• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Nişanlılık Sürecinde Kavga ve Ayrılık Gündemi

En son evlenecek adam yok ya 10 sene sonra kötü çıkarsa diye konu açmışsın ama bu kızcağız bu keko herifle evlensin diye yarim sayfa yazı yazmışsın. Kendine layik görmediğin adamları bu kıza niye yakıştırıyorsun?
Hanımefendiye yaptığım yorumda bu adamla evlenin mi demişim yani :) sitede gerçekten okuduğunu anlama problemi baya yaygın :)
 
Okuduğunuzu anlamıyor musunuz siz evde kalma muhabbeti nerde çevirmişim? Bence de 24 yaş erken dedim ama konu sahibi için değil belli ki, ona göre yorumumu yaptım. Benim yorumum sizin aksinize 'her şeyi bilemeyiz, kimseyi yargılamamalıyız' farkındalığıyla yazıldı. Sizinki de 'her şeyi bilirim' şuursuzluğuyla yazılmış. Cahil cühela, çen çen çemkiren, laftan sözden de anlamayan tiplerin özeti sizsiniz evet üstünüze alındığınız iyi olmuş :)
Her şeyi ben bilmem ama yaşayan bilir evet aaa yaşım 43 yaşamıştım doğru ben de bilirim az buçuk...

Biz burda aynı olayları yaşadık. Tecrübe ettik. En pahalı şeydir tecrübe. Bunu anlayamazsın sanıyorum belli ki tecrübe etmemişsin. Onun iyiliği için onu uyarıyoruz biz. Çünkü erkek tiplerini tanıyoruz. O üzülmeden önce biz üzülmüşüz ki o üzülmesin diye onu uyarıyoruz.

Erkeksiz kalmazsınız korkmayın bu kadar yaaa ne bu erkek erkek erkek. Bunlar alttan alınacak şeyler değil. 29 yaşında kazık kadar adam olgun olur. Bunu anlayabiliyor musun? Eğitmlisin biz cahiliz madem anlat bakalım 29 yaşında adam neden ailesiyle yaşayan babası otoriter kızdan psikolojik baskı ile börek ister? Bu normalde git sokaktan ilk bulduğu erkekle evlen bence. Çünkü muhakeme yeteneğin sıfır...
 
Bu kısım sanırım anlaşılmamış yazımda; benim babamdan kaynaklı indiremeyeceğimi, eve çağırmadığım için de sen yeter ki yap kardeşin indirsin ben alırım olmadı gelir alırım vs demişti. Kendini özel hissetmek istiyor onu anlıyorum ama bunun yüzünden bu kadar büyük tepki verilmemeliydi. Çok kırıldım ben de ve bir şeyleri sorgulamama itti bu durum da beni.
Kac yıllık kocam bu üslup ile benden börek istemez. Nisanlinizdan doğru bir tarafı yok. Özel hissetme meselesi değil, bu arsizlik. Sonuna kadar haksız .
 
Her şeyi ben bilmem ama yaşayan bilir evet aaa yaşım 43 yaşamıştım doğru ben de bilirim az buçuk...

Biz burda aynı olayları yaşadık. Tecrübe ettik. En pahalı şeydir tecrübe. Bunu anlayamazsın sanıyorum belli ki tecrübe etmemişsin. Onun iyiliği için onu uyarıyoruz biz. Çünkü erkek tiplerini tanıyoruz. O üzülmeden önce biz üzülmüşüz ki o üzülmesin diye onu uyarıyoruz.

Erkeksiz kalmazsınız korkmayın bu kadar yaaa ne bu erkek erkek erkek. Bunlar alttan alınacak şeyler değil. 29 yaşında kazık kadar adam olgun olur. Bunu anlayabiliyor musun? Eğitmlisin biz cahiliz madem anlat bakalım 29 yaşında adam neden ailesiyle yaşayan babası otoriter kızdan psikolojik baskı ile börek ister? Bu normalde git sokaktan ilk bulduğu erkekle evlen bence. Çünkü muhakeme yeteneğin sıfır...
Hanımefendi ben kimseye evlen ya da evlenme demedim. Çünkü biliyorum ki haddime değil. Ben ilişkide gözlemlediğim problemi açıkladım, konu sahibine biraz daha farklı bir yerden bir bakış açısı sundum. 43 yaşında olmanız bana bir şey ifade etmiyor açıkçası, üslup adamı vezir de eder rezil de eder. Sizinki vezir edecek cinsten değil. 43 yaşında bundan bir kaç gömlek daha kamil olabilmenizi beklerdim. Böyle keskin yargılar saçabilmeniz olgunluktan çok uzak, bu üstenci bakış açınız daha 20lerin başında halledilmesi gereken bir mesele benim için. Siz 73 de olsanız bu üslupla, bu kısıtlı dünya görüşüyle, bu egoistlikle ben sizi ciddiye alamam, sizinle iletişim kuramam. Benim tek bildiğim bir şey bilmediğim, ancak yorum yaparım. Ve yalnızca erdemli yapılan yorumları kaale alırım.
 
