• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

İzmir şehir hastanesi ultrason çıktısı ve doktor tavsiyesi

nazlicoc

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
11 Mart 2025
Mesajlar
46
Emoji Skoru
8
Puanlar
6
Merhaba, çok heyecanlıyım 1.5 senelik uğraşın ardından hamile olduğumu öğrendim. Bugün 4 hafta 4 günlük bebeğim🥹 Test basbayağı kırmızı çıktı. Sonrasında acile gittim ama bunun için kayıt alamayacaklarını söylediler. Kafamda bir çok soru var bana yardımcı olursanız sevinirim çok acemiyim🥹

1. Öğrendiğime göre 6. haftaya kadar kese de kalp atışı da doğru düzgün anlaşılamıyormuş o yüzden açıkçası bi 10 gün daha doktora gitme konusunda beklemeyi planlıyorum (6.hafta gitmeyi). Kanamam vs yok gayet iyiyim. Acele edip elim boş dönmek istemiyorum🥹

2. İlk muayeneyi izmir şehir hastanesinden randevu alayım dedim ama şehir hastanesi ultrason görüntüsü çıktısı veriyor mu ya da eşimi yanımda sokabilir miyim? Her ikisini de istiyorum çünkü çok heyecanlıyım bilen varsa beni aydınlatırsa çok çok sevinirim. Ultrason görüntüsüz dönmek istemem ya da eşimle giremezsem çok üzülüyorüm.🥹

3. Menemende yaşıyorum, tavsiye edebileceğiniz iyi bir kadın doğumcu var mı? Normal doğumu destekleyen (belki suda doğum mümkün olan bi hastane) ve mümkünse kadın olan. Bu özelde de olur şehir hastanesinde de olur yeterki işinin ehli biri olsun🥹

4. Doğum paketi almak mantıklı mı yoksa muayene ücretleri verip sonrasında doğum parası vermek mi? Sanırım doğum paketi alınırsa hastaneden fazla aldığı doğum parasını geri talep edemiyoruz. Ama kar zarar olarak hangisi mantıklı🥹

Biliyorum daldan dala atlayıp çok soru soruyorum ama gerçekten kafamda bir sürü soru işareti var🥹🥹
 
Ben de menemen'de oturuyorum fakat ege üniversitesi hastanesinde ufak bir ücret karşılığında muayene oluyorum her seferinde ultrason fotoğrafı veriyor doktorum. Şehir hastanesi Perinatoloji takip liyim ve hiç ultrason fotoğrafı verilmedi ayrıca eş kesinlikle içeri alınmıyor bilginiz olsun.
 
Ben de menemen'de oturuyorum fakat ege üniversitesi hastanesinde ufak bir ücret karşılığında muayene oluyorum her seferinde ultrason fotoğrafı veriyor doktorum. Şehir hastanesi Perinatoloji takip liyim ve hiç ultrason fotoğrafı verilmedi ayrıca eş kesinlikle içeri alınmıyor bilginiz olsun.
En son bazekolü arayıp muayene ücreti sordum özele gidecektim çok teşekkürler. Şehir hastenesi ferah bi yer olduğu için beni basmıyor diğer devlet hastaneleri kaygımı arttırıyor ama bu bilgi çok işime yaradı çok teşekkür ederim. Peki ege de direk kadın pol’e mi randevu almalıyım? Tavsiye ettiğiniz bir doktor var mı (kadın olursa daha mutlu olurum) ve bu bornovadaki büyük kampüsteki ege değil mi yanlış anlamıyorum, devlet nasıl ücret talep ediyor (ücreti dert ettiğimden değil de merak ettiğimden)
 
Ben erkek bir doktora gidiyorum fakat sakın bir yapısı var özel deki gibi her an ulaşabilirsiniz 1600 tl gibi bir ücreti var. Ve evet kampüs içindeki ege üniversitesi hastanesi. Buca kadın doğumda çalışan bir hekimmiş daha önceden yorumları çok iyi ve baya bi hastası var. Sorduğum sorulara sabırla cevap vermesi benim için çok önemliydi devlette biliyorsunuz lafı cımbızla alıyoruz ağızlarından.
 
Doktor'un ismi ismet hortu isterseniz bir araştırın siz de içinize sinerse yardımım olursa ne mutlu bana. Randevu için de kendi numarasından yazıp randevu talep edebiliyorsunuz extra bir randevu için uğraşmanıza gerek yok. Ücret konusu da doçent ve üniversite hastanesi olduğu için ücret talep edilebiliyor. Ama özelden daha uygun detaylı ultrason çoğu hastanede yapılmazken ben ücretsiz yaptırdım egede.
 
