• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Eşimin ailesi konusundaki isteğine ne yapmalı?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Malesef benim ailem de beni böyle yetiştirdi.
Eşimin ailesiyle sıcak yakınlık kurmam saygı göstermem vs
Ama dediğiniz gibi herkese göre değil.
Sonra kendi çocuklarının göstermediği yakınlığı benden bekleyip olmayınca da problem yaratıyorlarmış.
Biz de kötü bir tecrübeyle öğrenmiş olduk 🙏🏻☹️
Birşey daha dipnot olsun yazmissiniz eşimi yalnız bıraktılar eşim mutsuz oldu vs vs o aynı eş size tavırda yapmış onların yüzünden farkına varın inşallah evliliğiniz uzun sürsün bir yerde bir bakacaksınız şimdi ailesine tavır almış eşiniz annemde annem babamda babam diyecek bu nedenle diyorum siz nötr mesafeli olun ne eleştiride ne yakınlık kurmada aşırıya kaçmayın hayat dengede kalma sanatı o zaman daha az başınız ağrır nacizane
 
Birşey daha dipnot olsun yazmissiniz eşimi yalnız bıraktılar eşim mutsuz oldu vs vs o aynı eş size tavırda yapmış onların yüzünden farkına varın inşallah evliliğiniz uzun sürsün bir yerde bir bakacaksınız şimdi ailesine tavır almış eşiniz annemde annem babamda babam diyecek bu nedenle diyorum siz nötr mesafeli olun ne eleştiride ne yakınlık kurmada aşırıya kaçmayın hayat dengede kalma sanatı o zaman daha az başınız ağrır nacizane
Teşekkür ederim.
Tavır almadı aslında ama uzaktı zaten yapı olarak yaşananlar sebebiyle biraz daha uzak sadece. Yoksa iletişimdeler.
Anne babasıdir nasıl isterse öyle yapsın.
Benim en güzel günümü en zor zamanıma çeviren bu basiretsiz ilişkide ben yokum.
Herkese selamet dilerim 😅🙏🏻
 
Çok tatlışınız 💕 teşekkür ederim.
İyi analiz etmişsiniz 🙏🏻 tek amacım eşimin mutlu olması bunun için ben de huzursuz olacağim malesef.
Keşke kocaman insanlar da biz gitmeden bebeği görelim arzusunda olsalar.
İnsan evladina düşkün olursa toruna da düşkün oluyormuş onu da anlamış oldum.
Aslında çocuklarina yaptılar ne yaptılarsa.
Onu uzdüler, yalnız biraktilar vs.
Akrabalardan bir aklı başında çıkıp da ben bu babanın ya da bebeğin yanında olayım demedi.
Ortalığı karıştırıo yaptıklarıyla yüzleşemeyen, kaçan kocaman insanların çocuksu davranışlarıyla kalakaldık.
Zaten eşim mutluluğunu paylaşmak dışında ailesine hiç bir şey yapmadı.
Ama onlar bu özel günü çocuklarına bırakmayı veya sonrasında çocuklarına destek olmayı bilemediker.
Kaldı ki bana destek olsunlar.
Size şöyle küçük bir duyduğumu yazayım.

