Merhaba canım sürecin nasıl ilerlei devlet hastanelerin heyet vs. çok uzun sürüyor diye biliyorum. Ne tür işlemler yapıldı ve ne tüp bebeğe geçiş ne kadar sürdü bir de ücret ne oldu ?
Merhaba
Ben daha önce özel bir klinikte tüp bebek denediğim için istenilen testlerin hemen hemen hepsi zaten bende vardı
Ben yazın başladım gitmeye ama her ay sürekli gitmedim tabi
Devlette 3 yıllık evlilik şartı var 3 yıldan sonra tüp bebek yapılıyor
Öncelikle 2 kez aşılama denendi prosedür gereği bariz sorun yoksa aşılamayla başlanıyor ve kısaca aşılama adet olunca yumurta büyütücü ilaçlar kullanılıyor ve uygun büyüklüğe erişince tahmini 10 15 gün arasında transfer yapılıyor her aşılama için 1 ay düşünebilirsiniz
Bu ay tutmazsa peşine adet olunca 2. Denenebiliyor
Aşılamalar tutmazsa artık tüp bebeğe geçiliyor
Düşündüğünüz gibi heyet falan olmuyor doktor size hastalık tanısı koyuyor ve siz o tanı sayesinde tedavi olabiliyorsunuz böyle düşünün
İlaçlar içinde rapor çıkabilen bütün ilaçlara ilaç raporu çıkarıyorlar indirimli alıyorsunuz onlarıda hem aşılama hem tüp bebek için
Tüp bebek tedavisine başlandığında yine yumurta büyütücü ilaç kullanılıyor bu sürede yumurta takibi için birkaç kez doktora gidiyorsunuz kontrole uygun görülen günde anestezi altında yumurta toplama işlemi yapılıyor siz birşey duymuyorsunuz kısa bir işlem aynı gün eşinizdende sperm alınıyor ve döllenme işlemi yapılıyor size gün aşırı bilgi veriliyor durumları hakkında
5. Güne varan embriyolar donduruluyor ve rahim dinlendirme sürecine giriliyor 2 ay tabi taze ya da donmuş transfere doktor karar veriyor belkide size hemen transfer yapılır 2 ay beklenmez doktor kararı rahim durumuna göre karar veriliyor
2 ay sonra transfer için ilaçlara başlıyorsunuz ve transfer gününü bekliyorsunuz
Ücret şuan 16bin küsür yanlış bilmiyorsam transfer için
Dondurma ücretide biz Kasım ayında 3bin küsür vermiştik hadi olsun şimdi en fazla 5bin
Pozitif sonuç alınca ilaçlar para tutuyor mesela kan sulandırıcı ve progestan iğne sigorta karşılamıyor onlar masraflı oluyor yoksa tedavi ücreti hiçbişey yani