• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Jinekoloji İlaçsız adet olamama

bsjsnxskx

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
25 Şubat 2021
Mesajlar
78
Emoji Skoru
55
Puanlar
88
Öncelikle herkese merhaba konuyu kadın hastalıklarına açtım ancak yanıt gelmedi ben daha önce yani ergenlik çağımından beri hiç kendim adet olamadım. Şu an 25 yaşındayım. Bugün hastaneye gittim her zamanki şekilde kan tarlusal ve tekrar kan alınacak 2. Veya 3.gününde hiçbir şekilde dinleme yok hep aynı tedavi var ama gerçekten psikolojik olarak çok bıktım. sağlıklı beslenmeye döneceğim çünkü doğum kontrol hapı içmek istemiyorum dün açtığım konu;

Ergenlik zamanımda doktora gittiğimde ultrasonla bakıldığında gayet normal denildi ve doğum kontrol hapı verilmedi normal olarak
18 yaşımda ise tarlusal kullandım hormonlarıma bakıldı adet 2. veya 3. Günü olması lazım gittiğimde normal denildi ve 6 aylık doğum kontrol hapına başlanıldı ve bu süreçte kullanırken döngüm normal bir şekilde gerçekleşti bırakınca yine olamadım. Ultrason kan vs vs hepsi normal diye söylendi tabi bunlar için bir doktor değil 3-4 farklı doktora gittim hatta farklı şehirde de gittim. Hepsinde doğum kontrol hapı verildi bittikçe yazdırıp kullanırsın denildi

2022 sonuçlarıma şu an baktım normal referans dahilinde insülin direncim 4.25 gözüküyor normal değer 2.7 iken ancak açlık insülin normal sınırda hiçbir şey söylenmedi bu durumla ilgili ergenlik döneminde zayıftım o zaman da olmadım kilo alınca olamadım. Bu olay kafamı çok kurcalıyor evlilik sürecindeyim sürekli kafamda ya çocuk sürecini etkilerse fikri var

Benim gibi bu durumu yaşamış olan veya benzeri bir süreç geçiren varsa önerirsiniz diyet süreci gibi bir şeye başladım başka elimden ne gelebilir
 
Tam insülin direnci yazacaktım ki sonlara doğru yazmışsın zaten. İnsülin direncini çözmeden bu sorunu temelinden çözmek nerdeyse imkansız. Ben ilaç kullandım ama onun dışında diyetisyenle çalışmak ya da doktoruna berberin gibi takviyeleri sormak da mümkün. Bir de tabii direnç egzersizleri. Kas yaptıkça, yemeklerden hemen sonra 15 20 dk yürüyüş yaptikca, doğru bir beslenme düzeni çıkardıkça önce insülin direnci ardından regl düzeni gelecektir.
 
Tam insülin direnci yazacaktım ki sonlara doğru yazmışsın zaten. İnsülin direncini çözmeden bu sorunu temelinden çözmek nerdeyse imkansız. Ben ilaç kullandım ama onun dışında diyetisyenle çalışmak ya da doktoruna berberin gibi takviyeleri sormak da mümkün. Bir de tabii direnç egzersizleri. Kas yaptıkça, yemeklerden hemen sonra 15 20 dk yürüyüş yaptikca, doğru bir beslenme düzeni çıkardıkça önce insülin direnci ardından regl düzeni gelecektir.
Teşekkür ederim yanıtınız için evet yeme düzenimi düzenleyeceğim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim direnç egzersizlerine de bakacağım. Psikolojik olarak gerçekten çok yorucu sadece doğum kontrol hapını basıp göndermeleri ve 4 sonra insülin direncini kendim sonuçlarıma bakarken farketmek canımı sıkıyor
 
Tam insülin direnci yazacaktım ki sonlara doğru yazmışsın zaten. İnsülin direncini çözmeden bu sorunu temelinden çözmek nerdeyse imkansız. Ben ilaç kullandım ama onun dışında diyetisyenle çalışmak ya da doktoruna berberin gibi takviyeleri sormak da mümkün. Bir de tabii direnç egzersizleri. Kas yaptıkça, yemeklerden hemen sonra 15 20 dk yürüyüş yaptikca, doğru bir beslenme düzeni çıkardıkça önce insülin direnci ardından regl düzeni gelecektir.
Size katılıyorum bende de pcos var normal şartlarda 40-50-60 günde bir regl oluyordum. Süreci hiç takip edemiyordum. İki ay doğum kontrol hapı kullandım o da beni çok rahatsız etti mental olarak. Bu sebeple yumurtlama takibi ile hamile kalıp kızımı dünyaya getirdim. Şimdi hayatımdan paketli gıdaları ağır karbonhidratları çıkardım. Hatta 1 buçuk ay boyunca sıfır şekerle beslendim. Düzenli spor ve diyet yapıyorum. Eve de kondisyon bisikleti aldık. Akşam yemeklerinden sonra yarım saat biniyorum. İnanır mısınız artık 30-35 günde bir regl olmaya başladım. Kendimi hiç olmadığım kadar iyi hissediyorum.
Bu arada hem anne tarafında hem baba tarafında diyabet hastaları var. İnsülin direncime baktırmak istiyorum ilk fırsatta. Öğrenip bundan sonraki diyetimi ona göre şekillendireceğim.
 
Kilo ve spor çok önemli fazlan varsa ver balık yagı ve hayıt tohumu
 
Kilo ve spor çok önemli fazlan varsa ver balık yagı ve hayıt tohumu
Teşekkür ediyorum kilo veriyorum tez dönemimde verebildim 7 kilo kadar (67 ye düştüm) yakın zamanda ama 16-18 yaş arası 55 lerdeydim diye hatırlıyorum ergenlikte de kilo tazlam yoktu tüm bitkisel şeyleri denedim ama balık yağını da düzenli şekilde kullanmadım bakacağım
 
Back
X