Annemin yaşlıca bir yengesi var. Bu yengenin de tek bir tanecik oğlu var. Oğlu evlenirken gelini hakkında neler dedi biz biliyoruz. Oğlu da güzel bir bölümden mezun yönetici olarak çalışıyor. Keza evlendiği kız da tatlış mı tatlış güleryüzlü eğitimli güzel bir yerde çalışıyordu. o abim de aynı şekilde evlenirken her şeyi kendi yaptı. Ama annesi para biriktirmesine çok yardımcı oldu evlenmeden önce hakkını yemeyelim.
Abimin bir tane oğlu yani yengenin biricik evladının biricik evladı oldu. Çocuk büyüdü o abimin eşi aradaki mesafeyi kayınvalidesiyle o kadar güzel ayarladı ki hayranlıkla izledim. Hani ne çok sıcak ne çok soğuk. Tabi ki bu süreçte büyük yenge her şeye karışamadı ama kötü olunacak bir durumda yaşamadılar. Yıllar sonra büyük yengenin annemle konuşmalarını dinledim. Anneme diyordu ki : hiç bir torunu evladın kadar sevemiyorsun. Yavrumun yavrusu, yarısı yılan yavrusu dedi koskoca kadın. Ben çocukken bende tek çocuktum böyle bir şey yaşamadım. Ananecim kazık kadar kızdım koynunda uyuturdu ben mest tabi :) Ve sevgisini öyle hissederdim. Şu an 38 yaşında bir kadınım ama hala anneme derim ki ananem beni senden daha çok sevdi:) Ananem vefat ettiğinde çocukluğumu ben onunla toprağa verdim.
Muhtemelen sizin kayınvalidenizde bizim büyük yenge gibi. Onun biriciği torunu değil kendi evladı olacak her zaman. Bunu da böyle kabul etmekten başka maalesef çare yok görünüyor. Eşiniz iyi biriymiş evet süreci yönetememiş ama bırakın vicdan azabı çekmesin. Elinden geleni yaptığını düşünsün. Yarın öbür gün yaşlı insanlar hasta olur vefat eder kalbinde acı olarak kalmasın ailesi...
 
Kavga sebepleriniz inanılmaz gereksizmiş. Yok beşik alacam dediler almadılar, yok eşim tüm düğün masraflarını kendi ödedi vs vs. Halbuki başta aranız gayet iyiymiş, hatta ailenizle de iyilermiş. Sırf maddi sebeplerden sürekli sorun çıkarmışsınız. Hani bu insanların başka çocuğu olur onlara yapıp eşinize yapmazlar anlarım da, huyları buymuş. Bunu aile yapım böyle diye açıklamaya çalışıyosunuz ama dışardan kötü görünüyor. Onlar da soğumuş ve tamamen mesafe koymuş. Şu an insan torununu görmez mi diyosunuz ama sorunun asıl çıkma sebebini göz ardı ediyosunuz. Maddi olarak bir şeyler vermedikleri için düzgün anne baba, babaanne dede olmamakla suçlanmışlar, onlar da elini eteğini çekmişler.
 
