• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Dış gebelik sonrası ne kadar beklediniz yeniden denemek için

necessitas

Guru
Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eylül 2011
Mesajlar
71
Emoji Skoru
14
Puanlar
288
Merhaba herkese. Öncelikle dış gebelik hikayemi anlatayım. 15 Şubat pazartesi günü hamile olduğumu öğrendim. İngilterede yaşıyorum burada beta vs bakılmıyor. Perşembe günü çok hafif karın ağrısı hissettim ama normal diye düşündüm. Akşam üzeri koyu birkaç damla lekelenme vardı. Hastaneyi aradım normal dediler. Cuma günü ağrım biraz daha arttı ama yine karnımda yaygındı, adet olacakmış gibi. Maalesef cuma kırmızı kanamam oldu ama çok az, 10 damla kadar. Cumartesi sorunsuz geçti ama pazar hayatımın en kötü gününü yaşadım. İnanılmaz şiddetli sol tarafımda ağrı vardı ve ped dolduracak kanamam başladı. Acile gittim dış gebelik şüphesi olduğunu söylediler ama kesinleştirmek için Vajinal ultrason gerekli dediler onu da iki gün sonraya verdiler. Betam 361 di ve 5 +6 haftalık idim.

İç kanama riskini göze aldım ve kardeşim de Türkiye’de doktor olduğu için pazartesi günü uçakla Türkiye’ye geldim. 3.5 saatlik uçak yolculuğu boyunca iç kanama geçirip öleceğimi düşündüm. Annem sağ Salim inmem için adaklar adadı. Pazartesi hemen kadın doğuma gittim beta 421 olmuştu. Doktor maalesef sol tüpte gördü bebeği. Hemen tek doz mtx yapıldı. Şükür iğne işe yaradı.


Beni şu an en çok üzen doktor 3 ay beklemem gerektiğini söyledi, mesotraxat iğnesi yapıldığı için. İnternette başka doktorlar 6 ay bile korunmak gerektiğini söylüyorlar.

Sorum şu, size doktorunuz kaç ay korunmayı tavsiye etti?
Hsg testi yani rahim filmi önerdi mi?
 
Merhaba herkese. Öncelikle dış gebelik hikayemi anlatayım. 15 Şubat pazartesi günü hamile olduğumu öğrendim. İngilterede yaşıyorum burada beta vs bakılmıyor. Perşembe günü çok hafif karın ağrısı hissettim ama normal diye düşündüm. Akşam üzeri koyu birkaç damla lekelenme vardı. Hastaneyi aradım normal dediler. Cuma günü ağrım biraz daha arttı ama yine karnımda yaygındı, adet olacakmış gibi. Maalesef cuma kırmızı kanamam oldu ama çok az, 10 damla kadar. Cumartesi sorunsuz geçti ama pazar hayatımın en kötü gününü yaşadım. İnanılmaz şiddetli sol tarafımda ağrı vardı ve ped dolduracak kanamam başladı. Acile gittim dış gebelik şüphesi olduğunu söylediler ama kesinleştirmek için Vajinal ultrason gerekli dediler onu da iki gün sonraya verdiler. Betam 361 di ve 5 +6 haftalık idim.

İç kanama riskini göze aldım ve kardeşim de Türkiye’de doktor olduğu için pazartesi günü uçakla Türkiye’ye geldim. 3.5 saatlik uçak yolculuğu boyunca iç kanama geçirip öleceğimi düşündüm. Annem sağ Salim inmem için adaklar adadı. Pazartesi hemen kadın doğuma gittim beta 421 olmuştu. Doktor maalesef sol tüpte gördü bebeği. Hemen tek doz mtx yapıldı. Şükür iğne işe yaradı.


Beni şu an en çok üzen doktor 3 ay beklemem gerektiğini söyledi, mesotraxat iğnesi yapıldığı için. İnternette başka doktorlar 6 ay bile korunmak gerektiğini söylüyorlar.

Sorum şu, size doktorunuz kaç ay korunmayı tavsiye etti?
Hsg testi yani rahim filmi önerdi mi?
Merhaba çok geçmiş olsun 💐 benim dış gebeliğim de mtx ile sonlandırıldı. O dönemde her doktor farklı bir şey söylediği için birkaç doktordan fikir aldım ben de korunma süresi konusunda. 6 ay diyen de oldu, 3 ay da. Beta sıfırlandıktan sonra yeniden deneyebilirsin diyen de. Bir fikir birliği yok bu konuda.