Doktor'un ismi ismet hortu isterseniz bir araştırın siz de içinize sinerse yardımım olursa ne mutlu bana. Randevu için de kendi numarasından yazıp randevu talep edebiliyorsunuz extra bir randevu için uğraşmanıza gerek yok. Ücret konusu da doçent ve üniversite hastanesi olduğu için ücret talep edilebiliyor. Ama özelden daha uygun detaylı ultrason çoğu hastanede yapılmazken ben ücretsiz yaptırdım egede.
Ayy çok teşekkür ederim muhakkak araştıracağım ama gerçekten şaşırdım devlette ücretle bakan doktora detaylı ultrasonun ücretsiz olması iyiymiş. Ama fiyatı bana çok uygun gelmedi, bazekolü aradım 1750 muayene dedi. Sanırım ilk seferim için bi oraya gideceğim ama egeye mutlaka bakacağım az hastalı da bi doktor bulursam şahane
 
Doktor'un ismi ismet hortu isterseniz bir araştırın siz de içinize sinerse yardımım olursa ne mutlu bana. Randevu için de kendi numarasından yazıp randevu talep edebiliyorsunuz extra bir randevu için uğraşmanıza gerek yok. Ücret konusu da doçent ve üniversite hastanesi olduğu için ücret talep edilebiliyor. Ama özelden daha uygun detaylı ultrason çoğu hastanede yapılmazken ben ücretsiz yaptırdım egede.
Ya bişey söylicem şimdi ege kadın doktorlarına baktım da 20 doktorun 19’u erkek 1’i kadın o da prof😅 bu izmir niye böyle nerde kadın doktoru bakıyorum hepsi erkek inanılmaz🙊
 
Testler ücretsiz olunca uyguna geliyor kan tahlilleri falan derken 🙏🏻
 
Testler ücretsiz olunca uyguna geliyor kan tahlilleri falan derken 🙏🏻
Evet haklısın daha çok yeni olduğu için beni ilerde ne bekliyor neler istenecek benden bilmiyorum. Test istendiğinde devlete gitsem zor mu olur, devletteki doktorların özelden sadece test için devlete gelenlerden pek hoşlanmadıklarını duymuştum
 
Evet maalesef öyle bir tutum var. İlerleyen zamanda kan tahlilleri sıklaşıyor. Bir de üzerine detaylı ultrason falan derken baya bi masraf oluyor üniversite hastanesine göre
 
Hayırlı olsun :KK36:her şeyden önce gitmediyseniz aile hekiminize gidip bir kan verin, sadece beta hcg takibi için değil demir, folik asit vb şeylere de bakacak. İdrar yolu enfeksiyonunuz var mı, şu an aktif olarak geçirdiğiniz tehlikeli bir hastalık var mı (toksoplazma ya da hepatit gibi) hepsine bakıyorlar. Bu testleri sağlık ocağında bir halledin elinizde olsun.

Keseyi ben 5. haftada vajinal ultrasonda ile görmüştüm kalp atışını da 6. haftada gördük, o yüzden tek seferde gitmek ve vajinal muayene olmak istemezseniz 6. haftayı bekleyin bence de. Doğum paketi konusunda seçeceğiniz doktora göre değişir. Mesela özel muayenehanesinde bir doktor seçerseniz zaten doğum paketi alamazsınız. Hastaneye gitmeye karar verirseniz de doğum paketi daha avantajlı diye düşünüyorum, muayene ücreti daha uyguna geliyor paket içinde. Onun hesabını da ancak hastaneye karar verdikten sonra yapabilirsiniz o yüzden ilk aşama doktor veya hastane seçmek olmalı.

Devletteki doktorlar özelde takibi yapılan hastaya karşı farklı bir tutum içinde olabiliyor evet. Özellikle ilerde tüm takiplere devlette devam etmeye karar verirseniz sıkıntı çıkarabiliyorlar. Bu yüzden özelde takipli olan çoğu kişi devlete de arada gidiyor orada da kaydı ve takibi olsun diye. Ben hiç devlete gitmedim gerçi ama mantıklı bir hareket.
 
Hayırlı olsun :KK36:her şeyden önce gitmediyseniz aile hekiminize gidip bir kan verin, sadece beta hcg takibi için değil demir, folik asit vb şeylere de bakacak. İdrar yolu enfeksiyonunuz var mı, şu an aktif olarak geçirdiğiniz tehlikeli bir hastalık var mı (toksoplazma ya da hepatit gibi) hepsine bakıyorlar. Bu testleri sağlık ocağında bir halledin elinizde olsun.

Keseyi ben 5. haftada vajinal ultrasonda ile görmüştüm kalp atışını da 6. haftada gördük, o yüzden tek seferde gitmek ve vajinal muayene olmak istemezseniz 6. haftayı bekleyin bence de. Doğum paketi konusunda seçeceğiniz doktora göre değişir. Mesela özel muayenehanesinde bir doktor seçerseniz zaten doğum paketi alamazsınız. Hastaneye gitmeye karar verirseniz de doğum paketi daha avantajlı diye düşünüyorum, muayene ücreti daha uyguna geliyor paket içinde. Onun hesabını da ancak hastaneye karar verdikten sonra yapabilirsiniz o yüzden ilk aşama doktor veya hastane seçmek olmalı.