Selamlar hanımlar, yıllardır bu sitede yorumları ve insanların başından geçenleri okuyorum. Bugün ben derdimi anlatmak ve sizden akıl almak istiyorum. Ben 24 yaşında bir bilgisayar mühendisiyim, çalıştığım kurumdaki bi müşterim aracılığı ile nişanlım ile tanıştık ve iş yapmaya başladık. Nişanlımın çalıştığı yerin bir programa ihtiyacı varmış ben bir ekip kurarak program yaptım ve o süreçte yakınlaştık. Yakınlaştığımız süreç yazındı, ailem yazlıktaydı ve beraber rahat rahat dışarı çıkabiliyorduk özellikle akşam saat 11'den sonra. (Not geçeceğim; sorunlu bir babanın evladıyım malesef, hiçbir yere gitmeme izin vermez arkadaşlarımla bile 2 haftada birkaç saat cumartesileri kahve vs içmeye yollar o kadar) Beraber geçirdiğimiz, gezdiğimiz 2-3 haftanın sonunda ailem yazlıktan geldi. Nişanlım o dönem zaten niyetini açıklamıştı beni hiçbir zaman gezip vakit geçirmek için tanımak istemediğini, niyetinin evlilik olduğunu ve bu konuda netleşirse yola devam edeceğimizi vs söylüyordu çünkü başta ben de onunla yıllarımı harcayamayacağımı ve aile yapımı, kafa yapımı vs anlatmıştım. Sevgililik sürecimizde ilk ailesine beni anlatan o oldu, eninde sonunda evleneceğimizi ve süreci zorlaştırmaya gerek olmadığını babamdan dolayı zaten zor görüştüğümüzü söyledi. (1 Ağustos 2025'te ilk defa beraber dışarı çıktık, ekimde ailesine beni anlatmıştı fakat şunu eklemek istiyorum ki biz nisan ayından beri beraber çalışıyoduk.) Sonrasında yoğun ısrarı ve görüşemiyoruz sorunu yüzünden ben de anneme durumu babama anlatmasını söyledim ve bir gün anlattı. Babam başından beri sevgilime karşı mesafeliydi, süreç içinde zaten babam sorunlu bir insan olduğu için ekstradan binbir zorluk çıkardı. Bugün geldiğimiz noktada teferruata girmeden sizden akıl almak istiyorum. Biz şubat ayında nişanlandık, nişanlılık sürecimizden önce de sonra da nişanlım birçok tartışmada ve kavgada ayrılmak istediğini bu yaşananlardan bıktığını vs dile getirdi. Ben de sevmiyosan ayrılabilirsin fakat bu geçici bir süreç babamın sana kasti yaptığı bir şey yok sadece beni dışarı yollamıyor dedim. Her seferinde dedikleri için özürler dileyerek (karşılıklı özür diledik çünkü ben de kırıcı konuşurdum) barıştık, hiç ayrılmadık. Ama artık son birkaç haftadır bana bizim uyumlu olup olmadığımızı sorguladığını, beraberken sorun olmadığını fakat telefonda sürekli problemlerimizin olduğunu vs dile getiriyor. Ben de ona kaç defa kimsenin kafasına silah dayamadığını, kendi istediği için benimle bu yola girdiğini ve istemezse vazgeçebileceğini söylüyorum. Daha önceden 3 veya 4 defa ayrıldığını bile söyledi, kaile almadım çünkü hep dediği şey sonra pişmanlıkla gelip mesajlar atıyor. Her tartışmada bana zorla bir şeyler dayatıyor, yapmazsam ayrılacağını söylüyor. Yapmıyorum, ayrılmıyor. Bu dayatmalara örnek olarak dün durduk yere problem çıkararak şunu söyledi; ailenle konuş ben de konuşucam bayramdan sonra evlenelim. Normalde biz haziranda evlenecektik hatta nikah tarihimizi bile aldık fakat ayrıyken tartıştığımız için böyle ani bir karar almak ve evi evin içine girdikten sonra eksikliklerini gidermek istiyor. Ben onun kadar fevri olamıyorum, baba travması olan bir insanım hali hazırda ve üstelik babam benimle konuşmuyor bile eften püften sorunlardan kaynaklı. Dünkü nişanlım ile tartışmamızın sebebi; cumartesi günü ailesine iftara gittikten sonra bana pazar günü lütfen akşama kadar uyuma kendimi yalnız hissediyorum vs dedi fakat ben cumartesi çok yorulduğumu, orucun beni çok yorduğunu o yüzden de elimden geleni yapacağımı fakat uyuyabileceğimi söyledim. Pazar günü nitekim 12.30 gibi konuştuk fakat sonrasında tekrar yalnız kalmak istediğim için ben biraz dinleneyim yeni uyandım ayılayım yazarım vs dedim fakat yazmadım. Tartışma bundan çıktı fakat öyle büyüdü ki artık küfürlü konuşmaya vs başladı. Kızlar şunu merak ediyorum gerçekten, nişanlılık sürecinde yaşanılan zor durumlar ve gereksiz tartışmalar, kişilerin birbirini anlamaması ve tahammülsüz davranmaları geçiyor mu? Bir dönem ben de nişanlıma karşı böyleydim fakat şuan değilim, şuanda o gerçekten kötü davranıyor ve ben gerçetken ayrılmayı düşünüyorum. Ne yapsam bilmiyorum, ona göre daha ihtiyatlıyım fakat bu davranışları çok fazla babamın yaptıklarına benziyor ve ben öyle bir adamla evlenmek istemiyorum. Bana sürekli onun fikirlerini önemsemediğimi, bencil olduğumu ve sürekli kendi hislerime göre hareket ettiğimi söylüyor. Halbuki ben gerçekten onu önemsiyorum ve onun için elimden geleni yapıyorum. Dün benden instagramdan börek atmış ve onu yapmamı istemiş, kardeşimle aşağıya kapıya yollarsın alırım ben de kapıdan demiş fakat dün pazardı ve annem babam hep mutfaktaydı. Babam evde su almaya mutfağa gitsem görüyor ve bana kötü kötü bakıyor, ben de zaten nişanlıma az çok bu durumu anlatmıştım bunun üzerine mutfak dolu gitmek istemiyorum vs dedim. Söz veriyorum sana yapacağım dedim, ama o benim çok bencil olduğumu vs söyledi. Bakın hanımlar çok kırgınım, artık dayanacak gücüm kalmadı gerçekten o yüzden merak ediyorum zaman içerisinde düzelen bir durum mu nişanlıların birbirini anlamaları? Yoksa benim nişanlım kötü günlerde böyle bir insan ve ben ona ne yaparsam yapayım yetersiz mi geleceğim? O kadar hakaretine rağmen dün hiç üslubumu dahi bozmadan ona sürekli onu sevdiğimi, böyle hissetmesinin yersiz olduğunu vs söyledim. Ama yine de yeterli gelemiyorum.