Zaten korunmasız ilişkinin 5. Ayında gebe kalmıştım ve dış gebelikle sonuçlanmıştı. Korunmayı bırakır bırakmaz olma ihtimalini de düşük görerek 2 ay korunduktan sonra yeniden denemeye başladım. 2. denemede de yani geçen ay hamile kaldım ancak bu sefer de kimyasal ile sonuçlandı.

Özellikle sormama rağmen hsg çektirmemi tavsiye etmedi gittiğim doktorlarım hiçbiri. Birkaç ay daha sağlıklı bir gebelik elde edemezsem çektirmeyi düşünüyorum ben yine de.
 
Merhaba çok geçmiş olsun 💐 benim dış gebeliğim de mtx ile sonlandırıldı. O dönemde her doktor farklı bir şey söylediği için birkaç doktordan fikir aldım ben de korunma süresi konusunda. 6 ay diyen de oldu, 3 ay da. Beta sıfırlandıktan sonra yeniden deneyebilirsin diyen de. Bir fikir birliği yok bu konuda.

Zaten korunmasız ilişkinin 5. Ayında gebe kalmıştım ve dış gebelikle sonuçlanmıştı. Korunmayı bırakır bırakmaz olma ihtimalini de düşük görerek 2 ay korunduktan sonra yeniden denemeye başladım. 2. denemede de yani geçen ay hamile kaldım ancak bu sefer de kimyasal ile sonuçlandı.

Özellikle sormama rağmen hsg çektirmemi tavsiye etmedi gittiğim doktorlarım hiçbiri. Birkaç ay daha sağlıklı bir gebelik elde edemezsem çektirmeyi düşünüyorum ben yine de.
Yanıtınız için çok teşekkür ederim. O kadar çok araştırmama rağmen bir türlü karar veremiyorum. Dediğiniz gibi ilk ay gebe kalamama ihtimalini de hesaba katarak hemen 3 ay sonra denemeye başlamak istiyorum. Zaten pcos’um olduğu için benim için daha da zor. Birkaç tane de 6 ay daha güvenli yorumunu okuyunca risk almak istemiyorum. Yani aklım çok karışık. Bayramdan sonra bir doktora daha gideceğim.

Hsg ben defalarca sordum ama Dr tüp temiz çıkarsa yine dış gebelik ihtimalimin olduğunu, tüpte hasar görürse de yine sağlıklı gebelik ihtimalim olduğunu söyledi ve tavsiye etmedi.

Size bir an önce sağlıklı bir gebelik ve nur topu gibi bir evlat diliyorum ✨ bu sefer inşallah her şey yolunda gider.
 
Yanıtınız için çok teşekkür ederim. O kadar çok araştırmama rağmen bir türlü karar veremiyorum. Dediğiniz gibi ilk ay gebe kalamama ihtimalini de hesaba katarak hemen 3 ay sonra denemeye başlamak istiyorum. Zaten pcos’um olduğu için benim için daha da zor. Birkaç tane de 6 ay daha güvenli yorumunu okuyunca risk almak istemiyorum. Yani aklım çok karışık. Bayramdan sonra bir doktora daha gideceğim.

Hsg ben defalarca sordum ama Dr tüp temiz çıkarsa yine dış gebelik ihtimalimin olduğunu, tüpte hasar görürse de yine sağlıklı gebelik ihtimalim olduğunu söyledi ve tavsiye etmedi.

Size bir an önce sağlıklı bir gebelik ve nur topu gibi bir evlat diliyorum ✨ bu sefer inşallah her şey yolunda gider.
Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Umarım siz de en kısa zamanda sağlıkla bebeğinizi kucağınıza alırsınız 💕
 
Merhaba herkese. Öncelikle dış gebelik hikayemi anlatayım. 15 Şubat pazartesi günü hamile olduğumu öğrendim. İngilterede yaşıyorum burada beta vs bakılmıyor. Perşembe günü çok hafif karın ağrısı hissettim ama normal diye düşündüm. Akşam üzeri koyu birkaç damla lekelenme vardı. Hastaneyi aradım normal dediler. Cuma günü ağrım biraz daha arttı ama yine karnımda yaygındı, adet olacakmış gibi. Maalesef cuma kırmızı kanamam oldu ama çok az, 10 damla kadar. Cumartesi sorunsuz geçti ama pazar hayatımın en kötü gününü yaşadım. İnanılmaz şiddetli sol tarafımda ağrı vardı ve ped dolduracak kanamam başladı. Acile gittim dış gebelik şüphesi olduğunu söylediler ama kesinleştirmek için Vajinal ultrason gerekli dediler onu da iki gün sonraya verdiler. Betam 361 di ve 5 +6 haftalık idim.

