• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Tetanoz aşısı hakkında

kalekusu

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Nisan 2026
Mesajlar
5
Emoji Skoru
0
Puanlar
1
Yaş
34
Merhaba kızlar, şu anda 22 haftalık hamileyim ve hamile kalmadan 3 ay önce tek doz tetanoz aşısı olmuştum. Şimdi yine tetanoz aşısı olmama gerek var mı? İlerleyen haftalarda tdap (boğmacalı tetanoz) aşısı olacağım. Sağlık ocağındaki ebe tetanoz da olsan iyi olur dedi. Kadın doğum doktorum yazın tetanoz olduysan sadece tdap yeter dedi ama sen bilirsin dedi. Kafam çok karıştı yardımcı olabilir misiniz ne yapsam?
 
5 yıl içinde yaptırdıysan ekstra yaptırmana gerek yok demişti benim doktorum
 
Ben de aynı şekilde hamile kalmadan 1 ay önce olmuştum 26. Hafta da tek doz sağlık ocağında tekrarı yapıldı sadece ikinci doz önerilmedi
 
Ben de aynı şekilde hamile kalmadan 1 ay önce olmuştum 26. Hafta da tek doz sağlık ocağında tekrarı yapıldı sadece ikinci doz önerilme

Ben de aynı şekilde hamile kalmadan 1 ay önce olmuştum 26. Hafta da tek doz sağlık ocağında tekrarı yapıldı sadece ikinci doz önerilmedi
Tdapaşısı var mıydı sizin hamileliğinizde? Bana şimdi onu yaptırmamı söylüyorlar sadece tetanoz yerine
 
Merhaba kızlar, şu anda 22 haftalık hamileyim ve hamile kalmadan 3 ay önce tek doz tetanoz aşısı olmuştum. Şimdi yine tetanoz aşısı olmama gerek var mı? İlerleyen haftalarda tdap (boğmacalı tetanoz) aşısı olacağım. Sağlık ocağındaki ebe tetanoz da olsan iyi olur dedi. Kadın doğum doktorum yazın tetanoz olduysan sadece tdap yeter dedi ama sen bilirsin dedi. Kafam çok karıştı yardımcı olabilir misiniz ne yapsam?
Tetanoz 2 doz yapılıyor belki bu durumda tek doz yapılır doktorunuz daha iyi bilir
 
Evet konuyla ilgili bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi rica etsem? Ebe arayıp duruyor ama kadın doğum doktorum sadece tdap ol yeter demişti napsam bilemiyorum
 
Evet konuyla ilgili bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi rica etsem? Ebe arayıp duruyor ama kadın doğum doktorum sadece tdap ol yeter demişti napsam bilemiyorum
Yani standart prosedür aşı yakin zamanda yapıldıysa vakti geldiginde bebek icin tdap yaptırmak zaten. Doktorumla görüştüm bu sekilde plan çıkardık diyebilirsiniz. Ben de Almanya'da ayni durumdaydım ve burada da o şekilde söyledi doktorum.
 
Merhaba kızlar, şu anda 22 haftalık hamileyim ve hamile kalmadan 3 ay önce tek doz tetanoz aşısı olmuştum. Şimdi yine tetanoz aşısı olmama gerek var mı? İlerleyen haftalarda tdap (boğmacalı tetanoz) aşısı olacağım. Sağlık ocağındaki ebe tetanoz da olsan iyi olur dedi. Kadın doğum doktorum yazın tetanoz olduysan sadece tdap yeter dedi ama sen bilirsin dedi. Kafam çok karıştı yardımcı olabilir misiniz ne yapsam?
Tdap zaten tetanoz difteri boğmaca karma asi olduğu için tekrar tetanoz asisi olmanıza gerek yok diye düşünüyorum ben. Tabi yine de doktorunuza danışın, ebeden daha iyi bilir
 
Yani standart prosedür aşı yakin zamanda yapıldıysa vakti geldiginde bebek icin tdap yaptırmak zaten. Doktorumla görüştüm bu sekilde plan çıkardık diyebilirsiniz. Ben de Almanya'da ayni durumdaydım ve burada da o şekilde söyledi doktorum.
Çok teşekkür ederim. Ebe çok kafamı karıştırdı ısrar edip ama dediğiniz gibi sadece tdap yaptırmaya karar verdim.
 
Back
X