Merhaba
Çok ayrıntıları olan bir konuyu özetleyerek anlatacağım.
Eşimle uzun yıllardır tanışıyoruz.
Kayınvalidem bizim evlenmemizi yani beni gönülden isteyen bir kadındı. Evlendikten sonra öyle söyledi yani:)
Eşim tek çocuk
Evlilik sürecinde hiç destekleri olmadı
Eşim de müsade etmedi( nedenini sonradan daha net anladım)
Ama her şeyin içerisinde tutuldular bu desteksizlikle.
Eşimin yaptığı şeyleri de kendileri yapıyorlarmış gibi gururla devam ettirdiler.
Ufacık bir şey ödemeleri gerektiğinde bile biz aliriz eşinden diyorlardı.
Benim aile yapıma göre çok garip bir davranıştı ama müdahale etmedik.
Biz evlendik hem benimle hem de ailemle çok yakınlardı.
Aile dostu gibi sosyal ilişkileri vardı.
Ama anne baba sorumluluğuna hiç girmediler.
Ben sevilen bir gelindim belki ama arkamda hiç bir kayinvalide kayinpedwr agirligi hissetmedim.
Eşimin de arkasında durmadılar ama anladım ki eşim buna alıskin ve yadırgamıyor.
Karı koca sadece kendileri için yaşıyorlar.
Belli bir zaman sonra bebek haberiyle beraber olay daha da garipleşti.
Şimdiye kadar bize yapmadıkları anne babalığı torunları için de yapmaya gönüllü olmayınca hamilelikle beraber çok kırıldım, çok göz yası döktüm ama eşim o dönem ne müdahale etti ne de uyardı.
Kayınvalidem bebek için bir şeyler yapma sözleri verip kendi kendine sonra hic birini yapmadı veya annemi ortak etmeye çalıştî.
Bir tek beşik almak için bile 40 kere arayıp sonunda alamayacağız dedi zaten kimsenin öyle bir beklentisi de yoktu.
Ben üzülüp uzak durdukça tepkisel davrandı bir gün oğluna olan uzaklığını sordu eşim . Anne sen nerdesin bebeğin adını bile bilmiyorsun dedi ve karnı burnunda beni gösterdi bunun yüzünden yokum dedi.
Ben evi terk etmek istedim ama o günü bitirdik bir şekilde. Sonra daha da alakasız yalanlar uydurdu.insanlardan soğumam için. Akrabaları hakkında.
Ben daha da uzak durdum çünkü cok yıpraniyordum.
Kendilerine de açık acik söyledim litfen bana müsade edin ben bu çocugu dogurana kadar merhaba merhaba fazlasini beklemeyin dedim.
Neyse ki yine çoğu şeyi geçiyorum.
Dogum yaptiğım gün gerçekten kayınvaliden çıldırmış gibiydi.
İzinsiz dogum odasina girmeler ameliyathaneden cikmamalar çok garip davranışlar sergiledi . En sonunda misafirlerimden birine bagirip onu aglatmis ve annemle tartismişlar. Beni dışladılar diye konusmaya baslamis her şeyi bırakıp.
10 günlük logusayken ögrendim bunu ve kayınpederimi arayıp her seyi anlattim ve kayinvalidemle görüşmek istemediğimi söyledim.
Ben ögrenmeden önce evime 1 kere geldiler.
8ay oldu.
Ogün bugündür eşim tarafından kimse ne beni ne bebegi görmeye evime gelmedi. Arayıp sormadı.
Herkesi de örgütlemişler.
Eşim bizim aramızın kötü oldugunu ve hic bir sey yapmamalarını söylemis anne babasına.
Şimdi ailesi başka bir şehire taşınıyor.
Eşim gitmeden bebeği göstermek istiyorum dedi.
Ben de kimsenjn görmek için bir talebi olmadığını ve huzursuz olacağımı bildirdim. Yine de onu üzmek istemiyorum.
Ayrıntı veremediğim bir çok davranış benim logusaligim ve hamileliğimi mahvetti özetle.
Eşim melek gibidir ama onunla da inanılmaz ters düştük bu yaşananlardan dolayı ikimiz de duygusal olarak hirpalandığımız için.
Sizce şimdi ne yapmaliyim?
Acil bir karar vermem gerek kafam çok karışık.
Esınız melek gbı mı
Melek aha bu kadın yüzünden dıye sizi işaret eder mi topu size atar mı sizi ezdirir mı ve sizinle arasının kötü olduğunu soyler mı
Üzülen siz olmanıza rağmen bizim onunla aramız kötü hiç bsey yapmayın cocuk ıcın karim için ve gelip gitmeyin der mi
 
Size şöyle küçük bir duyduğumu yazayım.