Devletteki doktorlar özelde takibi yapılan hastaya karşı farklı bir tutum içinde olabiliyor evet. Özellikle ilerde tüm takiplere devlette devam etmeye karar verirseniz sıkıntı çıkarabiliyorlar. Bu yüzden özelde takipli olan çoğu kişi devlete de arada gidiyor orada da kaydı ve takibi olsun diye. Ben hiç devlete gitmedim gerçi ama mantıklı bir hareket.
Ya ben bir taşla iki kuş vurayım, keseyi de kalp atışını da aynı anda görelim paranoyak gibi çok sık sık hastaneye gitmiyim diye düşünüyordum. Sık yapılan ultrasonun da acaba zararı olur mu diye kafamda dönüyordu ayrıca. Bugün tam 5+0’ım, her şey yolunda aslında sadece sağ kasığımda kramplar oluyor ama içime bir kurt düştü acaba dış gebelikse 6-7. haftaya kadar beklersem ve böyle bir şey o zaman ortaya çıkarsa tedavi için çok geç kalınmış olur mu diye düşünmeye başladım bu sefer. Çünkü benim rahmim sola yatık ama sağ kasığıma kramp giriyor sık sık. Bu ilk haftalar ne kadar zormuş, belirsizlik ve beklemek gerçekten yorucu.. Sanırım 5+1’de sağlık ocağına gidip kan vericem, 5+4 gibi de bi devlete gideceğim en azında kese nerde bi ona baksınlar.

Bi doktor tavsiyesi aldım sanırım devletten sonra 7-8. Haftada da o doktora özele gideceğim. Kafalar karışık anlicağınız😅 Artık ilk ultrason vs devlette olacak kağıt vermeseler eşimi almasalar da yapıcak bişey yok 🥹
 
Ya ben bir taşla iki kuş vurayım, keseyi de kalp atışını da aynı anda görelim paranoyak gibi çok sık sık hastaneye gitmiyim diye düşünüyordum. Sık yapılan ultrasonun da acaba zararı olur mu diye kafamda dönüyordu ayrıca. Bugün tam 5+0’ım, her şey yolunda aslında sadece sağ kasığımda kramplar oluyor ama içime bir kurt düştü acaba dış gebelikse 6-7. haftaya kadar beklersem ve böyle bir şey o zaman ortaya çıkarsa tedavi için çok geç kalınmış olur mu diye düşünmeye başladım bu sefer. Çünkü benim rahmim sola yatık ama sağ kasığıma kramp giriyor sık sık. Bu ilk haftalar ne kadar zormuş, belirsizlik ve beklemek gerçekten yorucu.. Sanırım 5+1’de sağlık ocağına gidip kan vericem, 5+4 gibi de bi devlete gideceğim en azında kese nerde bi ona baksınlar.

Bi doktor tavsiyesi aldım sanırım devletten sonra 7-8. Haftada da o doktora özele gideceğim. Kafalar karışık anlicağınız😅 Artık ilk ultrason vs devlette olacak kağıt vermeseler eşimi almasalar da yapıcak bişey yok 🥹
Kasık ağrısı idrar yolu enfeksiyonundan veya bebeğin tutunmasından dolayı da olabilir. İlk ultrason erken haftada olunca zaten bebek falan hiçbir şey görünmüyor sadece kese, 5+4te giderseniz belki karından değil vajinalden de görülebilir, o zaman özelde de eşiniz içeriye girmiyor zaten genelde, yani çok bir şey kaçırmayacaksınız üzülmeyin.
 
Merhaba, çok heyecanlıyım 1.5 senelik uğraşın ardından hamile olduğumu öğrendim. Bugün 4 hafta 4 günlük bebeğim🥹 Test basbayağı kırmızı çıktı. Sonrasında acile gittim ama bunun için kayıt alamayacaklarını söylediler. Kafamda bir çok soru var bana yardımcı olursanız sevinirim çok acemiyim🥹

1. Öğrendiğime göre 6. haftaya kadar kese de kalp atışı da doğru düzgün anlaşılamıyormuş o yüzden açıkçası bi 10 gün daha doktora gitme konusunda beklemeyi planlıyorum (6.hafta gitmeyi). Kanamam vs yok gayet iyiyim. Acele edip elim boş dönmek istemiyorum🥹

