Merhabalar
Bu mesajım benim gibi yıllardır çene eklemi problemi çekmiş insanlara fayda amaçlı yazıyorum.
Yaklaşık 4 senedir çene eklemimden sesler geliyordu ve hafif agrilarim vardı birgün çenem kitlendiginde kulak burun boğaz doktoruna gittim (garip gelebilir ama boynum da tutulduğu için çene cerrahina gitmek aklıma gelmedi)
Agzimi 1 parmak bile açamıyordum doktorun bana verdiği kas gevşetici iğneleri kullandım ama 1 ay boyunca agzim açılmadı. Çok mesaili bir işte çalıştığım için yorgunluktan kaslarımin gergi liginden sanıyordum. Agrilarim biraz artmaya başlayınca 20 lik disledimi çektirmeye gittiğim de doktor bana ekleminde problem var fakulte hastanesine git dedi. Orada bana verilen agri kesici ve kas gevşetici ilaçları kullandım cene 1 bucuk parmak acilinca1 ay arayla 4 20 lik dişlerim çekildi ve bana evet ekleminde problem var yumuşak beslen çeneni zorlama dendi ağrim çok olmayınca bunlara uyabildihimce uydum. 2 sene içinde agzim sol tarafa kaydı ve kütlemelerim geçti kütlemeler geçtiği için daha iyi olduğunu düşündüm(maalesef daha kotuymus) ancak kayiklik için tekrar fakülteye gittiğimde gece plagi önerildi ben bu plagi kullanırken çene eklemim birgun bir anda aşırı ağrımaya başladı ve agzim iyice yamuldu ama her hastaneye gittiğimde bununla yaşamayı öğrenin dediler bunları diyende maalesef hep öğrenci doktorlardi bulunduğum şehide çene cerrahi bölümüne fakülteden direkt randevu yok özeline o yüzden öğrencinin üzerine çıkamıyorum. Birgun aglayarak gittigimde prf doktorla gorusturduler bana dedigi sey eklem cok zor bir alan maalsef bununla yasamayi ogren sicak masaj yap plagini kullan oldu. Birgun canıma tak dedi ve başka bir şehire o agrilarimla özel bir doktorla gorustum instagramdan bulmustum benden ne mr ne tomografi istemeden direkt antrosentez hyaluronik asit ve aynı gün botoks yaptı ve o işlemden sonra nevralaji agrilarim olmaya başladı. Ve ben kendi arastirmalarimla özel hastane de mr ve tomografi çektirdim. Mr sonucunda redüksüyonsuz disk deplesmanim var diskim baya önde ve sıkışmış kilitli kalmis sinirlere baski yapiyor bt de ise kemikte hipoplazi yani erime çıktı arkadaşlar. Ayni zamanda kemijlerim surtundugu icin yogun kireclenme .Kapanis dengesiz oldugu icin sag tarafa asiri yuk bindiginden skleroz yani kemik kalinlasmasi ben 4 senedir doktor doktor gezdim lütfen bu sorunlar başladığı an bi mr ve tomografi istenmese de cektirin şuan benim durumun açık ameliyatlik olmuş ve antrosentez işlemini sert stabilizasyon splint kalın olmdan denemeden eklemlerinizi sakinleştirmeden asla yaptırmayın ben nevralaajiye yakalandım eklem sakinleşmeden agri varken yapılan antrosnetz işlemi eklemi travmatize edip o diskin baskıladigi sinirleri yangın yerine donusturuyo.ve inanın bana çoğu doktorun bu konuda hiç bir bilgisi yok size önerim kütlemeleriniz baslar başlamaz çene cerrahinin verdiği agri kesici ilaç ve plagi kullanmak sert şeyler yememek ceneyi zorlamamak ve kesi likle doktorunuz istemese de mr ve bt cekytirin bana 4 yıl önce çekilmiş olsaydı benim diskim kaymadan kemiğim eriyip kireclenme derecesine gelmeden ve sinirlerim harap olmadan durdurdum şuan 28 yaşımdayım ve açık ameliyat olacağım 300 bin lira istendi protez yapilacak ve yüzde 65 garanti veriliyor. Gerçekten bu rahatsizligi çeken herkese Allahtan şifa diliyorum
Bu mesajım benim gibi yıllardır çene eklemi problemi çekmiş insanlara fayda amaçlı yazıyorum.