Annemin yaşlıca bir yengesi var. Bu yengenin de tek bir tanecik oğlu var. Oğlu evlenirken gelini hakkında neler dedi biz biliyoruz. Oğlu da güzel bir bölümden mezun yönetici olarak çalışıyor. Keza evlendiği kız da tatlış mı tatlış güleryüzlü eğitimli güzel bir yerde çalışıyordu. o abim de aynı şekilde evlenirken her şeyi kendi yaptı. Ama annesi para biriktirmesine çok yardımcı oldu evlenmeden önce hakkını yemeyelim.
Abimin bir tane oğlu yani yengenin biricik evladının biricik evladı oldu. Çocuk büyüdü o abimin eşi aradaki mesafeyi kayınvalidesiyle o kadar güzel ayarladı ki hayranlıkla izledim. Hani ne çok sıcak ne çok soğuk. Tabi ki bu süreçte büyük yenge her şeye karışamadı ama kötü olunacak bir durumda yaşamadılar. Yıllar sonra büyük yengenin annemle konuşmalarını dinledim. Anneme diyordu ki : hiç bir torunu evladın kadar sevemiyorsun. Yavrumun yavrusu, yarısı yılan yavrusu dedi koskoca kadın. Ben çocukken bende tek çocuktum böyle bir şey yaşamadım. Ananecim kazık kadar kızdım koynunda uyuturdu ben mest tabi :) Ve sevgisini öyle hissederdim. Şu an 38 yaşında bir kadınım ama hala anneme derim ki ananem beni senden daha çok sevdi:) Ananem vefat ettiğinde çocukluğumu ben onunla toprağa verdim.
Muhtemelen sizin kayınvalidenizde bizim büyük yenge gibi. Onun biriciği torunu değil kendi evladı olacak her zaman. Bunu da böyle kabul etmekten başka maalesef çare yok görünüyor. Eşiniz iyi biriymiş evet süreci yönetememiş ama bırakın vicdan azabı çekmesin. Elinden geleni yaptığını düşünsün. Yarın öbür gün yaşlı insanlar hasta olur vefat eder kalbinde acı olarak kalmasın ailesi...
Buyur işte … hiç sorun yaşamayacak dengeyi kuran gelin bile yılan oluyor.
Eşime kiyamiyorum. Aslında kimsenin çocuk gostermedigi yok.
Gelmediklari ve görmeye calismadiklari için göremediler.
Keşke eşim için de biri bir şey yapsaydı.
Birimizin mutlu olma ihtimaliyse bu o mutlu olsun. Ama bu fedakarlik benim canimi yakacak o kesin.
Çok teşekkür ederim ışık tuttunuz 🙏🏻🌸
 
Kavga sebepleriniz inanılmaz gereksizmiş. Yok beşik alacam dediler almadılar, yok eşim tüm düğün masraflarını kendi ödedi vs vs. Halbuki başta aranız gayet iyiymiş, hatta ailenizle de iyilermiş. Sırf maddi sebeplerden sürekli sorun çıkarmışsınız. Hani bu insanların başka çocuğu olur onlara yapıp eşinize yapmazlar anlarım da, huyları buymuş. Bunu aile yapım böyle diye açıklamaya çalışıyosunuz ama dışardan kötü görünüyor. Onlar da soğumuş ve tamamen mesafe koymuş. Şu an insan torununu görmez mi diyosunuz ama sorunun asıl çıkma sebebini göz ardı ediyosunuz. Maddi olarak bir şeyler vermedikleri için düzgün anne baba, babaanne dede olmamakla suçlanmışlar, onlar da elini eteğini çekmişler.
Aslında pek anlamamışsinizn
Konu hiç maddiyat değil ve anne babasının koyduğu bir mesafe yok. Hadlerini aşınca mesafeyi ben koydum. Onlar hayatlarından memnun yakıp yıkıp oynamaya devam edeceklerdi
 
Buyur işte … hiç sorun yaşamayacak dengeyi kuran gelin bile yılan oluyor.
Eşime kiyamiyorum. Aslında kimsenin çocuk gostermedigi yok.
Gelmediklari ve görmeye calismadiklari için göremediler.
Keşke eşim için de biri bir şey yapsaydı.
Birimizin mutlu olma ihtimaliyse bu o mutlu olsun. Ama bu fedakarlik benim canimi yakacak o kesin.
Çok teşekkür ederim ışık tuttunuz 🙏🏻🌸
Bebişinizin, sizin, eşinizin sağlığı sıhhati yerinde olsun yeter. Deneye deneye tecrübe ede ede siz de ustalaşacaksınız. Her şey çok güzel olacak, rayına oturacak, siz de dengeyi bulacaksınız. Eşiniz de görecek öğrenecek bu süreçte. Sizin sevginiz var olduğu sürece aşamayacağınız engel yok. En zor zamanları, doğumu devirmişsiniz daha kötü artık ne olabilir ki öyle düşünün. Her şey güzel gönlünüzce olsun. Sevgiler
 