İç kanama riskini göze aldım ve kardeşim de Türkiye’de doktor olduğu için pazartesi günü uçakla Türkiye’ye geldim. 3.5 saatlik uçak yolculuğu boyunca iç kanama geçirip öleceğimi düşündüm. Annem sağ Salim inmem için adaklar adadı. Pazartesi hemen kadın doğuma gittim beta 421 olmuştu. Doktor maalesef sol tüpte gördü bebeği. Hemen tek doz mtx yapıldı. Şükür iğne işe yaradı.


Beni şu an en çok üzen doktor 3 ay beklemem gerektiğini söyledi, mesotraxat iğnesi yapıldığı için. İnternette başka doktorlar 6 ay bile korunmak gerektiğini söylüyorlar.

Sorum şu, size doktorunuz kaç ay korunmayı tavsiye etti?
Hsg testi yani rahim filmi önerdi mi?
Cok geçmiş olsun öncelikle ilk önce kendinizi hazırlayın suan toparlanma aşamasındasınız iyi bi dinlenin ve twkrar başka doktora gidip nasıl bi yıl izlenemeniz gerektiğini sorun size en doğru olanı yapacaktır. Benim de 2 sağlıklı kızım var şükür ilkten snra 5 aylık düşük yaptım snra tekrar hamile kaldim kzıım oldu ve gecen ay hamile kaldığımı öğrendim ve ctesi günü düşüm yaptım umarım hepümiz hakkında hayırlsıı kolaylıkla olur🤍
 
Merhaba çok geçmiş olsun 💐 benim dış gebeliğim de mtx ile sonlandırıldı. O dönemde her doktor farklı bir şey söylediği için birkaç doktordan fikir aldım ben de korunma süresi konusunda. 6 ay diyen de oldu, 3 ay da. Beta sıfırlandıktan sonra yeniden deneyebilirsin diyen de. Bir fikir birliği yok bu konuda.

Zaten korunmasız ilişkinin 5. Ayında gebe kalmıştım ve dış gebelikle sonuçlanmıştı. Korunmayı bırakır bırakmaz olma ihtimalini de düşük görerek 2 ay korunduktan sonra yeniden denemeye başladım. 2. denemede de yani geçen ay hamile kaldım ancak bu sefer de kimyasal ile sonuçlandı.

Özellikle sormama rağmen hsg çektirmemi tavsiye etmedi gittiğim doktorlarım hiçbiri. Birkaç ay daha sağlıklı bir gebelik elde edemezsem çektirmeyi düşünüyorum ben yine de.
Merhaba, size bir şey daha sormak istiyorum. Doktorum bana 400 microgram folik asitin yeterli olduğunu söyledi - çoğu hamilelik öncesi vitamin takviyesinde bu oran var. Dün başka bir doktora görüş almaya gittim bana folbiol gibi çok yüksek oranda folik asit içeren bir takviye kullanmam gerektiğini söyledi. Siz nasıl bir folik asit takviyesi alıyorsunuz acaba?
 
Merhaba, size bir şey daha sormak istiyorum. Doktorum bana 400 microgram folik asitin yeterli olduğunu söyledi - çoğu hamilelik öncesi vitamin takviyesinde bu oran var. Dün başka bir doktora görüş almaya gittim bana folbiol gibi çok yüksek oranda folik asit içeren bir takviye kullanmam gerektiğini söyledi. Siz nasıl bir folik asit takviyesi alıyorsunuz acaba?
Merhaba, ben beta değerim sıfırlandıktan kısa bir süre sonra folik asit ölçtürmüştüm. İğne öncesi 20 olan değerim 10a düşmüştü o nedenle yüksek doz bir folik asite ihtiyaç duymadım. 400 mcg folik asit kullandım ve kısa sürede yükselmeye başladı. Büyük ihtimalle bir iki ay içinde eski seviyesine gelmiştir.
 