2. İlk muayeneyi izmir şehir hastanesinden randevu alayım dedim ama şehir hastanesi ultrason görüntüsü çıktısı veriyor mu ya da eşimi yanımda sokabilir miyim? Her ikisini de istiyorum çünkü çok heyecanlıyım bilen varsa beni aydınlatırsa çok çok sevinirim. Ultrason görüntüsüz dönmek istemem ya da eşimle giremezsem çok üzülüyorüm.🥹

3. Menemende yaşıyorum, tavsiye edebileceğiniz iyi bir kadın doğumcu var mı? Normal doğumu destekleyen (belki suda doğum mümkün olan bi hastane) ve mümkünse kadın olan. Bu özelde de olur şehir hastanesinde de olur yeterki işinin ehli biri olsun🥹

4. Doğum paketi almak mantıklı mı yoksa muayene ücretleri verip sonrasında doğum parası vermek mi? Sanırım doğum paketi alınırsa hastaneden fazla aldığı doğum parasını geri talep edemiyoruz. Ama kar zarar olarak hangisi mantıklı🥹

Biliyorum daldan dala atlayıp çok soru soruyorum ama gerçekten kafamda bir sürü soru işareti var🥹🥹
Çiğli eğitim araştırma hastanesinde deniz uyumaz diye bir hoca var kadın doğum doktoru birde devlet ultrason da veriyor eşini de alıyor içeri hayırlı olsun bu arada 🌸
 
Kasık ağrısı idrar yolu enfeksiyonundan veya bebeğin tutunmasından dolayı da olabilir. İlk ultrason erken haftada olunca zaten bebek falan hiçbir şey görünmüyor sadece kese, 5+4te giderseniz belki karından değil vajinalden de görülebilir, o zaman özelde de eşiniz içeriye girmiyor zaten genelde, yani çok bir şey kaçırmayacaksınız üzülmeyin.
İçimde bi huzursuzluk oluştu neyi bekliyorsam sanki, yarın 5+1’de gideceğiz doktora menemen devlete memnun kalmazsak değiştiririz gerekiyorsa bir sonraki hafta bi daha gideriz. 4+3’te öğrenmiştim bebeğimi benim dayanabilme eşiğim buraya kadarmış🙊🙊 bi de diyordum 6-7. haftada giderim ya erken gitmek çok saçma😅 Rabbim güzel haberler almamızı nasip etsin inşaallah
 
Çiğli eğitim araştırma hastanesinde deniz uyumaz diye bir hoca var kadın doğum doktoru birde devlet ultrason da veriyor eşini de alıyor içeri hayırlı olsun bu arada 🌸
Çiğli hiç aklıma gelmemişti çok teşekkür ederim🙏🏻 yarın menemen devlete randevu aldım eğer memnun kalmazsam oraya da bi giderim
 
İçimde bi huzursuzluk oluştu neyi bekliyorsam sanki, yarın 5+1’de gideceğiz doktora menemen devlete memnun kalmazsak değiştiririz gerekiyorsa bir sonraki hafta bi daha gideriz. 4+3’te öğrenmiştim bebeğimi benim dayanabilme eşiğim buraya kadarmış🙊🙊 bi de diyordum 6-7. haftada giderim ya erken gitmek çok saçma😅 Rabbim güzel haberler almamızı nasip etsin inşaallah
İnşallah 🥰 bu arada özele gitmeye karar verirseniz 10 gün içinde ikinci kontrol ücretsiz oluyor isterseniz ikinci kere çok rahat gidersiniz
 
İnşallah 🥰 bu arada özele gitmeye karar verirseniz 10 gün içinde ikinci kontrol ücretsiz oluyor isterseniz ikinci kere çok rahat gidersiniz
Yaaa bu tüm özeller için geçerli mi? Bugün gittim menemen devlete sadece karından ultrasonla baktı çok çok küçük bi kese gördü düşük yerleşimli dedi :/ alttan bakmadı baksa muhtemelen daha net görürdük. Eşim girdi hiç ses etmedi ama kağıt vermedi, zaten minicik bişeydi ama çok tatlıydııı🥹
 
Yaaa bu tüm özeller için geçerli mi?
Evet yasal hak diye biliyorum, bazı yerler kafasına göre kullandırmıyor olabilir. 10 gün hesabı farklı yalnız ona dikkat edin, mesela 15inde randevunuz vardı diyelim, kontrol hakkının son günü 25i değil de 24ü oluyor, ilk muayene gününü 1. gün alacaksınız.
 
Evet yasal hak diye biliyorum, bazı yerler kafasına göre kullandırmıyor olabilir. 10 gün hesabı farklı yalnız ona dikkat edin, mesela 15inde randevunuz vardı diyelim, kontrol hakkının son günü 25i değil de 24ü oluyor, ilk muayene gününü 1. gün alacaksınız.
Ben şimdi bir kez gittim keseyi rahim için de gördüm ya içim çok rahatladı. 2 hafta sonra gel dedi 2 hafta sonra hem devlete giderim hem özele
 
Back
X