Çok yazdım fakat özet niteliğinde bile olmamış, okuyanlardan Allah razı olsun. Aklınıza gerçekten muhtacım ♥
Yazan vardır illa ki ama önce nişanlınızdan sonra da babanızdan ayrılmanızı diliyorum. Özgür ve huzurlu bir hayat sürmenizi dilerim.
 
Biz mükemmel hayatlar yaşadığımız için bunları yazmıyoruz. Aksine demek ki başımıza geldi tanıdık öğrendik tecrübe ettik. Evlenme derken, o evlenmesin de vasıfsız nişanlısı bize kalsın diye bunu demiyoruz. Mesele erkekse çok erkek var, eğitimsiz kaba saba herif düşkünüyseniz merak etmeyin ülkemiz onlarla dolu size de bi koca düşer :rolleyes:
Hanımefendi ben kimseye evlen ya da evlenme demedim. Çünkü biliyorum ki haddime değil. Ben ilişkide gözlemlediğim problemi açıkladım, konu sahibine biraz daha farklı bir yerden bir bakış açısı sundum. 43 yaşında olmanız bana bir şey ifade etmiyor açıkçası, üslup adamı vezir de eder rezil de eder. Sizinki vezir edecek cinsten değil. 43 yaşında bundan bir kaç gömlek daha kamil olabilmenizi beklerdim. Böyle keskin yargılar saçabilmeniz olgunluktan çok uzak, bu üstenci bakış açınız daha 20lerin başında halledilmesi gereken bir mesele benim için. Siz 73 de olsanız bu üslupla, bu kısıtlı dünya görüşüyle, bu egoistlikle ben sizi ciddiye alamam, sizinle iletişim kuramam. Benim tek bildiğim bir şey bilmediğim, ancak yorum yaparım. Ve yalnızca erdemli yapılan yorumları kaale alırım.
Konuyu hiç anlamamışsın hala gözlem vs diyorsun ne gözlemledin acaba her şey ortada ve sen onun gibisini bulamazsın diyorsun. Yazdığından çıkarılan sonuç bu. Direkt ayrılması gerek ne gözlemi ne çözmesi. Sorunu çözecekmiş. Sen yap da yolla böreği çok üzüldüysen :halay:
 