Esınız melek gbı mı
Melek aha bu kadın yüzünden dıye sizi işaret eder mi topu size atar mı sizi ezdirir mı ve sizinle arasının kötü olduğunu soyler mı
Üzülen siz olmanıza rağmen bizim onunla aramız kötü hiç bsey yapmayın cocuk ıcın karim için ve gelip gitmeyin der mi
Hahaha yok yok onu diyen kayınvalidem.
Halbuki benimle sorun yaşayıp benle konuşup oğluna küser ondan kaçardı.
3 ay görmedi. Bana oturmaya gelmişti gitme kal dedim oğlun gelecek kaçarak gitti.
Sonrasinda Eşim annesine sürecinde anne sen nerdesin diye sitem etti kendisiyle konusmadigi icin.
O da bir anda bunun yüzenden diyiverdi ben şok 😅
Bizim aramız yasananlardan dolayı kötü demiş hic bir şeyi yönetemedi orada tek yapabildiği uzak tutmak olmuş.
Malesef bu işleri doğru yönetememek ve durumlari engelleyememek onun sorunu evet
 
Bebişinizin, sizin, eşinizin sağlığı sıhhati yerinde olsun yeter. Deneye deneye tecrübe ede ede siz de ustalaşacaksınız. Her şey çok güzel olacak, rayına oturacak, siz de dengeyi bulacaksınız. Eşiniz de görecek öğrenecek bu süreçte. Sizin sevginiz var olduğu sürece aşamayacağınız engel yok. En zor zamanları, doğumu devirmişsiniz daha kötü artık ne olabilir ki öyle düşünün. Her şey güzel gönlünüzce olsun. Sevgiler
Ne harika temenniler 🌸
Güzellikler sizinle olsun ☺️
 
Aslında pek anlamamışsinizn
Konu hiç maddiyat değil ve anne babasının koyduğu bir mesafe yok. Hadlerini aşınca mesafeyi ben koydum. Onlar hayatlarından memnun yakıp yıkıp oynamaya devam edeceklerdi
Yazdıklarınızda konu maddiyat değil gibi durmuyor hiç. Hatta aksine konu tamamen maddiyat konunuza göre. Kavgadan sonra manevi şeyleri dert etmişsiniz ondan önceki anlattıklarınız hep maddiyat. Ben sizin anlattıklarınıza yorum yapıyorum.
 
Konu tamamen maddiyat bu arada. Anlattığınız şeyler hep maddiyat üzerine kurulu. Kavgadan sonra manevi şeyleri dert etmişsiniz ondan önceki anlattıklarınız hep maddiyat.
Eşimin ve benim kimsenin maddi desteğine ihtiyacı olan bir durumu yok.
Anne baba sorumluluğu meselende maddiyatı da dahil ediyorsanız o başka.
Yalan, kavga çıkarma, evladından uzak durma ilgisizlik
Benim ailemle yarışma çabası anlattıklarım ve anlatmadigim nicesi…
Nedense oğlundan göremediğini benden görünce istediğini yapacagini sandılar. Ama bir yere kadar müsade ettim.
Kendileri maddi seyler yapmayi isteyip sonra da yapamayacakları sözleri verdiklerinden kaos çıkarmayı tercih ettiler. Ben siz yapmak zorunda değilsiniz ama yine de babanne olarak alinmasini arzu ettiginiz seyler varsa lütfen bize söyleyin biz yapariz dedim. Ama annemle yarışmak daha cazip geldi.
 
Ben sizi haklı buldum. Eşiniz evin tek çocuğu, ne bileyim en azından toruna özenilir, ona heyecanlanılır.. Bence beklentiniz maddiyattan çok duygusal, ben sizi anladım.. Ama buna siz değil bırakın kocanız dert yansın. Asıl gücenecek, incinecek olan o. Çocuğunu görmeye niyeti olmayan anne babasının ayağına çocuğumu görün diye gitmek.. Ya bu erkekler gerçekten imalat hatası. Bunların kafa çok başka. Hiç anlamıyorum hiç.
 
