi olabilir ama bence ilk olarak Celal candirli ile görüşmniz. Umarım en kısa zamanda şifa bulursunuz
 
Merhabalar
Bu mesajım benim gibi yıllardır çene eklemi problemi çekmiş insanlara fayda amaçlı yazıyorum.
Yaklaşık 4 senedir çene eklemimden sesler geliyordu ve hafif agrilarim vardı birgün çenem kitlendiginde kulak burun boğaz doktoruna gittim (garip gelebilir ama boynum da tutulduğu için çene cerrahina gitmek aklıma gelmedi)
Agzimi 1 parmak bile açamıyordum doktorun bana verdiği kas gevşetici iğneleri kullandım ama 1 ay boyunca agzim açılmadı. Çok mesaili bir işte çalıştığım için yorgunluktan kaslarımin gergi liginden sanıyordum. Agrilarim biraz artmaya başlayınca 20 lik disledimi çektirmeye gittiğim de doktor bana ekleminde problem var fakulte hastanesine git dedi. Orada bana verilen agri kesici ve kas gevşetici ilaçları kullandım cene 1 bucuk parmak acilinca1 ay arayla 4 20 lik dişlerim çekildi ve bana evet ekleminde problem var yumuşak beslen çeneni zorlama dendi ağrim çok olmayınca bunlara uyabildihimce uydum. 2 sene içinde agzim sol tarafa kaydı ve kütlemelerim geçti kütlemeler geçtiği için daha iyi olduğunu düşündüm(maalesef daha kotuymus) ancak kayiklik için tekrar fakülteye gittiğimde gece plagi önerildi ben bu plagi kullanırken çene eklemim birgun bir anda aşırı ağrımaya başladı ve agzim iyice yamuldu ama her hastaneye gittiğimde bununla yaşamayı öğrenin dediler bunları diyende maalesef hep öğrenci doktorlardi bulunduğum şehide çene cerrahi bölümüne fakülteden direkt randevu yok özeline o yüzden öğrencinin üzerine çıkamıyorum. Birgun aglayarak gittigimde prf doktorla gorusturduler bana dedigi sey eklem cok zor bir alan maalsef bununla yasamayi ogren sicak masaj yap plagini kullan oldu. Birgun canıma tak dedi ve başka bir şehire o agrilarimla özel bir doktorla gorustum instagramdan bulmustum benden ne mr ne tomografi istemeden direkt antrosentez hyaluronik asit ve aynı gün botoks yaptı ve o işlemden sonra nevralaji agrilarim olmaya başladı. Ve ben kendi arastirmalarimla özel hastane de mr ve tomografi çektirdim. Mr sonucunda redüksüyonsuz disk deplesmanim var diskim baya önde ve sıkışmış kilitli kalmis sinirlere baski yapiyor bt de ise kemikte hipoplazi yani erime çıktı arkadaşlar. Ayni zamanda kemijlerim surtundugu icin yogun kireclenme .Kapanis dengesiz oldugu icin sag tarafa asiri yuk bindiginden skleroz yani kemik kalinlasmasi ben 4 senedir doktor doktor gezdim lütfen bu sorunlar başladığı an bi mr ve tomografi istenmese de cektirin şuan benim durumun açık ameliyatlik olmuş ve antrosentez işlemini sert stabilizasyon splint kalın olmdan denemeden eklemlerinizi sakinleştirmeden asla yaptırmayın ben nevralaajiye yakalandım eklem sakinleşmeden agri varken yapılan antrosnetz işlemi eklemi travmatize edip o diskin baskıladigi sinirleri yangın yerine donusturuyo.ve inanın bana çoğu doktorun bu konuda hiç bir bilgisi yok size önerim kütlemeleriniz baslar başlamaz çene cerrahinin verdiği agri kesici ilaç ve plagi kullanmak sert şeyler yememek ceneyi zorlamamak ve kesi likle doktorunuz istemese de mr ve bt cekytirin bana 4 yıl önce çekilmiş olsaydı benim diskim kaymadan kemiğim eriyip kireclenme derecesine gelmeden ve sinirlerim harap olmadan durdurdum şuan 28 yaşımdayım ve açık ameliyat olacağım 300 bin lira istendi protez yapilacak ve yüzde 65 garanti veriliyor. Gerçekten bu rahatsizligi çeken herkese Allahtan şifa diliyorum
Merhaba nasıl durdurdunuz bu durumu
 
Öncelikle geçmiş olsun. Çene eklemi ameliyatı, tedavisi ve eklem splinti için Prof. Dr. Mustafa Tek'e ve eklem splinti için ek olarak Ortodontist Dr. Cemre Geze'ye gidebilirsiniz, oldukça tavsiye edilen doktorlardır kendileri ben de tavsiye ederim. Alanlarında oldukça uzmanlar. Umarım en kısa zamanda şifa bulursunuz.
 