Selamlar hanımlar, yıllardır bu sitede yorumları ve insanların başından geçenleri okuyorum. Bugün ben derdimi anlatmak ve sizden akıl almak istiyorum. Ben 24 yaşında bir bilgisayar mühendisiyim, çalıştığım kurumdaki bi müşterim aracılığı ile nişanlım ile tanıştık ve iş yapmaya başladık. Nişanlımın çalıştığı yerin bir programa ihtiyacı varmış ben bir ekip kurarak program yaptım ve o süreçte yakınlaştık. Yakınlaştığımız süreç yazındı, ailem yazlıktaydı ve beraber rahat rahat dışarı çıkabiliyorduk özellikle akşam saat 11'den sonra. (Not geçeceğim; sorunlu bir babanın evladıyım malesef, hiçbir yere gitmeme izin vermez arkadaşlarımla bile 2 haftada birkaç saat cumartesileri kahve vs içmeye yollar o kadar) Beraber geçirdiğimiz, gezdiğimiz 2-3 haftanın sonunda ailem yazlıktan geldi. Nişanlım o dönem zaten niyetini açıklamıştı beni hiçbir zaman gezip vakit geçirmek için tanımak istemediğini, niyetinin evlilik olduğunu ve bu konuda netleşirse yola devam edeceğimizi vs söylüyordu çünkü başta ben de onunla yıllarımı harcayamayacağımı ve aile yapımı, kafa yapımı vs anlatmıştım. Sevgililik sürecimizde ilk ailesine beni anlatan o oldu, eninde sonunda evleneceğimizi ve süreci zorlaştırmaya gerek olmadığını babamdan dolayı zaten zor görüştüğümüzü söyledi. (1 Ağustos 2025'te ilk defa beraber dışarı çıktık, ekimde ailesine beni anlatmıştı fakat şunu eklemek istiyorum ki biz nisan ayından beri beraber çalışıyoduk.) Sonrasında yoğun ısrarı ve görüşemiyoruz sorunu yüzünden ben de anneme durumu babama anlatmasını söyledim ve bir gün anlattı. Babam başından beri sevgilime karşı mesafeliydi, süreç içinde zaten babam sorunlu bir insan olduğu için ekstradan binbir zorluk çıkardı. Bugün geldiğimiz noktada teferruata girmeden sizden akıl almak istiyorum. Biz şubat ayında nişanlandık, nişanlılık sürecimizden önce de sonra da nişanlım birçok tartışmada ve kavgada ayrılmak istediğini bu yaşananlardan bıktığını vs dile getirdi. Ben de sevmiyosan ayrılabilirsin fakat bu geçici bir süreç babamın sana kasti yaptığı bir şey yok sadece beni dışarı yollamıyor dedim. Her seferinde dedikleri için özürler dileyerek (karşılıklı özür diledik çünkü ben de kırıcı konuşurdum) barıştık, hiç ayrılmadık. Ama artık son birkaç haftadır bana bizim uyumlu olup olmadığımızı sorguladığını, beraberken sorun olmadığını fakat telefonda sürekli problemlerimizin olduğunu vs dile getiriyor. Ben de ona kaç defa kimsenin kafasına silah dayamadığını, kendi istediği için benimle bu yola girdiğini ve istemezse vazgeçebileceğini söylüyorum. Daha önceden 3 veya 4 defa ayrıldığını bile söyledi, kaile almadım çünkü hep dediği şey sonra pişmanlıkla gelip mesajlar atıyor. Her tartışmada bana zorla bir şeyler dayatıyor, yapmazsam ayrılacağını söylüyor. Yapmıyorum, ayrılmıyor. Bu dayatmalara örnek olarak dün durduk yere problem çıkararak şunu söyledi; ailenle konuş ben de konuşucam bayramdan sonra evlenelim. Normalde biz haziranda evlenecektik hatta nikah tarihimizi bile aldık fakat ayrıyken tartıştığımız için böyle ani bir karar almak ve evi evin içine girdikten sonra eksikliklerini gidermek istiyor. Ben onun kadar fevri olamıyorum, baba travması olan bir insanım hali hazırda ve üstelik babam benimle konuşmuyor bile eften püften sorunlardan kaynaklı. Dünkü nişanlım ile tartışmamızın sebebi; cumartesi günü ailesine iftara gittikten sonra bana pazar günü lütfen akşama kadar uyuma kendimi yalnız hissediyorum vs dedi fakat ben cumartesi çok yorulduğumu, orucun beni çok yorduğunu o yüzden de elimden geleni yapacağımı fakat uyuyabileceğimi söyledim. Pazar günü nitekim 12.30 gibi konuştuk fakat sonrasında tekrar yalnız kalmak istediğim için ben biraz dinleneyim yeni uyandım ayılayım yazarım vs dedim fakat yazmadım. Tartışma bundan çıktı fakat öyle büyüdü ki artık küfürlü konuşmaya vs başladı. Kızlar şunu merak ediyorum gerçekten, nişanlılık sürecinde yaşanılan zor durumlar ve gereksiz tartışmalar, kişilerin birbirini anlamaması ve tahammülsüz davranmaları geçiyor mu? Bir dönem ben de nişanlıma karşı böyleydim fakat şuan değilim, şuanda o gerçekten kötü davranıyor ve ben gerçetken ayrılmayı düşünüyorum. Ne yapsam bilmiyorum, ona göre daha ihtiyatlıyım fakat bu davranışları çok fazla babamın yaptıklarına benziyor ve ben öyle bir adamla evlenmek istemiyorum. Bana sürekli onun fikirlerini önemsemediğimi, bencil olduğumu ve sürekli kendi hislerime göre hareket ettiğimi söylüyor. Halbuki ben gerçekten onu önemsiyorum ve onun için elimden geleni yapıyorum. Dün benden instagramdan börek atmış ve onu yapmamı istemiş, kardeşimle aşağıya kapıya yollarsın alırım ben de kapıdan demiş fakat dün pazardı ve annem babam hep mutfaktaydı. Babam evde su almaya mutfağa gitsem görüyor ve bana kötü kötü bakıyor, ben de zaten nişanlıma az çok bu durumu anlatmıştım bunun üzerine mutfak dolu gitmek istemiyorum vs dedim. Söz veriyorum sana yapacağım dedim, ama o benim çok bencil olduğumu vs söyledi. Bakın hanımlar çok kırgınım, artık dayanacak gücüm kalmadı gerçekten o yüzden merak ediyorum zaman içerisinde düzelen bir durum mu nişanlıların birbirini anlamaları? Yoksa benim nişanlım kötü günlerde böyle bir insan ve ben ona ne yaparsam yapayım yetersiz mi geleceğim? O kadar hakaretine rağmen dün hiç üslubumu dahi bozmadan ona sürekli onu sevdiğimi, böyle hissetmesinin yersiz olduğunu vs söyledim. Ama yine de yeterli gelemiyorum.

Çok yazdım fakat özet niteliğinde bile olmamış, okuyanlardan Allah razı olsun. Aklınıza gerçekten muhtacım ♥
yazik etme kendinede ömrünede.
kizlarina karsi olmasi gerektigi gibi davranmayan babalarin kizlarinin bilinc altina isler bu durum ve malesef farketmeden ayni adamlara karsi ilgi duyarlar. bunu farkettiklerindeyse cok gec olur hersey.
daha simdiden boyle davraniyorsa birsuru sorun, bu bitmez, degismezde, asla degisecek duzelecek diye dusunme ! narsiste benziyor, sizi neyle sucluyorsa aslinda kendi yaptigi seylerden bahsediyor. zararin neresinden dönersen kardir. aileninde ici isinmadiysa vardir dogruluk payi, babaniz kendisini görmüstür nisanlinizda, kendisi hasta ve kendisi gibi ayni hasta olani farkederler.
hic ugrasmayin bence. yuzugu cikartip diger nisan esyalariyla birlikte hepsini ailenizden bir erkekle goturup verin kendisine. heryerden engelleyin numaranizi degistirin, imkaniniz varsa tatile cikin aileyle biyerlere gidin kurtulun bu piskolojisi bozuk sahistan. sakin pisman olup geri dönmeye kalkmayin, ilerde cok daha fazla pisman olursunuz ama geri dönüsü olmaz. siz bircok seyin farkindasiniz zaten, sakin duzelecek diye dusunmeyin duzelmez boyleleri asla duzelmez imkansiz ne yaparsaniz yapin degismez. malesef cok fazla canli sahit olduklarim var bu konuda ayni ve benzer olan durumlar. ayrilin kurtulun, nefes aldiginizi, rahatladiginizi hissedeceksiniz. insanin ömrünü gecirecegi kisi hayatini kolaylastirmali, anlayisli ve saygili olmali, boyle yük olmamali. iyiki size erkenden gercek yuzunu göstermis. küfürden baslayarak cok iyi dusunun ve kendinizi kurtarin. sizin icin en iyi olani siz bilirsiniz, hakkinizda hayirlisi olsun, isaretleride görün !
 