Ben sizi haklı buldum. Eşiniz evin tek çocuğu, ne bileyim en azından toruna özenilir, ona heyecanlanılır.. Bence beklentiniz maddiyattan çok duygusal, ben sizi anladım.. Ama buna siz değil bırakın kocanız dert yansın. Asıl gücenecek, incinecek olan o. Çocuğunu görmeye niyeti olmayan anne babasının ayağına çocuğumu görün diye gitmek.. Ya bu erkekler gerçekten imalat hatası. Bunların kafa çok başka. Hiç anlamıyorum hiç.
😂😂😂 hahaha ah erkekler…
Zaten evlilik sürecinde sorumlu bizdik ve hiç hissettirmemeye çalıştık kendi başarımızdı. Fakat toruna heveslenme meseleni ne yalan söyleyeyim bekledim. Beni de kıran o oldu.
Kendisi anne babası çocuğu görünce mutlu olacak onu da anlıyorum.
Zannediyor ki ben onlara durun dedim ondan durdular.
Bennanneme durun desem kahrolur torunu görmeden nasıl duracak…
Şimdi göstereceğim ve sürecin hakimi olacağım zannediyor.
Pek de hakim olabilir bir tarafı yok yaşananlardan gördüğünüz gibi.
Ben annesiyle görüşmek istemedigimi söyledim çünkü artık kaldıramıyordum hele ki yeni doğum yapmışken.
Ama ne babası ne de baska bir aile ferdi neden gelmedi ya da talep etmedi ben de bunu anlamadım.
Bozmaya korkmuyorlar ama düzeltmeye ödleri kopuyor.
 
ben olsam göndermezdim çocuğu. görmek isteyen gelir görür. eşiniz hevesli belli ki, torunlarını göstermek istiyor da bu zamana kadar bi talep olmadıysa bu saatten sonra da görmesinler bi zahmet.
 
Eğer kendileri talep ederse engel olmazdım ama eşim götüreyim dese ne münasebet derdim. Önceden yaşananlardan bağımsız çocuğu zaten 8 aydır görmüyorlarmış ki. Giderken görmeye niye hevesli olsunlar? Ayrıca benim anneme ben aramız sorunlu şimdi gelme çocuğu görme diyicem annemde muma tamam kızım sen iyi olunca haber ver diyip susacak mı? Torunlarına can verir benim annem. Asla da kabul etmez ki eşimle varsa bi dertleri onları aynı ortama sokmam ama çocuğumu göstermemezlik etmem. Eşinizin ailesine söylediği de bana çok saçma geldi bu arada. Kendi eliyle sanki çok gelmeye heveslilermiş gibi itmiş ailesini şimdi çekmeye çalışıyor. Zaten irtibattalarmış hiç fotoğraf görüntülü konuşma vs de mi yok? Çocuğu görseler tanımazlar yani? Çok ilginç gerçekten benimde asla gördüğüm alışık olduğum aile hayatına benzemiyor anlamakta zorlanıyorum nasıl yani diye. Kuzenim hamile doğursun da seveyim o nasıl peşimde koştu yardım etti bende yardım edeyim diye can atıyorum
 