Çok teşekkür ederim, ben de yeni ölçtürdüm 19.5 çıktı. Zaten aralık 5-24 arası. Ben de ilk doktoru takip edip 400 micrograma devam etme kararı aldım. 🙏🏻🌸
 
merhaba, dış gebelik öncesi 3 tane doğal yolla hamile kalıp düşüklerim olmuştu 4. Dış gebelik olunca iğne ile değerler düşürüldü ve tüp bebek deneme kararını aldık Dr.umu değiştirdim 3-4 ay ara vermemizi söyledi dr. Allah İlk tüp bebek denememizde çok şükür sağlıkla kucağımıza almayı nasip etti.
 
merhaba, dış gebelik öncesi 3 tane doğal yolla hamile kalıp düşüklerim olmuştu 4. Dış gebelik olunca iğne ile değerler düşürüldü ve tüp bebek deneme kararını aldık Dr.umu değiştirdim 3-4 ay ara vermemizi söyledi dr. Allah İlk tüp bebek denememizde çok şükür sağlıkla kucağımıza almayı nasip etti.
Allah sağlıklı uzun ömürler versin inşallah evladınıza. Bize de bir an önce sağlıklı bir evlat nasip etsin inşallah çok teşekkürler cevabınız için
 
Merhaba herkese. Öncelikle dış gebelik hikayemi anlatayım. 15 Şubat pazartesi günü hamile olduğumu öğrendim. İngilterede yaşıyorum burada beta vs bakılmıyor. Perşembe günü çok hafif karın ağrısı hissettim ama normal diye düşündüm. Akşam üzeri koyu birkaç damla lekelenme vardı. Hastaneyi aradım normal dediler. Cuma günü ağrım biraz daha arttı ama yine karnımda yaygındı, adet olacakmış gibi. Maalesef cuma kırmızı kanamam oldu ama çok az, 10 damla kadar. Cumartesi sorunsuz geçti ama pazar hayatımın en kötü gününü yaşadım. İnanılmaz şiddetli sol tarafımda ağrı vardı ve ped dolduracak kanamam başladı. Acile gittim dış gebelik şüphesi olduğunu söylediler ama kesinleştirmek için Vajinal ultrason gerekli dediler onu da iki gün sonraya verdiler. Betam 361 di ve 5 +6 haftalık idim.

İç kanama riskini göze aldım ve kardeşim de Türkiye’de doktor olduğu için pazartesi günü uçakla Türkiye’ye geldim. 3.5 saatlik uçak yolculuğu boyunca iç kanama geçirip öleceğimi düşündüm. Annem sağ Salim inmem için adaklar adadı. Pazartesi hemen kadın doğuma gittim beta 421 olmuştu. Doktor maalesef sol tüpte gördü bebeği. Hemen tek doz mtx yapıldı. Şükür iğne işe yaradı.


Beni şu an en çok üzen doktor 3 ay beklemem gerektiğini söyledi, mesotraxat iğnesi yapıldığı için. İnternette başka doktorlar 6 ay bile korunmak gerektiğini söylüyorlar.

Sorum şu, size doktorunuz kaç ay korunmayı tavsiye etti?
Hsg testi yani rahim filmi önerdi mi?
Ben de dış gebelik geçirdim doktorum bana ilk adetini bekle ondan sonra tekrar deneyebilirsiniz dedi ben kendi isteğimle biraz vücudumu dinlendirdim 3-4 ay kadar daha sonra kendiliğinden doğal hamileyim şuan çok şükür
 
Ben de dış gebelik geçirdim doktorum bana ilk adetini bekle ondan sonra tekrar deneyebilirsiniz dedi ben kendi isteğimle biraz vücudumu dinlendirdim 3-4 ay kadar daha sonra kendiliğinden doğal hamileyim şuan çok şükür
Sağlıkla kucağınıza alın bebeğinizi inşallah. Siz iğne ile mi tedavi olmuşsunuz
 
Merhaba herkese. Öncelikle dış gebelik hikayemi anlatayım. 15 Şubat pazartesi günü hamile olduğumu öğrendim. İngilterede yaşıyorum burada beta vs bakılmıyor. Perşembe günü çok hafif karın ağrısı hissettim ama normal diye düşündüm. Akşam üzeri koyu birkaç damla lekelenme vardı. Hastaneyi aradım normal dediler. Cuma günü ağrım biraz daha arttı ama yine karnımda yaygındı, adet olacakmış gibi. Maalesef cuma kırmızı kanamam oldu ama çok az, 10 damla kadar. Cumartesi sorunsuz geçti ama pazar hayatımın en kötü gününü yaşadım. İnanılmaz şiddetli sol tarafımda ağrı vardı ve ped dolduracak kanamam başladı. Acile gittim dış gebelik şüphesi olduğunu söylediler ama kesinleştirmek için Vajinal ultrason gerekli dediler onu da iki gün sonraya verdiler. Betam 361 di ve 5 +6 haftalık idim.