Ben de senin gibi nişan sürecindeyim bu dönem tabi ki çok stresli illa ki tartışmalar fikir ayrılıkları oluyor ama bir kez olsun ayrılık konuşması ya da küfür-hakaret olmadı aramızda. Çünkü o sınırı bir kere aşınca devamı geliyor ve önünü kesemiyorsun maalesef. Bence seninle zaman geçirmek istemesi çok güzel bu konuda babanı ikna etmek sen ve ailene düşüyor belki de seninle yeteri zaman geçiremediği için bu kadar gergindir ama dediğim gibi bu tartışınca küfür etmesini asla gerektirmez ve böreği sen yap biz yiyelim konusu, yorgun olduğunu açıklamana rağmen tartışma çıkarması çok itici. Nikahı erkene çekmemelisin iyice tanımalısın bence.
 
Babana mesafe koy, babanın böyle yapmasına izin verme diyenler aşırı baskın, şiddete eğilimli ve otoriter bir babayla yaşadılar mı merak ediyorum. İnsanın başına gelebilecek en kötü şey böyle bir baba.
 
24 yaşındasın evlenme aslaaa evlenmeee. Ben 10+4üm anca evet doğru karar diyorum yapma hayat 30larda çok yüksek çözünürlüklü :) mesleğin var deli misn yaa git yurt dışını gör gez yaşa
 
Bir erkek size küfür edebiliyorsa koşarak uzaklaşacaksınız. Bilin ki size saygısı yok, net. Şuan küfür edebilen evlenince neler yapmaz.. Defalarca ayrıl-barış çocuk oyununa da çevirmişsiniz ilişkiyi, o kadar ki artık ayrılıyorum diyor bir inandırıcılığı yok sizin tarafta. Bir de onun adına bahaneleri siz sıralıyorsunuz. Sanki size küfür etmesini hafifletebilecek sebepler varmış gibi. Biraz kendi değerinizi bilin kızlar ya. Öz saygınız olsun. Siz kendinize değer vermezseniz elin adamı gelir böyle küfür de eder, yarın öbür gün evlenir dayak da yersiniz. Sonra her şey normalleşir gözünüzde. Gelir buraya anlatır durursunuz.
 
Anladığım kadarıyla nişanlınız ‘baskıcı aile, otoriter baba’ olayını tam kavrayamıyor, çünkü görmemiş. Yıllardır yalnız yaşıyor demişsiniz, ailesi de baskıcı değil rahata alışkın. Belki sizin yaşadıklarınızı kendi kafasında oturtamıyor bile. Keza biz bile dedik 24 yaşında bu denli babadan çekinmek normal mi diye ama aile dinamiğinizi siz tabiki daha iyi bilirsiniz. Mesele de orda börek değildi, yoksa az buçuk anlattıysanız bile babanız evdeyken o böreği yapamayacağınızı bilirdi. Mesele her konuda onu önde tutmanızı istemesi bu en otoriter figür babanıza karşı olsa bile. Bu nedenle sizi zorluyor ve iş tartışmaya dönüyor. Ama bana göre olması gereken, gerçekten sizi seviyor ve ‘o evden kurtaracağım’ diyecek kadar önemsiyorsa köstek yerine destek olmaya çalışması olmalıydı. Her tartışmada ayrılık lafı etmesi de bu konuda güven vermedi açıkçası. Hakkınızda hayırlısı olsun.
Çok teşekkür ederim, dediklerinize katılıyorum. Bunların hepsini gözlemleyeceğim. Hepimizin hakkında hayırlısı olsun.
 
Bir erkek size küfür edebiliyorsa koşarak uzaklaşacaksınız. Bilin ki size saygısı yok, net. Şuan küfür edebilen evlenince neler yapmaz.. Defalarca ayrıl-barış çocuk oyununa da çevirmişsiniz ilişkiyi, o kadar ki artık ayrılıyorum diyor bir inandırıcılığı yok sizin tarafta. Bir de onun adına bahaneleri siz sıralıyorsunuz. Sanki size küfür etmesini hafifletebilecek sebepler varmış gibi. Biraz kendi değerinizi bilin kızlar ya. Öz saygınız olsun. Siz kendinize değer vermezseniz elin adamı gelir böyle küfür de eder, yarın öbür gün evlenir dayak da yersiniz. Sonra her şey normalleşir gözünüzde. Gelir buraya anlatır durursunuz.
Aslında yaptıklarını asla normalleştirmedim, onu anlamaya ve yapıcı olmaya çalıştım. Hakkımızda hayırlısı olsun. Anlatacak pek bir şey yok, yaptıkları tabikide yanlış ama onun açısından bakıp empati yapmaya gayret ettim her zaman. Küfür normalleştirilemez haklısınız.
 
Daha nişanlıyken küfür etme cesaretini siz verdiniz galiba. Evlenince bu adamın sana neler yaşatacağı film şeridi gibi gözümün önünden geçti şu anda
Cesaretlendirdiğim bir şey olmadı aslında, sadece empati yapmaya ve yapıcı olmaya gayret ettim. Hakkımızda hayırlısı olsun, kimin ne olduğu neyi neden yaptığını anlayabiliyorum. Gerekli yerde sınırımı çok net çizdim, bundan sonrası onun kararı.
 