ben olsam göndermezdim çocuğu. görmek isteyen gelir görür. eşiniz hevesli belli ki, torunlarını göstermek istiyor da bu zamana kadar bi talep olmadıysa bu saatten sonra da görmesinler bi zahmet.
Eşim bu fikrinden kendi vazgeçse negüzel olur ben müdahale etmek istemiyorum ama arada kaldım😔
Diyorum ya onlar görmedi degil ben goturmek istedim sen yanaşmadın diye hatirlayacak halbuki 1-2 aylikken gotur gorsunler demistim kendi götürmedi…
Eğer kendileri talep ederse engel olmazdım ama eşim götüreyim dese ne münasebet derdim. Önceden yaşananlardan bağımsız çocuğu zaten 8 aydır görmüyorlarmış ki. Giderken görmeye niye hevesli olsunlar? Ayrıca benim anneme ben aramız sorunlu şimdi gelme çocuğu görme diyicem annemde muma tamam kızım sen iyi olunca haber ver diyip susacak mı? Torunlarına can verir benim annem. Asla da kabul etmez ki eşimle varsa bi dertleri onları aynı ortama sokmam ama çocuğumu göstermemezlik etmem. Eşinizin ailesine söylediği de bana çok saçma geldi bu arada. Kendi eliyle sanki çok gelmeye heveslilermiş gibi itmiş ailesini şimdi çekmeye çalışıyor. Zaten irtibattalarmış hiç fotoğraf görüntülü konuşma vs de mi yok? Çocuğu görseler tanımazlar yani? Çok ilginç gerçekten benimde asla gördüğüm alışık olduğum aile hayatına benzemiyor anlamakta zorlanıyorum nasıl yani diye. Kuzenim hamile doğursun da seveyim o nasıl peşimde koştu yardım etti bende yardım edeyim diye can atıyorum
İste yaşananlar sebebiyoe görmüyorlar gibi bir algı var.
Ben de sizin gibi yetişen ve düşünen taraftayım.
Kendileri gelip görmek isterse gelsinler kim ne derse desin benim ailem de dayanamaz gelirdi .
Fotograflarini vs esim gosteriyor biliyorum
Ama bir kere goruntulu aramadi görmedim.
Benim kuzenim de çok şükür sizin gibiydi.
Ama bu taraf gerçekten ilginç dediğim bir davranış paternine sahip
 
Merhaba
Çok ayrıntıları olan bir konuyu özetleyerek anlatacağım.
Eşimle uzun yıllardır tanışıyoruz.
Kayınvalidem bizim evlenmemizi yani beni gönülden isteyen bir kadındı. Evlendikten sonra öyle söyledi yani:)
Eşim tek çocuk
Evlilik sürecinde hiç destekleri olmadı
Eşim de müsade etmedi( nedenini sonradan daha net anladım)
Ama her şeyin içerisinde tutuldular bu desteksizlikle.
Eşimin yaptığı şeyleri de kendileri yapıyorlarmış gibi gururla devam ettirdiler.
Ufacık bir şey ödemeleri gerektiğinde bile biz aliriz eşinden diyorlardı.
Benim aile yapıma göre çok garip bir davranıştı ama müdahale etmedik.
Biz evlendik hem benimle hem de ailemle çok yakınlardı.
Aile dostu gibi sosyal ilişkileri vardı.
Ama anne baba sorumluluğuna hiç girmediler.
Ben sevilen bir gelindim belki ama arkamda hiç bir kayinvalide kayinpedwr agirligi hissetmedim.
Eşimin de arkasında durmadılar ama anladım ki eşim buna alıskin ve yadırgamıyor.
Karı koca sadece kendileri için yaşıyorlar.
Belli bir zaman sonra bebek haberiyle beraber olay daha da garipleşti.
Şimdiye kadar bize yapmadıkları anne babalığı torunları için de yapmaya gönüllü olmayınca hamilelikle beraber çok kırıldım, çok göz yası döktüm ama eşim o dönem ne müdahale etti ne de uyardı.
Kayınvalidem bebek için bir şeyler yapma sözleri verip kendi kendine sonra hic birini yapmadı veya annemi ortak etmeye çalıştî.
Bir tek beşik almak için bile 40 kere arayıp sonunda alamayacağız dedi zaten kimsenin öyle bir beklentisi de yoktu.
Ben üzülüp uzak durdukça tepkisel davrandı bir gün oğluna olan uzaklığını sordu eşim . Anne sen nerdesin bebeğin adını bile bilmiyorsun dedi ve karnı burnunda beni gösterdi bunun yüzünden yokum dedi.
Ben evi terk etmek istedim ama o günü bitirdik bir şekilde. Sonra daha da alakasız yalanlar uydurdu.insanlardan soğumam için. Akrabaları hakkında.
Ben daha da uzak durdum çünkü cok yıpraniyordum.
Kendilerine de açık acik söyledim litfen bana müsade edin ben bu çocugu dogurana kadar merhaba merhaba fazlasini beklemeyin dedim.
Neyse ki yine çoğu şeyi geçiyorum.
Dogum yaptiğım gün gerçekten kayınvaliden çıldırmış gibiydi.
İzinsiz dogum odasina girmeler ameliyathaneden cikmamalar çok garip davranışlar sergiledi . En sonunda misafirlerimden birine bagirip onu aglatmis ve annemle tartismişlar. Beni dışladılar diye konusmaya baslamis her şeyi bırakıp.
10 günlük logusayken ögrendim bunu ve kayınpederimi arayıp her seyi anlattim ve kayinvalidemle görüşmek istemediğimi söyledim.
Ben ögrenmeden önce evime 1 kere geldiler.
8ay oldu.
Ogün bugündür eşim tarafından kimse ne beni ne bebegi görmeye evime gelmedi. Arayıp sormadı.
Herkesi de örgütlemişler.
Eşim bizim aramızın kötü oldugunu ve hic bir sey yapmamalarını söylemis anne babasına.
Şimdi ailesi başka bir şehire taşınıyor.
Eşim gitmeden bebeği göstermek istiyorum dedi.
Ben de kimsenjn görmek için bir talebi olmadığını ve huzursuz olacağımı bildirdim. Yine de onu üzmek istemiyorum.
Ayrıntı veremediğim bir çok davranış benim logusaligim ve hamileliğimi mahvetti özetle.
Eşim melek gibidir ama onunla da inanılmaz ters düştük bu yaşananlardan dolayı ikimiz de duygusal olarak hirpalandığımız için.
Sizce şimdi ne yapmaliyim?
Acil bir karar vermem gerek kafam çok karışık.
Kusur abakmayin ama olayların bu raddeye gelmesine hiç gerek yoktu. Kayınvalide kayınpeder ağırlığını hissetmek ne demek. Elin insanları onlar. Ben iller demekki karakterleri böyle. En baştan beri ilgi beklemiş hata etmişsiniz. Durduk yere olaylar olmuş üstünüze kalmış . Ne gerek vardı ki. Kadın bencilse bencil. Gelir iki oturur gider birşey almazsa almazdı. Arada bir el gibi gorusursunuz olur giderdi.
 