Yaklaşık 4 senedir çene eklemimden sesler geliyordu ve hafif agrilarim vardı birgün çenem kitlendiginde kulak burun boğaz doktoruna gittim (garip gelebilir ama boynum da tutulduğu için çene cerrahina gitmek aklıma gelmedi)
Agzimi 1 parmak bile açamıyordum doktorun bana verdiği kas gevşetici iğneleri kullandım ama 1 ay boyunca agzim açılmadı. Çok mesaili bir işte çalıştığım için yorgunluktan kaslarımin gergi liginden sanıyordum. Agrilarim biraz artmaya başlayınca 20 lik disledimi çektirmeye gittiğim de doktor bana ekleminde problem var fakulte hastanesine git dedi. Orada bana verilen agri kesici ve kas gevşetici ilaçları kullandım cene 1 bucuk parmak acilinca1 ay arayla 4 20 lik dişlerim çekildi ve bana evet ekleminde problem var yumuşak beslen çeneni zorlama dendi ağrim çok olmayınca bunlara uyabildihimce uydum. 2 sene içinde agzim sol tarafa kaydı ve kütlemelerim geçti kütlemeler geçtiği için daha iyi olduğunu düşündüm(maalesef daha kotuymus) ancak kayiklik için tekrar fakülteye gittiğimde gece plagi önerildi ben bu plagi kullanırken çene eklemim birgun bir anda aşırı ağrımaya başladı ve agzim iyice yamuldu ama her hastaneye gittiğimde bununla yaşamayı öğrenin dediler bunları diyende maalesef hep öğrenci doktorlardi bulunduğum şehide çene cerrahi bölümüne fakülteden direkt randevu yok özeline o yüzden öğrencinin üzerine çıkamıyorum. Birgun aglayarak gittigimde prf doktorla gorusturduler bana dedigi sey eklem cok zor bir alan maalsef bununla yasamayi ogren sicak masaj yap plagini kullan oldu. Birgun canıma tak dedi ve başka bir şehire o agrilarimla özel bir doktorla gorustum instagramdan bulmustum benden ne mr ne tomografi istemeden direkt antrosentez hyaluronik asit ve aynı gün botoks yaptı ve o işlemden sonra nevralaji agrilarim olmaya başladı. Ve ben kendi arastirmalarimla özel hastane de mr ve tomografi çektirdim. Mr sonucunda redüksüyonsuz disk deplesmanim var diskim baya önde ve sıkışmış kilitli kalmis sinirlere baski yapiyor bt de ise kemikte hipoplazi yani erime çıktı arkadaşlar. Ayni zamanda kemijlerim surtundugu icin yogun kireclenme .Kapanis dengesiz oldugu icin sag tarafa asiri yuk bindiginden skleroz yani kemik kalinlasmasi ben 4 senedir doktor doktor gezdim lütfen bu sorunlar başladığı an bi mr ve tomografi istenmese de cektirin şuan benim durumun açık ameliyatlik olmuş ve antrosentez işlemini sert stabilizasyon splint kalın olmdan denemeden eklemlerinizi sakinleştirmeden asla yaptırmayın ben nevralaajiye yakalandım eklem sakinleşmeden agri varken yapılan antrosnetz işlemi eklemi travmatize edip o diskin baskıladigi sinirleri yangın yerine donusturuyo.ve inanın bana çoğu doktorun bu konuda hiç bir bilgisi yok size önerim kütlemeleriniz baslar başlamaz çene cerrahinin verdiği agri kesici ilaç ve plagi kullanmak sert şeyler yememek ceneyi zorlamamak ve kesi likle doktorunuz istemese de mr ve bt cekytirin bana 4 yıl önce çekilmiş olsaydı benim diskim kaymadan kemiğim eriyip kireclenme derecesine gelmeden ve sinirlerim harap olmadan durdurdum şuan 28 yaşımdayım ve açık ameliyat olacağım 300 bin lira istendi protez yapilacak ve yüzde 65 garanti veriliyor. Gerçekten bu rahatsizligi çeken herkese Allahtan şifa diliyorum