Borek istemek, olmayinca kusmek, uyuma konusalim demek, uyuyakalinca kusmek, sunu yapmazsan ayrilirim demek, hakaret etmek ve baska seyler. Bakin nokta nokta yazinca ne cirkin gorundu degil mi? Gercekten yasinizi ve mesleginizi yazmasaydiniz sizin liseli bir cift oldugunuzu dusunurdum.
Nisanlilik kavgalari genelde nisan alisverisi, hazirligi, takisi vs. sebepli oluyor. Bu anlattiklariniz direkt olarak iliskinizin problemleri, nisanlilikla alakasi yok. Ben olsam bi dusunurdum cunku bu iliskide bir olmusluk goremedim.
Aslında başlarda böyle değildik, hazırlıklar vs ile beraber birbirimize çok sardık. Olabilir, ben de "liseli bir çift" yorumuna kesinlikle katılıyorum. Nişanlıma bunu defalarca söyledim, olgun yaklaşmaya gayret ettim fakat toksikliği göz ardı edemedim. Bundan sonra hepimiz için hakkımızda hayırlısı olsun.
 
Merhabalar canım, konunu her kelimesi kelimesine okudum hatta yazmak istediğim için üye oldum. Bende çok baskıcı bir babanın kızıyım evden çıkamamak ne demek bilirim bunun yaşla ilgisi yok diğer insanlar o konuyu hallet gibi söylemleri bana çok komik geldi çünkü bu öyle halledilecek bişey değil narsist bir babanın evladı olan anlar ancak. Eş adayının bu süreçte hırçınlaşması senin normalin olan baba figürünün ona absürt gelmesinden kaynaklı ve özledikçe hırçınlaşıyor. Bu süreçler geçecek nişanlılık süreci herkeste kavgaların yoğun olduğu süreçler bende bu süreçten geçiyorum biran önce insan yuvasına kavuşmak eşine sarılarak uyumak istiyor. Güzel gönlünü ferah tut Allah nasip edecekse olur burdaki kötü kalpli çok realist ve tek işleri eleştirmek olan insanlardan etkilenme güzel kalbine göre olsun inşallah ❤️
Allah razı olsun, inşallah hep çok mutlu olursun. Böyle bir babanın evladıyken insan hata yapmaktan çok korkuyor. O da özledikçe hırçınlaşıyor doğru ama yapması doğru olmayan şeyler de yaptı. Bu süreçte çok yıprandım, yıprandık. Bundan sonrasını Allah'ın takdirine bıraktım. Ben çok severek ve mantığımla karar verdim. Nişanlılık sürecinden önce hiç yapmadığı şeyleri bugünlerde yapmasını hep benzer şeylere yordum, empati yaptım. İnsan tabiki yuvasını kurmak sevdiği ile uyumak istiyor ama sınırlarımı net çekmeye gayret ettim. Sonucunda bugün birkaç gün konuşmama kararı aldık, en son tartışmamız nikah günü içindi. Sudan sebeplerden dolayı babama çok benzediğimi ve kendimden asla taviz vermediğimi söyledi. Ben babama benzediğim yanları biliyorum, haklısın ama bu konuda böyle değil diyip sınırımı çizdim. Ağladım, çok ağladım. Severek girdiğim bu yolda gönlümde çok kırgınlıklar oldu. Rabbim hepimiz herkes için en iyisini en hayırlısını nasip etsin.
 
Bende böyle bir süreçteyim ve seni çok iyi anlıyorum. Herkes sevdiğiyle vakit geçirmek ister ama burada benim anladığım şey yetiştirilme farkı. Nişanlın daha rahat bir ortamda büyümüş olabilir. Belki de bu yüzden anlamıyor. En başta sırf seninle daha çok vakit geçirebilmek için evlenmek isteyen ve bunun için düğünü aylar öncesine çeken biri sevmiyor olamaz. Bence nişanlın senden sözsel bir çaba değil, eylem bekliyor. Belki de hırçınlaşmasının sebebi bu. Bende onun yerinde olsam (küfür hariç) aynı tepkileri verebilirdim. Yalnız merak ettiğim hakaret ettiğinde bile neden hala ona onu sevdiğini söylüyorsun? Yazdıklarını tek tek okudum. Tavsiye istiyorsan bence sevdiğini gösterecek bir kaç hareket yap ve gözlemle eğer hâlâ aynı durumda ilerleyip ayrılık meselesini açıyorsa kapıyı kapatmanı öneririm. Hakaret affedilmez ama nedense nişanlının yaptığı şeyler senden istediği ilgiyi alamadığı için yaptığını hissettirdi bana
Katılıyorum, ona da bunları söyledim ve doğruladı fakat o benim göz bebeğim sadece geçici bir süreçte bu şekilde şeyler yaşamak zorunda kaldık. Dün yine bu tarz bir tartışmamız malesef çok büyük bir kavga ile sonuçlandı. Hakkımızda hayırlısı olsun, söylemek yeterli olmayabilir ama bu haftasonu ailem şehir dışındaydı daha 4 gün önce 2 gün beraber geçirdik. Hiçbir problemimiz olmamıştı. Gezdik, dizi izledik, ona yemek yaptım, beraber iftar yaptık, nişan videomuzu izledik ve büyük kardeşim (konu başlığında geçen) de yanımızdaydı bir kısmında. Çok mutluydu nişanlım, kendi de söyledi. Hep böyle olmak istediğini, olamayınca çok buruklaştığı için hırçınlaştığını söyledi. Anladım fakat dün yaşanılan nikah günü tartışmasında artık durum çığrından çıkmıştı. Onun elimde olmadan belki farketmeden kırdığım tüm taraflarıyla bana yüklendi ve beni yine başlıktaki tarz şeylerle suçladı. Ağladım, söyledim ne hissettiğimi ve neden böyle davrandığımı. Anlayamadı, ben taviz vermemişim onun için hiç. Çok seviyormuş ama doğru olan ayrılmakmış bunları söyledi. Sosyal medyadan fotoğraflarımızı silmiş, beni engellemiş. Aradım konuştum ve ağladım, seni çok seviyorum ama istediğin buysa böyle olsun gidene dur diyemem dedim. Sabahlara kadar ağladım, o da telefonda ağladı. Kararım bu dedi ve bir daha konuşmadık. Sonrasında annemle konuşmak istediğini söylemişti kararla alakalı, annem bugün onu aradığında bayramın sonuna kadar kararını ver madem ayrıldın daha önceki gibi ağlayarak seni seviyorum diyip vazgeçme bu karardan demiş. Bunun gibi birkaç detay daha var ama anlamsız, annem bana da onu arama daha fazla hayırlısı neyse adınıza o olsun dedi. Düşündüm kızlar, çok düşündüm. Ben bu yola gerçekten çok iyi niyetlerle girmiştim, hiç böyle olsun istememiştim. Hakkımda hayırlısı neyse o olsun. Onu çok seviyorum yalan yok, yalnızca çok kırgınım. Bu saatten sonra o dönüp pişmanım dese bile affedebileceğimi sanmıyorum.
 