Ben kendi çocuklarını görmeden durmalarını da anlayamadığım için torunları adına bir şey yapmamalarını hiç anlamıyorum. Nihayetinde bir bebek.
Zaten götürmem ama eşimin isteğini ben yok etmek istemiyorum.
Kimse gitmeden torunumuzu görelim demiyor.
Keyiflerince çekip gidiyorlar.
Bizimii bebek gösterecek yine benim gönlüm razı olmayınca ben huzursuz olacağim.

Her aile çocuklarıyla sıcak ilişkiler içinde olmayabiliyor, eşiniz ailesini böyle kabul etmiş siz de aynı şekilde kabul etmelisiniz, tamam yapıları bu lakin sizin de dediğiniz gibi söz konusu bir bebek, hadi sizinle sorunları var görmek istemiyorum dediniz diye evinize gelmek istemediler ama hiç mi oğullarını görüntülü arayıp bebeği görmek istemediler?
Gerçi şu da var sizi geçtim onlar için elsiniz ama öz evladına bile herhangi bir bağ hissetmeyen torunuyla da bağ kuramıyor, eşinizin yapmak istediği zorla bağ kurmalarını sağlamaya çalışmak ve bence nafile ve gereksiz bir çaba, ben çocuğumu zorla görün zorla sevin mesajı verir gibi göndermezdim doğrusu, eşinizle hislerinizi paylaşın anlayacağını umuyorum.
 
Konu kopuk kopuk ya sizin yorumlayamadiginiz seyler var ya da eksik anlatim. Aile dostu gibiler diyorsunuz ailemle iyilerdi diyorsunuz sonra birden esiniz neden gelmiyorsunuz vs dediginde bunun yuzunden diye sizi gosteriyor? Yani mantikli değil muhtemelen fazla beklentiye girmeniz bunaltti insanlari. Bu arada torunlarını esiniz davet etsin sizin evde gorup gidebilirler ya da hic olmadi esiniz bebegi gosterip gelsin. Birde kv ameliyathaneden nasil cikmadi orayi da anlamadim oraya giris serbest mi ?
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X