Öncelikle geçmiş olsun. Çene eklemi ameliyatı, tedavisi ve eklem splinti için Prof. Dr. Mustafa Tek'e ve eklem splinti için ek olarak Ortodontist Dr. Cemre Geze'ye gidebilirsiniz, oldukça tavsiye edilen doktorlardır kendileri ben de tavsiye ederim. Alanlarında oldukça uzmanlar. Umarım en kısa zamanda şifa bulursunuz.
Merhaba, siz Mustafa Tek’te tedavi oldunuz mu acaba? Ben bugün kendisinden randevu aldım sadece muayene ücreti bile çok tuzlu. Celal Çandırlı ile Mustafa Tek arasında kararsız kaldım açıkçası
 
Bence her 2'sine de gitmekte fayda var. Ben her ikisine de muayene oldum. Celal Çandırlı'ya çift çene ameliyatı hakkında bilgi almak için gittim ama onu tercih etmedim. Mustafa Tek'e de hem çene ameliyatı, hem çene eklemi hem de gömülü 20'lik diş kontrolü için gittim. Muayene ücretinden dolayı ben de Mustafa Tek'e gitmekte kararsızdım ama iyi ki gitmişim çok önemli bir kararda faydası oldu, hiç pişman değilim iyi ki o parayı vermişim, bu konularda uzman çok az doktor var. Çift çene ameliyatı olmam gerekiyordu ve 2 tane sinire yakın gömülü 20'lik dişim vardı. Bunları çektirmem konusunda ikna etti ve çektirdim. Sol taraftaki hala iyileşme sürecinde. Celal Çandırlı'da muayene ücreti uygundu sanırım. Ücret politikası diğer cerrahlar ile yakın uygulanıyor.
 
Bence her 2'sine de gitmekte fayda var. Ben her ikisine de muayene oldum. Celal Çandırlı'ya çift çene ameliyatı hakkında bilgi almak için gittim ama onu tercih etmedim. Mustafa Tek'e de hem çene ameliyatı, hem çene eklemi hem de gömülü 20'lik diş kontrolü için gittim. Muayene ücretinden dolayı ben de Mustafa Tek'e gitmekte kararsızdım ama iyi ki gitmişim çok önemli bir kararda faydası oldu, hiç pişman değilim iyi ki o parayı vermişim, bu konularda uzman çok az doktor var. Çift çene ameliyatı olmam gerekiyordu ve 2 tane sinire yakın gömülü 20'lik dişim vardı. Bunları çektirmem konusunda ikna etti ve çektirdim. Sol taraftaki hala iyileşme sürecinde. Celal Çandırlı'da muayene ücreti uygundu sanırım. Ücret politikası diğer cerrahlar ile yakın uygulanıyor.
Çene eklemi icin size nasil bir tedavi uyguladı?
 
Çene eklemi icin size nasil bir tedavi uyguladı?
Merhaba. Açtığınız konuyu şimdi okudum ve şok oldum. Çünkü eşim 1 senedir çenesinin sol tarafından gelen ses ve tıkanma şikayetiyle yaşıyor. Ankara üni diş fakültesine çene cerrahisine gitti. İleri düzey bir durum yok o yüzden ameliyat edemeyiz demişler. Bununla yaşa demişler. Plak verdiler mi pek hatırlamıyorum. Ama MR istemediklerini biliyorum. Boyun düzleşmesi ve diş teli tedavisi geçmişi var. Acaba boyundan mı kaynaklı? Diş teli olduğunu zannetmiyorum yani yoksa herkesin başına gelirdi. Boyun düzleşmesi mi tetikliyor acaba siz hiç fizik tedaviye gittiniz mi? Çene için bir işlem uyguladılar mı?
 
Merhaba. Açtığınız konuyu şimdi okudum ve şok oldum. Çünkü eşim 1 senedir çenesinin sol tarafından gelen ses ve tıkanma şikayetiyle yaşıyor. Ankara üni diş fakültesine çene cerrahisine gitti. İleri düzey bir durum yok o yüzden ameliyat edemeyiz demişler. Bununla yaşa demişler. Plak verdiler mi pek hatırlamıyorum. Ama MR istemediklerini biliyorum. Boyun düzleşmesi ve diş teli tedavisi geçmişi var. Acaba boyundan mı kaynaklı? Diş teli olduğunu zannetmiyorum yani yoksa herkesin başına gelirdi. Boyun düzleşmesi mi tetikliyor acaba siz hiç fizik tedaviye gittiniz mi? Çene için bir işlem uyguladılar mı?
Size de geçmiş olsun her insan benim yaşadığım sorunu yaşamıyor ölene kadar çene eklem sıkıntısı olup bu şekilde yaşayan insan var ilerlemiyor durum bazı kişilerde ama benim ki ilerledi çok fazla agrim var mesela
Zaten çene eklemi disk kayikligi olan kişiler de poster direkt bozuluyor benim boyun duzlesmem ve poster sorunum çene eklemimden sonra oldu
 
Size de geçmiş olsun her insan benim yaşadığım sorunu yaşamıyor ölene kadar çene eklem sıkıntısı olup bu şekilde yaşayan insan var ilerlemiyor durum bazı kişilerde ama benim ki ilerledi çok fazla agrim var mesela
Zaten çene eklemi disk kayikligi olan kişiler de poster direkt bozuluyor benim boyun duzlesmem ve poster sorunum çene eklemimden sonra oldu
Cevabınız için teşekkür ederim. İnşallah bu dertten ağrılardan kurtulursunuz 😔
 
Back
X