Allah razı olsun, inşallah hep çok mutlu olursun. Böyle bir babanın evladıyken insan hata yapmaktan çok korkuyor. O da özledikçe hırçınlaşıyor doğru ama yapması doğru olmayan şeyler de yaptı. Bu süreçte çok yıprandım, yıprandık. Bundan sonrasını Allah'ın takdirine bıraktım. Ben çok severek ve mantığımla karar verdim. Nişanlılık sürecinden önce hiç yapmadığı şeyleri bugünlerde yapmasını hep benzer şeylere yordum, empati yaptım. İnsan tabiki yuvasını kurmak sevdiği ile uyumak istiyor ama sınırlarımı net çekmeye gayret ettim. Sonucunda bugün birkaç gün konuşmama kararı aldık, en son tartışmamız nikah günü içindi. Sudan sebeplerden dolayı babama çok benzediğimi ve kendimden asla taviz vermediğimi söyledi. Ben babama benzediğim yanları biliyorum, haklısın ama bu konuda böyle değil diyip sınırımı çizdim. Ağladım, çok ağladım. Severek girdiğim bu yolda gönlümde çok kırgınlıklar oldu. Rabbim hepimiz herkes için en iyisini en hayırlısını nasip etsin.
Bu kadar kırgınlık kavga normal değil, nasıl başlarsa öyle gidiyor genelde evlenince daha beter oluyor. Hayırlısı deyip duruyorsun da durum değerlendirmesi yapman gerekiyor. Empatiyi biraz da karşı taraf yapsın.

Çocuk gibi kaprisli adam. İstemiyorsa yol ver.
 