İç kanama riskini göze aldım ve kardeşim de Türkiye’de doktor olduğu için pazartesi günü uçakla Türkiye’ye geldim. 3.5 saatlik uçak yolculuğu boyunca iç kanama geçirip öleceğimi düşündüm. Annem sağ Salim inmem için adaklar adadı. Pazartesi hemen kadın doğuma gittim beta 421 olmuştu. Doktor maalesef sol tüpte gördü bebeği. Hemen tek doz mtx yapıldı. Şükür iğne işe yaradı.


Beni şu an en çok üzen doktor 3 ay beklemem gerektiğini söyledi, mesotraxat iğnesi yapıldığı için. İnternette başka doktorlar 6 ay bile korunmak gerektiğini söylüyorlar.

Sorum şu, size doktorunuz kaç ay korunmayı tavsiye etti?
Hsg testi yani rahim filmi önerdi mi?
Merhaba ben de 2024 Kasım ayında dış gebelik geçirdim iğneyle sonlandırıldı. Doktorum beta sıfırlandıktan sonra 3 adet dönemi korunmamı söyledi. Eğer beklemeyip hamile kalırsan bebeğin engelli olabilir çok dikkat et dedi. 3 adet döneminden sonra da hsgyi önerdi. Hsg hamile kalmanı da kolaylatırır dedi. Ki öyle de oldu hsg çektirdikten 2 ay sonra hamile kaldım. Çok şükür bebişimizi kucağımıza da aldık. Allah inşallah hayırlısıyla bi an önce size de nasip eder.
 
Merhaba ben de 2024 Kasım ayında dış gebelik geçirdim iğneyle sonlandırıldı. Doktorum beta sıfırlandıktan sonra 3 adet dönemi korunmamı söyledi. Eğer beklemeyip hamile kalırsan bebeğin engelli olabilir çok dikkat et dedi. 3 adet döneminden sonra da hsgyi önerdi. Hsg hamile kalmanı da kolaylatırır dedi. Ki öyle de oldu hsg çektirdikten 2 ay sonra hamile kaldım. Çok şükür bebişimizi kucağımıza da aldık. Allah inşallah hayırlısıyla bi an önce size de nasip eder.
Çok sevindim sizin adınıza, sağlıkla büyüsün bebeğiniz inşallah. Bana hsg önermedi doktor, beta 0 olduktan sonra 3 ay bekleyeceğim yani 4 ay 😭 Allahım inşallah bana da sağlıklı bir evlat nasip eder
 
Yanıtınız için çok teşekkür ederim. O kadar çok araştırmama rağmen bir türlü karar veremiyorum. Dediğiniz gibi ilk ay gebe kalamama ihtimalini de hesaba katarak hemen 3 ay sonra denemeye başlamak istiyorum. Zaten pcos’um olduğu için benim için daha da zor. Birkaç tane de 6 ay daha güvenli yorumunu okuyunca risk almak istemiyorum. Yani aklım çok karışık. Bayramdan sonra bir doktora daha gideceğim.

Hsg ben defalarca sordum ama Dr tüp temiz çıkarsa yine dış gebelik ihtimalimin olduğunu, tüpte hasar görürse de yine sağlıklı gebelik ihtimalim olduğunu söyledi ve tavsiye etmedi.

Size bir an önce sağlıklı bir gebelik ve nur topu gibi bir evlat diliyorum ✨ bu sefer inşallah her şey yolunda gider.
Merhaba, hala istanbulda iseniz zeynep kamil hastanesine gitmenizi öneririm, aynı durumu 2 hafta önce ben yaşadım ve maalesef tüpüm yırtıldığı için sol tüpü aldılar 3 ay korunmamı ve ardından hsg çektirip kontrole gitmemi belirttiler, bence hsg mutlaka çekilmesi gerekiyor eğer maddi gücünüz var ise ataşehir acıbadem hastanesinde fırat hoca var kesinlikle onu da tavsiye ederim.
 
Back
X