Selamlar hanımlar, yıllardır bu sitede yorumları ve insanların başından geçenleri okuyorum. Bugün ben derdimi anlatmak ve sizden akıl almak istiyorum. Ben 24 yaşında bir bilgisayar mühendisiyim, çalıştığım kurumdaki bi müşterim aracılığı ile nişanlım ile tanıştık ve iş yapmaya başladık. Nişanlımın çalıştığı yerin bir programa ihtiyacı varmış ben bir ekip kurarak program yaptım ve o süreçte yakınlaştık. Yakınlaştığımız süreç yazındı, ailem yazlıktaydı ve beraber rahat rahat dışarı çıkabiliyorduk özellikle akşam saat 11'den sonra. (Not geçeceğim; sorunlu bir babanın evladıyım malesef, hiçbir yere gitmeme izin vermez arkadaşlarımla bile 2 haftada birkaç saat cumartesileri kahve vs içmeye yollar o kadar) Beraber geçirdiğimiz, gezdiğimiz 2-3 haftanın sonunda ailem yazlıktan geldi. Nişanlım o dönem zaten niyetini açıklamıştı beni hiçbir zaman gezip vakit geçirmek için tanımak istemediğini, niyetinin evlilik olduğunu ve bu konuda netleşirse yola devam edeceğimizi vs söylüyordu çünkü başta ben de onunla yıllarımı harcayamayacağımı ve aile yapımı, kafa yapımı vs anlatmıştım. Sevgililik sürecimizde ilk ailesine beni anlatan o oldu, eninde sonunda evleneceğimizi ve süreci zorlaştırmaya gerek olmadığını babamdan dolayı zaten zor görüştüğümüzü söyledi. (1 Ağustos 2025'te ilk defa beraber dışarı çıktık, ekimde ailesine beni anlatmıştı fakat şunu eklemek istiyorum ki biz nisan ayından beri beraber çalışıyoduk.) Sonrasında yoğun ısrarı ve görüşemiyoruz sorunu yüzünden ben de anneme durumu babama anlatmasını söyledim ve bir gün anlattı. Babam başından beri sevgilime karşı mesafeliydi, süreç içinde zaten babam sorunlu bir insan olduğu için ekstradan binbir zorluk çıkardı. Bugün geldiğimiz noktada teferruata girmeden sizden akıl almak istiyorum. Biz şubat ayında nişanlandık, nişanlılık sürecimizden önce de sonra da nişanlım birçok tartışmada ve kavgada ayrılmak istediğini bu yaşananlardan bıktığını vs dile getirdi. Ben de sevmiyosan ayrılabilirsin fakat bu geçici bir süreç babamın sana kasti yaptığı bir şey yok sadece beni dışarı yollamıyor dedim. Her seferinde dedikleri için özürler dileyerek (karşılıklı özür diledik çünkü ben de kırıcı konuşurdum) barıştık, hiç ayrılmadık. Ama artık son birkaç haftadır bana bizim uyumlu olup olmadığımızı sorguladığını, beraberken sorun olmadığını fakat telefonda sürekli problemlerimizin olduğunu vs dile getiriyor. Ben de ona kaç defa kimsenin kafasına silah dayamadığını, kendi istediği için benimle bu yola girdiğini ve istemezse vazgeçebileceğini söylüyorum. Daha önceden 3 veya 4 defa ayrıldığını bile söyledi, kaile almadım çünkü hep dediği şey sonra pişmanlıkla gelip mesajlar atıyor. Her tartışmada bana zorla bir şeyler dayatıyor, yapmazsam ayrılacağını söylüyor. Yapmıyorum, ayrılmıyor. Bu dayatmalara örnek olarak dün durduk yere problem çıkararak şunu söyledi; ailenle konuş ben de konuşucam bayramdan sonra evlenelim. Normalde biz haziranda evlenecektik hatta nikah tarihimizi bile aldık fakat ayrıyken tartıştığımız için böyle ani bir karar almak ve evi evin içine girdikten sonra eksikliklerini gidermek istiyor. Ben onun kadar fevri olamıyorum, baba travması olan bir insanım hali hazırda ve üstelik babam benimle konuşmuyor bile eften püften sorunlardan kaynaklı. Dünkü nişanlım ile tartışmamızın sebebi; cumartesi günü ailesine iftara gittikten sonra bana pazar günü lütfen akşama kadar uyuma kendimi yalnız hissediyorum vs dedi fakat ben cumartesi çok yorulduğumu, orucun beni çok yorduğunu o yüzden de elimden geleni yapacağımı fakat uyuyabileceğimi söyledim. Pazar günü nitekim 12.30 gibi konuştuk fakat sonrasında tekrar yalnız kalmak istediğim için ben biraz dinleneyim yeni uyandım ayılayım yazarım vs dedim fakat yazmadım. Tartışma bundan çıktı fakat öyle büyüdü ki artık küfürlü konuşmaya vs başladı. Kızlar şunu merak ediyorum gerçekten, nişanlılık sürecinde yaşanılan zor durumlar ve gereksiz tartışmalar, kişilerin birbirini anlamaması ve tahammülsüz davranmaları geçiyor mu? Bir dönem ben de nişanlıma karşı böyleydim fakat şuan değilim, şuanda o gerçekten kötü davranıyor ve ben gerçetken ayrılmayı düşünüyorum. Ne yapsam bilmiyorum, ona göre daha ihtiyatlıyım fakat bu davranışları çok fazla babamın yaptıklarına benziyor ve ben öyle bir adamla evlenmek istemiyorum. Bana sürekli onun fikirlerini önemsemediğimi, bencil olduğumu ve sürekli kendi hislerime göre hareket ettiğimi söylüyor. Halbuki ben gerçekten onu önemsiyorum ve onun için elimden geleni yapıyorum. Dün benden instagramdan börek atmış ve onu yapmamı istemiş, kardeşimle aşağıya kapıya yollarsın alırım ben de kapıdan demiş fakat dün pazardı ve annem babam hep mutfaktaydı. Babam evde su almaya mutfağa gitsem görüyor ve bana kötü kötü bakıyor, ben de zaten nişanlıma az çok bu durumu anlatmıştım bunun üzerine mutfak dolu gitmek istemiyorum vs dedim. Söz veriyorum sana yapacağım dedim, ama o benim çok bencil olduğumu vs söyledi. Bakın hanımlar çok kırgınım, artık dayanacak gücüm kalmadı gerçekten o yüzden merak ediyorum zaman içerisinde düzelen bir durum mu nişanlıların birbirini anlamaları? Yoksa benim nişanlım kötü günlerde böyle bir insan ve ben ona ne yaparsam yapayım yetersiz mi geleceğim? O kadar hakaretine rağmen dün hiç üslubumu dahi bozmadan ona sürekli onu sevdiğimi, böyle hissetmesinin yersiz olduğunu vs söyledim. Ama yine de yeterli gelemiyorum.

Çok yazdım fakat özet niteliğinde bile olmamış, okuyanlardan Allah razı olsun. Aklınıza gerçekten muhtacım ♥
Nişanlılık süreci aslında güzel bir süreçtir bu zaman zarfı içinde karşındaki insanın sana vereceği sinyallerden evliliğinin az çok nasıl bir şey olacağını anlarsın. Sevgilin çocuk gibi yani. Benzer durumlar yaşadım ama 18 19 yaşındaydım evlilik derdim yoktu. Nişanlılık ya olanların on katı evlilikte olur çünkü sürekli aynı yerdesiniz sürekli birbirinize fikir danışacaksınız senin en ufak fikrinde bencilsin falan dememeli. Börek yapmak zorunda değilsin bu zaten uğraştırıcı bir şey bir de aile evinde öyle göze soka soka börek yapıp sevgiliye götürmek daha meşakkatli her evin bir etik değeri kuralı var anneler babalar eski kafayla düşünüyor az çok. Ayrılalım dediğinde sürekli affedersen seni bunla tehdit eder. Bir kere de dediğinde tamam bay bay de döndüğünde olmaz de. Bakalım senin için neler yapabiliyor kendine çeki düzen veriyor mu? He ayrılmak istiyorum kesin kararım diyorsan konuş ben böyle yapamam evlilikte saygı anlayış olur de konuş. Düzelir ben onu düzeltirim diye düşünme. Kendini düzeltiyorsa ve seviyorsa devam edersin zaten ama kötü davranıyorsa bu sinyalleri görmezden gelme bacım.
 
Bence bu adam da senin baban gibi olmasa da farklı şekilde baskıcı. Evli olsa karısından börek çörek ister anlarım ama bu şekilde bana şunu yap getir diyen erkekleri asla anlamiyorum da ailesiyle yaşayan ve babasından çekinen bir kıza bana börek yap gönder ne demek. Çok bencil ve seni bir sekilde kontrol altında tutmaya çalışıyor
 
Back
X